Páter Pijo byl náboženský šílenec, co si "stigmata" vyráběl
kyselinou, ještě k tomu na špatném místě...
ale naivkové tomu dodnes věří jako nějakému zázraku
Páter Pijo byl náboženský šílenec, co si "stigmata" vyráběl
kyselinou, ještě k tomu na špatném místě...
ale naivkové tomu dodnes věří jako nějakému zázraku
žádná fantazie, ale krutá pravda, nic se nesnažím překroutit, naopak - ukázat pravdu...
V roce 2002, čtyřiatřicet let po svojí smrti, byl Padre Pio prohlášen papežem Janem Pavlem II. za svatého. Přitom katolická církev italského kapucína v době, kdy žil, označovala za "podivínského mnicha" a na několik let mu dokonce zakázala sloužit mše.
Za jeho života a také později byl kult osobnosti, který kolem něj věřící vytvořili, kritizován. Někteří kněze označili za podvodníka, loni jeden italský historik napsal, že si světec mohl svá stigmata způsobovat kyselinou karbolovou.
https://zahranicni.ihned.cz/c1-24258480-mrtvy-svetec-lezi-ve-vitrine-vydela-miliony
Novoobjavené dokumenty však majú dokazovať, že Páter Pio bol podvodník, ktorý používal korozívnu kyselinu karbolovú a sám si 50 rokov spôsoboval krvácajúce zranenia. Dôkazom má byť napríklad aj list talianskeho lekárnika, ktorý mu žieravinu dodával.
Spisy uložené v knižniciach vo Vatikáne našiel profesor Sergio Luzzatto, popredný taliansky historik. Ten v knihe "Páter Pio: Zázrak a politika v sekulárnej dobe" uviedol, že Vatikán síce mal pochybnosti, ale mnícha pod nátlakom verejnosti za svätého vyhlásil.
no, klamár by nedostal od Boha charismu uzdravovania/liečiteľskej moci...
a koho uzdravil? dorostla někomu amputovaná ruka či noha po vložení pyjových rukou?
Fenol, benzenol alebo hydroxybenzén (zastarano aj kyselina karbolová) je hydroxyderivát benzénu C6H5OH. je to slabá kyselina (pKa = 9,95)...po aplikácii tejto slabej kyseliny na telo dochádza naprv k zápalu v danom mieste, a ak sa s aplikáciou neprestane, po opakovanej aplikácii dochádza k hnisaniu ako následku akútneho zápalu kože, a potom k otrave krvi/sepse...Páter Pio nemal zápaly n dlaniach, ani zahnisané dlane, z nich sa mu pravidelným stálym mokvaním uvoľňovala pomaly krv, a tak si pravidelne vymieňal obväzy...jo, jo, médiá si toho navymýšľajú za každú cenu spochybniť jeho stigmy....
no, kdoví, jaká je pravda...
proč tedy stigmata neměl na správném místě, stejně jako i jiní takoví?
místo v zápěstí je mají vždy v dlaních
že by to Bůh nevěděl, kde mají být?
Ježiš daruje niektorým hlbokoveriacim stigmy (na určitý čas, alebo po celý život) zvlášť tým, ktorí sa vyznačovali svedectvom o Kristovi v hlbokej viere - jeho umučenia (svätých rán) pre spásu...stigmy sú aj znamenia pre ostatných veriacich, aby sa primkli viac ku Kristovi, aby si prehĺbili vieru, prípadne, aby prijali vieru...
Čo ty si ešte nevymyslíš
Nie je ti to trápne??
Ako vedec by si mal rozmýšľať, ako by sa dal takýto podvod uskutočniť a
nie veriť na takýto "zázrak".
Prečo by Ježíš niekoho takto "odmeňoval" - bolesťou a krvou ??
Mysli.
Alebo veríš už aj bludom??
Cirkev si ctí sväté bolestné rany Ježiša Krista, viacerí svätci Cirkvi osobitne svoju vieru a úctu ku Krtistovi zasvätili jeho svätým bolestným ranám pre spásu človeka - a prerazenie Kristových rúk klincami pri ukrižovaní je jedna z týchto spásonosných rán - niektorých svätcov tak Ježiš "označil"/stigmatizoval týmito ranami/stigmami - je to teda súčasťou viery Cirkvi...najznámejší z podledných časov je italský páter Pio...
