Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 3999612x
Příspěvků:
100417

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #94979

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:09:11 | #94979
Reakce na příspěvek #94962

v Janově evangeliu např. učení o Logu...

srovnání gnostického Tomášova s Janovým evangeliem:

Log 1 ,,A on řekl: kdo najde výklad
těchto výroků, neokusí smrti.´´ 127
J 8, 51 ,,Amen, amen, pravím vám, kdo
by zachoval mé slovo, nespatří smrt (na
věčnost)´´ 128

Log 28 ,,Ježíš řekl: Stál jsem uprostřed
světa a zjevil jsem se jim v těle a našel
jsem je všechny opilé, nenašel jsem mezi
nimi jediného žíznivého a má duše
pocítila bolest nad lidskými syny, že jsou
slepí ve svém srdci a nevidí, že přišli na
svět prázdní a hledají zase, jak by
prázdní vyšli ze světa. Ale teď jsou opilí.
Až setřesou své víno, budou činit pokání
´´ 131
J 7, 37 - 38 ,,V poslední, velký den
svátku Ježíš vstal a zvolal: Žízní – li kdo,
ať přijde ke mně a pije. Kdo věří ve mne,
jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou
z jeho nitra !´´

Log 31 ,,Ježíš řekl: Žádný prorok není
přijímán ve své vesnici, žádný lékař
neléčí ty, kteří ho znají.´´ 142
J 4, 44 ,,Neboť Ježíš sám vydal
svědectví, že prorok ve své vlasti nemá
vážnost.´´
J 11 ,,Přišel do svého vlastního, a jeho
vlastní ho nepoznali.´´ 143

Log 40 ,,Ježíš řekl: Jeden vinný keř byl
zasazen mimo Otce a protože nebyl
upevněn, bude se svými kořeny vyvrácen
a zahyne. ´´ 146
J 15, 1 – 2 ,,Já jsem ta pravá vinná réva
a můj Otec je hospodář. Každou ratolest
ve mně, která nenese ovoce, čistí, aby
nesla hojnější ovoce.´´ 147

Log 71 ,,Ježíš řekl: Zbořím tento dům
a nikdo jej nebude moci znovu
postavit. ´´ 155
J 2, 19 – 21 ,,Ježíš jim odpověděl: zbořte
tuto svatyni, a ve třech dnech ji
postavím. Židé tedy řekli: Tato svatyně
byla budována 46 let a ty ji postavíš ve
třech dnech? On však mluvil o svatyni
svého těla.´´ 156

Log 77 ,,Ježíš řekl: Já jsem to světlo,
které je nade všemi. Já jsem
veškerenstvo. Veškerenstvo ze mne vyšlo
a veškerenstvo přišlo ke mně. Rozštípněte
dřevo, já jsem tam, zvedněte kámen
a najdete mne tam.´´ 163
J 1, 5 ,,A to světlo ve tmě svítí a tma je
nepohltila.´´
J 1, 8 ,,On sám nebyl to světlo, ale
přišel, aby o tom světle vydal svědectví.´´
J 8, 12 ,,Ježíš řekl: Já jsem světlo světa.
Kdo mne následuje, nebude chodit ve
tmě, ale bude mít světlo života.´´ 164

Log 108 ,,Ježíš řekl:Kdo se napil z mých
úst, bude jako já. Já sám se stanu jím
a skryté se mu zjeví.´´ 177
Jan 4, 14 ,,Kdo by se však napil z vody,
kterou mu dám já, nebude nikdy žíznit,
ale voda, kterou mu dám, se v něm stane
pramenem vody tryskající k věčnému
životu.´´ 178

jen pár příkladů...


