Když vynecháme ty -ismy ve tvém příspěvku, tak jsi přesně popsala
visitora, jonatána -já sice chápu, že opravdu silně věřící člověk
NEMŮŽE, BA NESMÍ připustit jakoukoli pochybnost, nicméně jejich
zatvrzelost je prostě problém pro diskusi. Pokud někdo nemíní ani jen
pochybovat "o své pravdě", jak se s ním dá diskutovat?
Jen tak, že jeho "pravdu" srovnáš s vodníkem, prostě proto, že z hlediska
EXISTENCE ŘEŠENÉHO SUBJEKTU to srovnání prostě JE MOŽNÉ.
Pro existenci vodníka je stejně "důkazů a indicií", jako pro Boha, ne-li
víc.
čili tady na té diskusi je to věc náboženství.
VISITOR všechny ateisty nabádá, že by měli mít "vrátka k Bohu" Přitom
ateisté je mají právě tím, že "nevěří v existenci Boha". JEN nevěří.
I proto ho permanentně opravuji, že nemá pravdu, když tvrdí, že "věříme
v neexistenci Boha", protože to už by byla ideologie a stejná pravda, jako
má on ve své víře v existenci Boha. A víra je bez vvrátek. Což dokazuje
právě i VISITOR, když po nás chce, abychom si vrátka k Bohu nechali, že to
je věc rozumu (neníí, ale to je jedno), ale sám vrátka od Boha nemá a
nechce mít. Hrozný nepoměr, VISITOROVO jediná pravda, která dělá
husto.
otevřenost a tolerantnost není věcí náboženství, ale charakteru člověka. u věřících díky té "boží ideologii" v této oblasti (víry) tolerantnost nehledejme, tam je to o té jediné "pravdě", zarputilosti. jestli otevřenost, to možná. ale ve všem jiném může být věřící jistě tolerantnější. Stejně jako mnohem uzavřenější a netolerantní.
My ateisté (jiná věc jsou antiteisté, tedy komunisté ap.) vás ničeho zbavit nechceme. naopak. my si jen nemíníme nechat nakecat, že "Bůh je" prostě a jen proto, že to někdo prohlásil. A když vám sdělujeme problémová místa vaší náboženské ideologie, tak vám ve skutečnosti říkáme, proč tomu nemůžeme anebudeme vvěit my, ne proč nemaáte vy. I když je jasné, že soudný člověk si ty problémy uvědomí a může ho to naviklávat. to ale není problém ateisty