Určitě?
Tak proč se jeho stigmata objevili na dlaních, když víme, že se přibíjelo
přes zápěstí, protože přes dlaně by to nevydrželo, kvůli váze těla???
vaše církev je kultem utrpení a smrti, jak sám dokazujete těmi "svatými" přívlastky...
...x-krát opakujem, že RKC nepestuje, ani neučí o kulte utrpenia a bolesti...- učí o prijatí prirodzenosti utrpenia a bolesti (vzhľadom na dobré i zlé medziľudské vzťahy a budúcu smrť), v náboženskom zmysle učí, že má očistný význam - utrpenie a bolesť zamerané na Krista a jeho utrpenie má očistný charakter, zoceľuje, vychováva, pestuje mnohé pozitívne vlastnosti charakteru, a v konečnom dôsledku má eschatologický význam..v rámci liturgických modlitieb Cirkvi prednášame Bohu prosby: Pane daj, nech naše bolesti a utrpenia boli zahrnuté do Kristovho spásonosného utrpenia, aby sme s ním v jedno boli, a tak nás viedli k spáse, ...
Utrpení má očistný význam? Přesně tohle tvrdila i ta svatá hyena, Matka Tereza.
Můžeš být natolik otupělý, třeba i stářím a celkovým úpadkem, že nic necítíš. Někdo ani nemusí být starý, ale třeba je zblblý z prášků.
:-) vedela, čo hovorí, pochopila utrpenie, jeho význam.- ale ho nepropagovala, ani neglorifikovala...
... a peníze které dostala od sponzorů zpronevěřila a převedla do Vatikánské banky. Stejně tak dopadly peníze, na které byla upozorněna, že pochází z loupeže, aby je vrátila. Potom není divu, že byla svatořečena.
katolíci vždycky věřili bludům, např. jak se stigmatizovaní svatí
podílejí na utrpení Krista a jeho vykupitelském díle,
padre Pyjo se prý nazval spoluvykupitelem a zjevovali se mu démoni, se
kterými bojoval ve stylu svatého Antonína...
prečo by to mali byť bludy? - Cirkev rozhodla, a tak je rozhodnuté - i vo vierouke, má na to právo...Roma locuta est causa finita est...
žádná církev o pravdě nerozhoduje a pravdu netvoří, církev tvoří
jen dogmata...
konečně se zkuste zamyslet nad tím, co tu padlo x-krát, proč mají ty rány
ve dlaních místo v zápěstí, jste toho schopen, vědče?
to zápästie je len kauza (teorie) posledných rokov/desaťročí, celé dejiny sa predpokladalo, že pribitie na kríž bolo cez dlane (také sú všetky historické zobrazenia) - ...iste z medícínskeho hľadiska jasne vychádza, že ak bol Ježiš zavesený/pribitý na kríži bez podpory ramien, tak to muselo byť pribitím cez zápästie - ALE, sú v histórii mnohé (vlastne všetky) vyobrazenia ukrižovania Krista, že je upevnený na kríži aj cez ramenné časti rúk (pre podporu, pre udržanie a dlhšie prežitie), aby sa hneď neudusil, kedy je možné aj pribitie na kríži cez dlane - tak bábo raď!
a právě tato zobrazení jsou důvodem, proč se stigmata objevují v
dlaních a ne v zápěstí, jak by to bylo správně...
zároveň to směřuje i původci tohoto jevu (krom případů
sebepoškozování) - autosugesci způsobené hlubokým náboženským
přesvědčením, pak jsou rány tam, kde si ranění myslí, že mají být,
znají to z kostelních obrazů...
četl jsem, že padre Pyjo dlouhou dobu úporně prosil svatou Pannu, aby mu ten
"dar" spoluvykupitelství dala, a tato svatá Panna mu jej dlouho odmítala
dát...
prostě psychicky nemocný člověk...
