Rozcestník >> Náboženství >> Andělé kolem nás

Informace

Název: Andělé kolem nás
Kategorie: Náboženství
Založil: jonatan1
Správci: jonatan1
Založeno: 01.03.2020 12:10
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 24063x
Příspěvků:
229

Toto téma sledují (1):


Předmět diskuze: Andělé kolem nás - Budeme se zabývat anděly či duchy, co se zjevují lidem a komunikují s nimi, bez jejich přičinění. Vlastní zážitky vítané. Bude přísně cenzurovaný příspěvek propagující jakoukoliv magii. Křesťan má zakázané vyvolávaní duchů zemřelých, nebo jiných.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #128

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: dotaz
23.07.20 09:15:10 | #128
Reakce na příspěvek #122

To asi nectes Bibli

1. Petra 3
18 Vždyť i Kristus zemřel jednou provždy za hříchy, dobrý člověk za špatné, aby vás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale oživen v duchu. 19 Potom šel kázat duchům ve vězení, 20 kteří byli kdysi neposlušní. Tehdy, v Noemově době, Bůh trpělivě čekal, zatímco se stavěla archa, ve které bylo několik lidí, celkem osm duší, bezpečně přeneseno přes vodu.

Biblická zpráva popisuje Jehovovu nelibost nad lidmi v Noemových dnech před potopou a vypráví, že „synové pravého Boha“ si brali přitažlivé lidské dcery za manželky. Zpráva se potom zmiňuje o „Nefilim“ slovy: „V těch dnech se prokázali být na zemi Nefilim, a také potom, když synové pravého Boha dále měli poměr s lidskými dcerami a ty jim rodily syny, byli to ti silní [heb. hag·gib·bo·rimʹ], kteří byli v dávnověku, pověstní muži.“ (1Mo 6:1–4)


 #122 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
23.07.20 11:34:19 | #129 (1)

nevím co tu píšeš už o kousek výč si se spletl a poslal si verše které nejsou odpovědí na co se ptám a tedka znovu posíláš verše které nemají souvislost s tím na co jsem se ptal takže si mimo mísu nechápu co píšeš


 #128 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
23.07.20 13:04:56 | #131 (2)

Píšu ti o padlých andelech o kterých tvrdší, ze nejsou..,.


 #129 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
23.07.20 13:08:26 | #132 (3)

Z nebe měli být vyhození daleko po Pavlovych dopisech, mluví o tom zjevení, tak asi fakt nectes Bibli. V nebi vypukla válka, píše Jan ve Zjevení....
V době Pavlovyhj dopisů, tam určitě byli.....
Nevhodné důkazy určitě vyhazuj........
Tím je RKC pověstná!


 #131 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.07.20 21:09:45 | #134 (4)

Takže bitva v nebi se satanem ještě nenasatala. Ještě nebyli svrženi na zem. Jak tedy mohou působit zlo když tu nejsou?


 #132 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.07.20 06:06:22 | #140 (4)

Odpověděl jim: „Viděl jsem, jak satan spadl z nebe jako blesk.
Lukáš 10:18 B21

Satan se svými anděly už byl v ráji. A je tady od počátku se svými anděly ( démony ) Kdyby tady nebyli, tak tady máme ráj na zemi.


 #132 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
23.07.20 11:39:18 | #130 (1)

napsal si toto:
Apoštol Pavel určil pravidlo: „I kdybychom vám však my nebo nějaký anděl z nebe snad oznámili jako dobré poselství něco nad to, co jsme vám oznámili jako dobré poselství, takový ať je proklet.“ (Gal. 1:8)
já se zeptal toto:
Jak může být proklet anděl z nebe?( Protože proklet může být jen anděl satanův) tak to znamená že jsou v nebi i satanovi andělé kteří přináší jiné učení. Jenže podle Bible už v té době byli satanovy andělé svrženi na zem takže tam nemohl být anděl satanův co učí jiné nauce ne?


 #128 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.07.20 22:19:29 | #135 (2)

Galatským 1:8  Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to,
které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!

oni to mají nějaký anděl, ekumena říká "sám" anděl z nebe, je tím míněn satan ?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.07.20 12:56:11 | #136 (3)

Jakýkoliv odpadly anděl....


 #135 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.07.20 05:23:44 | #139 (4)

Daniel 10:21  Zajisté, oznámím ti, co je zapsáno ve spisu pravdy. Není nikoho, kdo by mi dodával sílu v těch věcech, kromě vašeho ochránce Míkaela."

takže všichni andělé krom Michaela



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.07.20 06:12:28 | #141 (1)

Synové pravého Boha jsou Adamovi potomci a lidské dcery jsou z Kaina.

Andělé jsou bezpohlavní a nemůžou mít poměr s člověkem, natož zrodit syny. Anděl je duchovní bytost.

To je falešné učení co tady píšeš *4302*


 #128 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.07.20 12:57:43 | #142 (2)

a od koho máš konvalinko to tvoje učení, ty si kontrolovala andělům pohlaví nebo jak si na to přišla že nemají pindíka? *5271*


 #141 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.07.20 06:57:15 | #143 (3)

Genesis 6:4  Za oněch dnů, kdy synové božští vcházeli k dcerám lidským a ty jim rodily, vznikaly na zemi zrůdy, ba ještě i potom. To jsou ti bohatýři dávnověku, mužové pověstní.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.07.20 20:10:28 | #144 (4)

to sem nedávejk ,to je prý falešné učení, tak se ji ptám, odkud má to pravé učení, kde sebrala, že andělé nemají pindíka?


 #143 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.07.20 23:35:09 | #145 (3)

Tentýž den k němu přišli saduceové (kteří tvrdí, že není žádné vzkříšení) a zeptali se ho: „Mistře, Mojžíš řekl, že když ženatý muž zemře bezdětný, má si jeho ženu vzít jeho bratr, aby svému bratru zplodil potomka. U nás bylo sedm bratrů. První se oženil, ale zemřel bez potomků, a tak zanechal svou ženu svému bratru. Nakonec pak zemřela i ta žena. Kdo z těch sedmi ji tedy bude mít za manželku, až přijde vzkříšení? Měli ji přece všichni!“ Ježíš jim řekl: „Mýlíte se, protože neznáte Písma ani Boží moc. Po vzkříšení se lidé nežení ani nevdávají, ale jsou jako andělé v nebi.
Matouš 22:23‭-‬25‭, ‬27‭-‬


 #142 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
28.07.20 23:36:33 | #146 (4)

že nemají prstýnky, znamená, že nemohou mít děti ?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.07.20 10:22:43 | #147 (5)

*4302* Andělé jsou duchové, takže mi řekni jak duch může mít děti? *4302*

Andělé jsou ovšem pouzí služebníci, duchové posílaní sloužit těm, jimž se má dostat spásy.
Židům 1:14

A nikde jsem nečetla, že by Bůh nařídil andělům, aby se plodili a množili naplnili zem.

Vrať se znovu k první kapitole Mojžíšové a čti koho Bůh předurčil mít děti a k tomu přizpůsobil.


 #146 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.07.20 10:37:44 | #148 (6)

já o koze ty o voze, lidé budou pouze jako andělé že se nežení, ale děti budou moci mít dále



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.07.20 15:08:43 | #149 (7)

*4302* tak já pořád o andělech duchovních bytostech.

