Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5402848x
Příspěvků:
148921

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #150588

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nedám…
14.04.24 21:57:20 | #150588
Reakce na příspěvek #150585

No, dneska jsme o nějakou tu stovku let dál a právě ty nacionalistické prvky se snažíme odbourávat.
Oprava D1 se zdržela díky komunistům, to přeci víme, potřebovali peníze na sociální blbosti.
Nevím, co by bylo nebo nebylo možné dnes vybudovat za 4 roky, ale to rozhodně není způsobeno prahou, ale prostě obecným posunutým přístupem v daných věcech, např. tom, že nejsme monarchie, ale demokracie :-)))) to by člověk neřekl, jak může demokracie zamíchat těmihle věcmi a přístupy :-))))

na ty další otázky s musíš odpovědět s brněnským zastupitelstvem, městským, krajským, úpzemním plánem atd atp. a pokud zjistíš, že za to může praha, klidně nám ty důkazy předlož.


 #150585 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.04.24 23:17:28 | #150593 (1)

Obě přehrady byly postaveny za první republiky, ne za monarchie. Obě investovala Jhomoravská zemská správa, nikoliv nějaká pražská instituce. Ta zemská správa měla peníze z daní, které dnešní kraje nemají, odvádějí je do Prahy a tam následně fasují peníze podle Zákona o rozpočtovém určení daní. K tomu na co je dají musejí mít souhlas resortních ministerstev v Praze, třeba ministerstva dopravy nebo místního rozvoje atd. .

Samotná Praha má svůj speciální zákon a také 4,3 násobek příspěvku, Plzeň, Ostrava a Brno myslím 2,1 násobek sazby pro ostatní obce. Na rozdíl od správy zemí v Rakousku naše kraje jiné peníze nemají než ty co nafasují podle počtu hlav v Praze.

Brněnské ani krajská zastupitelstva o ničem nerozhodují, rozhodují vždy resortní ministerstva a zastupitelstva to jenom "prohlasují", prostě divadlo, zvané samospráva. Důkazem jsou veřejně přístupné zápisy z kterékoliv krajského zastupitestva, stačí nahlédnout, o čem rozhodují.


 #150588 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 00:25:07 | #150609 (2)

To je úplně jedno, prostě svět je jinde.
A pokud, je nutné najít jednoznačnou vinu Prahy na problémech Brna.


1  
 #150593 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 10:37:04 | #150629 (3)

Zdaleka to nejsou problémy Brna, ale mnoha dalších měst a tím zásadním problémem je centralizace státní správy až do detailů, které jinde patří obcím. Ostatně je o tom několik zpráv NKÚ, když tak rád hledáš důkazy. Například Praha si nakoupí nové vagony metra za dvojnásobek celého rozpočtu Karlovarského kraje, to budou ve Varech jistě rádi.

Proč nemají Budějovice a Plzeň dodnes svoje letiště například, proč není železniční tunel do Jeseníku a dál do Polska a nákladní vlaky tam dodnes musí přes Polsko? Proč Olomouc nemá dodnes propojenou dálnici D 35 s D1, když jde jen o několik jednotek kilometrů? A tak dále.

Například Brno si může klidně dělat refrenda a prezentace nového nádraží jak je libo, ale stejně ho nakonec postaví ministerstvo dopravy v Praze až bude chtít a tam kde bude chtít a jiné ministerstvo financí mu na to dá peníze. Dráha je státní, státní byla i za císaře páína a státní by měla zůstat.

Proto odpal, že si za něco může Brno samotné je podpásovka, proč totéž miinisterstvo staví v Praze hned dvě opuletní železniční stanice a nereguje ani na nabídku, že se projektu v Brně ve vlastním zájmu zúčastní i Rakousko a Německo? No protože si za to Brňáci můžou sami, mají nádraží staré 165 let, tak co s nimi, že.


 #150609 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 11:28:47 | #150634 (4)

Ve Varech Prahu neřeší, to vím naprosto jistě. Navíc ve Varech není metro, takže je pražské vagony nijak netrápí.

Proč by plzeň měla mít svoje letiště? (máme ho v líních, nedávno jsme ho "ubránili" proto baterkárně gigafactroy volkswagenu). do prahy je to 50 minut, pokud letíme dál, pokud bych chtěl lítat po čr, většinou tam dojedu dřív, než mne odbaví.
proč tady v plzni nemáme raketodrom? třeba. nebo moře?

kladeš otázky, ale sám nevíš, proč to tak je. když jsme se trošku začetli do zákona, pár věcí jsi sám napsal, že jsou problémy na straně brna. vyřeště si umístění nádraží někde, kde vedou a nebo je tam možné dovést koleje, a pak už budete jen řešit rozpočet a příspěvek státu, tedy i plzně, na vaše nádraží.

