Rozcestník >> Politika >> Diskuze k aktuálním zprávám

Informace

Název: Diskuze k aktuálním zprávám
Kategorie: Politika
Založil: Potua
Správci: Potua , Honza-Vichr
Založeno: 31.03.2020 21:23
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 5407181x
Příspěvků:
148953

Předmět diskuze: Diskuze k aktuálním zprávám - Vlastní názor na aktuální téma, možno i s vložením odkazu na související článek.Samozřejmě bez osobních útoků,vulgarit a komolení jmen i nicků.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #151332

Zobrazit vše


| Předmět: RE: Paradoxy
23.04.24 17:22:56 | #151332
Reakce na příspěvek #151258

Vida, tolik názorů, ale v podstatě se shodneme, že toto je docela důležité téma. A značně složité.
Lidé měli vždy sklony nacpat své děti do nějaké školy, byť i hloupé, hlavně aby nemusely makat jako jejich rodiče. Vždy lepší kanclík, než dílna, natož stavba, nebo lán brambor.
Důvody se mění, ale ne zas tak moc. Momentálně se třeba opět zvedá věk pro odchod dod důchodu a asi všem je jasné, že u kafe v kanclu se té sedmdesátky člověk dočká pravděpodobněji, než při těžbě dřeva v lese. To je jen jeden z mnoha příkladů.
Rozhodně nesouhlasím, že výběr povolání, lépe řečeno výběr směru vzdělání, se řídí trhem. Ani omylem. Nikde jsem v nabídkách zaměstnání nenarazil na to, že by nějaká firma intenzivně hledala politology, sociology a podobné lemply. Přesto jsou tyto obory na vysokých školách velmi atraktivní a každý rok nám tyto školy vychrlí další dávku těchto oborníků k ničemu. Firmy hledají elektrikáře, zedníky, konstruktéry, prostě řemeslníky a techniky obecně. To ani nehovořit o zdravotnících všeho druhu, od sanitářů po primáře.
Doba, kdy bylo vše plánováno ústředním výborem strany asi taky nebyla to pravé ořechové. To zas těch škol bylo málo, dnes je jich zbytečně moc. Asi těžko najít rovnováhu.
Že dnes vystudují nejakou něcologii i úplní tupci, kteří mají bohatého tatínka, to taky není nic nového, podobně vystudovali parchanti komunistických papalášů, v tom se nic nezměnilo, snad jen ceny, nevím.
V každém případě, cesta, kdy by všichni byli ideálně horníkem byla špatná, ovšem stejně špatná je cesta, kdy budou mít všichni gymnázium a ruce levé.
Neznám řešení. Asi nikdo je nezná.


 #151258 

| Předmět: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 17:39:29 | #151335 (1)

Kdysi platilo "řemeslo má zlaté dno". Dochtorskými tituly se honosili prakticky jen lékaři a právníci. Dnes v tomto deformovaném sociálním řádu je vlastnictví titulu doktor na žádanější úrovni, než titul mistr v řemeslu. Inflace doktorů.


 #151332 

| Předmět: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 20:34:56 | #151355 (2)

Říkalo se to, ale moc to neplatilo.
Jistě, řemeslníci byli v každé době žádaní, ale všichni se udřeli k smrti.
K váženějším obyvatelům obce patřili vždy jiní, pan starosta, pan řídící učitel, velitel četníků, velebný pán, pan doktor atd.
Makáči byli vždy až za touto smetánkou a mohli mít i ty vlastní ruce ze zlata, nikdy nebyli prvními.


 #151335 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 22:04:11 | #151365 (3)

I na západě se dodnes pěstuje sociální členění a distanc - málokdy najdeš doktora, který se vybavuje s popelářem.


 #151355 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 07:49:43 | #151382 (3)

A přesto ten režim existoval svým životem a to navzdory politikům, výhradně zásluhou pracovitých lidí.


 #151355 

| Předmět: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 19:17:08 | #151341 (1)

Já si myslím, že trh by to vyřešil.
To znamená stát nebude zaměstnávat lidi jen proto, aby měli práci. Jako to dělali komunisti, kteří byli jedinými zaměstnavateli.
Ano, může to mít zpoždění, ale zbytečný člověk se vždy ukáže jako zbytečný a lempl jako lempl. A podle toho budou i ohodnoceni a nikdo jim nebude nic dorovnávat na "důstojný život".

Jenže vzhledem k tomu, že těch lemplů, zbytečných a co raději kancelář, ale vždy důstojný život, je nejméně 2x víc než těch druhých - a vzhledem k tomu, že máme demokracii toho typu, jakou máme ....


