jak říká váš milovaný Pavel:
„Bůh, který učinil svět a všechno, co je v něm, ten je pánem nebe i
země, a nebydlí v chrámech, které lidé vystavěli, ani si nedává od lidí
sloužit, jako by byl na nich závislý...“ (Bible, Skuty apoštolů 17)
jak říká váš milovaný Pavel:
„Bůh, který učinil svět a všechno, co je v něm, ten je pánem nebe i
země, a nebydlí v chrámech, které lidé vystavěli, ani si nedává od lidí
sloužit, jako by byl na nich závislý...“ (Bible, Skuty apoštolů 17)
v tomto Pavlovom texte je len povedané, že Boh neprebýva JEN v chrámech, je prítomný všade, i v nás - ALE v kresťanstve hovoríme (a veríme v-) o Kristovi, a ten prebýva osobitným spôsobom vo svätostánku v chráme, lebo veríme v jeho transsubstanciáciu do chleba a vína skrze kňaza v apoštolskej postupnosti (ako je to Kristom povedané v Jn 6, 53-55) - preto sa v chráme vysluhuje liturgia...aj židia sa stretávali v synagógach a čítali z Tóry, aj prví kresťania sa stretávali pod domoch, v katakombách v osobitných miestnostiach, kde lámali a prijímali eucharistický chlieb...
to nie je ALE, ale realita od počiatku kresťanských dejín...mimochodom, íste poznáte ten slávny výrok z knihy od T. Abuladzeho "Pokání" (bola aj sfilmovaná) - kedy sa jeden pán pýta babičky kráčajúcej hore kopcom do pravoslávneho chrámu:: babička, a kam sa tak ponáhľate? - do chrámu, pane! - a prečo práve tam? - lebo ak nevedie cesta do chrámu, nevedie nikde!