Nikdo nikdy nepostaví nádraží tam, kd enejsou koleje nebo je nelze dotáhnout, protože se tam ta stavba podle up nesmí stavět. na to nestačí ani zájem marťanů, že vám to tam postaví zadarmo, pokud to nemáte vyřešení !územně". ani praha to za vás nevyřeší.
možná je podpásovka tvrzení, že si za něco může brmno samo, i když je to zjevně pravda. ale stejně tak není zcela košer háyet všechno na druhé.
třeba města a obce v tom tebou zmíněném karlovarském kraji mají od státu nejmenší přerozdělování - ale nevím o žádném "všelidovím" tažení karlovaráků proti praze, jak to ona může za jejich nedostatečnost. Ta města a obce tam mají a pracují se svými rozpočty a ani si nestžují, že by je raha okrádala. je pravda, že tam nateče ohromné množství peněz od němců a vietnamců, takže pro jejich potřeby to bohatě stačí, letiště ve varech si kdysi vybojovali rusáci, ne praha, atd atp.

tak holt apelujte na zahraniční firmy, podbízejte se jim, ať s eusídlí v brně a odvádí daně u vás. ta celostátní pravidla jsou ale daná na principu nějakých obecně uznaných kriterií a pravidel i vašimi poslanci, zastupiteli ap.

tady žádné hořekování nad 165 let starým nádražím (kolik je pražskýmu hlavasu?) asi nepomůže.

rtozšiřte svůj katastr, plzeň-město ho před pár lety taky rozšířilo a docela významně o obce na jihozápadu až skoro o 20 km, ale i v ostatních směrech. sice nevím, jestli to pro plzeň mělo nějaký ekonomický význam, ale asi ano. na druhou stranu já to zaregistroval asi až po 3 letech a náhodou. a nezařizovala to plzni praha.


 #150629 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 12:38:20 | #150638 (5)

Koleje tu máme dávno, jsou dnes opuštěné a státní. Dokonce tu byly koleje mnohem dřív než v Praze, už roku 1836. A správní území čili katastr rozšířit nemůžeme, to můžou jen zákonodárci. V Brně je zahraničních firem spousta a přibývá jich, jak město přiděluje území, jenže to území dochází a bude hůř. A státní doprava je úplně mimo, neprůjezdný železniční a dálniční uzel, kdopak ho staví? Město Brno, nebo stát?

Než by firmy byly v okrese (který de iure neexsistuje) Brno-venkov, udělají si sídlo v Praze, kde na ně daňově nikdo nedosáhne, podobně jako všech 19 brněnských supermarketů a dalších obchodních center. Proč není dosud uzákoněno (v Praze), že sídlo organizace je tam, kde má provoz a generuje zisk?


 #150634 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 13:02:37 | #150639 (6)

Odzadu :
No to já nevím, proč to není uzákoněno a jestli ta obchodní centra nemají sídlo v Praze? .-))) Ve vládách a PSP jste měli a máte brňáků nebo obecně moraváků furt dost.

Každá lokalita má svoje limity, územní, ekonomické, časové.

Pokud nepřijdete s požadavkem na nějaké rozumné rozšíření katastru, nikdo s etím v praze samozřejmě zabývat nebude, tos snad neočekával, že vás budou rozšiřovat pražáci nebo pražští brňáci.

no tak to je smutné, že tam koleje máte dřív než Libuše skákala se šemíkem z vyšehradu a při tom se flákla o šutr a viděla město veliké, kam vedou koleje z brna :-))))) tak to jste asi zaspali podobně jako peršani ap., ti byli v kultuře a vědě taky kdysi mnohem dál než západ, ale nějak zaspali kvůli náboženství :-)))

já jsme rád, že tohle fakt nemusím řešit ...


 #150638 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 15:20:51 | #150642 (7)

Severní dráha Ferdinandova, můžeš gůglit. A částečně se po té jednokolejce jezdí dodnes.


