zkusím to vysvětlit jak to chápu. Npsala jsem že věřit je těžší než nevěřit. Mám na to své důvdy i osobní zkušenost. Co se týče vyjádření že je jednoduché říct Bůh vzal, pokud ti zemře dítě či vnouče... tak tady bych nesouhlasila že to má věřící jednodušší protože si řekne že Bůh vzal.
Věřící chápe že Bůh je pravda a tedy to co se právě děje, je to co
se právě děje a jde jen o to dokázat se na to podívat pravdivě a s plným
vědomím.
Možná ten kdo nevěří bude uhýbat, různě si to vysvětlovat, hledat
viníky ale to je právě takové to spontánní hození do vody a truchlení
bez opory.
Věřící (může a nemusí být) dokáže truchlit hluboce a vroucně s
důvěrou že tak to je protože to tak je. Okolnosti, souhra různých
příčin vedou k danému stavu a často (nejen ) i k smutným událostem. A
Bůh je přítomen, je to utěšitel i opora v těžkých chvílích. Ale aby
byl oporou, je třeba být předem disponovák k víře... tedy uvěřit a
přijímat i to nepříjemné a smutné, protože i to patří k životu. Život
je pořád v pohybu, něco přichází a něco odchází.
TAkže věřící je připraven akceptovat tento pohyb a (možná) se tak
nevzpírá. Možná.
Ateista se často spoléhá na sebe a pokud dojde k nějaké smutné věci, tak
si to třeba osobně vyčítá... jak jsem to mohl dopustit, proč jsem tomu
nezabránil? Ale nelze mít vše pod kontrolou, je třeba umět nechat věci
plynout. A k tomu je dobrá víra... vntřně člověka uzpůsobí k akceptaci i
toho méně příjemného. čím? Prostě akceptací že nemáme věci pod
kontrolou. že vše plyne