Ty si myslíš, že sex bude po zmrtvýchvstání ( žádost těla ) a žena bude rodit děti v bolestech ?
No tak do takového nebe nechci *4302*

Adam přece přišel na svět bez sexu a Ježíš taky.......Tak teď jsem tu tvou kozu napasla a ten můj vůz, bys teď už mohl pochopit *30407*


 #148 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.07.20 15:21:18 | #150 (8)

proč rodit v bolestech, to byl přeci trest, který už nebude platit



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.07.20 16:18:13 | #151 (9)

Tak vidíš, jak jsme se domluvili. Přeci před hříchem v ráji, člověk na svět nepřišel přes sex. Sex už taky nebude platit.
Děti budou stvořený slovem.


 #150 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.07.20 16:26:24 | #152 (10)

ale houby a už mne nebavíš ..



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
29.07.20 22:51:51 | #153 (10)

jestli nebudev nebi sex tak tam nejdu, kde je v Bibli že nebude v nebi sex?


 #151 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 08:53:37 | #154 (11)

Proč přišli andělé na zemi? Co je na zemi lákalo?
...andělé si všimli krásných žen na zemi a chtěli s nimi mít pohlavní styky. Tak přišli na zem a vzali na sebe mužská těla. Pak si brali ženy za manželky. Bylo to proti Božímu předsevzetí. — 1. Mojžíšova 6:1, 2; Juda 6.


 #153 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 15:12:19 | #155 (12)

Jenže do Nebe pujdou lidé a ti sex mohou mít


 #154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 18:38:14 | #157 (13)

Uved veds, že do nebe půjdeš s lidským tělem!
1. Korintským 15:50: Čteme tam: „Tělo a krev nemůže zdědit Boží království ani porušenost nezdědí neporušenost."


 #155 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.08.20 17:44:17 | #165 (14)

Budeš mít svoje tělo oslavené nebudeš mít jiné vzkříšení není že budeš někdo jiný vzkřísí se tvoje tělo které jem prodělá renovaci nebo jak bych to nazval


 #157 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 18:04:32 | #156 (12)

rosse, to není pravda!!!!!!!
To je lež !!!!!
Boží synové nejsou andělé !!!! Kde jsti na takové rouhání přišel? Anděl je anděl!

A dcery Boží tam nikde nemáš?

Boží synové jsou potomci Adama a ti si brali lidské dcery.
Lidské dcery jsou potomkyne Kain.


 #154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 18:40:52 | #158 (13)

to jsi napsala tak moc hezky *3589*



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 18:43:37 | #159 (13)

Kdo při tvoření hlasatel volal k Boží slávě, když ještě nebylo člověka?
Kdo to tady je, jací Boží synové ? Bůh ještě jen o základ a zemi, nežli ani Adam!

Job 38:4–7
4 Kde jsi byl, když jsem zakládal zemi?
Pověz mi, pokud víš, jak jsem to udělal.
5 Víš, kdo určil její rozměry
nebo kdo přes ni roztáhl měřicí šňůru?
6 Do čeho byly zapuštěny její základy
a kdo položil její úhelný kámen,
7 když společně jásaly jitřní hvězdy
a všichni Boží synové nadšeně křičeli?


 #156 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 20:16:14 | #160 (14)

konwalinko na Rosse nemáš *6365*


 #159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 23:06:52 | #162 (14)

....
no vždyť ti to celou dobu píšu. Komu to říká Bůh? Anděli? No přece Jobovi. A Job byl dávno u Boha, tak jak Ježíš a všichni Boží synové, kteří byli nejdříve stvoření na Boží obraz.

Můj zárodek tvé oči viděly, všechno jsi zapsal do knihy – dny, jež mi byly určeny, než začal první z nich.
Žalmy 139:16 B21

Budou se jí klanět všichni obyvatelé země, každý, jehož jméno není od stvoření světa zapsáno v knize života zabitého Beránka.
Zjevení 13:8 B21

V něm nás vyvolil ještě před stvořením světa, abychom před ním byli svatí a bezúhonní v lásce.
Efeským 1:4 B21

Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji a dal jsi je mně. Zachovali tvé slovo a nyní poznali, že všechno, co jsi mi dal, pochází od tebe.
Jan 17:6‭-‬7 B21


 #159 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.08.20 10:46:48 | #163 (15)

A Buh se pta Joba, kde byl on, kdyz Buh zakladal zemi a všichni Boží synové pochvalne jasali. Mluvil o bytostech mimo vesmír!!!
Premyslej!!!!


 #162 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.08.20 07:00:49 | #168 (16)

rose a kde byl tedy Job a kdo že to byly ty jitřní hvězdy, které zpívaly.

A jak můžou bytosti mimo vesmír si brát dcery lidské? Jak můžou plodit děti? *4302*


 #163 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.08.20 10:41:16 | #173 (17)

K Jobovi mluví o počátcích stvoření. Nebyly žádné lidské dcery a žádný Job! Bůh mluví a zakládání země, kdy Boží synové jásali. Jde jednoznačně o andele....


 #168 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.08.20 14:57:50 | #174 (18)

Kde jsi byl, když jsem zemi založil? Jen pověz, když tomu rozumíš. Kdo určil její rozměry? To jistě víš! Kdopak ji mírou přeměřil? Do čeho jsou zapuštěny její základy? Kdo položil její kámen úhelný, když jitřní hvězdy sborem zpívaly a všichni Boží synové jásali radostí?
Job 38:4‭-‬7 B21

Ptám se tě, kde byl Job, když Bůh zemí založil? Někde musel být, když mu Bůh položil tuto otázku. Přece, kdyby nebyl, tak Bůh mu tuto otázku nebude pokládat.

A pak jsou tady Boží synové a jitřní hvězdy. Kdo že to jsou ty hvězdy na tos mi neodpověděl.


 #173 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.20 12:20:38 | #175 (19)

Job byl nikde. ....pje to jasne?
Ještě nebyla země, jen se pokládali její základy!!!


 #174 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.20 12:24:42 | #176 (19)

Tu otázku mu položil, když uz žil! Co na tom nechapes?
Když se tě zeptám, kde byla v 1. Světové, ze se děláš tak chytrá, je to dukaz, žes v 1. světové uz žila?
Bůh chtěl Jobovi vysvětlit, jak je jeho poznání malé, ve srovnání s Bohem. Když zakládal zemi, nežil jeste jediný človek, ale duchovní Boží synove, pochvalne volali => andele!


 #174 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
06.08.20 12:36:52 | #177 (20)

Jitrni hvězdy jsou jenom přirovnání slavní Boží synové v nebi.....

Vzkříšený a vyvýšený Ježíš o sobě řekl, že je „jasná jitřní hvězda“, a slíbil, že svým vítězným následovníkům dá „jitřní hvězdu“. Zjevení....


