Člověk, který nezabrání zločinu, ač může, je jeho
spoluúčastníkem.
To co je napsané v záhlaví, je mystifikace. Už jsem to tu kdysi
nastínil.
Člověk, který nezabrání zločinu, ač může, je jeho
spoluúčastníkem.
To co je napsané v záhlaví, je mystifikace. Už jsem to tu kdysi
nastínil.
Logika věřících je prostě neuvěřitelná. Bůh je prý vševědoucí a
všemohoucí, bez jeho vůle se ani lístek nepohne, předem tedy ví, co kdo
udělá a co se stane. Nechá kohokoliv udělat cokoliv, nezabrání žádnému
zločinu ani katastrofě - tomu se pak říká třeba boží dopuštění. A pak
někdy po smrti hříšníka má přijít nějaký boží soud a odplata. To
věřící považují za boží spravedlnost.
Bůh přece nemusí člověka zkoušet, on ví předem, jak to dopadne a koho
potrestá či odmění. Utrpení všech nevinných obětí je tedy zbytečné a
mohl by je vymyslet a dopustit jen sadista.
Jaké mají pro to věřící vysvětlení? Bůh dal lidem svobodu, do jejich
činů nezasahuje. Nechá je dělat, co chtějí a pak si je někdy (po smrti,
možná) podá.
Vysvětlení ateistů je prosté. Bůh je jen výmysl, iluze, představa, uměle
vytvořená naděje na nějaké pokračování individuálního života. Proto
do ničeho zasahovat ani nemůže. Nelze se na něho spoléhat. To všechno
dobré i zlé, co se děje, závisí jen na nás. Je to jen naše odpovědnost a
nebe či peklo si vytváříme už tady na zemi.
Logika vřících je korektní, neuvěřitelná je logika nevěřících. To oni mají protichůdné požadavky. Například na jednu stranu nechtějí být omezováni, ale na druhou stranu požadují, aby nebylo na světě zlo. Nechtějí být do žádného konání nuceni, ale zároveň požadují, aby byli lidé nuceni konat dobro.
To co jsi popsal jako boží spravedlnost opravdu je spravedlnost. Tak se chová i světská spravedlnost. Bůh člověka nezkouší, ale prostě ho nechává žít a pak jeho konání spravedlivě posoudí. Ve světě působí a člověka ovlivňuje jinak než tak, jak by si to nevěřící přáli.
Přesvědčení ateistů přece všichni známe. Zčásti je kryje s přesvědčením teistů.
modrá slova neumím to tak dobře formulovat
ateisté nedomýšlí svoje představy do konce.
Bůh má svět pod kontrolou a to prostřednictvím svých zástupců, jsou to
andělé a lidé na straně Boží.
Problém je, že na stranu Boží se přihlásili i ti co jsou na straně
temna.
Jak může mít vše pod kontrolou někdo, kdo neexistuje??????
to je ta logika věřících?
Ve světě připouštějícím existenci Boha je toto tvé tvrzení
nesmysl.
Pokud se natáčí film a má jasný začátek i konec, tak herci musí dělat
to, co jím řekne režisér.
Pokud by si dělali, co by chtěli, tak by se ke konci/závěru filmu, který je
daný, nikdy nedostali.
Lidé podle Bible mají taky svoji závěrečnou scénu danou - žít
nekonečně dlouho v Království nebeském, nezabývat se ničím jiným, než
nekonečnou službou Bohu a nekonečným provoláváním jeho jména a
slávy.
Nevim kam přesně míříš. Jednak podle Bible jsou dva možné scénáře onoho "konce" a jednak nevím, proč to nazývat koncem, když život pokračuje dál (alespoň v jednom scénáři).
Ale stejně je to konec v Bibli.
Jeden je v nicotě a ten druhý ve věčnosti.
Jaký jiný?
To chceš slovíčkařit a to podstatné, že jsme loutkami v božích rukách a
ne svobodní, obejít??
Tak jsou to vyústění našeho pozemského života, ale jestliže by měl
náš život pokračovat dál, tak to nelze označit za konec našeho
života.
Nevšiml jsem si, že bys psal, že bychom byli "loutkami v božích rukách a
ne svobodní". Skutečnost, že třebas umím odhadnout, jak se v určité
chvíli rozhodneš, nepopírá fakt, že se rozhoduješ.
To jako vážně?
Zase se děláš?
Nebudu hrát tu tvoji hru na nechápavého.
cože? Kde dělám nechápavého? Odpověděl jsem ti, že fakt, že umím předvídat, nepopírá fakt, že se opravdu rozhoduješ.
Děláš.
Bible má začátek i konec.
Nebo ne?
