Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 3944421x
Příspěvků:
100161

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #94997

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:24:03 | #94997
Reakce na příspěvek #94979

Tomášovo evangelium je součástí rukopisů z Nag Hammádí, které podle odborníků pocházejí ze 4. století n. l.
Pokud jde o Janovo evangelium, budu citovat:
Raný křesťanský sbor pokládal Janovo evangelium za kanonické. Evangelium se objevuje téměř ve všech starověkých seznamech a je přijato jako kanonické bez jakýchkoli pochybností. Stopy toho, že pisatel použil Janovo evangelium, jsou jasně patrné v epištolách Ignatia z Antiochie (asi 110 n. l.) a také ve spisech Justina Mučedníka napsaných o generaci později. Janovo evangelium obsahují všechny nejdůležitější kodexy Křesťanských řeckých písem — kodex Sinajský, Vatikánský, Alexandrijský, Ephraemi, Bezae, Washington I a Koridethi — a rovněž všechny rané překlady. Papyrus 457 (P52) Johna Rylandse z první poloviny druhého století obsahuje zlomek Janova evangelia s částí 18. kapitoly. Na papyru Chester Beatty č. 1 (P45) byly také nalezeny části 10. a 11. kapitoly a velká část celého evangelia je v Bodmerově papyru č. 2 (P66), který pochází z počátku třetího století.

Kdo koho tedy ovlivnil?


 #94979 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:32:23 | #95006 (1)

Cerinthus prostřednictvím zjevení, která předstírají, že je napsal velký apoštol (Jan), mluví falešně, uvádí zázraky, o kterých mluví, jako by mu je ukázali andělé, a říká, že po vzkříšení mělo být království Kristovo na zemi a že lidé v tělesné podobě budou opět žít v Jeruzalémě a budou podléhat žádostem a rozkoším.
Stejně mluví křesťanská sekta Alogi z Efezu někdy kolem roku 200 n.l. Název Alogi je patrný. Anti logos. Tato skupina odmítala Janovo evangelium a Janovo zjevení, protože:
„Nepřijímají knihy Janovy...protože říkají, že nejsou (texty) Jana, ale Cerintha“
To samé tvrdí Hippolit Římský

Objevil se muž jménem Caius, který řekl, že evangelium není od Jana, ani Apokalypsa, ale od Cerintha, toho kacíře.
Je zvláštní, jak tisíce kilometrů do sebe, v jiném čase, panuje u některých přesvědčení, že Janova apokalypsa byla ve skutečnosti napsána kacířem Cerinthem. Cerinthus zastával pozici proti pohansko-křesťanskou. Odmítal Markovo evangelium a souhlasil s Matoušovým. Nepopíral, že bůh Hebrejů existuje, ale považoval jej za nižšího než toho, který stvořil svět. Jako většina východních (židovských) křesťanů té doby rozlišoval mezi Ježíšem a Kristem. Považoval Ježíše za člověka, který se stal Kristem po křtu. Kristus z něj byl sňat zase ukřižováním. Učil, že Kristus je nebeská bytost, která se jednou vrátí.

https://medium.seznam.cz/clanek/petr-hofman-nejslavnejsi-kacir-ktery-napsal-janovu-apokalypsu-zjeveni-o-kterem-jste-nikdy-asi-neslyseli-82889


 #94997 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:34:59 | #95009 (2)

Ano, to všechno dokazuje pouze to, že se objevilo mnoho plagiátorů apoštolských textů.
Co z toho vyvozuješ?


 #95006 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:37:50 | #95012 (3)

to dokazuje hlavně to, že už tehdy o autorství Jana učenci pochybovali...
ostatně všechna evangelia mají neznámé autory...


 #95009 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:41:20 | #95019 (4)

Kteří učenci?
Citovali ho cirkevní otcové.
Autoři evangelií jsou neznámí?
A ve kterém kině to hrajou? *7271*


 #95012 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:44:26 | #95023 (5)

to tvrdí nezávislá biblistika, ty kino...

Kteří učenci?

proč si nepřečteš ten článek?


 #95019 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 19:51:31 | #95031 (6)

Nějaká bloger Petr Hofman?
To má být ten učenec? *7271*


 #95023 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
05.10.24 21:39:31 | #95050 (4)

Asi tak - je to možné.
*3489* *3489*
**Evangelium podle Matouše/Marka/Lu­káše/Jana
*34087* *34087* *34087*


 #95012