Co to znamená pro tebe?
Exodus 3
13Avšak Mojžíš Bohu namítl: „Hle, já přijdu k Izraelcům a řeknu jim:
Posílá mě k vám Bůh vašich otců. Až se mě však zeptají, jaké je jeho
jméno, co jim odpovím?“
14Bůh řekl Mojžíšovi: „JSEM, KTERÝ JSEM.“ A pokračoval: „Řekni
Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.“
Možná jde o vyhýbavou odpověď, když Mojžíš moc naléhal.
Pokud si to tedy nevymyslel a není egyptským faraonem Achnatonem,
uctívajícím kult slunečního boha Atona (tedy jedno božstvo). Ten je
nazýván Jati (sluneční kolue), což je prý v hebrejštině "tento"
No to se v Bibli často vzpomíná jméno Boha, tet jsem našla hezký
verš:
Žalmy 20, 2 ...je ti hradem jméno Boha Jákobova!
Tak nechce prozradit, kdo opravdu je. Myslím, že nešlo o boha (bohy, protože nebyl sám, ale měl s sebou pořádnou kohortou andělů, či synů nebes, kteří se nakonec postavili jeho rozhodnutí), pána universa.
Ne, to je jméno Boha živých, všichni se tak jmenujeme a milovati máme Boha svého(svou) a bližní své tak jako sebe, o tom je Bible.
Efezským 4
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
(jen Bible je pro něco psána jenom v rodě mužském, ale ony ženy do nedávna číst a psát vůbec neuměli, ženy nestudovali Písmo, to byla mužů věc, ale dnes už je asi vše jinak)
Myslím, že je etickým, mravním kodexem. Faraon stanovil principy své
moci
Tak čtyřicet let na poušti a při tom jíst jen to co přinesl vítr, tedy
výpotky mšic pasoucích se na tamaryšku (božská mana). Já bych to nedal
Myslím, že část Bible je plná násilí (Starý zákon) a vyzdvihuje nad
ostatní jen jeden národ. Nový zákon je už o něčem jiném, spíš o
Ježíšovi, jako učiteli a reformátorovi židovské víry. Což bylo v té
dobé určitě velmi odvážně, protože to židé neměli lehké, co se týče
anexe země zaslíbené. Z podobných nálad vznikli i sikarioni a podobně.
Myslím, že celé je to o nespokojenosti a sílící touze po svobodě,
návratu ke kořenům. Něco jako Mahátma Gándhí v Indii a jeho
nenásilí.
Co s tím udělal Pavel s Tarsu a jak změnil výslednou podobu Kristova
učení, to už je věc jiná.
Copak Pavel ale co ostatní v historii křesťanství, za pár století vzniknul Trojjediný Bůh i uctívání Panenky Marie, Ježíška na křížku atd..
tak určitě by se měl přihlásit k tomu, co udělal. Zase na druhé straně, pokud měl jméno neměl by ho tajit a ještě přidám jednu logickou věc, že jméno si sám nikdo nedává, pak jej dostal od rodičů
Tak k tomu on se vždycky hlásil. A jméno, tak jako tomu bylo dřív, označovalo nějakou typickou vlastnost jejího nositele. Ale v tom "jsem který jsem" to obojí shrnul: já jsem ten (jediný) existující Bůh, nelze mě k ničemu co znáš přirovnat, a budu věrný svým slibům (dá se to číst i jako "budu kterýž budu").
"budu kterýž budu" to nemůže být protože to by znamenalo že nebyl, není, ale teprve bude, hm :-)
Myslím ,že šlo o vyhýbavou odpověď ve smyslu, co je vám do toho, to není teď na programu jednání. O mě tady nejde. Mě z toho vynechejte.
To ne, k tomuhle nemá důvod. Naopak, o něj tady hlavně šlo, protože Mojžíš se na jeho jméno ptal v důsledku toho, že ho měl prezentovat Izraelitům. Bůh ve SZ mnohokrát zmiňuje, že ho nelze k ničemu co známe přirovnat. To co vyslovil, je vlastně jediná logická odpověď.
Je to patrné od počátku. Vždy přijde až po tom, co se něco stane.
Mění rozhodnutí. trestá potopou, pak dává novou šanci, poté co vychutná
libou vůni zápalné oběti.
Noe pak vybudoval Hospodinu oltář a vzal ze všech čistých dobytčat i ze
všeho čistého ptactva a zapálil na tom oltáři oběti zápalné. 21I
ucítil Hospodin libou vůni a řekl si v srdci: "Už nikdy nebudu zlořečit
zemi kvůli člověku, přestože každý výtvor lidského srdce je od mládí
zlý, už nikdy nezhubím všechno živé, jako jsem učinil. 22Setba i žeň a
chlad i žár, léto i zima a den i noc nikdy nepřestanou po všechny dny
země."
Bůh je energie nemohl se reprezentovat osobně proto zvolil hliněnou nádobu.
Tak podívejte, dokázal zhmotnit člověka. nakonec křesťané věží v jakousi trojjedinou inkarnaci božství. Proč tedy nepřišel s něčím jako když uplácal Adama?
On se odpovědi vyhýbá, takže nějaké jméno má. Bohužel pro všechny věřící v něj. Sám si ho nedal.
Ale jo řekl to, jen se nejmenuje tak jako mi, tak jak je to u člověka obvyklé..
Pak mu to jméno někdo dal.