Jiný scénář není.
Nemůže se narodit, nebo zemřít nikdo, bez boží vůle - to samé platí i
pro činnost lidí, protože by se mohlo stát, že by se něco změnilo a
lidstvo by nemohlo "dojít" do Království nebeského.
To přece Bůh nemůže dopustit.
Takže žádná svobodná vůle - i toto píšu z jeho vůle, pokud existuje.
Jo, Bible má začátek a konec. Já nepochopil, že mluvíš zrovna o Bibli.
Podle Bible nemá dojít do Nebeského království lidstvo, ale jednotliví
lidé (ne všichni). Popravdě ale nevim, co by se mohlo změnit, aby bylo
Nebeské království nedostupné, "zavřené" či co. Stejně jako nerozumím
tomu, jaká je tu souvislost s lidskou svobodnou vůlí.
To co píšeš, píšeš ze své vůle, ne z vůle Boží. Bůh tě nijak
nepřikazuje psát to, co píšeš, pouze ti dovoluje projevit svou vůli a
napsat to.
Dle Thovta z Atlantidy každý se vrátí tam odkud pochazime jen každý dle toho v jaký jsme fázi bytí.
Nemůže zemřít ten, kdo se nenarodí. je zde určitá cykliičnost... ale s tou jsme tady nepchodila. A svobodná vůle spočívá v jediné věci, zda dospějeme k spáse (svobodě v Bohu) V Bohu máme počátek (viz ranní debata) a tam taky skončíme...
Cykličnost smrti a života ti nikdo nerozporoval, tys cykličnost montovala úplně jinam, už envím kam.
proč by spása (co to je?) měla být "svobodou v Bohu"?
proč spása není prostě jen vnitřní pocit člověka, kdy je spokojena má libé pocity ze svého života?
Ale ono nejde o to, jestli si myslíš, že se rozhoduješ nebo se
rozhoduješ.
Jd eo to, jestli někdo ví dopředu, jak se rozhodneš
Teista to ví? Zůčastnil jsi se exkurze do nebe a bavil u umrlýma lidma,
kteří tam už mají věčný život ?
A nebo je to nebe pobožných jen potěmkinovou vesnicí ?
:-))))
1. "Logika se běžně používá ve smyslu myšlenková cesta, která vedla
k daným závěrům. Logika je také formální věda, zkoumající právě onen
způsob vyvozování závěrů. Studuje objektivní podmínky
správnosti, jinak řečeno je to disciplína studující relaci
„vyplývání“. Neformální logika potřebuje zajistit (ostrou)
rozhodnutelnost výroků, určit výroky pravdivé a nepravdivé."
Už jen z této základní definice plyne, že věřící v případě Boha
NEPOUŽÍVAJÍ LOGIKU VŮBEC, protože tu hlavní premisu, Boha, nemají jako
pravdivou premisu spolehlivě ověřenou, vlastně vůbec. Místo toho jste si
zavedli dogma "Bůh je", které je neověřitelné, a z tohoto dogmatu pak (a
opět těžce nelogicky, viz už jen ty spory mezi vámi samotnými, ale kdo by
se na to nevysral) "dovozujete" další vyplývání. Jenže když je špatně
premisa, je špatně vše z ní vyzozené.
2. Myslím, žes nepochopil podstatu, že mu ateisté se tu sami,
dobrovolně, spouštíme na vaši diskusní úroveň, a jen hedáme, a bohužel
nacházíme, hluboké vnitřní rozpory mezi vašimi slovy u každého z vás,
natož mezi vámi :-)))))
Takže ateisté samozřejmě nepožadují, aby na světě nebylo zlo, nemají
důvod, navíc vědí, že bez zla nebude dobro : ateisté chtějí, aby když
tvrdíte, že Bůh je jen láska a jen láska, tak proč nezruší zlo (které
dokonce sám vymyslel?) :-))) Stejně tak komanč ti tu před chvílí napsal
naprosto jasně o hranici mezi svobodou jednoho a druhého, tedy že není
možné mít nějakou bezbřehou svobodu ani už jen fyzicky, natož
filosoficky, ale vy tvrdíte, že bůh člověku bezbřehou svobodu dal .-)))))
a že tudíž ji nemůže ovlivňovat, protože by s eprovinil sám proti sobě
:-)))))) čili jsi asi nepochopil, že to všechno je jen upozorňování na
hluboké VNITŘNÍ konflikty ve vaší víře v Boha .-))))
3. Nevěřící si nic nepřejí a působení Boha ve světě nijak nekomentují, neřeší .-))))) Pouze VAŠE PŘDSTAVY, co a jak se údajně děje ze strany Boha :-)))