a co jako elektro auta mají výfuk v elektrárnách na uhlí, takže jejich výrobou dělají pravý opak než chtějí navíc elektro auta na baterky je slepá ulička čeká je stagnace a útlum.
a co jako elektro auta mají výfuk v elektrárnách na uhlí, takže jejich výrobou dělají pravý opak než chtějí navíc elektro auta na baterky je slepá ulička čeká je stagnace a útlum.
jo do 180 tisíc Km je ekologičtější diesel a od 180 tisíc elektromobil. problém je v tom že při 180 tisících už auto na naftu hodíš do šrotu a kupuješ nové a elektromobil jakbysmet. Navíc u nabíjecích stanic je elektrika drahá jak čokoláda a provoz elektromobilu je dražší, než se spalovacím motorem.
a co jsou ne? nejvíc uhlí spotřebuje elektromobil a donedávna se na výrobu například fotovoltaických článků spotřebovalo víc energie, než samy ze sluníčka získali. Takže čím víc fotovoltaických panelů tím víc stupá spotřeba uhlí.
Čím dál víc lidí potřebuje logicky čím dál víc energie, čím dál víc přírodního bohatství a nadělá čím dál víc odpadu.
Jestli máš čísla kolik energie stojí dobývání a rafinace nerostů, výroba, instalace, kabeláž, měniče napětí a servis pro m² FV panelu, sem s tím. To se pak dá porovnat se sklizní elektrického proudu ze slunečního záření pro m² FV panelu po dobu jeho životnosti a v dané lokalitě.
Dobrá doba amortizace by byla deset let = 10% umoření investice ročně, po tom už 10% zisku. Po dobu 20. leté životnosti tedy roční 5% zúročení investice. Na tom se nedá zbohatnout, zbohatnout se dá jen na dotacích pocházejících z kapes daňových poplatníků.
je to tak že zhruba v r. 2019 se srovnala energie na výrobu panelů s
energií, kterou ze slunce dostávají.
Teď už fotovoltaika vyrábí víc energie než co se do ní dalo. Je to dáno
tím že se montují stále nové zdroje a ty staré stále jedou. problém je u
panelů s životností respektive s účinností která časem klesá u
moderních po 25letech na 80% u těch starších až na 60%
Tenhle úsudek je téma "uhlíkové" stopy. Já psal o rentabilitě fotovoltaiky pro soukromé osoby.
"Většina elektřiny vyrobené v ČR pochází z uhelných (40,3 %, r. 2021) a jaderných (36,2 %, r. 2021) elektráren a dále z elektráren využívajících obnovitelné zdroje energie (12,4 %, r. 2021)."
Nakolik je to slepá ulička, tady se nehádám a nedohaduju.
Faktem je, že bez baterií a systémů na v podstatě okamžité nabytí
baterie a prodloužení jejího dojezdu to fakt asi budoucnost nebude. Na druhou
stranu pronikají nějaké zprávy o superbaterii ....
Tak pak sám potvrzuješ, že to není úplně slepá cesta. A začít se musí, musíš to vyzkoušet, i kdyby to krachlo.
ono to nekrachne ale ani se to masově nerošíří. Sám mám elektrokoloběžku a je to vynikajíci přobližovadlo do obchodu na pivo na hříbky takže do menších strojů perfektní ale do rodinných vozú ani náhodou stejně to bude vždy cenově nedostupné a navíc provoz je dražší než auto na Benzín.
... pronikají nějaké zprávy o
superbaterii
Můj optimismus v tomto směru trpí. Pronikají, pronikají, smysl mají ale
až budou na trhu. Také jsem četl o akumulátoru, který se obejde bez
vzácného Li (Lithia). Také by mne zajímalo, jak to vypadá s výrobou
levných, trvanlivějších a účinnějších akumulátorů HE3DA.
Zásadní problém elektroaut je zdlouhavé dobíjení baterky. Z obyčejné domácí zásuvky se za hodinu nabije energie na ujetí 25 .. 30 km. V Číně našli řešení ve výměně (částečně) vybité baterky za plně nabitou. Výměna je automatizovaná a trvá jen tři minuty. Pochopitelně to při plošném využití ve státě, nebo v regionu vyžaduje normalizaci (od slova "norma") tedy nejen mechaniky a kontaktů, ale i napětí a dalších atributů baterky. Různá auta, modely, ale stejná baterka. Asi jako typ AA do kapesní svítilny, ale o napětí 400V a s kapacitou 30kWh. Auta mohou mít i dvě, nebo vícero takových výměnných baterek.
tip AA o napětí 400 volt
Z obyčejné domácí zásuvky si akorát kurvíš životnost akumulátoru.
Protože při nabíjení se právě snižuje životnost takže jed o čas
nabíjení a ten má být co nejkratší s ohledem na teplotu článků při
nabíjení.
A pak si budeš muset za 3 roky koupit novou baterku za 300 000 kč a dát ji do
starého auta?
koupí někdo elektromobil ojetinu v bazaru? ani náhodou , maximálně tak jako "veterána".
Psal jsem : Asi jako typ AA do kapesní
svítilny, ale o napětí 400V a s kapacitou 30kWh.
Byl to pokus ti to vysvětlit polopaticky, ale chápání není tvou silnou
stránkou, že ?
i kdyby do ní daly miniaturní jaderný reaktor, tak nebude mít takový výkon to zas nechápeš ty
Pro tebe je to asi novinka - jaderný reaktor nevyrábí elektrický proud.
en hlupák neví že, jaderný reaktor může pokud se tak zkonstruuje
vyrábět přímo el . energii.
navíc jsem to jen přirovnal k výkonu asi máš totálně zkreslené
představy o výkonu
Poskytni prosím informace, kde na Zemi vyrábí jaderný reaktor přímo elektrickou energii.
Musím tě upozornit, že jsem kdysi, ve školních škamnách, četl v
rusáckém "Ogoňoku" o takovém reaktoru. To byla doba, kdy se psalo i o
letadlech poháněných jadernou energií a v každé domácnosti měl být
také takový reaktor. Edward Teller byl už skromější, prosazoval jadernou
elektrárnu pro každou vesnici a pro blok nškolika domů ve městech. O
několik let pozděj, když se vyráběly vodíkové bomby, tak měla být do
dvaceti let elektrická energie zdarma. Žurnalistům není nic svatého a těm
sovětským nebylo ale už vůbec nic.
Lhalo se, až se hory zelenaly.
Jen hlupák muže věřit, že se dá vtěsnat do jedno AA o napětí 400V a
s kapacitou 30kWh.
víc jak 2500 kusú dnešnách AA dobijecích akumulátorů slovy
dvatisícepětset.
Takový článek neexistuje jak píšeš je ze scifi filmů, ale i tam by se jim
vysmáli.