 #151332 

| Předmět: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 20:30:30 | #151354 (2)

Nejsem sice komouš, ale návrat dřevního, tedy nedeformovaného kapitalismu s absolutní vládou trhu není reálný a asi bych tomu taky nefandil. Přec jen nějaké sociálno není až tak špatná věc.
Že by toho socilaismu mělo být méně, tak to určitě souhlas.
Konkrétně, co se školství týče, tak zdarma, tedy na náklady státu, musí být základní škola. Střední a vysoká pak jen v rozsahu normálního studia, tedy 4 roky střední a vysoká dle délky, ovšem vše jen jednou, jedna střední, jedna vysoká a víc ani ň. Propadlík na střední by mohl opakovat jen když zaplatí plnou cenu každého ročníku studia navíc, vysokoškolák taktéž. Věční studenti, kteří maturují v pětadvaceti a následně se plancají po na vysokých, mění obory i školy a to vše vydrží do pětařiceti aniž by získali jakýkoliv diplom, toto jedině za svoje a myslím tím v plné výši, ne nějaký směšný příplatek.


 #151341 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 21:03:50 | #151356 (3)

Trh by to vyřešil, tedy trh znalostí a schopností. V drtivé většině vyspělých států se platí školné, i v Indii například. Kdyby to nastalo u nás, byl by najednou škol přebytek.


 #151354 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 22:02:52 | #151364 (4)

Taky si myslím.
A edocházelo by k takovým paradoxům až neférovostem, že pokladní s 20000 čistýho platí vzdělání pro svého budoucího vedoucího s 40000 čistého


 #151356 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 20:44:38 | #151440 (4)

Ty navrhuješ zásadně kroky zpět a dáváš za příklad Indii ?
Ale ani v ČR není vysokoškolské studium úplně bezplatné.Platí se poplatek za přijímací řízení a prodlužování studia, za řadu podkladů, za ubytování..Vše se samozřejmě platí na VŠ soukromých , kterých je kupodivu většina - v r.2017 v poměru 27:40
V zemích jako Německo či Švédsko mohou studenti navštěvovat univerzitu zcela zdarma. V Dánsku dokonce dostávají vysokoškoláci prostřednictvím programu Statens Uddannelsesstøtte (Veřejné vzdělávání) zhruba 5 839 dánských korun (asi 20,5 tisíc Kč) měsíčně, které mají pomoci pokrýt náklady na stravu.


 #151356 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 20:58:19 | #151442 (5)

poměr počtu škol je jistě zajímavý, ale pro naši diskuse je důlažitý poměr studentů na tom kterém typu školy


 #151440 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 21:00:10 | #151443 (5)

Takže všichni budeme stejně blůbí jako švédové, nebo bohatí jako němci, nebo dánové co také těží ropu? nebo co ...
stejně je to postavený na hlavu. k čemu jim to bylo a je? ta podpora vzdělání? co tak úžasného vzešlo ze švédska, dánska? německo ještě možná ... ale to i v číně.


 #151440 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 22:06:21 | #151366 (3)

Sociálno jen to "pojistné". Jako zavedl Bismarck. Jinak sociálno jen na životním minimu., žádný vymýšlení důstojných životů na úrovni průměrnýho platu ap.

Tací cikáni, zvyklí krást slepice, jsou adšení našimi sociálními dávkami, kdy by jim stačila ani ne půlka, na jejich běžný navyklý způsob života


 #151354 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 22:10:25 | #151368 (4)

kdyby kradli slepice na venkově jako kdysi, ani by ty sociální dávky nepotřebovali, jenže obsadili městské části...


 #151366 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 22:16:06 | #151369 (5)

a množí se jako ten arab...


 #151368 

| Předmět: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 19:40:04 | #151350 (1)

Pokud se takový rodič najde , připravuje svému dítěti hroznou budoucnost. Pokud nějakým zázrakem ukončí středoškolské vzdělání , je to pro něj konečná a stává se z něj deprimované a nespokojené budižkničemu.


1  
 #151332 

| Předmět: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 21:56:30 | #151360 (2)

Problém začíná už na základní škole. Po 5.třídě je možnost nastoupit na osmileté gymnasium. Ti nejlepší ze třídy se tam dostanou. V šesté třídě místo nich přibudou propadlíci z předchozího ročníku. Kvalita výuky tak na začátku druhého stupně výrazně poklesne.
Třídu totiž často táhnou ti premianti, po jejich odchodu zavládne průměr. A to neplatí jen pro první a druhý stupeň.


 #151350 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
23.04.24 22:01:41 | #151362 (3)

Největším zabijákem vzdělanosti je stejně inkluze .....


 #151360 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 07:52:53 | #151384 (4)

Leda nezvládnutá a chybně prováděná.


 #151362 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 12:05:59 | #151398 (5)

Jakákoli, pokud ji máme stejně definovanou :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Inkluzivn%C3%AD_vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD

zařazovat úmyslně, dokonce záměrně, děti se zjevnou tělesnou nebo dokonce vzdělávací (duševní) poruchou mezi děti zdravé je sice "tak úžasně lidské", ale vzdělávání těch neinklizivů to prostě boří.
Ono stačí, že i tak jsou ve třídě děti rozličného inteligenčního stupně, kterým se musí výuka tak nějak přizpůsobovat, ještě do toho vraž dítě, které je obecně ve všem vč. myšlení pomalé nebo dokonce mu musí nějak pomáhat další osoba.
KDYBY NIC JINÉHO, zpomaluje to výuku, ty děti se naučí méně než by mohli.
Už jsme ti psal, že my kvůli uvedenému, už teda před dost lety, to je pravda, přehlašovali dceru na jinou školu než ve čtvrti bydliště. To prostě nešlo. A nakonec to udělalo 30 = rodičů. V té neinkluzivní škole byli o 3/4 roku dál co se týče osnov.
A to nepíšu o tom, že se tomu inkluzivnímu věnovalo i víc času na vysvětlování a v rámci "rovnosti" se vlastně tím dítětem řídil stupeň probrání látky - v podstatě na úroveň, kterou bylo schopno pobrat to inkluzivní dítě

podle mého je to jeden z dalších důkazů rčení, že cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly.

