přesně tak, kdo to nepopírá není ateista. "Ateisté" mají problém s
lidmi co věří v Boha se samotným Bohem žádný problém nemají,
maximálně si za Boha dosadí nějakou jinou příčinu ,ale stejně bude mít
některé vlastnosti nápadně podobné Bohu.
přesně tak, kdo to nepopírá není ateista. "Ateisté" mají problém s
lidmi co věří v Boha se samotným Bohem žádný problém nemají,
maximálně si za Boha dosadí nějakou jinou příčinu ,ale stejně bude mít
některé vlastnosti nápadně podobné Bohu.
To není pravda. Opakuju ti, že já jako ateista mám největší problém s Bohem s vlastnostmi, které mu vy přisuzujete. a tam patří právě to, že něco záměrně stvořil, že on příčinu nemá a podobné nezmysly
když někdo vyrábí auta tak to dělá né náhodně ale záměrně.
Proto je tu jen otázka zda náš svět-příroda dokáže vyrobit inteligenci
sama od sebe a tato inteligence záměrně něco tvoří. S tím bych neměl
problém, protože se to zřejmě stalo, příkladem je člověk a i ve vesmíru
by mohlo něco podobného být.
Problém je ale s tím vesmírem-světem, to musel někdo vymyslet, aby to
fungovalo.
že on příčinu nemá a podobné nezmysly
tohle je bohužel problém, kterého se nezbavíme. Máme tu kolem sebe svět, přičemž v úvahách o tom, kde se to vlastně všechno vzalo, budeme nakonec i v rámci materialismu muset uvažovat existenci něčeho fundamentálního, co je věčné a tudíž to nemá příčinu. Ať už to bude nějaká matérie (která se prostě jenom průběžně proměňuje) či nějaký princip (který dává vznik té matérii), vždy to bude nějaká existence (či jsoucno), která tu vždycky byla.
Tak ono nic jiného ani nezbývá, než se s tím smířit. Jestliže vše musí mít svou příčinu, pak neexistuje žádná první příčina a tudíž tu nutně máme něco (nějakou existenci), co je věčné.
ad soucet:
.."Jestliže vše musí mít svou příčinu, pak neexistuje žádná první
příčina a tudíž tu nutně máme něco (nějakou existenci), co je
věčné"..
ackoliv malokdo zpochybnuje ustredni premisu argumentu prvni priciny "Vse, co
zacne existovat, ma pricinu", nikdy jsem na ni behem disputace nepristoupil..
fakt jsem nikdy nevidel, neslysel ani necetl o tom, ze by neco zacalo existovat
- vse bylo pouze produktem preskupeni jiz existujici hmoty - z filosofickeho
hlediska totiz mohou byt obdobne argumenty relevantni pouze za predpokladu, ze
se jedna o veci zacinajici existovat z niceho, tedy creatio ex nihilo..
Je to prosté na začátku byla naše karma čistá tedy bez příčiny a následků.
Je to i žádostivost chtít sát mléko taky asi proto o to tolik křiku :-)
Můžeme ten svět to bytí v kterém jsme brát jako sen ,tedy až se
probudíme potom projdeme pravým osvícením.Ale pozor Buddha pravil i když
víme že toto bytí je iluzorní a známe praktikami probuzení, než
dosáhneme pravého osvícení probuzení musíme vědět že jsme v tomto
bytí.
ale nemusí to být kreativní existence, nemusí mít vlastnosti Boha, které tomu dávají věřící, nemusí existovat pražádná komunikace s tím.