Člověk má svědomí. Podle kterého je povinen se řídit za všech
okolností.
Křesťanství se svou nejdokonalejší morálkou toto svědomí formuje k
dokonalosti.
Neexistuje nic dokonalejšího a nic dokonalejšího existovat nikdy nebude.
Člověk má svědomí. Podle kterého je povinen se řídit za všech
okolností.
Křesťanství se svou nejdokonalejší morálkou toto svědomí formuje k
dokonalosti.
Neexistuje nic dokonalejšího a nic dokonalejšího existovat nikdy nebude.
Neexistuje nic dokonalejšího než Hitler, jeho banda, putin a jeho banda ... a nic dokonalejšího existovat nikdy nebude. ???
Máš naprosto podivnou morálku, jonatáne. Vrahové, podvodníci, lháři, sadisti a jiní zločinci s křížem na krku jsou podle tebedokonalí moralisté. I ti co vraždili civilisty měli na přesce opasku tvrzení "bůh je s námi" (Gott mit uns).
Křesťané blábolí občas o barbarství nekřesťanů obětující lidské životy. Nikdy ti nedošlo kolik lidských živoitů obětovali katolíci a jiní křesťané.
další ateista co si plete pojmy a dojmy.
morálka a svědomí je něco naprosto jiného. Když má někdo svědomí
nškoho zavraždit a nic mu to nedělá má problém s tím svědomím, které
je nemorálně formované. Takže jde tu o míru viny v tom formování
svědomí. Když z děcek vychováš zabijáky, tak ty děcka až budou
zabíjet, za to nemohou, můžeš za to ty. Do pekla jdeš ty, vrazi půjdou do
nebe.
Už asi věřím, že Bůh existuje.
Protože tenhle tvůj blábol, ten není z normálního střízlivého
světa.
Ten musí být od Boha.
Ty sám rozumíš tomu, co jsi napsal, ty vole, jonatáne? :-)))))))))))))))
Pokud ti říká tvoje svědomí, aby si někoho zabil, tak je tvoje
povinnost to udělat!
Zda to je, nebo není morální čin, jde objektivně posoudit podle pravidel
křesťanské morálky.
Například lidé oslavují Palacha který se upálil. Palach zavraždil
člověka sebe a udělal nemorální čin. V desateru je přikázáni Nezabiješ
. Proto je třeba tyto činy neoslavovat, ale zavrhovat.
Svědomí nikdy nikomu neříká, že má někoho zabít.
Svědomí ti bude předme říkat jen to, jestli je to dobré nebo špatně
člověk se se svědomím nerodí, tudíž svědomí není od boha. tudíž
ani morálka. to je záležitost výchovy a působení společnosti.
ta údajná křesťanská morálka kromě toho, že se vyvíjela a dovyvinula
už v době, kdy křesťanství a bůj ještě ani nevěděli, že "budou", tak
samozřejmě křesťanská morálka je dávno alespoň trochu mimo realitu,
když pominu ti již řečené, že se jí ani věřící pořádně
neřídí.
svědomí každého člověka je dáno od Boha morálka je také dána od Boha. Morálka od Boha je takový jednodušší návod, jak by se mělo chovat svědomí. Jenže i křesťanská morálka neodpovídá na různé situace jak se máš přesně zachovat a od toho je svědomí které když je dobře formované křesťanskou morálkou mělo by i dobře reagovat.
pokud se zde některý ateista chová podle křesťanské morálky, tedy dobře a správně, je to dáno tím, že křesťanská morálka zformovala Evropu.
Já se chovám podle morálky společnosti, ve které žiju, a kterou jsem pochopil a uznal jako "cestu nejmenšího odporu životem", což ve skutečnosti morálka je.
Ne, je to dáno tím, že křesťanská morálka jen vzala tu obecnou a přidala si k ní pár hovadin o tom, že nemorální je nevěřit v boha. A to je jediný rozdíl. Jenže věřit v něco, co neexistuje, není ani morální, ani nemorální, je to morálně neutrální – takže vlastně křesťanská morálka, pokud ji oprostíme od těch přidaných ozdobiček (protože nic jiného to není), se rovná té obecné, kterou jen přijala. Proto máš dojem, že slušní ateisté se řídí křesťanskou morálkou, i když se řídí pouze tou obecnou. Jenže tobě holt církevní učení nakukalo, že to bylo obráceně… Je to stejné znásilnění autorských práv, jako kdybych si usmyslel, že nějakou lidovou píseň složil nějaký můj praprapra…dědeček a vyžadoval bych, aby to všichni uznávali.
Z tebe sálá nevědomost, jonatáne.
Každé společenství zvířat, tedy i lidí, má a musí mít základní
pravidla chování k okolí, které můžeme nazvat morálkou. To neznamená nic
jiného, než že i mravenci a včeličky mají svou morálku a mají ji i
vodní živočichové a ptáci. Morálka jedinců je nezbytná pro fungování
společnosti a živočišného druhu.
Jedinci nejsou ale stejní na 100% a to platí i pro chápání a akceptanci morálky.
problém je v tom že pravidla chování nemaji s morálkou nic, ale lautr nic společné
Kdepak, není.
Malé dítě tak do 4 let v klidu flákne "kolegovi" na pískovišti po hlavě
lopatkou, rozšlape bábovičku, jeho hračky považuje za své, šlape na
broučky ap.
svědomí se formuje až zkušenostmi.
a i proto je morálka těch, co třeba psy žerou a co ne jiná. japonci jsou
třeba dneska v tom pozvolném přechodu od morálky, která psy žere, k
moálce, která to začíná považovat za nevhodné - 2000 let po té údajné
křestanské morálce, která se ale sama nakrmila a vykradla (nejen morálku)
staroegyptskou, keltskou (ty přívlastky morálce v podstatě ani
nepřísluší) - no vykradla - morálka je formována životními zkušenostmi,
ne bohem nebo blábolením faráře, ti už jen popisují životní zkušenosti.
I proto ta "tvoje" morálka nedává odpověď na všechno - protože je to jen
myšlenkový konstrukt na základě zkušeností, proto nepostihuje cele nebo
vůbec zkušenosti nové a je to zas a opět život sám, který nové
zkušenosti nějakým způsobem zapasuje do morálky dané společnosti a stalo
by se tak, i kdyby ŽÁDNÉ NÁBOŽENSTVÍ A BŮH eexistovali.