Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 2404207x
Příspěvků:
67349

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #38520

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 02:31:28 | #38520
Reakce na příspěvek #38509

a co jako elektro auta mají výfuk v elektrárnách na uhlí, takže jejich výrobou dělají pravý opak než chtějí *27179* navíc elektro auta na baterky je slepá ulička čeká je stagnace a útlum.


 #38509 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 02:32:30 | #38521 (1)

zatím je nejekologičtější auto na naftu. *691*


 #38520 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 08:22:06 | #38531 (2)

Vážně? :-))))


 #38521 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 08:40:57 | #38535 (3)

jo do 180 tisíc Km je ekologičtější diesel a od 180 tisíc elektromobil. problém je v tom že při 180 tisících už auto na naftu hodíš do šrotu a kupuješ nové a elektromobil jakbysmet. Navíc u nabíjecích stanic je elektrika drahá jak čokoláda a provoz elektromobilu je dražší, než se spalovacím motorem.


 #38531 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 10:18:22 | #38539 (5)

A co?


 #38537 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 12:03:29 | #38546 (6)

No nic, :-)))) to jen jak jsou ty diesly ekologičtější :-))))


 #38539 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 11:20:00 | #38567 (7)

a co jsou ne? nejvíc uhlí spotřebuje elektromobil a donedávna se na výrobu například fotovoltaických článků spotřebovalo víc energie, než samy ze sluníčka získali. Takže čím víc fotovoltaických panelů tím víc stupá spotřeba uhlí. *5679*


 #38546 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 12:30:03 | #38577 (8)

Čím dál víc lidí potřebuje logicky čím dál víc energie, čím dál víc přírodního bohatství a nadělá čím dál víc odpadu.

Jestli máš čísla kolik energie stojí dobývání a rafinace nerostů, výroba, instalace, kabeláž, měniče napětí a servis pro m² FV panelu, sem s tím. To se pak dá porovnat se sklizní elektrického proudu ze slunečního záření pro m² FV panelu po dobu jeho životnosti a v dané lokalitě.

Dobrá doba amortizace by byla deset let = 10% umoření investice ročně, po tom už 10% zisku. Po dobu 20. leté životnosti tedy roční 5% zúročení investice. Na tom se nedá zbohatnout, zbohatnout se dá jen na dotacích pocházejících z kapes daňových poplatníků.


 #38567 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 16:49:52 | #38590 (9)

je to tak že zhruba v r. 2019 se srovnala energie na výrobu panelů s energií, kterou ze slunce dostávají.
Teď už fotovoltaika vyrábí víc energie než co se do ní dalo. Je to dáno tím že se montují stále nové zdroje a ty staré stále jedou. problém je u panelů s životností respektive s účinností která časem klesá u moderních po 25letech na 80% u těch starších až na 60%


 #38577 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 20:55:32 | #38596 (10)

Tenhle úsudek je téma "uhlíkové" stopy. Já psal o rentabilitě fotovoltaiky pro soukromé osoby.


 #38590 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 08:54:39 | #38538 (1)

"Většina elektřiny vyrobené v ČR pochází z uhelných (40,3 %, r. 2021) a jaderných (36,2 %, r. 2021) elektráren a dále z elektráren využívajících obnovitelné zdroje energie (12,4 %, r. 2021)."

Nakolik je to slepá ulička, tady se nehádám a nedohaduju.
Faktem je, že bez baterií a systémů na v podstatě okamžité nabytí baterie a prodloužení jejího dojezdu to fakt asi budoucnost nebude. Na druhou stranu pronikají nějaké zprávy o superbaterii ....


1  
 #38520 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 10:20:06 | #38540 (2)

budoucnost je elektromobil na palivový článek a ne baterky


 #38538 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 12:02:56 | #38545 (3)

Tak pak sám potvrzuješ, že to není úplně slepá cesta. A začít se musí, musíš to vyzkoušet, i kdyby to krachlo.


 #38540 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 11:41:37 | #38569 (4)

ono to nekrachne ale ani se to masově nerošíří. Sám mám elektrokoloběžku a je to vynikajíci přobližovadlo do obchodu na pivo na hříbky takže do menších strojů perfektní ale do rodinných vozú ani náhodou stejně to bude vždy cenově nedostupné a navíc provoz je dražší než auto na Benzín.


