Nikoliv, obrátil jsi pořadí, nikoliv "bližní i svého Boha" .
Tak to by takto soucte nešlo :-)
Dal jsi to druhé přikázání na první místo :-)
Je to opačně : Boha svého celým svým.. a bližní své jako sebe.
Nikoliv, obrátil jsi pořadí, nikoliv "bližní i svého Boha" .
Tak to by takto soucte nešlo :-)
Dal jsi to druhé přikázání na první místo :-)
Je to opačně : Boha svého celým svým.. a bližní své jako sebe.
O pořadí tady nejde, ale o souvislosti. Dej si to jakéhokoli pořadí a ten výrok je pořád platný.
Ale houby, souvislost je pořád stejná. Vysvětlil jsem, co znamená to slovo "svého". Když napíšu
Máš milovat svého Boha i své bližní. Tak jako máš své přátele, své problémy, své bližní, tak máš i svého Boha. Toho svého osobního, ve kterého jsi uvěřila, kterého jsi se rozhodla vyznávat.
Bůh jinak není něčí vlastnictví. Je obecný. nesnaž si ho přivlastnit a ztotožńovat se sebou, tak se z tebe stane satanista.
tak píšu pořád jedno a to samé.
Předem tě upozorňuji že to slovo které chceš tak vehementně řešit
jsi sem dotáhl ty.
Ja jsem jenom vyměnila adresu :-)
Když ty vyhrožuješ někomu satanizmem tak ano může se to obrátit proti
tobě :-).
Já nevyhrožuju, jenom upozorňuju na chybu. A jinak, všechno už bylo řečeno, takže si projdi debatu znova a vyvoď z ní závěry.
Jak nemám ztotožňovat Boha se sebou když je psáno je na de všemi, prostřednictvím všech a ve všech nás ?
No protože to že je v nás ještě neznamená, že je námi. Taky je v tobě uhlík, ale to neznamená, že jsi uhlíkem. Ztotožňování s Bohem je pýcha - je to vlastně přímo náboženská definice pýchy (viz sliby dané hadem Adamovi: "budete jako Bůh").
Když je v nás tak ale máme milovat svého, toho co je v nás a bližní
jako sebe :-)
A Ježíš říká že cokoli jste ne-učinili tomu nejmenšímu - mně jste
ne-učinili. tak jak to že není námi?
Poslyš, to "svého" jsem už vysvětloval tady:
Máš milovat svého Boha i své bližní. Tak jako máš své přátele, své problémy, své bližní, tak máš i svého Boha. Toho svého osobního, ve kterého jsi uvěřila, kterého jsi se rozhodla vyznávat.
Bůh jinak není něčí vlastnictví. Je obecný. nesnaž si ho přivlastnit a ztotožńovat se sebou, tak se z tebe stane satanista.
Poslyš, zamysli se nad tím, co ti píšu: je v tobě uhlík. Znamená to, že jsi uhlíkem?
Srovnávat Boha s uhlíkem ?
To je ten Bůh tak nicotný asi tak jako uhlík?
Nesrovnávám Boha s uhlíkem, ale uvádím ti analogický příklad. Je pro tebe těžké se nad tím zamyslet a vyvodit z toho logický závěr?
A ty toho "uhlíka" který je v tobě, miluješ celým svým srdcem, celou svoji duší, celou svoji myslí i celou svoji silou ?
Nemiluju, ale klidně se k tomu můžu rozhodnout, to není problém. Ale podstata byla, že to že ve mně něco je vůbec neznamená, že jsem s tím totožný. Je to ve mně, ale pořád jsme oba dvě různé věci.
Ježíš se modlí aby všichni byli jedno, ne aby jsme byli dvě věci :-).
Člověk a Bůh jsou dvě různé entity, dvě různé věci, ale správně má být mezi nimi soulad, a toho se docílí tak, že člověk svou vůli uvede do souladu (jednoty) s Boží vůlí. O tohle se Ježíš modlil.
Modlil se: jako ty Otče ve mně a ja v tobě aby i oni byli v nás, a nebo: toho dne vy poznáte že ja jsem ve svém Otci vy ve mně ja ve vás.
V lidském těle uhlík představuje 18,5 % hmotnosti,[75] v sušině těla (bez vody) je to ještě mnohem více.
No podstatné je, že s Bohem se nemáme identifikovat, ale že jako Kristus máme uvést svou vůli do souladu či jednoty s Jeho vůlí.
"Tak jako máš své přátele, své problémy, své bližní, tak máš i
svého Boha"
Tak že Bůh je jeden z našich přátel, jeden náš problém, jeden z našich
bližních?
Ne Znamená to, že slovo "svůj" je použito ve stejném smyslu, jako když mluvíš o svých přátelích, svých problémech, svých bližních. Neboli znamená to, že máš milovat toho svého osobního Boha, toho svého, ve kterého jsi uvěřila, kterého jsi se rozhodla vyznávat.
Jo aha tak že Bůh je něco co jde jen tak kolem a nebo co nás potkává :-) ?
No tak dobře zkusím to jinak: Když jseš ratolest na kmeni tak ten kmen je něco jiného ?
Neoperuj s příměrama, to tě jenom více zmate. Tenhle je o něčem jiném. Drž se logiky, ta jediná ti pomůže se správně orientovat v dané věci.
Bůh je Bůh .-))))))))))))))))))))))))))))
Není to tvůj bližní, to jsou jen jiní lidé :-))))
Ten tvůj Bůh, pokud věříš v toh oz Bible, je nejen v tobě, ale i ve
všech ostatních a všude kolem :-)))))
Toho si nemůžež přivlastnit jen pro sebe, jeden a ten samý Bůh je "svůj"
pro všechny křesťany
Tak toho miluj celým svým srdcem.
no a bližní nejlépe jako sebe
ty jsi prostě blbka :-)))))
No jistě, vždyť se to taky stalo. Ale mě šlo o to poukázat na tu podstatu, na pýchu.
To nemůžeš, ty blázínku, ztotožňovat se s Bohem .-))))
To je hrozná, strašidelná pýcha a nerozum
.-)))))))))))))))))))))))))))))))
to může jen neskutečný blb, nevěřící .-))))
Kdyby ne, nemůžeš sebe a své bližní milovat jako Boha a nemůžeš to
ani okrajově srovnávat a dedukovat z toho, že máš své bližní milovat
jako sebe, a sebe jako boha, takže i bližní jako boha a mít kundu a překlad
bible do samiččiny.
prostě hovno za sračkou a naopak.
už toho vážně nech.
Opět jsi prokázala totální nepochopení.
Sopučet ti podle mne říká jediné :
máš nějaké své bližní, a máš nějakého svého Boha. A ty máš milovat
oba ty subjekty, jak své blížní, tak svého boha.
v této informaci je skutečně jedno, jaké je pořadí - je ti oznamováno jen
to, že máš milovat svého boha/své bližní a své bližní/svého boha.
není to poznamenáno biblí, kde je jako první uvedeno milování boha,
protože SAMOZŘEJMĚ BOHA MÁŠ MILOVAT ÚPLNĚ JINAK, VÍC, NEŽ SVOJE
BLIŽNÍ.
ty prostě neumíšanalýzu a syntézu "řeči", tobě se to nahrne všechno
najednou jako fet. .-)))))
Máš milovat Boha celým svým
A máš milovat bližnéí své
obě přikázání jsou o lásce, ale ke dvěma rozdílným subjektůma každému máš věnovat jiný díl a jinou lásku .-)))))))))
Spíš je to tak že když jsi benzínová čerpací stanice ve které je dostatek benzínu tak je z čeho čerpat.