..proste nevieme presne, ako bol Ježiš ukrižovaný - sú teda dve teorie....ak tá prvá, klasická je správna, potom stigmy sú len odrazom a vysvetlením toho, o čom píšem - stigmatizuje Kristus a stigmy sú ako výsada stigmatizovaného od Krista pre jeho hlbokú úctu ku Kristovým bolestným ranám ktoré s ctíme v RKC - ktoré sú obsahom modlitieb v Cirkvi...
kult utrpení a smti, čím víc budeš trpět anebo si odříkat, tím víc
tě Bůh bude milovat a tím víc tě v nebi oslaví a odmění...
vzpamatujte se už, vy katolíci...
to nemá nič spoločné s kultom smrti, nerozlišujete, je to vyznamenanie od Krista tomu, kto sú ctí ježišovo utrpenie (a tým aj jeho bolestné rany) - Ježiš zomrel za naše hriechy a vykúpil nás umučením/ukrižovaním, smrťou a zmrtvýchvstaním...to proste vy, ateisti nikdy nepochopíte, je to mysterium fidei/tajomstvo viery, bez toho by sa viera/kresťanstvo zrútilo za 24 hodín......
kult urpení a smrti, Bůh přece naše utrpení potřebuje ke
spoluvykupitelství Kristovu...
mystérium spasitelských mýtů je všude stejné, to křesťanské má stejné
schéma jako ostatní, protože na ně zjevně navazuje, ale kult utrpení a
smrti dovedla římská něvěstka k největší dokonalosti...
Boh naše utrpenie nepotrebuje, ale rozhodol sa- a určil to tak, že, ako píše Pavel, "následok hriechu Adama je smrť" pre celú ľudské pokolenie, nikto sa tomu nevyhne - a život a jeho približovanie sa k smrti predpokladá stárnutie, a tým aj chátranie ducha a tela (postupná deštrukcia metabolismu), čo je spojené so signalizáciou nervovej sústavy pre bolesť a utrpenie...áno, i utrpenie je zadosťučinenie za hriech, svojím utrpením sa pričleňujeme ku ku Kristovmu utrpeniu, a tým sa aj očisťujeme (dávame satisfakciu za hriech) - zlato sa čistí v ohni, všetko musíme splatiť do haliera, nič nie je zdarma, okrem drahého vykúpenia Kristom - vykúpenie je jedna vec, satisfakcia za hriech/zlo je iná vec. to prvé máme zdarma, to druhé si musíme odkrútiť, aby sme vstúpili bezúhonní do Kristovej slávy, taký je Boží plán spásy, s tým nenarobíme nič - kto verí, verí, kto nie nie - má slobodu...
bez zášti, zaujatosti a Ducha sa to nedá pochopiť, pre ateistu je to príliš komplikované...
nepodouvejte mi žádnou zášť, dobře se to dá pochopit díky znalosti religionistiky, pochopit ale ještě neznamená propadnout takovým bludům jako je uctívaní ostatků mrtvých lidí anebo vyprošování si svatého utrpení od Boha, to jsou následky náboženského fanatismu u psychicky narušených jedinců, jako byl padre Pyjo, který viděl démony a zápasil s nimi...
religionistika nič o tom (o utrpení! nehovorí v zmysle eschatologickom...utrpenie a bolesť je z z biologického pohľadu na vec vecou vedy, prirodzené utrpenie a bolesť (nie zámerne vyvolané sebapoškodzovaním, a pod.) z kresťanského hľadiska je satisfakcia Bohu za hriech, má teda eschatologický charakter...
sebepoškozování má za účel snížit utrpení. Tedy také je cestou a zoufalou snahou se utrpení vyhnout tím, že napětí odvede přes bolest.
Ano, u lidí je to reakce na pro ně neřešitelnou situaci. Takový předstupeň na cestě k suicidu. To souvisí s mentálním stavem dotyčného.
Znám jednoho, který je vzdělaný a inteligentní, ale ne kreativní a vyskytne-li se problém složitější, tedy mimo zažitou rutinu, tak proadne depresi. Neubližuje si, ale uniká do opojení alkoholem. Tohle je dost často příčina alkoholizmu jak u mužů, tak především u žen.