 #38545 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 18:41:12 | #38557 (3)

O tom se dá úspěšně pochybovat. *15238*


 #38540 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 11:36:39 | #38568 (4)
Ještě úspěšněji se dá pochybovat o tvém pochybování. V Belgii je důl na Lithium už tam protestuji proti rozšiřování. Další Lithium je v nespolehlivých zemích V Africe těží kobalt děcka myslíš že by bylo dost surovin do těch baterek? ani náhodou, už teď chybí do elektroniky díky elektromobilům :

 #38557 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
13.06.23 18:36:12 | #38556 (2)

... pronikají nějaké zprávy o superbaterii
Můj optimismus v tomto směru trpí. Pronikají, pronikají, smysl mají ale až budou na trhu. Také jsem četl o akumulátoru, který se obejde bez vzácného Li (Lithia). Také by mne zajímalo, jak to vypadá s výrobou levných, trvanlivějších a účinnějších akumulátorů HE3DA.

Zásadní problém elektroaut je zdlouhavé dobíjení baterky. Z obyčejné domácí zásuvky se za hodinu nabije energie na ujetí 25 .. 30 km. V Číně našli řešení ve výměně (částečně) vybité baterky za plně nabitou. Výměna je automatizovaná a trvá jen tři minuty. Pochopitelně to při plošném využití ve státě, nebo v regionu vyžaduje normalizaci (od slova "norma") tedy nejen mechaniky a kontaktů, ale i napětí a dalších atributů baterky. Různá auta, modely, ale stejná baterka. Asi jako typ AA do kapesní svítilny, ale o napětí 400V a s kapacitou 30kWh. Auta mohou mít i dvě, nebo vícero takových výměnných baterek.


 #38538 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 11:47:51 | #38570 (3)

tip AA o napětí 400 volt *5271* *5679*
Z obyčejné domácí zásuvky si akorát kurvíš životnost akumulátoru. Protože při nabíjení se právě snižuje životnost takže jed o čas nabíjení a ten má být co nejkratší s ohledem na teplotu článků při nabíjení.
A pak si budeš muset za 3 roky koupit novou baterku za 300 000 kč a dát ji do starého auta? *5679*


 #38556 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 11:51:55 | #38571 (4)

koupí někdo elektromobil ojetinu v bazaru? ani náhodou , maximálně tak jako "veterána". *27179*


 #38570 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 12:35:28 | #38578 (4)

Psal jsem : Asi jako typ AA do kapesní svítilny, ale o napětí 400V a s kapacitou 30kWh.
Byl to pokus ti to vysvětlit polopaticky, ale chápání není tvou silnou stránkou, že ? *724* *724* *724*


 #38570 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 12:39:44 | #38579 (5)

i kdyby do ní daly miniaturní jaderný reaktor, tak nebude mít takový výkon *6554* to zas nechápeš ty *12619*


 #38578 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 12:41:25 | #38581 (6)

Pro tebe je to asi novinka - jaderný reaktor nevyrábí elektrický proud.


 #38579 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 13:01:33 | #38584 (7)

en hlupák neví že, jaderný reaktor může pokud se tak zkonstruuje vyrábět přímo el . energii.
navíc jsem to jen přirovnal k výkonu asi máš totálně zkreslené představy o výkonu *12619* *12619* *12619* *12619* *12619*


 #38581 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 20:44:40 | #38595 (8)

Poskytni prosím informace, kde na Zemi vyrábí jaderný reaktor přímo elektrickou energii.

Musím tě upozornit, že jsem kdysi, ve školních škamnách, četl v rusáckém "Ogoňoku" o takovém reaktoru. To byla doba, kdy se psalo i o letadlech poháněných jadernou energií a v každé domácnosti měl být také takový reaktor. Edward Teller byl už skromější, prosazoval jadernou elektrárnu pro každou vesnici a pro blok nškolika domů ve městech. O několik let pozděj, když se vyráběly vodíkové bomby, tak měla být do dvaceti let elektrická energie zdarma. Žurnalistům není nic svatého a těm sovětským nebylo ale už vůbec nic. *15238* *15238*
Lhalo se, až se hory zelenaly.


 #38584 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 12:58:59 | #38583 (5)

Jen hlupák muže věřit, že se dá vtěsnat do jedno AA o napětí 400V a s kapacitou 30kWh.
víc jak 2500 kusú dnešnách AA dobijecích akumulátorů slovy dvatisícepětset.
Takový článek neexistuje jak píšeš je ze scifi filmů, ale i tam by se jim vysmáli. *5679* *5679* *5679* *5679* *5679* *5679* *5679*


 #38578 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
14.06.23 20:30:46 | #38594 (6)

Takže jsi nepochopil, co se dá dělat, pomoci ti už není. *15238* *15238* *15238*


 #38583