jen bych upozornil že církevní dogmata se shodují s Biblí
jen bych upozornil že církevní dogmata se shodují s Biblí
dajte si pozor na- a merajte reči - neviete, že Boh nedovolí diablovi urážať Pannu Máriu? (oznámila to Bernardette v Lurdoch), ale vy ju mäžete urážať? - potom máte väčšiu výsadu ako diabol, sorry - to len na ozrejmenie veci...tak sa kajajte!,,viete ako diabol nazýva Pannu Máriu? - hádajte!
to neznamerná, že nie je . Ježiš jasne hovorí o diablovi ako o "knížeti zla a lži", o jeho zámeroch, stratégiách pokúšania a činov (sám to na sebe skúsil a pocítil), a k čomu vedie tých, ktorí si z neho robia srandu ..diabol existuje, dôkazom sú (okrem iného) aj exorcizmy, kedy išlo jasne o interkaláciu diabla do človeka (Cirkev vie, kedy je to psychické ochorenie alebo posadnutie, vie to rozlišovať! a jeho vypudení z tela posadnutého a ukľudnenie takmer zničeného, spoteného a smradľavého tela človeka (a zmene jeho ducha,vnímania do normálnosti) po jeho vypudení....mimochodom, videl som ho vo sne, bola to hrôza, týždeň som sa nevedel z toho spamätať, dodnes to vo mne zanechalo stopu...preto varujem všetkých, ktorí koketujú s posmechom a posmeškovaním Boha, Kristaa, Panny Márie, je to práca diabla, sorry...
Visitore, ten tvůj kníže zla je jen další z oněch reálně neexistujících pohádkových bytostí.
..keď myslíte? málo- alebo nič o tom neviete...v Cirkvi sa hovorí (a je to aj evanjeliové): koho má diabol v hrsti, ten si z neho robí srandu, aj to, že tvrdí, že "pohádková bytosť"..a diabol sa len teší . vraj:-)...
K nám spravedlivým a morálně žijícím podle pravidel života, se
ďábel neukáže ani ve snu.
Je potřeba nežit v hříchu proti morálce.
Takže - Bůh je nehmotný a nikdo ho nevidí - tak ďábel má svoji podobu -
dokáže se "zhmotnit" aspoň do snu?
Proč nestraší nás ateisty?
Asi nejme tak hříšní jako ty, co?
Boh je Duch - nehmotný, lebo prebýva vo svetle slávy, ako píše ap. Pavel
- je to "spaľujúce" svetlo, ktoré by naše telo nevydržalo (ap. Pavla
oslepilo, a bol to len záblesk, a to ho Kristus ochránil, aby nezomrel), keby
sa zjavil čo i len na stotinu sekundy...diabol je duch, je viditeľný (nie vo
svetle ale v temnote, prítmí) ) pre toho, pre koho to Boh chce, ale je jasné,
že jeho videnie je dané len minimálnemu množstvu ľudí, ktorí to vydržia
psychicky, a nepoznačí ich to na celý život...
...ateistov nestraší, lebo, ako píšem, toho, koho má v hrsti nepotrebuje
strašiť, straší hlavne hlboko veriacich...pátrovi Piovi napr. zdevastoval v
noci izbu a jeho našli krvácajúceho s ťažkými ranami:-)
...hodne hriešnym diabol neublíži, neubližuje, ani sa im nedá poznať, nemá k nim žiadne viditeľné prejavy .- tie vidí len u nich veriaci - proste hodne hriešnych diabol má v hrsti, a tam nemusí nič robiť, a o nič sa snažiť...diabol atakuje tých, ktorí sa rozhodli pre metanoiu z ťažkých hriechov, a potom svútých (ktorí žijú svätý život v Cirkvi) , ktorí šíria Krista, jeho vykúpenie, milosrdenstvo a jeho slávu...
