A ve své dokonalosti stvořil to svoje dílo - člověka?
Tak to se moc nevytáhl.
Potopa - smrt Syna - Armageddon.
A ve své dokonalosti stvořil to svoje dílo - člověka?
Tak to se moc nevytáhl.
Potopa - smrt Syna - Armageddon.
V každém pohádkovém příběhu se jedná o konflikt "zla" s "dobrem",
přičemž to "dobro" musí zvítězit nad "zlem".
V biblických pohádkách je to mírně komplikované, protože kráčí o
neindefikovatelnou všemocnou a vševědoucí entitu, která nesmí být
kritizována.
Například pohádkový Abel byl zlomyslný ničitel a kazil bráchovi Kainovi jeho dílo. Vševědoucí bůh o tom nic nevěděl, nepřevychoval Abela a tak Kainovi nezbylo, než vzít Abela motyčkou po hlavě. Dokonce musíme uznat, že biblický bůh je zlomyslný hajzlík a baví s tím jak bratr sužuje bratra. Normální otec by dávno zasáhl a nastolil mezi bratry mír.
Nebo ta Potopa - bůh stvořil dokonalé lidi, ale ti se začali hned kazit. Ale nejen lidé se kazili, ale i zvířata a rostliny se bohovi zkazili tak se rozhodl všechno zabít a zničit. Byl ovšem líný se znova pustit do čtyřdenního tvoření tentokrát dokonalých rostlin a zvířat. A tak nařídil Noemu, který se denně modlil k bohovi o milost a denní chleba, aby sehnal po párku nezkažených z těch milionů druhů zvířat a rostlin a tak usnadnil bohovi jeho práci.
... Každá pohádka má morální poučení, biblické pohádky mají poučení "nezlob dědka boha, jinak ten cholerik všechno zničí a zabije tě".
Člověk jak jej Bůh stvořil byl dokonalý. Problém nastal po vyhnání z
ráje
Myslím, že ten začal už v Ráji.
Proč vlastně Bůh zakazoval jíst ze stromu poznání?
Na to nikdy nepřijdeš.
Protože z něho bohové sami pojedli ?
Genezis 3
22I řekl Hospodin Bůh: „Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i
zlé.
Pokud měl být člověk dokonalý, tak měl poznat dobro i zlo.
Bez poznání nebyl dokonalý.
Jako člověk byl člověk dokonalý. Srovnávat ho Bohem nedává smysl,
protože to je jiná úroveň.
V tom příběhu o stromu šlo o něco naprosto jiného. Člověk se chtěl
stát Bohem sám ze své vůle. Chtěl se s ním srovnávat. Chtěl být sám
sobě vládcem a soudcem. A ten strom mu k tomu měl dopomoci. To je přesně
chování ďábla a ďábel v podobě hada se v tom také patřičně
angažoval.