To píšeš proč?
Řeč byla o tom, proč amíci používali ruské motory
.-)))))))))))))))))))
Nebo je to k Muskovo starshipu? tam si stačí přečíst článek který jsi
linkoval .-))))))))))))
kecal si o motorech irelevantní nesmysly. Američani neměli nikdy motory s uzavřeným spalovacím cyklem. Mask je teď má v té své raketě, ale až po 60ti letech od Rusů a motory mu vybuchují a hoří takže ta jeho raketa vybuchla taky. Kdyby tam použil Ruský RD 180 tak by mu nevybuchl ani jeden. Když něčemu nerozumíš, tak nedělej machra amatére. Ty Ruský motory jsou nejúčinnější motory na světě a Amici se vůbec neodvážili tuto technologii použít pro její údajnou nezvladatelnost spalovacího procesu. Mask má okopčeny Ruské motory, ale má je nepohyblivé a dosti složité má 2 turbohřídele.
amíci nekoupili Ruský motory proto že, byli levný i když levný nebyli ,
ale pro to, aby je okopírovali.
Jenže dodnes i když je okopčili jim vybuchují a hoří. Rusáci na nich
měli speciální slitiny kovů, které Amici vůbec neznali, ani nevěděli jak
je vyrobit.
Amíci mají svoje motory, měli je už přes spoluprací s rusákem .-)))))
Ten první, F1 (7,75 MN) u kterého byl spolukonstruktérem Werner Braun,
vynesl v pětici F1 v prvním stupni Saturn V, celý lunární komplex Apollo na
oběžnou dráhu. USAmeričaní volili otevřený spalovací cyklus motorů
kvůli jednoduchosti a tedy bezpečnosti lidské posádky.
To nezmenšuje inženýrský výkon rusů při kostrukci legendárního RD 170,
RD 171 (tah 7,9 MN).
Dodatek.
Rusové měli při startu kosmonautiky, 1961 Gagarin, prvenství a náskok.
Několik let vedli v závodě o Měsíc, ale 1969 ten závod vzdali, asi
protože nechtěli být druzí. Těžko posoudit, proč to vzdali. No a NASA
vítězně pokračovala výzkumem Sluneční soustavy sondami Voyager, dosud
ničím nepřekonané. No a také výzkumem Marsu, ve kterém byli rusáci
statisty.
Na obzoru máme třetího hráče - Číňany. Těšme se na další vývoj
kosmonautiky.