:-)))))
Průměrný počet žáků na jednu třídu ZŠ ve školním roce 2021/2022:
Veřejné (obecní): 20 žáků
Soukromé: 12 žáků
Církevní: 16 žáků
Celkem za všechny zřizovatele: 19,3 žáků
Poznámka: Maximální počet v jedné třídě ZŠ je dle platné legislativy
30 žáků (na výjimku 34 žáků).
Střední školy
Průměrný počet žáků na jednu třídu SŠ ve školním roce 2021/2022:
Veřejné (krajské): 23 žáků
Soukromé: 19 žáků
Církevní: 24 žáků
Celkem za všechny zřizovatele: 22,3 žáků
Poznámka: Maximální počet v jedné třídě SŠ je dle platné legislativy
30 žáků (na výjimku 34 žáků).
- Tak já za prvé nepsal o průměru, s těmi 15 :-)))) Ale jak sis sama dokázala, jsou třídy i s 12 žáky, ale peníze tam učitel bere stejné jako ten s 30 - kdy 30 je uvedeno jako maximum :-)))))))))) za nás to byl průměr :-))))))))))
- Vrátit na 30 i kdyby byl průměr 22,3 - pořád je to, zjednodušeně, 1/3 učitelů
- opravdu netuším, na základě čeho jsi dospěla k závěru, že 15 je optimální počet žáků. a nebo mi musíš vysvětlit, jak to, že systém vzdělávání je stále horší a horší, s tím, jak se snižuje počet žáků. tohle by mne fakt zajímalo, a mohlo by to změnit můj pohled na věc. možná za to může inkluze, kdy cpou do tříd i žáky, kteří brutálně zpomalují ty normální? my kvůli tomu dávalí jedno z dětí na jinou školu, to nešlo, co se tam odehrávalo. já samozřejmě chápu motivaci inkluze, ale nesouhalsím s ní. někteří žáci prostě mezi normální nepatří, to je objektivní realita, jen znekvalitňují a zpožďují vzdělání těch druhých. zatím ale vím, že ce vzdělanost propadala už i bez inkludovaných. ale to podle mne stejně není jediný důvod - pak je zde nemožnost objektivního hodnocení výsledků práce učitelů - ředitelé, kteří jediní by to snad alespoň nějak dokázali vyhodnotit, jsou omezeni povoleným rozdílem mezi výborným a špatným učitelem. stejně tak když se po nějakém celoplošném přezkoušení zjistí, že se vzdělanost propadla, MŠMT a SCIO zjemní požadavky, takže kromě nějakých výběrových škol pak jsou přijímačky nebo maturity pro blbce. také se snad ustoupilo (leckde) od matematiky jako povinného maturitního předmětu, "protože to žákům často nejde". Takže si pak neumí spočítat ani trojčlenku, ale zato odřikají jako kyž bičem mrská 72 genderových pohlaví. zrovna tak osnovy. a v neposlední řadě pracovní doba učitele, už sama o sobě, natož když odečteme čas na přípravu, kterou si učitel udělá jednou na 10 let, během těch 10 už jen poupravuje v 1/100 vyčleněného času, max když se zásadně změní osnovy, tak trochu pohne prdelí.
tak tyhle pitomosti s emohou učit ve třídách se 60 žáky s učitelem na max průměrným platu jako je v soukromém.
a jen na závěr, 2 roky jsme externě učil 2 odborné předměty, byl jsem i u maturit. můj názor tedy nevychází z nějakého snění, ale z reality a zkušenosti, i když se od té doby jistě sem tam něco změnilo, mohu zodpovědně prohlásit, že nic zásadního.