...Bibliou, sú o tom mnohé výpovede svedkov viery, i napr. výpoveďami pátra Pia, sv. Jana Vianey, a mnohých svätcov...potvrdzuje to aj katolícka (a nielen katolícka, ale i protestantská) teologie, ako aj skúseností kňazov z exorcizmov, ako aj výpovede tých, z ktorých bol diabol vyhnaný...
je to logické, pokud chceš zlikvidovat duše, tak musíš útočit na ty co
jsou nejvěrnější,
Ty co jsou už v pekle svým přičiněním,
jako třeba Putin, na toho se nemusí útočit.
Počítám, že ty patříš do kategorie těžkých hříšníků, když
hodíš tak často ke zpovědi.
to nijak spolu nesouvisí. Ke zpovědi chodí lidé i s lehkými hříchy. Někdy je opravdu těžke nějaký hřích vydolovat :-)
:-) ťažkých hriešnikov ani nie, nemyslím si - ale mnoho ľahkých hriechov - aj tu ich zbieram:-)
To že mne blokujete a atukujete je hřích velice těžký protože jdete tím proti Bohu když mne Bůh poslal.
Ja chtěla být malířkou a nebo sochařkou a zhatil tak moje plány, o Bohu jsem byla vyučena tak nějako podobně jako Ondi a je vše jinak, čípak je to vůle ?
O ne, bylo mi dáno z toho "slunce", potom jsem četla Bibli a dočetla jsem
se v ní že se nemá spodobńovat nic z toho co je na nebi z vrchu, na zemi
dole ve vodách a nebo v podzemí, Duch mne vedl ponejvíce těmito verši co o
tom v Bibli jsou..
Tak ja vím že většina věřících si myslí že se zpodobňovat může ale
to v Bibli napsaný není.
Jo to bylo moje obrácení a došla jsem až k Bohu i rodu ženského, k Hospodince :-).
To je taky tvá blokace, protože význam toho je, že když něco
zobrazíš, nesmíš to pokládat za Boha A CTÍT TO/MODLIT SE K
TOMU - to by tady nic nebylo a žila by jsi v jeskyni a Boha by jsi
neznala, protože by se nemohla stvořit Bible
O ne :
Deuteronomium 27
15 Zlořečený člověk, kterýž by udělal rytinu aneb věc slitou, ohavnost
Hospodinu, dílo rukou řemeslníka, by ji pak i do skrýše odložil.
... o Bohu jsem byla vyučena tak nějako
podobně jako Ondi ...
správněj by bylo : Ondi byl o bohu poučen ...
Jojo mně takto poučoval od mala můj táta :-)
Že si lidi Boha vymysleli asi tak jako vodníky a čerty.
U někoho takové poučení padne na úrodnou půdu a zakoření se, u
jiného je třeba půda poznání nehostinná ...
Někdo raděj pestré pohádky, jin preferuje střízlivou realitu.
Jen pro někoho, kroky. To si prosím uvědom.
Zbožní lidé mají přídavné jmého "věřící" protože snadno čemukoliv
věří.
Asi jo, některým lidem se realita denního života zdá moc surová a nebezpečná a tak dávají přednost nějaké ideologii, která jim slibuje nějaký ráj. Buď ještě za živa a nebo i po smrti.
Také se říká "sliby (jsou) chyby".
jeden kňaz v spovedelnici mi odporučil (nie prikázal), aby som s týmto četovaním prestal: - dvaja nepovedali nič, resp. odporučili dávať si pozor na- a merať slová:-)
Ten první bude nějaký zpátečník .
Rozumného člověka chatování nepolapí do svých sítí.
Já si myslím že naopak - ten kněz, který mu nedoporučuje chatovat asi Visitora zná lépe než ti druzí dva co neříkali nic a je mu jasné, že visitor dělá na chatech katolické církvi medvědí službu
Přísně vzato označuje výraz "medvědí služba" upřímě myšlenou ale
nedomyšlenou službu, která dotyčnému uškodí, i když měla pomoct.
Ostudu sklidí nanejvýš poskytovatel oné služby.
Příklad :
V rybníku se topí člověk. Kolem jdoucí zachránce topícímu hodí kus
dřeva, aby se topící měl čeho podržet. Jenže hodí to dřevo tak
nešikovně, že topícího zasáhne do hlavy a ten jde ke dnu jakoTitanik.
ty budeš fandit Rusákům i kdyby chtěli vyvraždit celý svět, tobě to nepomůže.