 #176 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.08.20 16:10:05 | #191 (21)

Tento Syn o tolik převyšuje anděly, oč vznešenějšího jména se mu dostalo.
Vždyť kterému z andělů Bůh kdy řekl: „Ty jsi můj Syn, já jsem ode dneška Otcem tvým“? A znovu: „Já jemu budu otcem a on mi bude Synem.“

Andělé jsou ovšem pouzí služebníci, duchové posílaní sloužit těm, jimž se má dostat spásy.
Židům 1:14 B21
rose tady máš jasně napsáno, že Bůh andělé nejsou Boží synové. Je tady jasně napsáno, že jsou pouze služebníci, duchové....


 #177 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.08.20 17:36:15 | #164 (15)

Ježíš nebyl stvořen


 #162 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.08.20 17:51:05 | #166 (16)

Omyl. Ježíš je „počátek Božího stvoření“. (Zjev. 3:14)


 #164 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.08.20 21:42:03 | #178 (17)

Ty jsi na omylu:
Jan 1:3 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
Ježíš se sám stvořil v době kdy neexistoval? *12619*


 #166 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 12:09:12 | #180 (18)

Skrze něho = prostředek, ne původce!
Chapes rozdíl?


 #178 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.08.20 21:52:22 | #179 (17)

počátek všeho znamená, že je původce všeho. Je společně s otcem Alfa i Omega počátek i konec. *5679*


 #166 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 12:12:38 | #181 (18)

Ježíš není Alfa a Omega!
Titul „Alfa a Omega“ znamená totéž jako „ten první a ten poslední“ a jako „počátek a konec“, když se tato označení vztahují na Jehovu. Před ním neexistoval žádný Všemohoucí Bůh a žádný nebude existovat po něm. Úspěšně dovede do konce spornou otázku týkající se Božství a bude navždy ospravedlněn jako jediný Všemohoucí Bůh.

Nikdo jiny není vsemohouci Bůh......


 #179 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 15:20:28 | #182 (19)

Bible říká něco jiného nasatuduj si co o sobě říká Ježíš protože je Bůh:
Zjevení Janovo 22:12 Hle, přijdu brzo, a má odplata se mnou; odplatím každému podle toho, jak jednal.
13 Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.
A navíc si nevysvětlil, jak mohl Ježíš stvořit sám sebe? *16160*


 #181 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 13:22:50 | #184 (20)

Pred vstupem do opery, vyfasujes osoby a obsazeni. Osoby se meni!!!!!
Vím, ze je toho na tebe moc, ale zkus se soustredit!


 #182 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.08.20 00:44:00 | #189 (21)

zatím si na nic nenašel argument sám sebe nemohl stvořit


 #184 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.08.20 15:53:48 | #183 (19)

Ježkovy zraky jak muže být něco před a po Jehovovi, když je podle vás jen Jehova....to jako plyne čas nic nic nic nic a najednou Jehova a pak zase nic nic nic.


 #181 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 13:27:09 | #185 (20)

Kristus nikdy nebyl a nebude vsemohouci. Co má, to získal od Boh Buh ni od nikoho neziskavaa....
Chápete rozdíl?
Proč se na konci 1000 let, Kristus podřizuje Bohu?
Protože není Buh! Bůh se nemůže nikomu podřídit!!!!


 #183 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.08.20 00:42:17 | #188 (21)

to říkal jako člověk že se podřizuje , Ježíš nikdy v Bibli nehovořil jako Bohočlověk. Mluvil buď jako člověk nebo jako Bůh.


 #185 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.08.20 12:08:43 | #190 (22)

Jako Bohu podrizena bytost. Musí se Bůh někomu podřizovat? Proč se podřizuje Jezis?
„Když předtím přivede vniveč všechnu vládu a všechnu autoritu a moc. Musí totiž kralovat, dokud mu Bůh nepoloží všechny nepřátele pod nohy. . . . Potom se také sám Syn podřídí Tomu, kdo mu podřídil všechno, aby Bůh byl každému vším.“ (1. Korinťanům 15:24, 25, 28)

Jak se tady Ježíš prezentuje? Žádný bohorovny!!!


 #188 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.08.20 21:23:28 | #194 (23)

zatím si neodpověděl, jak Ježíš stvořil sám sebe amatére.

dále, to že se podřizuje Ježíš taj jako člověk Ježíš. Jako Bůh si je rovem s Otcem- Já a otec jedno jsme- je psáno


 #190 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.08.20 16:57:01 | #193 (21)

Píšeš, Kristus nikdy nebyl a nebude všemohoucí.
Zajímavá věta.
Ježíš nikdy neříkal, že je Bůh. Ale jeho skutky o tom říkaly. A sám Ježíš říká, když mi nevěříte, tak aspoň mým skutkům věřte.

Podívej synové Izraele, okusili andělský chléb, Bůh jím ho poslal z nebe. To stejné učinil Ježíš, nasytil pět tisíc mužů z pěti chlebu. Jen slepý nemůže uvidět, že to znovu učinil Bůh. Stejná manifestace Boha.....


 #185 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.08.20 11:28:07 | #195 (22)

To neni zadny dukaz bozstvi. ...
To je dukaz, jako ze Gottuv hlas byl božsky, tak byl Buh.....


 #193 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
18.08.20 20:12:13 | #196 (23)

to ale cituje z knihy která má zfalšovaný text Bible.Ta kniha se jmenuje překlad nového světa což není Bible. V originále není slovo božský ale Bůh.
To že ta kniha je zfalšovaná je mnoho důkazů.


 #195 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.08.20 12:43:34 | #197 (24)

Uved originál i jazykový rozbory odborniku !


 #196 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
19.08.20 20:37:09 | #198 (25)

Nebudu se patlat s falzifikáty budeme tu rozebírat EP a tam není božský.
To že je PSN zfalšovaný je lehce dokazatelné, mám tu o tom brožuru docela silnou.
Měje jedno ,že nějaký Jehovista o tom neví


 #197 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.08.20 10:59:19 | #199 (26)

Uved originál!


 #198 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.08.20 11:02:35 | #200 (27)

Víš, co jsou manuscripty? Uved je a pokecáme, jaký je správný překlad!
Katolíci do Bible nasackovali celou lživou větu o trojici.....


 #199 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.08.20 11:05:08 | #201 (28)

KraLiCka Bible

1. JANA 5
7Nebo tři jsou, kteříž svědectví vydávají na nebi: Otec, Slovo, a Duch svatý, a ti tři jedno jsou.


 #200 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.08.20 11:07:01 | #202 (29)

Latin vulgata Klementina:
7Quoniam tres sunt, qui testimonium dant in cælo : Pater, Verbum, et Spiritus Sanctus : et hi tres unum sunt.8


 #201 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
20.08.20 16:10:05 | #203 (29)

možná máš pravdu možná ne podívám sa na to *17163*


 #201 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 06:06:36 | #204 (30)

Nauka o Trojici: Necelých 300 let potom, co byla Bible dokončena, jeden zastánce Trojice přidal do 1. Jana 5:7 tato slova: „Na nebi: Otec, Slovo, a Duch svatý, a ti tři jedno jsou.“ Ta se ale v původním textu nevyskytovala. Znalec Bible Bruce Metzger poznamenává, že tento dovětek se „od 6. století stále častěji objevoval v rukopisech napsaných ve staré latině a také v [latinské] Vulgátě“.


