Start-stop systém vyžadovaný normou EURO 6 může být přínosem, ale ne
vždy, což je i v mém případě. Vypínání motoru při zastavení by ani
tak nevadilo, zde není hustý provoz ani žádné čekání na křižovatkách,
nebo pojíždění v koloně. Horší je řízené dobíjení - Omezení
dobíjení při akceleraci a naopak intenzivnější při brzdění motorem.
Při nájezdu cca 1300 km/rok na kratší vzdálenosti není baterie
dostatečně nabitá, klidové napětí menší než 12,4V což je špatné.
Původně jsem to chtěl řešit solárním panelem na střeše garáže a
regulátorem napětí + proudové omezení. Nyní už mám v garáži zásuvku
230V , takže první volba - Udržovací nabíječka. Zakoupena, připojena, ale
chyba. Jak síťový adaptér, tak i "inteligentní" modul se značně
hřály.
Dočasné a původně pouze provizorní řešení - Zvonkový transformátor s
velmi malým sycením (vůbec se nehřeje) s výstupem 9V (bez zatížení 9,4
až 9,6V v závislosti na napětí sítě) takže 9,5V x 1,41 - 0,4V což je
úbytek napětí na diodě jednocestného usměrnění a mám citlivé
udržovací dobíjení na hodnotě cca 12,8 V. Už to nebudu měnit.