Ty ses vyznával z hříchů a napadlo tě chatování jako jeden z tvých hříšků?
Nenapadá tě i něco jiného? Třeba podpora Putina, bagatelizace ruských zločinů na Ukrajině?
samotné četovanie nie je hriech, ide o to, aké je to četovanie, s akou rétorikou k inému...v četoch je veľa osobných útokov, atakov, pomluv, hnevu, zloby až nenávisti k osobám, názorom politikom, prezidentom, a pod. (však to vidíme aj na týchto f'órach) - a to je hriech, - dnes sú plné spovedelnice aj týchto ľudí, a kňazi pochopiteľne majú problémy to vyhodnotiť, ide o to, ako sa kto spovedá, čo považuje za hriech, a čo nepovažuje - preto "zmätený" kňaz často povie: skončite s tými četmi, a venujte sa iný dôležitejším veciam - povedal to aj jeden z nich mne (asi som bol na sebe dosť tvrdý), má asi pravdu.. v danom kostole spovedajú štyria: správca farnosti/farár, dvaja kapláni a jeden výpomocný...-)...
Matně si vzpomínám, že kdysi dávno, ve škole, asi v hodině občanské výchovy, bylo probíráno téma sebekritiky. Pro ilustraci výrazu, jsme, my žáci, měli také spáchat sebekritiku. Detaily už vodnéés čas.
Z psychologického hlediska a i z tvých výpovědí uznávám, že sebekritika může odblokovat část intelektu, nuceně se zabývající nějakým problémem. Známe to ostatně i z jedné pohádky, ve které jeden lalebník chřadl a chřadl až málem uchřadl, dokud ono tajemství nevysloví. Nemusím doufám psát, že chřadnoucí lazebník se jmenoval Kukulín a tím tajemstvím bylo, že král má oslí uši.
Možná, že jsem se před třídou vyzpovídal o tom, jak jsme s kluky obrali někomu meruňku.
Pokušení Svatého Antonína? Tak jo.....
Nejen pátek nešťastný je den
proto zůstaň doma, nechoď ven
zůstaň doma, zůstaň v bezpečí
nech si v klidu růžový sny zdát
tam za dveřma není o co stát
vítr venku zdraví nesvědčí!
Moh bys potkat kytku která uvadá
klauna jemuž došel smích i nálada
ránu jež se ani časem nezhojí
řeku bez vody a pole po boji...
na náměstí stojí kočár bez koní
opadalo listí, zvony nezvoní
moh by tě tam potkat pohled zděšený
dítě bez matky nebo muž bez ženy....
To neřešte, to nebylo pro vás. Vždyť vy nevíte nic ani o svatých....
Raději se učte českou hymnu! Protože pokud by bylo po vašem, tak by si Češi a Slováci museli prohodit hymny!
Češi by zpívali
"Nad Tatrou sa blýska...."
a Slováci
"Kde domov můj, kde domov můj?"
už som si zvykol na vaše "já, já, jenom já", antikatolicizmus, ataky mojej osoby - je jedno, čo tvrdíte, vždy máte pravdu - stáva sa z vás takovej posmeškár, troll - chýba tomu spoveď u kňaza, tam je vždy világoš za takýto prístup...":-)
Pokud máte kněze, který vám při zpovědi dá "világoš" za to co tady provádíte tak je to určitě dobrý kněz, na svém místě.
Někteří lidé potřebují mít neustále někoho nad sebou, který jim
radí, kterou nohou vylézt z postele, který jim nařizuje další kroky.
Zpovědník (KC) není nic jiného než soudce, který zváží přiznané
zločiny, rozhodne o trestu a nařídí nápravu.
Možná je to vrozené schema vnímání sebe samého coby podřízené a
nesvobodné osoby a nebo je to následek přísné výchovy, která neponechala
dítěti prostor k seberealizaci.
Ovšemže existují i lidé, netrpící tímto neduhem a ti nepotřebují nad sebou nějakého biřice, protože mají vypěstěnou morálku a tudíž respektují psané i nepsané zákony mezilidského jednání.
