Panu Patrikovi se podařilo znovu zastavit stvbu dálnice, už asi po sté. Další asi stovka žalob běží pom celé ČR.
Panu Patrikovi se podařilo znovu zastavit stvbu dálnice, už asi po sté. Další asi stovka žalob běží pom celé ČR.
Bohužel, úřady ale skutečně chybovaly a celé se to s tou D49 táhne od
r.2008
A to tu máme i chybějící D11,jejíž stavbu blokují spory o výběr
vítěze zakázky, která už měla navazovat na právě slavnostně otevíranou
polskou S3, která vede až k Baltu.
https://krkonossky.denik.cz/zpravy_region/ctyrmi-pruhy-k-baltu-polaci-otevrou-predposledni-cast-dalnice-od-ceskych-hranic.html
Již tradiční český folklor.
To, co se jinde postaví za pět let, se u nás táhne dvě až čtyři generace
a něco se nepostaví nikdy, byť i jen přípravy a byrokracie žerou
miliardy.
Ale tak je přece fajn, že jsme se vymanili z jha Rakouské monarchie a všem
umíme ukázat, jak moudře a nám vládně nejkrásnější město v celém
vesmíru.
Zákony, vlády, systém, ... vše vzniká kde?
Asi to tak je dobře, mě to vlastně nevadí, jen konstatuji, jak naše země
pod vedením nejúžasnější metropole všech galaxií vzkvétá a jak jsme to
za těch 100 let nenáviděnému Rakousku natřeli. Je to vidět na každém
kroku, že je to zde všechno lepší a krásnější.
Akorát že v Rakousku ty dálnice mají už 50 let hotové. Samozřejmě
špatné, jsou to přece tyrani, kteří nás utiskovali, my budeme mít lepší
cesty, všechno bueme mít lepší, někdy, možná, já vím. Ze středu
vesmíru povede 72 dálnic všemi směry a jinde nebude nikdy nic.
v parlamentu za přispění moraváků, slezanů a premiera z brna.
myslíš, že kdyby parlament sídlil v brně, že je výsledek lepší?
.-)))
Nevím, nelze to zkusit.
100 let je veškerá moc soustředna v nejkrásnějším městě, takže není
důvod hledat problém kdekoliv jinde.
Dokud sídlily úřady ve Vídni, byly výsledky lepší.
Dopravní infrastruktura se stavěla výrazně rychleji a efektivněji, nakonec
Rakousko to tak umí dodnes.
I v Polsku už to umí.
My jsme se to zatím nenaučili.
Otázka nezní, jestli je důvod hledat problém někde jinde.
Otázka zní, jestli je uvedené problém, který je nutné hledat někde jinde
než u sebe samotného (míněno nejen ve vztahu k osobě, ale i místu, městu,
skupině, společnosti)
V Polsku teda nevím, ty jejich silnice žádnej zázrak nejsou.
Prp rakousko jsme byli uzel obchodních cest.
Bývávalo, udělali v posledních dvaceti letech kus práce. Mnohem
větší, než my.
Zajeď se tam podívat. Jasně, že to není éňo ňůňo jako v tom Rakousku,
ale je vidět, že jsou daleko před námi.
Já tam jezdil předminulý týden .-)))
ZNova - podívej se na dálniční sí%t poslka klidně jinde než na mapy.cz a porovnej si HUSTOTU dálnic ve vztahu k celkové ploše země :-))))
A současně porovnej počty dálnic z waršavy s počtem z jiných měst :-)))
Jistě, Polsko má co dohánět, ale asi nepotřebuje tak hustou síť
dálnic. Nevím, jak jek moc je Poslko tranzitní zemí. Přes nás jezdí půl
Evropy, netuším, jek je to v Polsku.
Já stále srovnávám s tím Rakouskem, ze kterého jsem se osvobodili. A a v
tomto směru jsme jednoznačně zaspali, minimálně 50 let.