A to samé znám u lidí kreativních a citivých a rutina je přetěžuje, takže třeba nepijí ale zase mají deprese. Musí se nějak z toho vytrhnout jinak je to ubije.
Neměl jsem na mysli umělecky kreativní, ale prakticky kreativní, zkrátka
najít řešení problému, nebo cestu ven z útlaku a ke svobodě.
Například si představit postup řešení problému, rozdělit problém na
menší části a začít prakticky řešit a s dílčími problémy zacházet
stejně. K tomu patří také volba té optimální, tedy výhodné cesty a
kreativní plánování oné cesty.
Já vím, ono se to snadněj řekne, ale podstatně namáhavěj provádí.
Hmmm, jako třeba naplánovat si rodinu, dvě děti, láskyplný vztah, dobrá práce, dům se zahradou, všichni zdraví :-))
Plánování je jedna věc, realizace předsevzetí druhá. Člověk musí být nejen kreativní, ale i objektivně odhadnout své možnosti a schopnosti. Tedy mít i zdravou dávku skromnosti a skepse.
Jak jsem už napsal, stanovit si cíl je snadné, dosažení cíle už může být těžké, nebo i nerealizovatelné.
Původně byla tématem stigmata na dlaních, nebo i na jiných místech těla a končetin znázorněných na Ježíšovi vydlabaném z lipového dřeva a přibitého hřebíčky na prkénkách. Projednávali jsme sebepoškozování z deprese, ze stresu, či ze snahy na sebe upozornit okolí. Existují však i masochisté, kterým přináší bolest sebepoškozováním, či prostým sebemrskačstvím přímo požitek.
jj, Pio se modlil ke svaté panně, aby mu dala stigmata, ona dlouho
nechtěla, ale nakonec ji ukecal...
čili autosugesce...
Mnoho lidí trpělo daleko víc než Kristus. Skutečné mučení a ještě bolestnější smrt upálením zažily třeba oběti svaté inkvizice. To bylo také vyznamenání od Krista? Na ně si ale církev ani nevzpomene.
A co takhle selekce lidí přivezených v dobytčáku do Osvětimi - vlevo do baráků, vpravo do "sprch", matka do baráku, její dítě do "sprch". V těch sprchách se křesťansky šetřilo vodou, která byla nahrazena cyklonem B.
Existuje větší zločin, než vyrvat matce její několikaleté dítě a
zabít je plynem ?
A hodnej papež pilně gratuloval Hitlerovi k jeho narozeninám, teda kromě
těch posledních. Pokud vím, tak nikdo z těchle netvorů v lidské kůži
nebyl církví exkomunikován.
Jediné utrpení, které církev uznává je to Kristovo. Maximálně ještě tak některých svatých, ale museli hlásat jen ty správné, katolickou vrchností schválené názory. Je to do očí bijící pokrytectví a výběrová slepota.
A vyžaduje utrpení od svých pobožných.
Svatá Tereza nabádala umírající ve svém hospicu "Bolest je dotykem
Ježíše, radujte se a děkujte za ni".
V semdesátých letech kritizovali někteří lékaři v Rakousku, že se z náboženských důvodů v bolesti umírajícím neposkytují opiáty.
Je zajímavé že těch dotyků Ježíše si sama moc užívat nechtěla když se ona sama léčila v moderních západních nemocnicích
to nie je pravda, keby mala k dispozícii opiáty, tak by ich umierajúcim poskytla! (nemala nič!) - ona sa len snažila "zmierniť" (duchovne) utrpenie tým, že hlásala (a to je aj učenie Cirkvi), že utrpenie (keď už človek trpí) je spásonosné, a že ho treba spojiť s Kristovým utrpením (umučením a ukrižovaním) - žiadna glorifikácia utrpenia! - takto to urobila aj jedna moja kolegyňa (inak svetoznáma vo vede) vo vede, ktorá zomrela na rakovinu pankreasu - boli sme priatelia vo viere, bol som s ňou pred smrťou, a tesne pred smrťou mi povedala: vieš, že keby som nemala vieru, a nemodlila pri Kristovom kríži a prosila ho o zmiernenie bolesti, asi by som to nevydržala a reptala proti Bohu?