 #203 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 06:09:33 | #205 (30)

díky obrovskému množství rukopisů, které jsou dnes k dispozici, můžou znalci Bible najít chyby. Duchovní například po staletí učili, že jejich latinské rukopisy Bible odpovídají původnímu textu, včetně slov vložených do 1. Jana 5:7, o kterých jsme se už zmínili. Tato slova se dostala i do některých českých Biblí, například do známé Bible kralické. Co ale odhalily jiné rukopisy? Bruce Metzger napsal: „Slova přidaná do [1. Jana 5:7] chybí ve všech starých rukopisech (v syrštině, koptštině, arménštině, etiopštině, arabštině a staroslověnštině) kromě latiny.“ Většina současných českých překladů proto tato slova neobsahuje.


 #203 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 06:23:58 | #206 (31)

V 19. století téměř všechny překlady Bible obsahovaly v 1. Jana 5:7 podvržený trinitářský dodatek. Ten se však v nejstarších řeckých rukopisech nevyskytuje. Není ani v Pešitě, což dokazuje, že se opravdu jednalo o svévolný zásah do biblického textu.


 #205 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 09:34:37 | #207 (32)

a co slov Jehova ,které se objevilo poprvé v 15ctém století a Jehovisti ho oprášili ve svém PNS?


 #206 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 09:37:40 | #208 (32)

V EP tento dodatek není, ten používej a ne PNS


 #206 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 10:10:32 | #209 (33)

Ekumenické Bibli žádný dodatek není, chtěla jsem to sem dát včera ale nestihla jsem.


 #208 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 10:13:23 | #210 (33)

Jsem nevzdelany, to je všechno!!!


 #208 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 10:55:02 | #215 (34)

Nevzdelany je nejvic Jonathan!
Zajěte koleje, naučené fráze a nepřemýšlet! Uved, který vers je v PNS přeložen špatně! Pokud žádný nemáš, tak jedeš jenom na předsudky!


 #210 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 10:57:22 | #216 (35)

V ROCE 1902 časopis The Presbyterian and Reformed Review informoval o překladu Bible, který vyšel v roce 1901 a je označován jako American Standard Version. Byla to revidovaná verze překladu King James Version pocházejícího ze 17. století. Článek v časopise pojednával o tom, jak žádoucí bylo, aby se v tomto revidovaném anglickém překladu důsledně používalo Boží jméno Jehova:

„Nechápeme, jak je možné, že existují rozdílné názory na oprávněnost tohoto kroku. Je to Pánovo osobní jméno, pod nímž se On sám rozhodl být znám mezi svým lidem. Škoda způsobená přepisem jména do popisného titulu se nám zdá být nezměrná. Samozřejmě se diskutuje o tom, jaká je pravá podoba tohoto jména, a nikdo nepředpokládá, že touto pravou formou je ‚Jehova‘. Pro anglického čtenáře však má hodnotu pravé formy a byl by to pouze projev pedantství nahradit ji formou Jahve nebo jakoukoli jinou více či méně přesnou formou, kterou dnes učenci používají. Pokládáme to za nemalý přínos pro anglického čtenáře Starého zákona, že poprvé se bude moci v tomto oblíbeném překladu důsledně setkávat s ‚Jehovou‘ a poznat, co všechno ‚Jehova‘ pro svůj lid znamenal a udělal.“


 #215 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 10:59:18 | #217 (36)

Jonatan ma asi vyšší vzdělání, než následující odbornici:
EDGAR J. Goodspeed, překladatel řeckého „Nového zákona“ v An American Translation, napsal ve svém dopise z 8. prosince 1950 v souvislosti s Křesťanskými řeckými písmy — Překladem nového světa toto: „Zajímá mne misijní práce vašich lidí a její celosvětový rozsah a tento nenucený a mocný překlad se mi velmi líbí. Projevuje se v něm ohromná škála zdravých a vážných vědomostí, jak mohu dotvrdit.“


 #216 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:00:02 | #218 (37)

Znalec hebrejštiny a řečtiny Alexander Thomson napsal: „Překlad je zřejmě dílem zkušených a bystrých učenců, kteří se snažili odhalit tolik pravého smyslu řeckého textu, kolik jen angličtina může vyjádřit.“ (The Differentiator, duben 1952, strany 52–57)


 #217 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:00:42 | #219 (38)

Profesor Benjamin Kedar, izraelský znalec hebrejštiny, v roce 1989 řekl: „Ve svém lingvistickém bádání ve spojitosti s hebrejskou Biblí a překlady se často uchyluji k anglickému vydání toho, co je známo jako Překlad nového světa. Přitom se stále utvrzuji v názoru, že toto dílo zrcadlí poctivou snahu dobrat se toho nejpřesnějšího porozumění textu, jaké je možné.“


 #218 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:07:36 | #220 (39)

Jeden z mnoha problémů, před kterým stojí překladatel Bible, je přesnost. Je překlad stejně zřetelný jako originál? Bere ohled na odstín jednotlivých slov originálu? Mnoha překladům v tomto ohledu něco chybí. Jsou například dvě řecká slova, která většina překladů podává jako „pomazat“, totiž aleipho a khrio. Kdykoli se objeví slovo aleipho, vždy se vztahuje na tělesné použití oleje nebo masti, jako třeba po koupeli nebo u nemocného či mrtvého. (Mat. 6:17; Mar. 6:13; 16:1; Luk. 7:38, 46; Jak. 5:14) Avšak slovo khrio je používáno pouze v duchovním, svatém a obrazném neboli symbolickém smyslu, a proto mu vhodně odpovídá české slovo „pomazat“. Tak je tomu např. u Lukáše 4:18, kde čteme: „Jehovův duch je na mně, protože On mne pomazal, abych oznámil dobré poselství chudým.“ Kromě Překladu nového světa (NS) činí pouze málo biblických překladů — pokud to vůbec činí — důsledný rozdíl mezi těmito dvěma slovy.

A teď tvoje priklady Jonatane!!!!


 #219 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:09:53 | #221 (40)

Nejaké tí uvedu:
Tímto slovem je v Kralické bibli (i v katolické Bibli české a v některých dalších překladech) někdy přeloženo hebrejské slovo šeʼólʹ a řecké slovo haiʹdes. Slovo „peklo“ je v Kralické bibli 23krát přeloženo ze slova šeʼólʹ a 9krát ze slova haiʹdes. Tento překlad však není důsledný, protože slovo šeʼólʹ je v něm také 36krát přeloženo jako „hrob“, 2krát jako „propast“, 1krát jako „jáma“, 1krát jako „smrt“ a 1krát jako „zem“. Katolická Bible česká (vydání z roku 1921) překládá slovo šeʼólʹ 39krát jako „peklo“, 13krát jako „podsvětí“, 8krát jako „hrob“, 3krát jako „smrt“, 1krát jako „věčnost“, 1krát jako „podzemí“ a 1krát jako „onen svět“.


 #220 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:10:38 | #222 (41)

Prekladaj si, jak se jim kde hodí....