To by sedělo. 40 let komunistů, 10 let než jsme se vzpamatovali nebo
přešli nějaké nepohody.
na durhou stranu máme dálniční síť celkem hustou, rozhodně i tu
plánovanou, a třeba kdysi byly výkřiky, jak naše dálnice jsou jedny z
nejdražších snad na světě - než se ukázalo, že je to hlavně tím, že v
ceně těch našich jsou i všehcny přidružené stavby a že za odprodej
pozemků si kdejáka prdel diktovala sjezd k sobě až do obejváku ..... takže
máme na 100 km nejvíc sjezdů z dálnic.
Schválně se podívej na mapy.cz na dálniční síť polska v porovnání s naší ve vztahu k plošné velikosti .....
Nejsou jen dálnice, ne každý potřebuje jezdit 130.
Já třeba určitě ne, ale drokotání po něčem, čemu se u nás říká
silnice I. třídy a přitom je to úzká klikatá stezka mezi vesnicemi, tak to
skutečně nesvědčí o dobré centrální vládě z centra.
No dobře, ale ´řeč byla o dálnicích.
na druhou stranu kdybych ti napsal, nebo spíš dybych to nafotil a poslal, po
jaký cestě nás vedla navigace z A do B, a upozorňuju, že to po ní jezdilo
víc než po státovce o pár km delší .... kolem Jelenie Gory - polní cesta
zlatá ....
Ty paprsky dálnic by vedly stejně, i kdyby vláda parlament sídlily v náměšti na hané. jen by nevedla k olomouci ale vzala zatáčku přímo kolem náměšti
Kdyby, chyby.
Nevíš co by bylo kdyby...
Kdyby nebylo nadřazenosti jedno nejmenovaného města, nebylo by to město tak
důležité a třeba se místo dementního paprskovitého pavouka někdo
zamyslel a stěvěla by se šachovnice, či spíš pavučina. Mrkni třeba na
mapu Německa, tam taky nevedou všechny silnice přes Berlín.
Města mají své hierarchie, objektivně zdůvodněné. z toho důvodu je
třeba brno nadřazené ostravě a všem dalším na moravě.
to se pak asi opravdu dohadujeme o něschopnosti vnímat realitu, tedy spíš
touze být tím nadřazeným.
to ale nemá řešení, hlavní město může být jen jedno.
nicméně o brněnských dálnicích si rozhoduje primárně brno, je mi
líto.
stejně jako o poplatcích z apopelnice nebo volňáscích na MHD pro plátce
komunálního odpadu.
do toho prahu nenastrkáš ani buldozerem.
Mýlíš se, o veškerých dálnicích, ba i státních, tedy jedničkách,
se rozhoduje výhradně v nejkrásnějším městě.
ŘSD to má za krkem, pochopitelně politici rozhodují o prioritách, ale ne ti
regionální, pouze centrální moc má tu moc. Zemské uspořádání by to
umožňovalo, ovšem to zlikvidoval už tatíček z Hodonína, asi mu matička
stověžatá natolik učarovala, že Moravu a Slezsko zbavil i těch práv,
které nám dopřával císař pán a veškeré rozhodování přesunul do
středu všech galaxií.
Ale kdepak .-)))))
V praze se rozhoduje max o financích. Celkem ligicky
Jak jsme si už doložili, i ta vaše dálnice brno svitavy je zabržděná kvůli VAŠIM územním plánům, ne pražským
a i pražským ministerstvům jako dejmě tomu posledním instancím to dávají vaše regionální pobočky těch ministerstev.
Není tomu tak.
Věř mi.
Právě ty finance jsou základ, zrorvna ta D43 je v mapách od války,
většina pozemků ve vlastnictví státu, takže kfdyby se chtělo, tak by to
šlo. Jenže se nechce. V pupku světa se nechce a to je hlavní důvod.
Maximálně ty finance, no jo, tak asi se na to budeme muset složit, páč
matka města nám na to nikdy love nedá.
Všude, kde cenrtrální orgán zavelí stavět, tedy dá na to ty finance, tak
se tam taky staví. Pomale, nekvalitně, ale staví. Povel naším směrem ale
nezazněl, každých pět let se to o pět let odsune, na nic víc se moloch
nezmohl celé ty dekády nezmohl.