Ústup od 24hodinového dne je jen maskovacím synonymem toho, že o dny jít nemohlo, a že tedy co je psáno, není pravda.
Ústup od 24hodinového dne je jen maskovacím synonymem toho, že o dny jít nemohlo, a že tedy co je psáno, není pravda.
to zase uhýbáš ty :-) nejde o vědecké pojednání staré tisíce let. Jde o vyjádření rytmu nebo fází
Představ si že žiješ před řekněme 6 tisíci lety, díváš se kolem sebe a říkáš si odkud to zde je... a napadne tě to zapsat jako zpěv - báseň. a to již umíš psát... tedy než k tomu dojde, předávají se různé zpěvy, texty, pamatní hymny ústně. Je třeba se vžít to té doby, jak žili, jak mysleli... co prožívali a jak se dívali na svět kolem sebe.
To chápu. Ale právě z toho mi jasně plyne, že nejde o žádné boží vnuknutí, žádný zápis jeho slova. Jsou to prostě moudra tehdejší doby. Všemohoucí a vševědoucí by to prostě musel udělat jinak. Pokud by tedy lidi skutečně miloval a to spasení jim přál. Takhle by to vypadalo spíš, že pokud existuje, jsou mu lidi u zadku. Jako úřad. Tady máte vyhlášku, vyložte si ji jak chcete, ale kdo si ji vyloží jinak, než jsme mysleli, ten si to odskáče…
To se nevylučuje, ta vyhláška (zákon) byla postavena tak, aby skupina přežila dlouhodobě a jako celek.
To snad vševědoucí autor božího slova nevěděl, kdo ho bude číst, že tomu nepřizpůsobil vyjadřovací prostředky? Den je pro drtivou většinu lidí prostě den, nikoliv milióny let. To snad vědět mohl, ne? Kdyby se ti manžel vrátil domů za týden, místo zítra, jak sliboval, a prohlásil by, že neměl na mysli 24hodinový den, co bys mu asi řekla? Že má pravdu a za tu scénu se omlouváš?
vždyť říkám že to psali lidé, ale měli inspirace... říká se otmu inspirovaný text, jistě že nemohli vědět nic víc než odpovídalo tehdejším možnostem. Tedy inspirace se týkaly etiky, soužití, přežití a spoluprácev daných podmínkách tak, aby společenství přežilo.
nooo, neodbyla bych to tak lehce. Pro mě to Slovo Boží je, tedy je to pro mě svobodné rozhodnutí připustit že v existenci biblické víry je určitá stálost, trvalost která je vyjímečná a vede k dobrému životu.
Raná historie církve to nezná
Pod záhlavím „Neposkvrněné početí“ přiznává „Katolická encyklopedie“ (angl.): „Z Písma nelze odvodit žádný přímý nebo kategorický a pádný důkaz dogmatu.“ Jak to, že tedy římskokatolická církev tuto myšlenku připojila ke svým dogmatům? Proč církev, která tvrdí, že existuje skoro 2 000 let, čekala až do roku 1854, než učinila z Neposkvrněného početí povinný článek víry pro všechny katolíky?
asi proto že se šťouralové vysmívali Marii a zlehčovali původ Ježíše Krista. Církev se k tomu musela postavit. A postavila se jak se postavila.
..v roce 1854 toto učení papež Pius IX. vyhlásil za dogma. Většina ostatních církví toto učení neuznává.
učení KC o Ježíši a panně Marii se nikdo neposmíval ,natož nějak veřejně aby to musela takto řešit - dotyčného drzouna by totiž čekala smrt
Jsem o tom viděla film na NOE byla to platonická láska zbožňujcí k ní,
co to vše zapřičinila..
Kristovo učení to není..
„Katolická encyklopedie“ konstatuje: „Starší Otcové jsou v otázce Mariiny bezhříšnosti velmi opatrní. Řečtí Otcové nikdy formálně nebo výslovně nerozebírali otázku Neposkvrněného početí.“ Ve skutečnosti vyjádřila řada nejranějších řeckých církevních otců jako Origenes (185–254 n. l.), Basilios Veliký (330–379 n. l.) a Chrysostomos (345–407 n. l.) názory, které odporují víře, že by Marie byla neposkvrněně počata neboli že by byla bez poskvrny dědičného hříchu. A podobné názory vyjádřil Augustin (354–430 n. l.), o němž se říká, že byl největší ze starých latinských „Otců“.
...podstata (logika) je v tom, že žena v hriechu nemohla porodiť bezhriešneho Spasiteľa:-)
Vaše podstata:-), ale to jsou většinou vždy jenom nějaké zcela neopodstatněné bláboly:-).
...mohla, lebo už v lone jej matky (tradícia hovorí o Anne) bola Bohom (pre budúce zásluhy porodenia Krista - teda že sa stane matkou bezhriešneho Spasiteľa) zbavená dedičného hriechu...:-)
ad.: teda: Mária nebola zbavená Bohom dedičného hriechu na základe svojho osobného úsilia, osobných zásluh, ale z Božej vôle a moci, že povedala anjelovi/Bohu "fiat voluntas tua" (Lk 1) - že sa stane matkou Spasiteľa:-)
Ježíš i tak vyhlásil za svoji matku, bratra i sestru kohokoliv kdo koná vůli boží, tak že na tom vůbec nesejde, jde o boží rodinu kterou jsou miliony lidí..
takže Bůh může někoho zbavit dědičného hříchu jen tak, ale u ostatních musí nechat obětovat syna, aby jim ten hřích odpustil? pěkná pomotanice, i na pohádku špatný...