Chválím, hezké verše, vystihují transparentně strach o svou existenci.
O potlačení fóbie se může pokusit psychiatr, který naordinuje nějakou drogu. Tou drogou může být i náboženství. Listina fóbií je dlouhá. Tady na DF má někdo strach zďábla, či ze zosobněného Zla.
O tomhle jsem už několikrát četl ve vztahu k náboženským rituálům, při kterých se často používá nějaká droga, od alkoholu přes muchomůrky a lysohlávky po kadidlo.
Těžce jsi nepochopil o co tady jde.
Je to naopak.
Ty verše vyjadřují POKUŠENÍ, které na člověka přichází.
Pokušení sedět doma, nestarat se o své okolí, o potřebné lidi "tam
venku". Žít si svůj vlastní uprdolený živůtek sám pro sebe, nedívat se
vpravo vlevo, mít své vlastní pohodlíčko.
Tak aspoň vidíš, že existuje i jiná interpretace - strach z prostředí mimo bezpečnej byt.
Ten text vyjmenovává nebezpečí číhající venku na osobu jíž je ten
text určen a radí jí - zůstaň doma.
Ten veršovaný text stvořil poeta. O nějakém pokušení, nebo nutkání
osoby opustit bezpečnej domov v textu není aní píp.
A vůbec - to pokušení je touhou po něčem, co dotyčné nakukává pokušitel. O nějakém pokušiteli také není v textu ani píp. A moc bych se divil, kdyby za tím nebyl zvednutý hrozící prst lidem chodícím za kostel.
Zřejmě je znatelné, že nejsem ovlivněn nějakými poučkani katechety vysvětlujíci ne moc svéprávným, co který text znamená. Znám to z hodin češtiny, kde často padne otázka "co tím chtěl básník říci ?"
jak lvové v kleci jatí, my bychom vzhůru k nebesům a jsme zde Zemí spjatí. Nám zdá se, s hvězd že vane hlas: „Nuž pojďte, páni, blíže, jen trochu blíže, hrdobci, jimž hrouda nohy víže! “ Copak tím chtěl Neruda vlastně říci?
Ach Ondi Ondi.....
Ten text je píseň z divadelní hry Pokušení svatého Antonína, napsané na
motivy stejnojmenné knihy Gustava Flauberta, kterou kdysi uvádělo divadlo
Semafor.
Hudbu ke hře složil pan Vladimír Franz - to ti asi nic neřekne.
Ale "něco" by ti mohlo říkat jméno autora textu, tedy i tebou kritizované
písně.
Autorem je totiž jeden známý básník, textař, spisovatel, klaun, herec,
filmař, zpěvák, skladatel, hudebník, režisér, grafik, ....
jménem Jíří Suchý
(víš kdo to je? Nápověda: Jiří Šlitr.... furt nic? žádný docvak? Tak si to vygůgli, ty erudovaný kritiku!)
(pro člověka mé generace je nepochopitelné že autora toho textu někdo
nepozná! To je přece "typický Suchý!"
Jeho autorství z toho "úplně řve")
(jo a - autor hudby - JUDr. Franz - v ČR kdysi kandidoval na prezidenta -
možná si vzpomeneš - takový ten potetovaný...)
To je Ondiho styl, nemyslím že nepznal autory, není to pro něj důležité. Zajímal ho obsah sděleného a vyjádřil se k němu. Taky bych to tak dělala :-)) Autorství až na xxx dalším místě
Přesně a ne jen jeho - jde o obsah a autor de facto "není zajímavý"
Já taky nejsem ž těch, kteří si pamatují všechny autory textů.
Raději si zapamatuji něco podstatného.
Když jsem ho spatříl poprvé na obrazovce ve volební kampani, tak jsem bez dechu zíral a mi blesklo hlavou: "pámbů s náma a čert pryč, další exot v řadě figurek adeptů na prezidentskou stolici".
náhodou, jak nemám tetování v oblibě, tak tenhle člověk na mě působil kupodivu sympaticky...
Nelíbí se mi ani tetování a ani píercing a podobná "zkrášlování",
včetně silikonu a botoxu. Jsem pro přírodu a tedy i pro přirozený
vzhled.
