V Písmu není hodně věcí, třeba kouření (cigaret).
V Písmu není hodně věcí, třeba kouření (cigaret).
Za to "dýchánky" ve stanu Bůh nařizoval :-)
A do dnes se kadí kadidelnicemi :-).
ad Selen:
.."V Písmu není hodně věcí, třeba kouření (cigaret)"..
nevidim v tom zadny problem, protoze koureni neni hrichem.. respektive podle
katechismu neni zakazano jeho uzivani, ale zneuzivani, a to z duvodu stridmosti
a neposkozeni zdravi - jestlize tedy neni hrichem, proc sebevrazda je?
Protože je to pohrdání darem života. Člověk má žít a být užitečný. U sebevraha je ale polehčující okolnost psychický stav, proto nelze soudit sebevraha jako běžného hříšníka, to posoudí Bůh.
ad Selen:
zrejme si nerozumime.. argumentuji, ze pro povazovani Vami zmineneho
"pohrdání darem života" za hrich neexistuje v Pismu zadny "dukaz",
ktery by podporoval jakekoli moralni odsouzeni sebevrazdy.. jedna se o pozdni
"cirkevni" konstrukt, intepretaci - dnes jsem o vnimani sebevrazdy autory Pisma
psal visitorovi.. prikladu pozitivni interpretace sebevrazdy si navic lze
vsimnout i bez znalosti starovekych jazyku
A řekl: "Ať zhynu zároveň s Pelištejci!" Napnul sílu, a dům se zřítil na knížata i na všechen lid, který byl v něm, takže mrtvých, které usmrtil umíraje, bylo víc než těch, které usmrtil zaživa
ad Shadow_of_Krak:
mysleno tak, ze pri stridmosti by nemelo k poskozeni zdravi dojit, jinak by to
bylo ono zneuzivani..