co v ní neznáme?
například pasáže, kde Bůh trestá Izrael (a je jich nespočet!). A trestá ho třeba tím, že ho nechá prohrát v boji.
Přesně tak.
Například nechal zlikvidovat v severním království Samaří Asyřany, ale
především Jeruzalém Babyloňany.
prostě náš velkej likvidátor, úplná nepodmíněná láska, taky na nás ještě chystá armagedon, že?
já to po něm nepožaduju, to ty...
Hitler požadoval likvidovat Židy, byli totiž zlo!
Copak ty ses tady v minulosti nerozčiloval, že existuje zlo a že Bůh je
parchant, když ho dopouští?
Ty nepožaduješ zničení zla?
ne, dokaž mi opak...
maximálně ten starozákonní vztekloun, ale v toho já nevěřím...
Nejsi spíš ty vztekloun?
Tobě zlo nevadí? Přeješ si, aby existovalo?
jsem, zlo je součást svobodné volby člověka a na světě nikdy nebude jen dobro, to ovšem neznamená, že nemáme proti zlu bojovat, ovšem ne vražděním kojenců, že?
Má se proti zlu bojovat, ale nemá se zničit?
Jak si ten boj proti zlu představuješ? Co pro tebe konkrétně znamená ten
boj proti zlu?
Já se ptám na tvůj názor. Nebo to bude zas jako s Kroky? Budeš se vytáčet a nic z tebe nevypadne?
napsal jsem tady toho dost, ale ty by ses točil pořád, je to tvá oblíbená kratochvíle...
ber si vážně co chceš, třeba že zabíjení kojenců nařídil milující Bůh...
Kdo?
Ty tvrdíš, že trestá zlo.
My tvrdíme, že Izraelité napadali okolité kmeny.
Pokud boj vyhráli a vyhladili kmen/národ, tak je to zapsané jako příkaz
Boha potrestat "zlo" - pokud prohráli, tak to byl trest Boží za to, že se od
něj odvraceli - neposlouchali ho.
Izraelité jsou ale trestáni i za to, že vytáhli do boje, když je k tomu nevyzval Bůh. Izraelité tedy sami přiznávají, že měli kořistnické a možná i genocidní tendence, ovšem ty jsou Biblí (Bohem) odsouzeny jako nemorální. Právě tohle odporuje vaší interpretaci.
V Bibli jsou přesně osvětleny důvody, proč je Bůh jednou na straně Izraele a jednou ne. A jsou to důvody, které jsou aplikovány na všechny národy. Pokud tohle někdo neví, tak bibli pořádně nečetl.
to je obyčejný vývoj představ o Bohu, jednou je sám Bůh posílá, později už je za to trestá, rozhodně nenajdeš obojí na jedné straně ve stejné kapitole a tuším snad ani v jedné dílčí knize...
To není žádné jednou a později, to se průběžně objevuje v Bibli, jednou tak, jednou tak. Trestá je za to např. už ve 4. a 5. knize Mojžíšově.
nejsi vožralej? Izraelité jsou za trestáni už ve 4. a 5. knize Mojžíšově, tedy už ve 4. knize Bible. Zatímco do boje Izrael vybýzí i v následujících knihách. Takže se nejedná o nějaký vývoj představ o Bohu. Pochopils to?
jsou trestáni genocidou? vyvražděním všech včetně kojenců? ne, že? tak nemanipuluj...
Co to kecáš o manipulaci?? Je tím dokázáno, že se o vývoj představ o Bohu nejedná! Poněvadž kořistnické a možná i genocidní tendence Izraelitů jsou Bohem trestány (a tedy odsouzeny) už v prvních knihách Bible, zatímco do boje Izrael vybízí i v následujících knihách. Rozumíš tomu?
To ty se snažíš manipulovat. Protože nedovedeš přijmout skutečnost. Jako ta Kroky s Visitorem.
Ja umím přijmout skutečnost například že Bůh je i rodu ženského čemu ty ses zcela podle církevních dogmat vzpěčovals, protože neumíš přemýšlet racionálně o Bibli.
Ano, díky, tahle fakta vyvrací představu, že se Izraelité své kořistnické a genocidní tendence snažili ospravedlnit Bohem.
Aha - docházejí argumenty, tak začneme chovat infantilně - budeme
přesně opakovat, co nám napsal protivník.
tohle je jediná adekvátní reakce: ukázat prázdnotu jeho floskule.
jistě, když vyhrajou, tak je to vůle Boží, když prohrajou, tak je to trest Boží, fakt jsi tak naivní?
Ne tam je to ještě jinak: Bůh má nějaké požadavky a má je na všechny lidi. Jejich přestoupení trestá u všech národů, i u Izraelitů. Když se Izraelité jakkoli vůči Bohu zpronevěří, tak je Bůh nechá padnout. Tohle je to, co je psáno v bibli a co vy nevíte, protože znáte jenom pár jejích pasáží.
že je to tam jinak, je záměr autora, že nenaletím na každou vylhanou
sračku, je záměr můj...
Bibli jsem četl celou, tak nelži a nepodsouvej...
To se přece stane, ne? Tak to napiš znovu a tak, aby to bylo srozumitelnější. V čem je problém?
Tak to napiš znova a jinak, když jsem to nepochopil. V čem je problém?
Přesně - SZ se psal až po událostech, takže nebyl problém to
zregulovat/napsat podle toho, jak se události stali.