S tím totálně potentovaným pánem se neznám a ani po tom netoužím, neboť
zastávám názor, že když někdo tohle na sobě dopustí, tak není
normální. Kdyby sme se někdy potkali, tak bysme sotva navázali nějaký
sympatický vztah. Pochopitelně nepopírám, že by se mohlo najít pro takový
čin omluvné vysvětlení. Vím že existují lidé s nějakým nápadným
znetvořením pokožky, třeba zjizvení po popáleninách, nebo po nějaké
chorobě a že tím značně trpí a snaží se to nějak skrýt. Třeba Tycho
de Brahe, nosil, jak známo, zlatý nos.
je to každého kůže a svobodné rozhodnutí jak jí zkrášlí
ty předsudky jsou směšné chybí už jen ortel kriminálníka (protože je
přeci potetovanej ,že jo)
přikládám je neschopnosti a neochotě starých lidí pochopit dnešní dobu
,její trendy ....
ano,mám tetování a jsem s nimi spokojený
Rovněž je nutná svoboda v tom, co se komu co líbí a co ne. Můžem
začít u druhu muziky, literatury, architektury ...
Trendy akceptuji, pokud mi nepřipadají praštěné, i v tomhle posouzení mám
přece svobodu rozhodování.
Jenže pořád by zde měla být zpětná vazba ve vztahu k okolí. Tedy pokud se mi líbí střílet do lidí, měla bychmít zpětnou vazbu že ej to může bolet a mohla bych je zranit.
Bezpochyby.
Psali jsme si o totálně ztetovaném člobrdíkovi. Napsal jsem svůj názor na
"zkrášlování" vzhledu lidí různými technikami. Akorát bych dodal, že
make up, nebo obtisky a kresby na pokožce se dají umytím lehce odstranit.
Když má někdo potřebu změnit, nebo doplnit svou podobu, je to jeho věc,
ale nemůže požadovat od okolí, aby se tohle tomu okolí líbilo. Někdo má
rád koprovku, nebo rajskou omáčku, či držkovou polévku, já miluji
koprovku, z držťkové polévky se mi zvedá žaludek. Jak je mi některé
jídlo sympatické a chutná mi, tak mi některý člověk může být
sympatický a jiný nesympatický. Tím nechci naznačit, že kdyby ležel
bezvládně na chodníku, že bych mu odepřel pomoc.
Chutě a preference člověka jsou jeho individuální charakteristikou.
Snad ještě poznámka - přetvářka je mi zkrátka protivná. Považuji ji
za snahu ze sebe dělat víc, než ve skutečnosti je.
Jan Werich : Když už člověk jednou je, tak má
koukat, aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá
být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.
jo, a jeho tetování je ornamentální, ne nějaké vězeňské, to mi zas tak nevadí, je jako Maor...
Jo? Srovnej si typické potetování Maora, nebo Polynézana s prakticky kompletním začerněním obličeje, za které by se nemusel stydět žádný kominík. Tetování Maora a Polynézana má kulturní tradici a jsou na něm patrné symboly. Evropan nepotřebuje tetování, na identifikaci má občanku.
"Tetování je rytmus, rytmizace těla. Vše se děje v rytmu, vesmír, lidský život… Ale tetování je i pěkná dekorace. A zároveň přispívá ke vzdělanosti, estetice a rozšiřování tolerančního horizontu, který nám chybí.“
(V: Franz)
Jeho názor, se kterým se neztotožňuji. Chápu, že lidé se takhle snaží nejen omluvit, ale přímo glorifikovat svou ztřeštěnost.
Kdybych jeho výrok vzal doslovně, tak by bylo záhodné tetování nařídit zákonem a sice ještě před křestem novorozeněte. Pochopitelně podle vzoru Franze odstíny černé barvy.
Ostatně mi vždycky zatrne, když spatřím "dekoraci" vytetovanou na čele, která má pravděpodobně nahradit přirozené brvy obočí. Udivený výraz zafixovaný po zbytek života. Také se divím, že se najdou lidé, kteří se nechají takhle zmrzačit.