 #221 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:11:55 | #223 (42)

Stejne nedusledny je Ekumen:
V Ekumenickém překladu bylo původní hebrejské slovo šeʼólʹ 61krát přeloženo jako „podsvětí“, 3krát jako „hrob“, 1krát jako „hlubiny“ a 1krát jako „říše mrtvých“. Řecké slovo haiʹdes v Křesťanských řeckých písmech je v tomto překladu 4krát přeloženo jako „říše smrti“, 2krát jako „peklo“, 2krát jako „propast“, 1krát jako „hrob“ a 1krát jako „svět mrtvých“ a řecké slovo Geʹen·na je na všech místech přeloženo jako „peklo“ nebo „ohnivé peklo“.


 #222 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:43:17 | #225 (43)

no jo, to máš nějaké patolízaly SJ co vychvalují slovo Jehova.
Jenže před 2000 lety Jehovu nikdo neznal.


 #223 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:21:33 | #224 (42)

To dělá každý, proto je dobré nahlížet do všech překladů..


 #222 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
21.08.20 11:54:53 | #227 (27)

Jan 1:1
Překlady:
NS: Na počátku bylo Slovo a Slovo bylo u Boha a Slovo bylo bohem.
EP: Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha , to Slovo bylo Bůh.
KB: Na počátku bylo Slovo, a to Slovo bylo u Boha, a to Slovo byl Bůh.
R: Ev arch iv o Äoyo, icn o ?,.oyoç iv ipoc 'iov Oeov, icn OF-oç iv o Äoyo.
II. Rozbor textu a komentář:
...in OFOÇ ~v o Äoyo~
Substantivum O~~~ (Bůh) je v poslední části biblického textu bez určitého členu o. +Podobně je tomu však i na jiných místech, kde se jednoznačně píše o Bohu Otci, aniž by substantivum OF-oç bylo označeno určitým členem o:
Mk 12,27 oiic etv OF-oç veicpow - není Bohem mrtvých
L 20,38 OF-o; öe oiic ec'rv veicpaw - přece není Bohem mrtvých
J 8,54 ov wa~ ÄEyEIE oti OF-oç rI,10v etv - o němž vy říkáte, že je to váš
Bůh
Fp 2,13 OF-oç yap etv o evepyow ev iuv - neboť je to Bůh, který ve vás
působí
Zd 11,16 öio oiic eacvein aixiouc o OF-o; OFoç ElwcaÄao9al. aowv - proto
sám Bůh se nestydí nazývat se jejich Bohem
+Nebo se vyskytuje v témže kontextu dvakrát, jednou s určitým členem o a podruhé bez něho:
J 3,2 pal3l3, o~öciev oti wio OeoD eÄ~ÄiOc~ ö~öaciaÄo~ ... eav un 11 o
OF-oç jizť aioD - Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha ... není-li Bůh s ním
J 13,3 1cn oti wio OeoD eÄOev 1cn ipoc 'iov Oeov WXyE~ - a že od Boha
vyšel a k Bohu odchází
R 1,21 öoii. yvov'ec 'rov Oeov ouX Oeov oc eöoacav - poznali Boha, ale
nevzdali mu čest jako Bohu
1 Te 1,9 ia~ iwc EIEpEIjJa'E ipoc 'rov Oeov aiw 'wv aöoÄov öoDÄEDav
Oeo ~ovit ic(xt aÄiOvo - a jak jste se obrátili od model k Bohu, abyste sloužili Bohu živému a skutečnému
1 Pe 4,11 a '~~ ÄaÄa, cç Äoyux OeoD ... cç e~ ~~~~oç nv xopnya o OF-OÇ - kdo káže, ať zvěstuje slovo Boží ... ať to činí ze síly, kterou dává Bůh

V řecké gramatice není neurčitý člen, jak je tomu například v angličtině (a, an). Rečtina používá pouze určitý člen o (v angličtině the), ale jak vidíme z výše uvedených příkladů, v novozákonních spisech neplatí, že pokud určitý člen chybí, musíme chápat substantivum obecně, ve smyslu nějaký z různých možných. Absence určitého členu před slovem OF-oç rozhodně neznamená, že máme tento pojem chápat jako nějaký bůh, odlišný od Všemohoucího Boha, Hospodina. Ve skutečnosti přijmout názor, že Ježíš Kristus je nižší, menší bůh, je v radikálním rozporu s monoteistickým křesfansko-judaistickým učením. Bible jasně tvrdí o Hospodinu:
„...jsem jedině já, jiný bůh vedle mě není.“ Dt 32,39
„Já jsem Hospodin a jiného už není, mimo mne žádného Boha není.“ Iz 45,5 Je-li Ježíš Kristus BŮH, musí být buď pravý nebo falešný. Ale dělat z Krista menšího pravého boha je proklamací polyteismu.
Kdyby chtěl apoštol Jan touto gramatickou vazbou pouze říci, že Logos je božský (v adjektivním smyslu), jak tvrdí dále svědkové Jehovovi, mohl přímo použít řeckého adjektiva -8eu~ , které se vyskytuje v NZ ve 3 případech:
Sk 17, 29 'o Oaov aVai. ojioiov - božstvo se podobá něčemu
2 Pe 1,3 'c Oeux~ ö~vctEo~ aioD — jeho božská moc
2 Pe 1,4 va dia 'oiov yevicOe OF-t(xç iowovo~ ~nXEc~ - abyste se tak
stali účastnými božské přirozenosti

  • Následující příklady dokazují, že Ježíš Kristus je přímo označen jako ten pravý Bůh - jasně specifikován určitým členem - o OF-oç:

J 20,28 o icipoc mou 1cn o OF-oç mou - Můj Pán a můj Bůh!
Mt 1, 23 'o ovojia aioD E avoi~Ä ... pRO' rI,10v o OF-oç - dají mu jméno
Immanuel ... „Bůh s námi“
Žd 1,8 ipoc öe 'wv iflov. o Opovoç cou o OF-oç - o synovi však: „Tvůj trůn,
Bože
III. Zhodnocení:
Svědkové Jehovovi tvrdí ve své publikaci „Měl bys věřit v trojici?“: „Vyžaduje tedy kontext u Jana 1:1 neurčitý člen? Ano, protože celá Bible dosvědčuje, že Ježíš není všemohoucí Bůh. ... Nazývat Jehovu Boha „všemohoucím“ by mělo pramalý význam, kdyby neexistovali jiní, kteří se také nazývají bohové, ale mají nižší nebo podřízené postavení.“ (str. 28)
Tato spekulace vychází z jejich předpojaté teologie, která striktně odmítá Kristovo božství. Svým překrouceným překladem dávají čtenáři vlastní výklad textu, který hrubě přehlíží závažné gramatické argumenty. Degradovali Ježíše Krista na nižšího boha, a tak sami ze sebe učinili polyteisty. Celý kontext Janova evangelia však jasně ukazuje na božství Ježíše Krista, a tím odmítá jakékoli gnostické spekulace o nižším bohu - je uctíván (9,38), dává věčný život (10,28), je totožný s Hospodinem (12,39-41x Iz 6,8-10).
xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jan 1:18
I, Překlady:
NS: Žádný člověk nikdy neviděl Boha, jediný zplozený bůh, který je v Otcově náručí, ten jej vysvětlil.
EP: Boha nikdy nikdo neviděl, jednorozený Syn (pozn. jednorozený Bůh), který je v náručí Otcově, nám o něm řekl.
KB: Boha žádný nikdy neviděl, jednorozený ten Syn, kterýž jest v lůnu Otce, onf vypravil.
R: Oeov ou&tç E(OWCEV 7W)7IOE .‚lovoyevrl OF-OÇ o aw 'iov icoÄiov tou iXipoc eiavoc eyc(Xio.
II, Rozbor textu a komentář:

  1. jovoyev~~ OF-oç — jednorozený Bůh

Tato obdoba je doložena nejlepšími řeckými manuscripty (např. Codex Sinaiticus, Codex Vaticanus, Codex Ephraemi, Codex Regius), včetně Bodmerova papyru a některých raných verzí (koptické a syrské). Potvrzují ji někteří z raných církevních otců jako např. Ireneus, Clement Alexandrijský, Origen.
Toto znění textu doloženo daleko věrohodněji než druhá verze.

