Takže ateista a antiteista se názorem od sebe liší, a to názorem na obecně činnost církve a věřících: antiteista je toho názoru, že tato činnost je škodlivá, zatímco ateista toho názoru není. Chápu to správně?
Takže ateista a antiteista se názorem od sebe liší, a to názorem na obecně činnost církve a věřících: antiteista je toho názoru, že tato činnost je škodlivá, zatímco ateista toho názoru není. Chápu to správně?
ne
neliší se názorem, ale činy - konáním a myslím, že to tady zaznělo už
mnohokrát...
Neliší se názorem na obsah víry v bohy – oba ho považují za pomýlený. Liší se ale v názoru na to, zda je potřeba víru teistů potírat, nebo ne, do jaké míry a případně jakými způsoby. S tím spojený je i jejich rozdílný vztah k teistům jako takovým a k jejich organizacím.
V názorech na to podstatné - existence Boha, pravdivost náboženských tezí atd. se neliší. Řekl bych, že antiteista je kritičtější k náboženským aktivitám a jejich důsledkům.
To že mají oba stejný názor na existenci Boha a pravdivost náboženských tezí, je jasné už z toho, že antiteista je podmnožinou ateisty. Ale je mezi nimi přece rozdíl v názoru na obecně činnost církve a věřících. Napsal jsi přece v posledním příspěvku :
Antiteista nejen, že nevěří v Boha, ale vnímá činnost církve a věřících jako vyloženě škodlivou...
ateista ji tak tedy nevnímá, tj. narozdíl od antiteisty není názoru, že by tato byla škodlivá.
antiteismus je vlastně takový "bojovný ateismus". Má radikálnější názory...
ateista tedy narozdíl od antiteisty má umírněné názory. Proto je taky antiteista "kritičtější k náboženským aktivitám a jejich důsledkům".
Přece je z toho jasné, že rozdíl je v názoru a ne jen v činech či vystupování (ty jsou jenom logickým důsledkem toho názoru).