Kdysi, před lety, jsme v nuda-kempu potkávali chlapa, podle SPZky jeho auta Rakušana, který při chůzi chřestil stovkou kroužků a řetízků ukotvených v kůži na a kolem jeho verkcajku. Pro něj zřejně rytmus, Vesmír a dekorace, pro mne nechutnost a praštěnost.
Jj, je to on. Mně osobně se jeho hudba líbí.
Děkuji Pavlo, žil jsem celé doby v Andromédě, takže mi unikly tebou
podané informace. Přiznám se bez mučení, že jsem Suchého nikdy moc
nemusel a ani Šlitra..
Hluboce, přímo zbožně, se kaju z mé interpretace textu, který se neshoduje
se tvou interpretací.
Asi půjde kroky o definici panenství.
Běžně se za panenství považuje intaktnost hymenu. Máš pravdu, že tenhle
neobstojí při porodu přirozeným porodním kanálem. Ale co když někdo za
panenství považuje i stav, kdy si žena sama protrhne hymen třeba nějakým
robertkem a penis muže nebyl k tomuto účelu použit ?
Zkrátka ten stav virgo intakta pro dívku není detailněj definován.
pre Boha nie je nič nemožné...Boh nerobí a nerozmýšľa ako my, len v biologicko-praktických dimenziách...
Všichni ji tak říkali, v Bibli je nazývána Ježíšovou matkou, nikoliv pannou..
bola jeho matka, tak ju nazýval on a všetci matkou, nemali dôvod ju nazývať pannou, panna je len teologický problém, problém vierouky, tak už sa prestaňte sa vŕtať do jej panenstva, nerozumiete tomu, ste neveriaca mimo Cirkvi, tak nemáte právo vŕtať...
To že je s tím problém, to asi ten kníže lži zaúřadoval a všechny vás oblbnul.
Bůh mne poslal sem na internet o Bibli diskutovat, je to vůle boží :-).
teológia musí vychádzať s z toho, čo je svetské, prirodzene ľudské, k dispozícii, čo je skúsenosť aktuálna i skúsenosť dejín - i v náväznosti na Boha, viery v neho - nie je to fantazmagória...
Jenom že fantasmagorie je to její panenství po porodu, to kdo si to vymyslel ?
čo vás do toho? je to vaša vec? ste mimo Cirkvi - kto neverí, vyjadruje sa ako neveriaci...
Jan 6, 56 Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
A mně bylo dáno z Kristova těla :-).
Amy tým tvým jo?
Pokud jsi ty pojedla z Kristova těla, tak i Marie mohla zůstat pannou.
problém je že žádné církevní bludy neexistují proto jim nelze nevěřit.
a přirozené a lidské je, že panny nezůstávají pannami, pokud otěhotní, natož když porodí...
toto je o niečom inom, ide o matku Spasiteľa sveta, jedinú v ľudskom pokolení, a tá dostala túto výsadu, preto je nepoškvrnená dedičným hriechom (inak by nemohla počať a porodiť bezhriešneho Spasiteľa-Boha), a preto vždy bola a zostal Pannou až po jej nanebovzatie...opakujem, Mária dostala výsadu Boha, ktorú nikdy nikto nemal, a nebude mať, iba táto žena - Panna Mária, lebo v pokore, slobode a ochote prijala od Boha svoje vyvolenie a poslanie - stať sa matkou Spasiteľa sveta celých dejín - doprevádzané slovami: fiat voluntas tua!, a na nič sa nepýtala...je to výsada, ktorá bráni diablovi, aby ju urážal...ale bohužiaľ do dokáže človek, ako i tu vidíme...
Ježíš to v evangeliích nevzpomenul že máme uctívat jeho matku jako pannu, je to falešné učení.
Za svoji matku v evangeliích vyhlásil kohokoliv kdo Slovo boží slyší i koná je.
Ja co píšu a o čem píšu to jsem se dočetla v Bibli :-).
Tedy věřím Slovo Božímu :-)
Od zadu se musí číst taky , tam jsou totiž nejdůležitější věci, ale to vy asi že nevíte :-).
v judaizme to bolo normálne, bežné, tam žena bola silne závislá na- (a podriadená) mužovi, a muž a deti ju oslovovali "ženo" - vidíme to aj u Ježiša...
