ne ty to bereš špatně nasazuješ na to tvoji morállku. Musíš se vžít
do mentality tehdejších Hebrejců,aby si pochopil o co šlo.
Oni musel slepě následovat Boha za jakýchkoliv okolnosti.
To je celé poselství toho příběhu v Bibli.
ne ty to bereš špatně nasazuješ na to tvoji morállku. Musíš se vžít
do mentality tehdejších Hebrejců,aby si pochopil o co šlo.
Oni musel slepě následovat Boha za jakýchkoliv okolnosti.
To je celé poselství toho příběhu v Bibli.
Jinak křesťané "slepě následování" říkají, že to je důvěra v
Boha. Navíc Bůh toto myslel jako zkoušku, ne že to mělo být doopravdy.
ad jonatan1:
.."Oni musel slepě následovat Boha za jakýchkoliv okolnosti. To je celé
poselství toho příběhu v Bibli"..
zrejme si nerozumime.. prave z tech, kteri "slepe nasleduji" svyho neviditelnyho
kamose a ospravedlnuji tim kuprikladu vrazdeni, ma vetsina mozkem disponujicich
jedincu strach - Buh se v Pismu pomerne casto objevoval pouze jakozto
konverzacni partner a nikoliv jakozto viditelne pritomny - jako atheista
samozrejme neverim, ze "Hospodin otevřel ústa osla" a jestlize tedy vsichni
puvodci zapadnich monoteistickych nabozenstvi, Mojzis, Jezis a Mohamed, slyseli
jinym nezname hlasy, nemam sebemensi duvod verit, ze se jedna o primou ci
neprimou rec Boha, jestlize si jsem vedom skutecnosti, ze v biblickych dobach
zaznamenavane halucinacni zazitky byly vnimany jakozto potencionalne bozska
zkusenost - vnimani / rozumeni slyseni hlasu jakozto zpusobu, kterym se Buh mohl
spojit s lidstvem prevazilo nad otazkou pravdivosti, ktera je pro mne
pochopitelne urcujici - nebohy kolega Kolenik by to dle meho vyjadril zhruba
takto: tomu muze uverit jen neznalek z doby bronzove..