  1. jovoyev~~ iioc — jednorozený Syn

Tato obdoba pochází z pozdější doby, nachází se ve starých latinských a syrských textech, také v Codexu Alexandrinus. Je známá raným církevním otcům jako např. Athanasius, Clement, Hippolytus.

  1. význam slova – govoyF-vllç

Toto slovo se vyskytuje v Novém zákoně celkem 9x.
Lukáš: 3x
7,12 (naimská vdova) jediný syn matky – govoyF-Vllç utoçcil ' 'i7u aioi
8,42 (Jairova dcera) jedinou dceru – ODya'~p govoyF-vllç
9,38 (posedlý chlapec) jediné dítě – govoyF-vllç jio
Židům: 1x
11,17 (Abrahám o Izákovi) jediného syna – 'wv ‚lovoyevrl
Jan: 5x
1,14 öoav oc jovoyevoi~ para ia'poc – slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn
1,18 jovoyev~~ iioc – jednorozený Syn
3,16 'wv jovoyev~ – jediného Syna
3,18 tou jiovoyevouc iioi tou OFoD – jednorozeného Syna Božího 1. J 4, 9 'wv ‚lovoyevrl – jediného Syna

  • Výklad slova „monogenés“ podle Svědků Jehovových:

„Takže život Ježíše, jednozplozeného Syna, měl svůj počátek. A všemohoucí Bůh může být právem nayván jeho zploditelem, čili Otcem, ve stejném smyslu, v jakém zplodil syna pozemský otec, například Abraham. (Hebrejcům 11:17) Když tedy Bible mluví o Bohu jako o „Otci“ Ježíše, myslí tím, co říká – že jsou dva samostatní jedinci. Bůh je starší. Ježíš je mladší – věkem, postavením, mocí i poznáním.“ (Měl bys věřit v trojici?, str. 16)
Zásadně používají pro překlad tohoto termínu spojení „jediný zplozený“. + Biblický pohled na slovo „monogenés“:
Podle „The Complete Word Study Dictionary – NT“ toto slovo znamená jedinečný, jediný svého druhu, jediný. Pokud se vztahuje na lidské vztahy v rodině, znamená jeden jediný (syn, dcera), v případě Abraháma a Izáka ale nese význam jedinečný v postavení (jako vyvolené dítě, nositel požehnání podle Božího zaslíbení v Gen 22, 18).
Toto slovo použité v souvislosti s Ježíšem popisuje vztah Ježíše k Bohu Otci, představuje Ježíše jako toho jedinečného, jediného (mónos) svého druhu (génos) .
Popisuje synovství, které Kristus vlastní, ale ne proces, kterým by se takový vztah uskutečňoval. Kristus je Boží Syn svým postavením, jen On je takový a nikdo jiný.
Nazývá Boha Otcem po svém (J 5,18), nikdy nemluví o Otci jako o společném Otci svém a věřících (J 20,17). Nikdy není nazván ieicvov OeoD (dítě Boží), jako jsou nazýváni věřící (J 1,12, 1. J 3,1,2).
III, Zhodnocení
Ježíš Kristus je jedinečný Bůh nade všemi (Ř 9,5), věčný, nikdy nestvořený Boží Syn, jehož původ je odpradávna, ode dnů věčných (Mi 5,2), prožívá unikátní přízeň a požehnání od svého Otce (Zi 1, 4.5).
Pokud Svědkové Jehovovi chtějí srovnávat vztah Ježíše Krista a jeho Otce se vztahem lidského otce a syna a na tomto základě odvozovat, že je tedy stvořen, pak ale stejně pragmaticky musí nutně přijmout myšlenku, že Ježíš musí mít i nebeskou matku. Což je naprosto heretický závěr.
Chápání Krista jako stvořené bytosti však není novým učením, ale moderní formou arianismu, který byl už v raných dobách odmítnut církevními otci r. 325 na koncilu v Nicaei.
Svědkové Jehovovi si pro svůj překlad biblického textu J1,18 sice vybrali předlohu řeckého textu jiovoyev~~ Oeo~, ale stejně jako u J 1,1 ignorují božství Ježíše Krista a degradují ho na nižšího boha, jinou stvořenou bytost
xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxx
Jan 8:58

I. Překlady:
NS: Ježíš jim řekl: „Vpravdě, vpravdě vám říkám: Dříve než Abraham začal existovat, byl jsem já.“
NS: ... before Abraham came into existence, I have been. (angl.)
EP: Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen, pravím vám, dříve než se Abraham narodil, já jsem.“
KB: Rekl jim Ježíš: Amen, amen pravím vám: Prvé nežli Abraham byl, já jsem.
R: EUtEV (Xinotç I1coç av av ÄEyú ugtv, ipw Aaaji yEVEO9(xt EQ) E1JIL
II. Rozbor textu a komentář ... EO) E1U

  1. Výklad podle Svědků Jehovových

„Výraz u Jana 8:58 je docela jiný než ten, který je použit ve 2. Mojžíšově 3:14. Ježíš je nepoužil jako jméno nebo titul, ale jako způsob vysvětlení své předlidské existence ... Ježíšova přirozená odpověď byla říci pravdu o svém věku. Proto jim tedy oznámil, že byl ‚naživu, než se narodil Abraham‘.“ (Měl bys věřit v trojici? (str. 26)

  1. Biblický pohled na text:

Sloveso „eimi“ je v1. os. sg. ind. préz. V řecké gramatice neexistuje perfektní tvar slovesa „být“, takže anglický překlad „I have been“ je naprosto nesprávný a vykonstruovaný. Jediný legitimní překlad tohoto spojení je „já jsem“.
Ježíš použil termín „já jsem“, aby se tak identifikoval s Bohem Jahve, který se představil Mojžíši v Ex 3,14 jako „JSEM, KTERÝ JSEM“. V Septuagintě: „Eyo EiU o ow.“ – identické s J 8, 58.