No vidíš - jenže já ji neurážím.
Jen se snažím "jemně" naznačit, že pokud neměla fyzický kontakt a přenos
chromozomů od partnera, nemohla mít dítě.
Na koho se podobal Kristus?
Jak to, že byl mužem?
Odkud se vzal chromozom Y, když je Bůh nehmotný/bezatomový?
To mi je jasný - to co řešení nemá, tak to se neřeší.
Ale mělo by se, aby se zjistilo, kde je pravda.
Si myslím ale, že to pobožní za podstatné považují a že různice na toto téma už stály mnoho lidských životů.
často, vlastne stále, používate slovo "pobožní", veriaci v Krista nie je "pobožní", lebo "pobožný" v sebe skrýva aj veriaceho v mýty, sudičky, víly, škriatkov, a pod.- takže my nie sme "pobožní", ale "veriaci v Krista", alebo jednoducho "veriaci"...pobožní je hinduista, budhista, zoroastrista, animista, ale nie kresťan...u kresťana "pobožnosť" znamená vždy v rámci viery (viera je na 1. mieste) niečo iné - uzobranosť, stíšenosť v pokore, a akúsi meditáciu, modlitbu vo viere v Boha/Krista - rozumieme si? - takže používajte "veriaci", nie "pobožný"...
Nerozumíme si.
Věřícím jsem též, protože věřím například, že planeta Země je koule na své orbitě kolem Slunce. O Slunci věřím, že tepelná energie je v něm produkována fůzí vodíkových atomů. Věřím i ve fazikánní konstanty, ve zjištěné stáří Země 4,6 miliard let ....
Pobožní lidé jsou též věřící, věří v nadpřirozené a v zázračné jevy a dění, která způsobují nadpřirozené bytosti.
Takže jsem věřící v popis fyziky Vesmíru, tedy i Země, Evoluce živočichů, atd.
Ty, kteří věří v nadpřirozené bytosti v čele s bohem, zázraky jím páchané v nesmrtelný život po boku boha nazývám pobožnými. Mohu pochopitelně použít lichotivější výraz, jako třeba "theisté", nebo "bohumilové" a "bohumilky".
Když se tedy necítíš být pobožným, tak tě překřtím na Bohumila. Spokojen?
O ne Bůh ji oslovuje k učinění člověka, Eva je jejím obrazem a podobenstvím.
Račte si to přečíst :
Genesis 1
26 Tehdy Bůh řekl: „Učiňme člověka k našemu obrazu, podle naší
podoby! Ať panují ...
27 Bůh stvořil člověka ke svému obrazu, k obrazu Božímu stvořil jej:
jako muže a ženu stvořil je.
26. ke komu hovořil bůh, když používá plurálu v oslovení?
27 co to znamená "stvořil člověka ke svému obrazu". Já si představuji
truhláře, jak tvoří nějakej obrazovej rám k nějakému obrázku.
Církevní dogmata přece z textů bible, SZ i NZ vycházejí. Církevní dogma je učení bible a jejích výkladů a podobenství. Jak se v čase text bible upravuje, tak se pochpitelně upraví i ona dogmata. Dogma slouží k zachovávání dané ideologie.
Problém je ve faktu, že tvůrce (plurál) bible nikdo nezná. Ty hlášky apoštolů jsou také typu "jedna paní povídala". Uvaž, že z té doby před nějakou padesátkou lidských generací bylo jen dvou spolehlivých médií na uložení informace : kámen a cihlové destičky. Ze záznamů na papyrusu se zachovaly jen fragmenty. Od počátku Středověku se text bible kopíroval, upravoval, tedy editoval. Dalším problémem byly překlady fragmentů původních textů do jiných jazyků. Doslovné kopie jsou tlumočením do jiného jazyka nemožné, jde o druh "přebásnění".
Církevní dogmata velice často z textů bible, SZ i NZ nevycházejí, hodně věcí si vymysleli.
Trojjediného Boha ve třech osobách si Tertulliánus vymyslel ve třetím
století :-).
