„1 Je úplně jedno zda si myslí někdo,že se v Bibli lže nebo ne. Je to slovo Boží!!!!!“
Není.
„2 Pisatelé Bible byli při psaní inspirováni Bohem ten je vedl.“
No tak to je na vševědoucího a všemohoucího vedl dost blbě!
„1 Je úplně jedno zda si myslí někdo,že se v Bibli lže nebo ne. Je to slovo Boží!!!!!“
Není.
„2 Pisatelé Bible byli při psaní inspirováni Bohem ten je vedl.“
No tak to je na vševědoucího a všemohoucího vedl dost blbě!
Ne on je právě vedl dobře, samotná Bible je pravdivá i když jsou v ní
některé nepřesné či nepravdivé údaje. Je to pojednání o Bohu a v tom je
Bible pravdivá a dokonalá.
Pokud by v ní nebyli nepravdivé údaje nemohla by být inspirována Bohem a
tudíž by nebyla pravá. Nebyl by to Bůh, který vede pisatele, ale satan
který pisatelům diktuje.
To je ale logika! "Bible je pravdivá, i když jsou v ní některé nepřesné
či nepravdivé údaje."
Jonatane, tvá obhajoba Bible a vůbec tvá úporná náboženská agitace
nabývají někdy až zoufalých forem.
Ty nepřesné či nepravdivé údaje jsou většinou zaviněny chybami v překladech.
To je možné. Chybovat je lidské. Také proto bych v Bibli žádné boží slovo nehledal.
Stačí to zkoumat, není dobré naletět jenom jednomu překladu, rozdíly jsou někdy až diametrální a to není jenom z Biblí, s tím jsem se setkala i v poezii.
Mohla bys mi tu pohádku o úprku Israelitů z Egypta poskytnou v bezchybném překladu do češtiny, do němčiny, do angličtiny nebo do slovenštiny?
Jestli máš zájem si něco takového ověřit můžeš tady : https://obohu.cz/bible/index.php?por%5B%5D=BKR&k=Gn&styl=PR&kap=1&vyberpor=porovnat
opravdu ? i tyto vzájemně si odporující výroky diktoval vševědoucí Bůh ?
a. Genesis 22:1 Po těch událostech chtěl Bůh Abrahama vyzkoušet. Řekl
mu: „Abrahame!“ Ten odvětil: „Tu jsem.“
b. List Jakubův 1:13 Kdo prochází zkouškou, ať neříká, že ho pokouší
Pán. Bůh nemůže být pokoušen ke zlému a sám také nikoho
nepokouší.
a. Exodus 20:24 Uděláš mi oltář z hlíny a budeš na něm obětovat ze svého bravu a skotu své oběti zápalné i pokojné. Na každém místě, kde určím, aby se připomínalo mé jméno, přijdu k tobě a požehnám ti.
b. Jeremiáš 7:22 Nemluvil jsem k vašim otcům o zápalné oběti a obětním hodu v den, kdy jsem je vyvedl ze země egyptské; žádný takový příkaz jsem jim nedal.
a. Jan 3:13 Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes,
Syn člověka.
b. 2. Královská 2:11 Pak šli dál a rozmlouvali. A hle, ohnivý vůz s
ohnivými koni je od sebe odloučil a Elijáš vystupoval ve vichru do nebe.
atd. atd .
vskutku dokonalá knížka
divím se, že ty jako ateista se hrabeš v nesmyslné knize
problém v Bibli není problém té knihy ale lidí co o ní moc nevědí.
Očividné protiklady v Bibli jsou a je jich hodně.
Dokonce na toto téma je vytvořen animovaný film na YouTube.
V podstatě jsou to vytržené texty z kontextu, nebo neznalost lidí co o Bibli
tvořili ten film.
Ale spět k tomu co napsal Sir.
Vysvětlení:
první a.b. Slova zkoušení a pokušení mají jiný význam,
než ty si myslíš
druhé a. b. Opravdu v ten den nehovořil o obětech ani o
příkazu. V Exodus 20:24 už ano.
Zatím v Bibli není žádný rozpor.
třetí a.b. Je rozdíl ,když někdo vlastními silami
vstoupí do nebe(Ježíš) a když je do nebe vzat někým jiným, jen se veze,
což je případ Eliáše.
Takže zase žádný rozpor v Bibli Sire musíš číst texty pozorně a
né povrchně jako všichni ateisté.
Sir si myslí, že když někdo řekne, že dojel autem, je to samé, jako
když řekne, že ho někdo vezl autem.
No jenže ať jde člověk pěšky, nebo ho někdo veze autem, stejně do cíle nakonec vstoupí (pokud tam tedy dorazí). Takže rozdíl mezi aktivním a pasivním přesunem je tu naprosto irelevantní.
Přečti si konec evangelii - tam se neshodují v tom, kdo byl u otevřeného
hrobu.
Bůh stvořil nejprve nebe, zemi, světlo a teprve po
nich stvořil Slunce, Měsíc a hvězdy. Pokud chápeme Genesis jako popis
historie a nikoliv jako knihu mýtů a metafor, nalezneme v ní nesoulad se
současným poznáním naší reality.
Bůh stvořil muže i ženu současně a oprávnil je
vládnout nad světem (Gen 1:27-28). Na jiném místě však čteme, že Bůh
nejprve stvořil muže a teprve později ženu (Gen 2:7-22).
„Pokud by v ní nebyli nepravdivé údaje nemohla by být inspirována Bohem a tudíž by nebyla pravá. Nebyl by to Bůh, který vede pisatele, ale satan který pisatelům diktuje.“
To jako že bůh je patologický lhář, na rozdíl od pravdomluvného satana?