První přikázání je o tom nemít před sebou jiného boha a to kdyby jsem měla za Boha mužského tak by byl přede mnou přeci :-).
První přikázání je o tom nemít před sebou jiného boha a to kdyby jsem měla za Boha mužského tak by byl přede mnou přeci :-).
To vůbec ne když Boha svou celým svým srdce, celou svoji duší, celou svoji myslí a bližní své tak jako sebe tak jenom jednu :-).
Žádnou Bohyni nevzývám, to je Tvůj výmysl a Tvoje řeč, ja takto, takové hlouposti nepíšu ani nemluvím.
Ale ano, vzýváš. Paní Bohovou či Hospodyňku. To je modloslužebnictví.
Co kdyby jsi si nastudoval co je modla aby jsi tu jen tak něco neplácal.
Proto o ní nikdy nemluvím jako o Bohyni ale o Bohu rodu ženském :-).
Bůh se může projevovat i mateřsky i to o sobě tvrdí na několika místech
Bible.
slovo mateřsky je vymyšleno a definováno člověkem jako soubor nějakých
vlastností a přístupů.
proč by se mateřsky nemohl chovat i člověk-muž?
Bůh v rodu ženském = Bohyně. Muž se taky může projevovat i mateřsky.
Tvoje Hospodyňka je tvoje modla - protože se k ní modlíš - nemáš mít
jiného boha mimo JHVH.
Vůbec se nemodlím k Hospodince, modlitbu většinou začínám tak že
Otče.- matko.. protože o tom začnu vždy jen rozjímat jestli není Bůh i
ženského rodu :-).
A jak víš že JHVH není i ženského rodu ?
A víš že jsem viděla kapličku a na ni bylo místo madony zrcadlo?
Noa ty kdyby jsi se modlil tak před čím a nebo před kým a nebo kterým
směrem ?
Jako i bible, lidský nápad a "výrobek" .-))))
já kdybych se modlil k bohu, tak v sobě :-))))
Jo máme vejít k modlitbě do pokojíku svého čímž není myšlena nějaká cimra.
Já bych se modlil k Bohu v sobě a je mi u prdele, jestli ty pro to potřebuješ klid prázdného pokojíku.
Ani se moc nemodlím jen tak trochu a porád tápu v tom oslovení Boha, tedy už je to lepší..
Oslovení Bože je neutrální : on, ona, ono Bože - ke kterému rodu
patří?
Ty Bože - to samé.
Jo ale můžeme před to a nebo za to dát zájmeno "můj" a nebo i "má", což není moc ve zvyku ale mohlo by se to i tak vnímat když ženy jsou taky obraz a podoba Boha.
A proč bys to tam dávala?
Jen proto, abys mohla vymýšlet ty svoje bejkárny a prudit s nima?
My vnímáme, že ženu jsou také obrazem boha, neboj.
jen nepotřebujeme u boha vidět kundu, stačí nám vidět člověka
Bože je pátý pád (vokativ) slova bůh. Je mužského rodu. Ve slovenštině je bůh asi jediné slovo, kterému vokativ zůstal (nebo že by ještě otec a syn?) Tedy co jsem si stihnul všimnout…
Jak "přes sebou"?
Známé překlady :
Jak před tebou?
Jo je jediný ale milovati máme Boha svého celým svým srdcem, celou svoji
duší, celou svoji myslí a bližní své tak jako sebe.
(Tedy ženy Boha svou neb bližní jako sebe)
???
ne.
máš milovat boha svého - jakéhokoli
a své blížmní jako sebe
pokládat rovnítko mezi milovat boha celou svou duší = bližní jako sebe je další tvůj výmysl, úlet¨
boha máš milovat celou svou duší, bližní své vlastně nemusíš milovat vůbec, pokud nebudeš milovat sebe
tvůj problém je, že vážně nechápeš marginálie, ale jen si vymýšlíš svoje závizlosti
To není můj úlet pokládat rovnítko mezi ta dvě přikázání neb jsou v Bibli uvedené spolu a je o nich napsáno že si jsou a nebo že mají si být podobné.
Jsou napsány jako "pravidla" pro člověka, ale NEJSOU STEJNÉ.
Aji pokud jsou podobné, neznamená to stejné
To pravidlo z Bible sumarizuje, jak máš koho milovat
Boha celým svým srdcem a blá blá blá
A své bližní - tedy další "člověky", jako sama sebe (přičemž je i polemika, jestli tvoji bližní jsou opravdu všichni lidé na světě nebo jen ti, které "znáš"
Jen naprostý kripl dá mezi uvedené "lásky" rovnítko.
To pravidlo nepíše nic o tom, že ty "lásky, to milování" boha a bližních
má být/je stejné
No a představ si že jo že je v Bibli to tak napsané že je to o tom samém.
Dobře víš že by mi to Ondi smazal, tak mu domluvte když chcete vědět kde a jak, co jako jak mám diskutovat když on vše smaže?
https://www.vira.cz/texty/knihovna/kapitoly/miluj-sveho-blizniho
Přistoupil k němu jeden ze zákoníků, který slyšel jejich rozhovor a shledal, že jim dobře odpověděl. Zeptal se ho: "Které přikázání je první ze všech?" Ježíš odpověděl: "První je toto: `Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly!' Druhé je toto: `Miluj svého bližního jako sám sebe!' Většího přikázání nad tato dvě není." (Mk 12,28-31)
tvůj problém je, že sis ta dvě přikázání scukla do jednoho :
"Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj Hospodina, Boha
svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé
své síly a miluj svého bližního jako sám sebe!'
Když si to sepíšeš takhle, můžeš podlehnout zcela mylnému a i v tomto případě nelogickému dojmu, že z toho miluj boha svého a své bližní jako sám sebe znamená, že bůh je v tobě a sebe a svoje bližní máš milovat jako boha.
Jenže to je naprosto nelogický blábol sám o sobě
Ta přikázání jsou dvě a souvisí spolu je n tak, že jsou obé z
Bibla
"První je toto: `Slyš, Izraeli, Hospodin, Bůh náš, jest jediný pán; miluj
Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své
mysli a z celé své síly!'
Když ti to převedu do reality, nevím, koho jsi volila, ale to první ti říká, že toho dotyčného, TVÉHO (svého) Boha máš milovat uvedeným způsobem.
A to druhé
Druhé je toto: `Miluj svého bližního jako sám sebe!' Většího
přikázání nad tato dvě není."
znamená, že tak, jak milueš sebe (nikoli Boha, ten má od tebe mít mnohem
větší lásku) máš milovat své bližní - takže jak jsme psal, pokud
budeš milovat boha, ale sebe ne, nemusíš milovat ani dsvé blížmní, tedy
lidi)
KDYBY NIC JINÉHO, i tohle je relevantní (podle mne jediné správné) vysvětlení a vše, co tady ty předvádíš, je jen na zákaldě tvého pomatení, kdy se nesnažíš pochopit smysl vět z bible, ale naopak, zkoušíš větám z bible napasovat ten smysl, který bys chtěla, aby mělu
a proto se nechytáš a nechytneš, jan fantasmagoruješ