přesně tak, miliony, které dostala, místo toho skončily někde ve
vatikánské bance...
na co tišit bolest bližních, když je tak krásné trpět pro Krista...
utrpenie ľudí a Krista sa nedá zrovnávať, majú diametrálne iný charakter...Kristus je Boh a napriek tomu dobrovoľne prijal utrpenie a smrť aby nás spasil...utrpenie človeka vyvolané nenávisťou, neláskou k blížnemu si spôsobuje človek sám, a Bohu je odporné...Boh ho však i tak (u nevinného trpiaceho) ak i prirodzené utrpenie (ak je vo viere) "využije" ako zadosťučinenie za svoje hriechy, alebo hriechy iných - iste, je to i pre veriacich "mysterium fidei", a málokto to pochopí (neveriac v neviere nikdy) - dá sa to pochopiť len vo viere v Krista..
Dnes v televíznych novinách na Markíze :
Riešili sa bobry na Zelenom plese - mimo iné tam zaznělo :
Rímsko-katolícká církev vyhlásila v minulosti bobry za ryby a tým pádom
sa mohli jesť v pôstnom období - boli skoro vykynožení.
Cirkev rozhodla, a tak je rozhodnuté.
Nejen bobři byly ryby, ale i do zlata upečné a křehkou kůžičkou vybavené vodní ptactvo. Kdo z kléru by si nepochutnal na mladé husičce, nebo kachničce, když jsou rozhodnutím neomylného papeže jen lkétajícími rybami.
Lidi jsou různí a někteří nalézají uspokojení ve své bolesti -
masochisté.
Takoví se poškozují zejména proto, aby sobě a okolí dokázali jací
chlapáci to jsou. Čas od času ukazují v TV reportáž z nějaké
náboženské slavnosti s průvodem se do krve bičujícími fanatiky a ten
nejlepší fanatik si nechá narazit na hlavu trnovou korunu a pak se dá
skutečně přibít hřebiky na kříž. Počítám, že při tom prožívá
orgasmus. Takový náboženský hrdina je pak po celý rok středem obdivu ve
své obci. Pochopitelně to přibití je provedeno lékařsky nezávadně
sterilizovanými hřebíky a neprovádí to nějaký tesař, nýbrž chirurg. I
náboženské bláznění má své mantinely.
Masochisté jsou samozřejmě mnozí ateisté, všichni takoví ti ocvočkovaní, co si nechávají propichovat různé části těla, nebo se nechávají tetovat aniž by měli nějakou náboženskou víru. Taky se řežou žiletkami, jsou mladí lidé co mají dořezané ruce až k loktům a nejsou věřící.
Ano, lidi jsou různí a podivní. Klidně můžem řísct že je spousta poblázněných.
A souvislost s jejich ateismem? Vůbec žádná, tedy ukázkové míchání jablek a hruškama
Ti náboženští fanatici to dělají kvůli víře, ziletkari atpod to rozhodně nedělají kvůli nevíře
Jasně, já věřím, že náš kocour má mozek, i když jsem se o tom
nepřesvědčil na vlastní oči.
No a když si koupím v krámě potraviny, tak věřím, že jsou
poživatelné.
Ano nie je viera ako viera
Souvislost taková, že náboženstí fanatici to dělají kvůli víře a ateisté protože jsou poblázněni :-)) Nenapadlo vás někdy že i nábožensští fanatici mohou být poblázněni? Kam by se ztratili statisticky....
Ateista to prostě nedělá kvůli své nevíře. Náboženský fanatik kvůli své víře ano. Proto je to srovnání mimo mísu Je to jednoduchý
Věci s e mají zkoumat a ne hned všemu naletět a přitakat ale to s Váma by bylo na dlouho:-)
Nejsem heretička ani ateistka :-) tak že vaše zase soudy jsou zase mimo :-).
kresťan vie, že v Cirkvi sú výnimočne stigmatizovaní ľudia - a tvrdíť, že si to urobili sebapoškodzovaním, či nejako inak, je hlúpe...