  • Další příklady použití termínu „ego eimi“:

J 8, 24: Jestliže neuvěříte, že já to jsem, zemřete ve svých hříších.
... ~~ EiIE oti EyO Ei~U....
J 8, 28 : Teprve až vyvýšíte Syna člověka, poznáte, že já jsem to a že sám
od sebe nečiním nic ...
...yCcecOe oti EyO EiU. ...
J 18, 5.6.8: (na otázku: Koho hledáte?) „Odpověděli mu: „Ježíše Nazaretského.“ Rekl jim: „To jsem já“. ... Jakmile jim řekl „to jsem já“ (eyo ajn), couvli a padli na zem. Ježíš odpověděl: „Rekl jsem vám, že jsem to já.“ (eyo eiju )
J 4, 26; 6, 35.48.51; 8, 12; 10, 7.1.14; 11, 25; 14, 6; 15,1.5
Když Ježíš používá u Jana spojení „ego eimi“, má tento výraz mimořádný teologický význam, Ježíš Kristus je identický se Všemohoucím Bohem. Proto

vojáci, kteří přišli zatknout Ježíše couvli a padli na kolena, když jim Ježíš řekl, kdo je.
Jméno „JSEM, KTERÝ JSEM“ vyjadřuje myšlenku, že Jahve vždy existoval, nebyl nikdy zrozen, nikdy nezemře, je věčný. „...Bůh všemohoucí, ten, který byl a který jest a který přichází.“ (Zj 4, 8b) Bůh aktivně manifestuje svou existenci, je dynamický, zapojen do života svého lidu.
Je zřejmé, že Ježíš v tomto kontextu u J 8,58 nepoužívá „ego eimi“ jako odkaz na svůj věk, ale na svou identitu. On je ten, který věčně existuje sám od sebe, bez počátku, je starší než Abrahám. Ale to není primární sporná otázka. Tady Ježíš reaguje na znepokojení židů, kteří chtějí vědět, KDO je.
J 8, 25: „Rekli mu: „Kdo jsi ty?“ Ježíš jim odpověděl: „Co vám od začátku
říkám.“
J 8, 53: “Co ze sebe děláš?”
Nakonec ho ve v.59 začínají kamenovat, protože jeho jasnou proklamaci o jeho božství považují za vrcholné rouhání. (Lv 24, 16) Pouhý fakt, že je starší než Abraham by nebyl legálním důvodem ke kamenování.
Podobně i u Marka 14, 61-64: „Opět se ho velekněz zeptal: ‚Jsi ty Mesiáš, Syn Požehnaného?‘ Ježíš řekl: ‚Já jsem.‘ ... Tu velekněz roztrhl svá roucha a řekl: ‚Nač ještě potřebujeme svědky? Slyšeli jste rouhání. ... Oni pak všichni rozhodli, že je hoden smrti.‘“
III. Zhodnocení:
U Jana 13,19 je psáno, Ježíš řekl svým učedníků věci předem, „...abyste potom, až se to stane, uvěřili, že já jsem to.“ (oti EY0 ~~~~)
Jedině Bůh Jahve zná budoucnost předem, takže Kristovi učedníci potom v budoucnosti, až se Jeho předpovědi naplní, poznají, že jejich Mistr Ježíš Kristus je totožný s „JSEM, KTERÝ JSEM“, Bohem Jahve.
Svědkové Jehovovi záměrně překroutili toto místo Písma, navzdory tomu, že proti nim mluví pádné biblické a gramatické důvody. Odmítají božství Krista, přestože je z Písma naprosto jasné, že Jahve a Ježíš Kristus jsou identičtí:
lz 48, 12: (Hospodin) „Já, já jsem ten první, já jsem ten poslední.“
LXX: „Ey0 Ei~U ipo~oc 1c~~ Ey0 Ei~U El~ 'iov a~~va “
Zj 1, 17 (Ježíš) „Já jsem první i poslední,“
„E~O) E1~U ~~i)1O~ 1C~~ ecy~aio~“

xxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx­xxxxxxxxxxxxxxxx
a takto mohu pokračovat stále dál a dál


 #199 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.08.20 11:30:25 | #228 (28)

To je katolické patolizalstvi, když chceš své dokazování založit na nadavkach, jak ne u katoliku dobrym zvykem.....
Celá přidaná věta o trojici, je vaše zoufalost......
Všimni si však, že i zde dává kontext podklad pro správné porozumění. I Kralická bible říká: „To Slovo bylo u Boha.“ (Kurziva od nás.) Ten, kdo je „u“ nějaké jiné osoby, nemůže být totéž, co ta osoba. Ve shodě s tím poznamenává Journal of Biblical Literature vydávaný jezuitou Josephem A. Fitzmyerem, že kdyby se závěr textu Jana 1:1 vykládal jako „ten“ Bůh, „odporovalo by to předešlé větě“, která říká, že Slovo bylo u Boha.

Všimni si také, jak tuto část verše uvádějí jiné překlady.

1808: „A to slovo bylo bohem.“ Nový zákon ve zlepšené verzi, na základě Nového překladu arcibiskupa Newcoma: s opraveným textem, angl.

1864: „A bohem bylo to slovo.“ Zdůrazněný diaglott, meziřádkové čtení, od Benjamina Wilsona, angl.

1928: „a Slovo byla božská bytost.“ La Bible du Centenaire, L’Evangile selon Jean, od Maurice Goguela.

1935: „A Slovo bylo božské.“ Bible — americký překlad, od J. M. P. Smithe a E. J. Goodspeeda.

1946: „a božského druhu bylo to Slovo.“ Das neue Testament od Ludwiga Thimma.

1950: „A Slovo bylo bohem.“ Překlad nového světa Svatých písem.

1958: „A to Slovo bylo Bohem.“ Nový zákon od Jamese L. Tomaneka.

1975: „A Bůh (neboli božského druhu) bylo to Slovo.“ Das Evangelium nach Johannes od Siegfrieda Schulze.

1978: „A bohu podobného druhu byl Logos.“ Das Evangelium nach Johannes od Johannese Schneidera.

U Jana 1:1 se dvakrát vyskytuje řecké podstatné jméno theos (bůh). První výskyt odkazuje na všemohoucího Boha, u něhož bylo Slovo („a Slovo [logos] bylo u Boha [tvar theos]“). Tento první theos má však u sebe slovo ton, což je tvar řeckého určitého členu, který ukazuje na zřetelnou totožnost, v tomto připadě všemohoucího Boha („a Slovo bylo u [toho] Boha“).

Zato před druhým theos u Jana 1:1 žádný člen není. Doslovný překlad by tedy zněl „a bůh bylo to Slovo“. Viděli jsme však, že mnohé překlady toto druhé theos [přísudkové podstatné jméno] překládají jako „božské“, „bohu podobné“ nebo „bůh“ s neurčitým členem („a“, „ein“). Co je k tomu opravňuje?

Řečtina koiné měla určitý člen, ale neměla neurčitý člen. Když tedy před přísudkovým podstatným jménem nestojí určitý člen, může být neurčité. Záleží na kontextu.

Journal of Biblical Literature říká, že výrazy „s anarthrózním [bez členu] přísudkem, který předchází sloveso, mají význam především kvalitativní“. Jak poznamenává Journal, naznačuje to, že logos může být přirovnán k bohu. O textu Jana 1:1 se tam také říká: „Kvalitativní platnost přísudku je tak výrazná, že na podstatné jméno [theos] nelze pohlížet jako na určité.“

Jan 1:1 tedy osvětluje kvalitu, vlastnost Slova, že je „božské“, „bohu podobné“, že je to nějaký „bůh“, ale ne všemohoucí Bůh. To je v souladu s celou Biblí, která ukazuje, že Ježíš, zde nazývaný „Slovo“ ve své úloze Božího mluvčího, byl poslušný, podřízený, vyslaný na zem svým nadřízeným, všemohoucím Bohem.


