Bůh se vztahuje k subjektu pozorování, není to objekt. Tedy můžeme říct že Bůh může ovlivnit co nás zajímá, jestli naše ctižádost jde přes mrtvoly nebo zda máme nějaké hranice, zda neterorizujeme okolí naší vedeckou aktivitou etc.
Bůh se vztahuje k subjektu pozorování, není to objekt. Tedy můžeme říct že Bůh může ovlivnit co nás zajímá, jestli naše ctižádost jde přes mrtvoly nebo zda máme nějaké hranice, zda neterorizujeme okolí naší vedeckou aktivitou etc.
...komplikovane povedané, ale nie je to celkom tak - Boh neovplyvňuje, čo nás zaujíma, je to o slobode človeka, aby na základe darov Ducha sa sám rozhodol, čo chceme, aby nás zaujímalo, čo nás zaujíma..ctižádosť je pozitívna vastnosť/charizma, ale má svoje hranice, kým nenarušuje život blížneho..vedou sa nedá terorizovať, veda dáva pravdu - kto neverí serióznej vede, nie je z portfólia múdrych....
Vědě věříme kromě teistů všichni .-)))))))))))))))))))))
vy máte svoji víru :-))))
en, kdo věří v Boha, NEMŮŽE věřit vědě, protože věda Boha neprokázala a pokud nerespektuješ, že Bůh není doložený, ale současně ho považuješ za zdroj všeho, nejsi vědec.
No ono se dá věřit vědě, a přitom mít od začátku „jasno“, že za čímkoliv, co věda odhalí, stojí někde v pozadí, mimo náš svět, nějaký bůh.
Pak ale nevěří vědě, ale nějakému dílčímu výsledku, který není (možná) v rozporu s vírou, protože víra je definována jen velmi zjednodušeně, bez detailů,
nicméně jakmile někdo věří v boha, nevěří vědě jako takové, která teprve vede k poznání.
To je lež jako věž. Na druhou stranu ani nevíra v boha neznamená nutně důvěru ve vědu.
…stejně jako ten, kdo do ní cpe něco, co v ní nemá žádnou funkci a co se v ní nijak neprojevuje.