Prostě ne. egalitařství (což inkluze v podstatě je už na školní úrovni) nepatří do zdravé společnosti, není to přirozené. je mi to líto.
a můžeš 1000x argumentovat tím, že mít takové dítě já, mluvím jinak - nemluvím.
Jako nemluvím jinak když se mi tu snaží pohnout svědomím někteří rusofilní dezoláti ohledně obětí ukrajinců jen proto, aby vyhrálo rusko

to nejde. člověk musí být konziostentní


 #151384 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 18:10:39 | #151425 (6)

K tomu bych dodal, že mně jako učiteli nevadí mít ve třídě dítě tělesně postižené, třeba špatně chodí, popř. používá jen jednu ruku ap., pokud ovšem stačí učivo zvládat aspoň jako jeho průměrní vrstevníci. Má to i sociální aspekt, ostatní děti mu mohou pomáhat, uvědomí si, co pro člověka znamená určitý handicap, uvědomí si víc i hodnotu vlastního zdraví a potřebu ho chránit.
Pokud jde o děti s psychickými problémy, je to jiné. Řadu věcí jsi tu už rozvedl. Já bych přidal i to, že i pro ně samé to mnohdy není žádná výhra. Někteří se snaží, ale tohle zařazení jim předem odnímá možnost úspěchu - ve srovnání s ostatními. Když třeba vidím asistentku, jak jim musí pomoci najít už jen stránku, se kterou pracujeme, jak jsou sami nešťastní ze svých výkonů a z toho, že jsou si víceméně vědomi toho, že zdržují ostatní - pak považuji za lepší systém speciální školy, kde se takové děti naučily základním návykům( jako je třeba sebeobsluha, hygiena atd.) a pracovním dovednostem, v nichž mohly dosáhnout úspěchu a připravit se tak na nějaké jednoduché praktické zaměstnání či sebeuplatnění v budoucím životě.
Na druhé straně jsou žáci, kteří inkluze zneužívají, mají na to přece papír - tak nemusí nic dělat a svou nekázní narušují výuku. Výsledky takového vyučování jsou pak dost tristní.
Vždy samozřejmě záleží i na míře toho postižení. Někteří žáci s běžnými poruchami učení to při spolupráci rodiny a školy zvládnou. Chce to ale i od nich více času a úsilí.


1  
 #151398 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 21:01:29 | #151444 (7)

V zahraničí to mají promyšlenější, taky na to mají víc peněz. Inkluze nemusí znamenat trápení v jedné třídě ,mohlo by stačit potkávání ve stejné škole , mix jen pro některé méně náročné předměty . Slyšela jsem reportáž z Finska , kterou bohužel nemohu předložit.


 #151425 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.04.24 21:03:54 | #151447 (8)

No jasně, klidmně ať se ve škole potkávají, ale pak se učí ve svých třídách.
to koneckonců bylo chvilku i v řešení


 #151444 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 11:03:29 | #151387 (4)

Hlavní problém je v té průměrnosti, na kterou je společnost u nás nastavená.


1  
 #151362 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 17:29:05 | #151424 (5)

Souhlasím.
Obrovská péče je věnována podprůměrným, za nás se říkalo hloupým, ale to se teď říkat nesmí.
Dysmatematik, dysgrafik, dys-cokoliv, nebo taky hyperaktivita, na všechno jsou definice, diagnózy, výjimky a asistenti. Za nás to byli blbci a dacani, ale doba se mění. Nic proti pomoci takovým, ale proč mají otravovat a brzdit ve vzdělání své normální vrstevníky, tomu moc nerozumím. Dřív takové děti šly do blbšulky, nebo do pasťáku, což určitě nebylo to nejlepší řešení, ale současný systém, kdy jeden nezvádnutelný dacan a dva "méně nadaní" naprosto zbrzdí výuku pro jejich 20 normálních spolužáků.
A pak je zde ještě kapitola mimořádně nadaných dětí, ti žádné asistenty nemají a ve škole se dvacet let nudí, porotože jim to myslí lépe, než většině jejich vrstevníkům. O těch se ale nemluví, ani se na ně nepořádají sbírky.


 #151387 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 21:03:11 | #151446 (6)

To bych neřekla. Sám jsi přeci uváděl příklad , jak trpí úroveň ZŠ odchodem dětí z páté třídy na víceletá gymnázia.


 #151424 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: Paradoxy
24.04.24 07:52:12 | #151383 (3)

Tohle je skutečně problém, ale nedivím se rodičům , kteří svoje nadané děti podpoří v jejich úmyslu přejít na gympl už v té páté třídě.


 #151360