 #227 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.08.20 11:32:16 | #229 (29)

A mohu pokračovat dál a dál.......
NOVÁ katolická encyklopedie nabízí tři takové „dokazující“ texty, ale přiznává také: „Nauce o Svaté trojici se ve S[tarém] Z[ákoně] nevyučuje. Nejstarší doklady v N[ovém] Z[ákoně] jsou v Pavlovských epištolách zejména v 2. Kor. 13.13 [v některých Biblích 14. verš] a v 1. Kor. 12.4–6. V Evangeliích se doklad Trojice výslovně nalézá jen v křestní formuli Mat. 28:19.“


 #228 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.08.20 11:36:12 | #230 (30)

A to se má křtít v jejich jméno a tak toho jména je spolu se všemi pokřtěnými celkem mnoho osob.


 #229 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.08.20 11:57:34 | #231 (30)

JEŽÍŠ znovu a znovu ukazoval, že je tvorem odděleným od Boha a že má nad sebou Boha, kterého uctívá, Boha, kterému říká „Otče“. V modlitbě k Bohu, totiž k Otci, mluvil Ježíš o „tobě, jediném pravém Bohu“. (Jan 17:3) U Jana 20:17 řekl Marii Magdaléně: „Vystupuji ke svému Otci a k vašemu Otci, k svému Bohu a k vašemu Bohu.“ (Petrů) V 2. Korinťanům 1:3 potvrzuje apoštol Pavel tento vztah: „Požehnaný buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista.“ Protože Ježíš měl Boha, svého Otce, nemohl zároveň být tím Bohem.

Apoštol Pavel mluvil bez výhrad o Ježíši a o Bohu jako o zřetelně rozlišených: „Pro nás přece jest toliko jeden Bůh, Otec. . . a jeden Pán, totiž Ježíš Kristus.“ (1. Korinťanům 8:6, Sýkora) Apoštol ukazuje rozdíl, když se zmiňuje o „přítomnosti Boha a Krista Ježíše a vyvolených andělů“. (1. Timoteovi 5:21, Revised Standard Common Bible) Stejně jako mluví Pavel o Ježíšovi a o andělech jako vzájemně rozlišených v nebi, jsou rozlišeni Ježíš a Bůh.

Významná jsou i Ježíšova slova u Jana 8:17, 18. Říká: „Ve vašem vlastním Zákoně je. . . napsáno: ‚Svědectví dvou lidí je pravé.‘ Jsem to já, který svědčím o sobě, a svědčí o mně Otec, který mne poslal.“ Ježíš zde ukazuje, že on a Otec, totiž všemohoucí Bůh, musí být dvě odlišné bytosti; jak jinak by totiž mohli být oběma svědky?

Ježíš dále ukázal, že je odlišnou bytostí od Boha, slovy: „Proč mi říkáš dobrý? Nikdo není dobrý, jedině Bůh.“ (Marek 10:18, EP) Ježíš tedy říkal, že nikdo není tak dobrý jako Bůh, ani sám Ježíš. Bůh je dobrý způsobem, který jej odděluje i od Ježíše.


 #229 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
22.08.20 11:59:04 | #232 (31)

Tohle nemohl říct Bůh!!!!!

JEŽÍŠ nejednou pronášel výroky jako: „Syn nemůže sám ze sebe konat nic, ale jen to, co vidí konat Otce.“ (Jan 5:19, Petrů) „Vždyť jsem sestoupil z nebe, ne abych činil svou vůli, ale vůli toho, který mne poslal.“ (Jan 6:38) „Co učím, není mé, ale patří tomu, který mne poslal.“ (Jan 7:16) Není ten, kdo posílá, nadřazen tomu, kdo je poslán?

Tento vztah je zřejmý z Ježíšova podobenství o vinici. Přirovnal Boha, svého Otce, k majiteli vinice, jenž odcestoval a nechal ji ve správě pěstitelů, kteří představovali židovské duchovenstvo. Když později majitel poslal otroka pro nějaké plody vinice, pěstitelé otroka zbili a poslali ho pryč s prázdnou. Pak poslal majitel druhého otroka, později třetího, a oběma se dostalo stejného přijetí. Nakonec řekl majitel: „Pošlu svého milovaného syna [Ježíše]. Snad si ho budou vážit.“ Ale zkažení pěstitelé řekli: „‚To je dědic, zabijme ho, aby dědictví připadlo nám.‘ Nato ho vyhodili ven z vinice a zabili ho.“ (Lukáš 20:9–16) Tak Ježíš znázornil své postavení toho, kdo je Bohem poslán, aby konal Boží vůli, stejně jako otec posílá poddajného syna.

Následovníci na Ježíše vždy pohlíželi jako na poddajného Božího služebníka, ne jako na někoho rovného Bohu. Modlili se k Bohu ohledně „tvého svatého služebníka Ježíše, kterého jsi ustanovil Mesiášem“, „aby se skrze jméno tvého svatého služebníka Ježíše dála uzdravení a zázraky a divy“. — Skutky 4:23, 27, 30, Petrů.


 #231 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 13:30:15 | #187 (16)

Měl počátek a co měli počátek, muselo mít stvoření, pokud se to nenarodil z ženy!


 #164 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.08.20 22:46:46 | #161 (12)

rosse, kde na takové věci chodíš *4302*

Když se lidstvo na zemi začalo množit a rodily se jim dcery, Boží synové viděli, jak jsou lidské dcery krásné, a brali si za ženy všechny, jichž se jim zachtělo. Tehdy si Hospodin řekl: „Můj Duch nezůstane v člověku navěky – je to koneckonců smrtelník! Ať jeho život trvá jen sto dvacet let.“
Genesis 6:1‭-‬3 B21

Tady máš jasně napsáno, kdo to byl!

**Můj Duch nezůstane v člověku na věky, je to konečně smrtelník **

( Dva v jednom vysvětleno *30407* ) To co vy tady popírate.

Duch Boží je v člověku! ( Můj Duch ) Byli jsme učinění na obraz Boží !

A další co popírate. Nikde není psáno, že to byli andělé, ale byl to člověk smrtelník, který hřešil. Kvůli člověku přišla potopa na svět a ne kvůli andělům! Anděl není smrtelník!


 #154 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
16.08.20 13:29:07 | #186 (13)

2 v 1 je cafe, ne Bůh, vzbud se!!!


 #161 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
17.08.20 16:40:27 | #192 (14)

Co Bůh spojil, ať člověk nerozděluje rosee

2 v jednom není jen cafe, ale taky muž a žena. Odpočátku stvoření je učinil Bůh, jako muže a ženu.
Pokud nevěříš, že Bůh a jeho Syn jsou jedno ( Ježíš nám to několikrát cituje ) tak v případě muže, ženy taky tomu nemůžeš věřit.

Ale pamatuj, co Bůh spojil, ať člověk nerozděluje!


 #186