No, tak mne ta přednáška nepřesvědčila o reálnosti všech jeho úvah. Připomíná mi to místy "mlácení prázdné slámy" v diskuzi skupinky filosofů.
Třeba ta závěrečná tázací myšlenka "dává smrt (člověka) smysl"
?
Můj moudrý děda mi v mém dětském věku (zřejmě po nějakém pohřbu)
říkal, že smrt živočicha uvolňuje životní prostor pro další generaci
živočichů. Asi mi řekl, že "staří umírají, aby se mohly rodit děti".
Později jsme byli s tímhle tématem obeznámeni v pohádce Dařbuján a
Pandrhola (nemusím doufám tu pohádku převyprávět).
Zkrátka smrt živočicha smysl dává.
Ty "časové hodiny" ukrajují kousky z DNA buněk, které se tak mění a
umírají. Smrt organismu nastane znefunkčněním orgánů (srdce, plíce,
játra, ledniny, imunní systém ... a i znefunkčněním mozku).
Vnímání času lidmi.
I tohle není v té přednášce realisticky popsáno, je tam zmínka o
takzvaných "biologických hodinách" člověka. Některý má denní rytmus
nastavený na 23 hodin, většina na 24 hodin a jsou takoví s 25 hodinovou
periodou. Správně zmínil tu mechaniku (chemii - proteiny) a ukládání
informací do paměti. Prostě je (nejen lidský) mozek strašně komplikovaná
a strašně neprozkoumaná "mašina".
Jsou situace, kdy lidi nemohou spát, četl jsem o člověku, myslím, že to
bylo v Itálii, který nemohl spát, prostě neusnul. Ve dnešní době bere
spousta lidí prášky na spaní a rovněž prášky na probuzení. Odepírání
spánku byla metoda nelidského režimu donutit chudáka říct pravdu a i
vymýšlet obvinění nevinných.
............. atd, atd.