Milé dámy a slečny, chcete alespoň trochu porozumět marketingu? Není to nic složitého. Některé druhy marketingu a jejich pravidla si dokonce můžete vyzkoušet i v běžném životě. Stačí si jen poctivě nastudovat následující body:
- Jsi na večírku a vidíš fakt krásnýho chlapa. Přijdeš k němu a řekneš mu: „V posteli jsem fakt dobrá.“ Tak tohle byl klasický direct marketing.
- Jsi na večírku s partou kamarádek a vidíte fakt krásnýho chlapa. Jedna z kamarádek k němu dojde a řekne mu: „Vidíš tu holku támhle? Ta je v posteli fakt dobrá.“ Tohle byla reklama.
- Jsi na večírku a vidíš fakt krásnýho chlapa. Přijdeš k němu a požádáš ho o jeho telefonní číslo. O dva dny později mu zavoláš a řekneš mu: „V posteli jsem fakt dobrá.“ Tohle byl případ telemarketingu.
- Jsi na večírku a vidíš fakt krásnýho chlapa. Vstaneš, upravíš si trochu šaty, přistoupíš k němu, nabídneš mu, že si dáte skleničku. Jdeš ho doprovodit, protože se rozhodl odejít. Podáš mu peněženku, protože mu upadla. Nabídneš mu cigaretu a řekneš mu: „V posteli jsem fakt dobrá.“ Tomuhle se říká public relation, neboli P.R.
- Jsi na večírku a vidíš fakt krásnýho chlapa. Vzpomeneš si, že ho vlastně už znáš. Přijdeš k němu, trochu mu osvěžíš paměť a řekneš mu: „Vzpomínáš, jak dobrá jsem byla v posteli?“ Tohle byl CRM - customer relationship management.
- Jsi na večírku a vidíš fakt krásnýho chlapa. On zajde za tebou a řekne ti: „Chtěl jsem ti říct, že v posteli jsi fakt dobrá.“ Tak tomuhle se říká branding, neboli rozpoznání značky a upoutání se na ní.
- Jsi na večírku a vidíš fakt krásnýho chlapa. Přijdeš k němu a řekneš mu: „V posteli jsem nejlepší.“ Tak tohle byl klasický příklad klamavé reklamy.
- Jsi na večírku s partou kamarádek a vidíte fakt krásnýho chlapa. Jedna z kamarádek k němu dojde a řekne mu: „Vidíš tu holku támhle? Ta je v posteli fakt děsná, já jsem mnohem lepší.“ Tohle byla nekalá soutěž či nekalosoutěžní jednání.
- Jsi na večírku s partou kamarádek a vidíš fakt krásnýho chlapa. Přijdeš k němu a řekneš mu: „Nevím, co naslibovaly ostatní, ale já jsem v posteli lepší než všechny ostatní dohromady.“ Tohle bylo výběrové řízení pro státní zakázku.
- Jsi na večírku s partou kamarádek a vidíš fakt krásnýho chlapa. Přijdeš k němu a dáš mu diskrétní lísteček: „V posteli jsem fakt dobrá! Když tuto zprávu rozšíříš alespoň mezi deset lidí a inkasuješ zálohy, můžeš nabídnout i jeden svůj lísteček, že jsi taky dobrej!“ Tak tomuhle se říká multilevel marketing.
- Jsi na večírku s partou kamarádek a vidíš fakt krásnýho chlapa. Přijdeš k němu a dáš mu diskrétní lísteček: „FW: FW: FW: FW: V posteli jsem fakt dobrá!“ (+ připojeno dalších 38 podpisů, který tě vůbec nezajímají...). Tak tomuhle se říká spam.