Satan nemá ani zdaleka takovou moc, jakou má Bůh, a navíc byl Bohem stvořen, takže nevím, jak by to s tou podobou Boha mělo být míněno. Víc by Biblicky odpovídalo, když už, že je obdoba Boha. Takový kvazi-Bůh.
Satan nemá ani zdaleka takovou moc, jakou má Bůh, a navíc byl Bohem stvořen, takže nevím, jak by to s tou podobou Boha mělo být míněno. Víc by Biblicky odpovídalo, když už, že je obdoba Boha. Takový kvazi-Bůh.
No, ne že Satan byl Bohem stvořen. Satan je jen jiná podoba Boha. Něco
jako Dr. Jekkyl a Mr. Hyde.
Satan reprezentuje to "zlé od Boha" a že není tak mocný jako Bůh, to tedy
nevím .-)))) Mnohdy je, alespoň mezi lidma, mocnější, ale on Bůh
samozřejmě v "převleku Satana" může, a možná musí, vystupovat mnohem
"mírněji", protože jaksi nelze současně tvrdit, že vše kolem stvořil
Bůh i Satan jako jedna a ta samá osoba, to by vírou dost zamávalo.
V kontextu Bible je to tak, jak jsem psal: satan je stvořený anděl, který
zpychl, a moc nad člověkem má jenom takovou, jakou mu dovolí lidská
slabost.
Jinak ale existují formulace, že satan je stínem Boha, neboť každé světlo
nutně vrhá stín.
Tak to že je stínem boha já beru jako "jiná forma Boha", ale pořád ten samý Bůh
Co se týče padlého anděla, pořád platí, že kdyby bůh nestvořil možnost "padnout", možnost "zpychnutí", nebo možnost "dovolení mu moci nad sebou lidské slabosti", neexistovalo by zlo.
Ono to není míněno úplně tak, že by se jednalo o jeden a ten samý
jednající subjekt. Ale mám tu ilustrační obrázek:
No to on nestvořil, to je opět protipólem vývoje ve směru k individuální existenci (k prožívání se tak). Pokud by to bylo zavrženo, neexistovala by potom ani svoboda jednání v daném "směru" (to, co nazýváme svobodnou vůlí), tj. neexistovala by možnost uvědomit si sebe sama.
Já nevím, jak je co kým míněno .-)))
Já tvrdím, že jsem přesvědčen, pokud Bůh existuje, že Satan je jen jiná
podoba Boha .-))))
no v kontextu spíš starozákonních apokryfů, které jsou přesto oficiálními naukami vstřebány, v samotné Bibli tuhle historku nenajdeš a verše z Bible, které jsou s ní dávány do spojitosti, jsou ve skutečnosti o něčem jiném...
Jo to jo, v Bibli jsou o tom jenom zmínky. Ale že by ty verše byli o něčem jiném, to si nejsem jistý.
např toto je tuším o pádu Babylonu, ale používá se na Satana:
Izajáš 14:12 BKR
Jakž to, že jsi spadl s nebe, ó lucifeře v jitře vycházející? Poražen
jsi až na zem, ještos zemdlíval národy.
Tak ono to může být na oba dva. V Bibli jsem si všiml, že se stává, že se výpověď o jednom použije i na někoho jiného, který je mu tím připodobněn - třeba výpověď o satanovi se použije na něco, co chceme označit za semeniště zla.