 #150639 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 00:29:13 | #150610 (2)

Ale ne. Smozřejmě že o dopravních stavbách typu dálnice rozhoduje i ministerstvo dopravy, životního prostředí (EIA) ap., ale to vždy a pro každý kraj. a na tom ministyertstvu může klidně sedět brňák - buď něco pustit může nebo ne, ale dělat z toho komplot prahy vůči brnu, ale jiným velkým městům ne, top má jakou logiku?
tak si vyřeště ten územní plán (i ten je k posouzení ministerstvům, to je pravda, ale je to i logické), každopádně vždy musí být uvedeny důvody rozhodnutí a v podstatě nelze v podobné věci za stejných podmínek rozhodnout jinak v brně a jinak v plzni. jiná musí být ta situace.

zkuste méně hledat vinu všude kolem .... dyk je to zbytečný


 #150593 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 16:56:57 | #150651 (3)

Územní plán je vyřešený, Hitlerova dálnice je v katastru od války.
Přesto se nestaví.
Rozhodují o tom paraziti sedící na úřadech a institucích v Praze a odkud do těch kanclů přitáhli neřeš.
Nejde o žádný komplot, je to prostě klasický projev pragocentrismu, žádný jiný důvod neexistuje.
Začalo to za Masaryka, poračovalo za komunistů a žádná změna trendu není na obzoru.
O žádnou zášť obyvatel Prahy vůči obyvatelům Brna se nejedná a nikdy nejednalo.
Asi to nedokážeš rozlišit, to by ses musel narodit, nebo minimálně 50 let žít tady, na periferie země, tedy z pohledu pražáka obecného.


 #150610 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 17:05:16 | #150656 (4)

Pokud jsme se dočetl, hotlerova dálnice A88 byla extrateritoriální, tedy samotná dálnice by vedla po území moravy, ale patřila německu, které by zajišťovalo i celní režim pro použití té dálnice.
čili se obávám, že ve prospěch německa jako tehdy v katastrálních listech dávno není

kdybych měl čas, vyhledal bych ti majitele pozemků, po kterých měla A88 vést

proč bych neřešil, že to jsou možná zase brňáci, kteří v praze serou na brno?

já si myslím, že důvodů existuje mnoho a jeden jediný, kdo ví jestli, je pragocentrismus

tak se snažte o nějakou změnu?????

no jistěže se nejedná o zášť mezi obyvateli.

já žiju dost let v periferii plzni, na moravě jsme byl už to ani nespočítám, za chvíli tam zase na pár dní jedu, ale v podstatě nikdy nikde jsme se nesetkal s takovou nevraživostí, jakou projevujete s honzou tady :-)))) dokonce i v debatách na netu jste spíš výjimkou :-)))) je pravda, že jsme nekomunikoval až s kdo ví kolika "rodilými brňáky", ale jinak moraváci ze všech koutů periferní moravy :-)))))

kdysi dávno Marky Koruny české, tedy hraničním pásmem koruny s hlavním městem Prahou :.-))))


 #150651 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 17:22:18 | #150661 (5)

Většina pozemků pro tu dálnici je majetku státu. V tom problém není.
Německu by asi nepatřila, ale možná by bylo lepší, kdyby jo, alespoň by vydržela déle, než rok po kolaudaci :-)
Překážky jsou tedy jen ty klasické, jako všude u nás, tedy jihočeské matky, děti země, přátelé zeleného údolí a podobní potížisté.
Největší odpor je očekáván od obyvatel sídliště v Bystrci, tedy přivandrovalců, kteří když tam nafasovali od komoušů byt, tak si na nic nestěžovali, byť ta dálnice byla dávno v mapách. Měli tedy zůstat tam, odkud přitáhli, když jim vadí dálnice naplánovaná v době, kdy ještě nebyli na světě. Ale už i ti přestali podepisvoat stohy petic, všichni tady víme, že ta dálnice se nikdy stravět nebude. Kecy politikůl všech stran jsou stejné, před volbama slíbí, po volbách odsunou.
I přes ně se však v Čechách staví, u nás ne.


 #150656 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.04.24 17:49:28 | #150669 (6)

Tehdy měla patřit německu. ty sis ten link nečetl? já všech 27 slideů.

no a vidíš,, o bystrci se píše i na tom mém linku - tak to asi nebude problém prahy. stejně jako vaše brněnské matky a taťkové, děti moravy a přátelé moravského krasu.

Jak z mého linku plyne, dálnice to nebude (upřímně, jel jsme ze svitav do moravskýho krasu asi předloni a i když to člověk nesledovasl, netuším, kudy by ta dálnice musela vést. nicméně se bude jednat zřejmě o 4proudovou kapacitní (asi rychlostní?) silnici. na papíře je, problémy jsou jen technického rázu - asi v trase staví pražáci ztanici metra trasy O do ostravy .-----

U vás se staví také, jen ne I/73, z tehcnických důvodů. i ty penízer by se na tu lajnu našly :-))))

kurňa fakt už přestaňte fňukat a pokud tak moc chcete, pohněte prdelí před vlastním prahem .-))))))


 #150661