https://www.ceskedalnice.cz/dalnice/
Já se teda přiznámm, bez nároku na odměnu, že když tak na tu mapku
koukím, aniž bych chtěl hodnotit lepší a horší vatianty, dokonalost
stávajícího stavu ap. - a nejsa pražák a s povědomím, kde jsou beskydy,
jeseníky, karpaty ..... nějak mi není úplně jasné, kde ještě by měla
být njen na jižní, ale obecně na Moravě nějaká dílnice, aby to mělo
nějaký význam .... na slovensko jedna vede, D2, jedna je v plánu, D49. do
rakouska je tam náznak D52. a do polska také 2. přitom tak nějak víme, že
byla snaha všech vlád zpřístupnit právě moravskoslezský region, kam
ještě řed pár lety dálnice vůbec nevedla - já mám pocit, že ještě
před nějakými 10-12 lety jsem jezdil do ostravy a havířova po čerstv
dokončené dílnici, vcelku moc pěkné, skoro všude 3 pruhy, dokonce jsme na
to málem doplatil, protože jsem si nenatankoval s tím, že čepnu až právě
na té dálnici za olomoucí na otravu, jenže ona tam v té době ještě
nebyla ani jedna čerpačka, takže jsme musel s ukazatelem pod nulou sjet asi 7
km do nějaké vísky .....
jinak tadyhle jsou údaje o výstavbě a plánu, takže se tam kolem brna a
mikulova něco v brzké době chystá
https://www.ceskedalnice.cz/dalnicni-sit/ve-stavbe/
samozřejmě chápu, že to asi bude málo :-)
na té jejich mapce
https://www.ceskedalnice.cz/dalnicni-sit/
vidím, že je prakticky prázdno na vysočině, i když tam vede hlavní
teplna a protože vysočinu relativně znám, asi by bylo dost složité a
drahé kvůli terénu tam zkoušet něco dalčího, pak pardubický kraj /ale
tam je naznačený ten chystaný propoj na Olomouc, hradecký kraj s výhledem
do polska a liberecký a tam je to asi konečná, jak to je.
stojí za povšimnutí, že vyjma jihočeského, kde jsou čmárnuty 2
dálnice, jedna zatím jen kousek, druhá do rakouska, má vlastně každý kraj
jen 1 dálnici. samozřejmě vyjma prahy a středočeského, ae to je asi nutné
akceptovat, praha je hlavní město a všechny cesty do ní vedou přes
středočeský kraj. u brna je to ekvivalentní do rakouska, na slovensko a do
polska.
také si myslím, aniž bych chtěl jitřit, že je lepší nejprve dostavět
rozestavěné, než dělat další desetikilometrové úseky a nedokončit
nic
a nakonec, i když to asi patří na začátek, při českých investičních
možnostech, když většinu rozpočtu a i dluhu spolykají a způsobé
sociální výdaje a dotace a další srágory do méně důležitých věcí se
asi musíme smířit s tím, co je. Nevím, jestli bychom dokázali víc.
Pochvalu ale předkládám ŘSD za rekonstrukci D1, samozřejmě chybičky se
najdou, ale dnes už se po ní jezdí zásadně lépe než ještě před 5 roky
....