Nanebevzetí a neposkvrněné početí Panny Marie si přimysleli ještě
později.
https://www.cirkev.cz/cs/aktuality/190815nanebevzeti-panny-marie-slavime-jiz-vice-nez-16-stoleti
https://cs.wikipedia.org/wiki/Neposkvrn%C4%9Bn%C3%A9_po%C4%8Det%C3%AD_Panny_Marie
iste, Biblia je od pol 4. st., ale kerigmatická katechéza (správ o Kristovi) bola už prvých kresťanov, a tá nebola v protiklade s Biblou, Ježišovým posolstvom, ktoré sa šírilo ústnym podaním...
Aha ústní podání to jest že jedna paní povídala ?
Ježíšovo poselství je v evangeliích.
viete, vy ste žena nevzdelaná v biblických veciach, odmietam s vami vôbec v týchto veciach debatovať, nikdy nič múdre...
To by jsem neřekla že jsem v biblických veciach nevzdelaná :-).
Ale budiž, můžeme mi dva raději mlčet.
Řecké slovo τρίας (trias, trojice) se objevuje až ve 2. století u
apologetů, např. u Athenagory z Athén:
V západní církvi se objevuje latinské slovo trinitas (trojice) na počátku
3. století u Tertulliana.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Nejsv%C4%9Bt%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD_Trojice
Jo to jo třebas tady:
1. Korintským 13, 13A tak zůstává víra, naděje, láska – ale největší z té trojice je láska.
Triglavovo jméno je etymologicky jasné, označuje božstvo s třemi hlavami, což je postava v různých mytologiích poměrně běžná. V tomto případě měla trojhlavost pravděpodobně symbolizovat vládu nad nebesy, zemí a podsvětím. Někteří badatelé, například Aleksander Brückner, Gerard Labuda nebo Mikołaj Rudnicki, spojovali Trihlavův kult s křesťanskou Svatou Trojicí, její zobrazení s třemi hlavami a tvářemi se však objevují až ve 13. století.[7]
Lubor Niederle vykládá Trihlava, stejně jako Svantovíta, Svarožice, Jarovíta a Rujevíta, jako solární božstvo.[10] Podobně jej vykládá, stejně jako všechna ostatní slovanská mnohohlavá božstva, Raffaele Pettazzoni. Michal Téra v rámci trojfunkční hypotézy považuje Triglava za magicko-chtonické božstvo první funkce, odpovídající Velesovi a Černobohovi.[11] Jiří Dynda upozorňuje na fakt, že barvy zmiňované Adamem Brémským odpovídají třem tradičním barvám spojovaným s jednotlivými funkcemi.[12]
..ale bola to katechéza kerygmou, a tá bola totožná s tým, čo je v NZ
ohlasovnaé o Ježišovi...
Kerygma (gr.) je NZ výraz, a znamená „ohlasovanie,
kázanie“, a znamená jadro učenia ranej Cirkvi o Ježišovi...- inak
povedané to, čo bolo hlásané o Ježišovi po jeho smrti, vzkriesení a
nanebovsvystúpení (u prvých kresťanov) a šírené ústnym podaním
(ohlasovaním, kázaním), a čo bolo zapísané v kánone Biblie vo 4. st.
(Hieronymova Vulgata), je stejné, v ničom sa nelíši...
Ale to je necelých 1700 let a vo to go.
To je "malina" - 300 ++ let.
zrejme pozorne nečítate, a drukujete si to svoje - to ma chcete o Biblii poučovať?
Napsals, že je Bible jako taková stará 2000 let?
nemůže být tak stará, když evangelia ještě nebyla napsaná.
Do dnešní podoby se dostala o pár století později.
Takže ano rád tě poučím o Bibli i o Bohu, protože ty jsi už o tom všem
ztratil přehled a zavádíš nesprávnými informacemi.
To je jak s tou tvoji informací o 50 mld. křesťanů.
Vědecké odhady o počtu lidí žijících na Zemi je něco málo přes 100
mld..(od - 50.000 r.)
Zajímalo by mě jak jsi došel k tomu tvému číslu.