Samozřejmě, i Hus A Bruno byli lidskou obětí.
Samozřejmě, i Hus A Bruno byli lidskou obětí.
Oni byli odsouzení dle tehdejšího brutálního zákoníku. Trest smrti za kdejakou blbost.
...nebola to blbosť, ale veľmi vážne bludy, ktoré rozkladali Cirkev, jej jednotu...to "upálenie" je už iná (právna) kauza, môžeme špekulovať, či bolo oprávnené alebo nie v danej dobe, pri daných zákonoch...
byla to blbost a bludy šíříte vy fanatici, kterým je důležitější smyšlený řád, než láska k bližním, pokrytci!
mimochodom, pozorujem u vás niektoré aspekty herézy...mnohým veciam v rámci R(KC) nerozumiete, resp. sama si ich špatne vysvetľujete, vieroučne/dogmaticky ste často mimo, a často si to ani nedáte vysvetliť...
ještě že není středověk, to bych dopadla blbě. I když se fakt snažím.
to nie je otázka stredoveku, to je otázka znalosti vecí, vzdelania v týchto veciach...snahu vidieť, ale občas sa minie účinku, a opakujete sa, to znamená, že si nedáte veci vysvetliť:-)
Možná, že provokuješ ratko tím, že hledáš "lidskou tvář" tam, kde nikdy žádná nebyla a ani být nemůže. To, že KC postrádá onu "lidskou tvář" je důvoden permanentního štěpení na různé sekty. Mně připadá KC jako spolek starých, asociálních, asexuálních a cholerických dědků, kteří mají jediný zájem : nic na stavu z temného Středověku neměnit. Spolek zakonzervovaný v době vrcholné síly KC, která měla pod palcem skoro celou Evropu.
Nechci ti brát iluze, ratko, ty máš a znáš možná jen hodné a dobré souvěrce a faráře. Ta obludnost KC je dobře kamuflovaná.
Neposuzuji to podle farářů... nýbrž beru v potaz učení Krista. A to přijímám. Neznám lepší víru. A to jsem toho prakticky poznala celkem dost.
třeba. bylo to chápáno jako nebezpečné pro tehdejší vládnoucí společnost. Demonstrativně se trestalo jako odštrašení. Ovšem v případě Husa již byli lidé radikalizovaní a spustilo to vzpouru.
Opět mohu vzít příklad místo kde žiji a to je Morava. U nás se za dob husitských válek nepřidalo na stranu husitů. Měšťané byli spokojeni a to i přesto že museli živit premonstráty, minority, dominikány i klarisky. Protože každý měl svoji úlohu a opravdu zde byla součinnost té kulturní a obchodní bez nějakých excesů. Minorité veldi špitál, klarisky měly školu, dominikání měli poutní a vzdělávací místo a město bylo svobodné, tedy nepodléhalo nějakému šlechtici ale mělo svoji městskou radu. I když se hádali třeba s premonstráty o práva...nakonec právě součinnost s kláštery vytvářela funkční řád. Proč by je měli ničit? A proč by měli rozbíjet své krásné město? A tak se opěvnili a husity dovnitř nepustili. Ti porozbíjeli jen to na co dosáhli přes zeď.