 #94962 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:24:03 | #94997 (1)

Tomášovo evangelium je součástí rukopisů z Nag Hammádí, které podle odborníků pocházejí ze 4. století n. l.
Pokud jde o Janovo evangelium, budu citovat:
Raný křesťanský sbor pokládal Janovo evangelium za kanonické. Evangelium se objevuje téměř ve všech starověkých seznamech a je přijato jako kanonické bez jakýchkoli pochybností. Stopy toho, že pisatel použil Janovo evangelium, jsou jasně patrné v epištolách Ignatia z Antiochie (asi 110 n. l.) a také ve spisech Justina Mučedníka napsaných o generaci později. Janovo evangelium obsahují všechny nejdůležitější kodexy Křesťanských řeckých písem — kodex Sinajský, Vatikánský, Alexandrijský, Ephraemi, Bezae, Washington I a Koridethi — a rovněž všechny rané překlady. Papyrus 457 (P52) Johna Rylandse z první poloviny druhého století obsahuje zlomek Janova evangelia s částí 18. kapitoly. Na papyru Chester Beatty č. 1 (P45) byly také nalezeny části 10. a 11. kapitoly a velká část celého evangelia je v Bodmerově papyru č. 2 (P66), který pochází z počátku třetího století.

Kdo koho tedy ovlivnil?


 #94979 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:32:23 | #95006 (2)

Cerinthus prostřednictvím zjevení, která předstírají, že je napsal velký apoštol (Jan), mluví falešně, uvádí zázraky, o kterých mluví, jako by mu je ukázali andělé, a říká, že po vzkříšení mělo být království Kristovo na zemi a že lidé v tělesné podobě budou opět žít v Jeruzalémě a budou podléhat žádostem a rozkoším.
Stejně mluví křesťanská sekta Alogi z Efezu někdy kolem roku 200 n.l. Název Alogi je patrný. Anti logos. Tato skupina odmítala Janovo evangelium a Janovo zjevení, protože:
„Nepřijímají knihy Janovy...protože říkají, že nejsou (texty) Jana, ale Cerintha“
To samé tvrdí Hippolit Římský

Objevil se muž jménem Caius, který řekl, že evangelium není od Jana, ani Apokalypsa, ale od Cerintha, toho kacíře.
Je zvláštní, jak tisíce kilometrů do sebe, v jiném čase, panuje u některých přesvědčení, že Janova apokalypsa byla ve skutečnosti napsána kacířem Cerinthem. Cerinthus zastával pozici proti pohansko-křesťanskou. Odmítal Markovo evangelium a souhlasil s Matoušovým. Nepopíral, že bůh Hebrejů existuje, ale považoval jej za nižšího než toho, který stvořil svět. Jako většina východních (židovských) křesťanů té doby rozlišoval mezi Ježíšem a Kristem. Považoval Ježíše za člověka, který se stal Kristem po křtu. Kristus z něj byl sňat zase ukřižováním. Učil, že Kristus je nebeská bytost, která se jednou vrátí.

https://medium.seznam.cz/clanek/petr-hofman-nejslavnejsi-kacir-ktery-napsal-janovu-apokalypsu-zjeveni-o-kterem-jste-nikdy-asi-neslyseli-82889


 #94997 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:34:59 | #95009 (3)

Ano, to všechno dokazuje pouze to, že se objevilo mnoho plagiátorů apoštolských textů.
Co z toho vyvozuješ?


 #95006 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:37:50 | #95012 (4)

to dokazuje hlavně to, že už tehdy o autorství Jana učenci pochybovali...
ostatně všechna evangelia mají neznámé autory...


 #95009 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:41:20 | #95019 (5)

Kteří učenci?
Citovali ho cirkevní otcové.
Autoři evangelií jsou neznámí?
A ve kterém kině to hrajou? *7271*


 #95012 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:44:26 | #95023 (6)

to tvrdí nezávislá biblistika, ty kino...

Kteří učenci?

proč si nepřečteš ten článek?


 #95019 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:51:31 | #95031 (7)

Nějaká bloger Petr Hofman?
To má být ten učenec? *7271*


 #95023 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 21:39:31 | #95050 (5)

Asi tak - je to možné.
*3489* *3489*
**Evangelium podle Matouše/Marka/Lu­káše/Jana
*34087* *34087* *34087*


 #95012