K čemu by mu bylo jméno, kdyby byl sám? Jména dostáváme proto, aby nás
mohl nědo jiný odlišti od toho druhého a dalšího.
Řekl: יהוה
jsem dala do překladače každé písmeno z יהוה zvlášt a výsledek je: J
ten a ten
Dala jsem do překladače "ta" a je to také to ono : ה
Zaslechla jsem nakonec i Hospodinku, ono je to od toho jestli se ji k tomu
umožní prostor :-)?
Ale moc to nevyhledávám, co jako, máme být střízliví a bdělí :-)
No nevím proč by mi měl být Bohem mužskej :-).
Mně to hlava nebere že proč:-)?
Mě hlava nebere, proč by nemohl být mužskej. Tvůj táta je taky mužskej a vadí ti to?
Jo můj táta byl skoro jako Bůh to jo :-)
Zemřel mi když mi bylo 18 let potom jsem četla Bibli a dočetla jsem sem že
milovati mám Boha svého celým svým srdcem celou svoji duší celou svoji
myslí a celou svoji silou a bližní své tak jako sebe a začala jsem
pochybovat o tom že jestli nemám milovati Boha svou a bližní své tak jako
sebe, hm..že ten mužský rod je tam jenom tak jako je všude jinde, v mluvě i
v psané formě.
No zrovna včera měla jsem silnou potřebu se modlit a mám naučeno začít
modlitbu :
Milující Otče, jenom že zase dostaví se mi pochyby o tom jestli je to
správné oslovení..
Proto o tom i diskutuji už tolik let že by jsem ráda to rozuzlila kde je
pravda, přeci kdyby jsem měla Boha Oslovovat Otče, tak to by jsem měla
milovati Boha tamtoho a bližní své tak jak sebe, což mi nedává smysl, ach
jo, má Bůh je asi že Hospodinka když milovati mám bližní své tak jako
sebe, hm..
Ta dvě Novozákonní přikázání mají si být totiž podobná a tu podobnost
tam nevidím když jsem žena a můj Bůh by mi měl být Otcem, tu podobnost
vidím když by mi Bůh měla být Matkou když je tam ta návaznost na
milování bližních svých tak jako sebe.(Matouš 22/36-40)
Prostě a jednoduše, k Bohu máš mít takový vztah, jako máš ke svému otci. Osobu své matky a osobu svého otce vnímáme odlišně; každou z těchto osob instinktivně vnímáme odlišně a ke každé z nich máme také trochu jiný vztah. Nu a Boha máme vnímat tak, jak vnímáme svého otce a máme tak k němu mít i stejný vztah. To je celé.
Jo jenom že jsem v Bibli hledala sousloví "vztah k Bohu" a nebo "vztah s Bohem" a nic takového v Bibli není, dnes o tom takto sice každý mluví ale v Bibli to není, objevuje se to až ve Slovu na cestu, tedy v novodobém překladu a jednou v PNS, tak že je to všechno nějako jinak, v Bibli je hodně o tom že Bůh by měl být v nás a co je ve mně je víc žena než muž, hm.., a obraz Boha a podobenství Boha je člověk muž a žena, tak že tak nějako to je a je to logické, Bůh přeci není něco jako můj bližní třebas například soused a nebo spolužák atd.
V Bibli například je že máme být dokonalí jako Otec dokonalý je, ale
ženy jak mohou být dokonalé jako Otec?
Ty budou vždy jenom jako matky dokonalé a nebo nedokonalé :-).
Mt 5,48 Buďtež vy tedy dokonalí, jako i Otec váš nebeský dokonalý jest.
Tam se míní dokonalost v lásce - ve vztahu k lidem/bližním. V jiné vlastnosti se přiblížit Bohu ani nemůžeme.
"Tam se míní dokonalost v lásce - ve vztahu k lidem/bližním"
No vidíš vztah k lidem/bližním.
A to mám mít k Bohu vztah asi tak jako k lidem k bližním?
A jak je od sebe rozeznám Boha a lidi bližní ve vztahu?
A kdo sem to potom ja když mám vše ve vztahu k sobě i Boha?
To mám mít k Bohu vztah asi tak jako k nějaké imaginární postavě a nebo k
nějaké modle?
Bůh je a nebo měl by být můj imaginární bližní?
Celé mi to takto ani nedává smysl.
Kdežto když je a nebo měl by být Bůh v nás, tak jak je o tom v Bibli, tak
to už potom vztahy ano, mám s bližními.
Však je i psáno: Milovati Boha svého celým svým.. a bližní své tak jako
sebe.(Matouš 22/36-40)
z výsledků vyhledávání fráze "vztah k Bohu" (celkem 0 veršů - 0
stran)
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=vztah+k+Bohu&search=Hledat
z výsledků vyhledávání fráze "vztah s Bohem" (celkem 0 veršů - 0
stran)
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=vztah+s+Bohem&search=Hledat
Vztah k Bohu mohu mít když ve mně není a je mi málo a nebo hodně
vzdálený, to potom ano, jenom že proč si Boha do sebe nepustit?
Však je i psáno:
Efezským 4
Snášejte se navzájem v lásce
3a usilovně hleďte zachovat jednotu Ducha, spojeni svazkem pokoje.
4Jedno tělo a jeden Duch, k jedné naději jste byli povoláni;
5jeden je Pán, jedna víra, jeden křest,
6jeden Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je
ve všech.
Tedy v nás je a nebo měl by být, jenom že zase: v ženách je Otec?
Bůh se v ženách, nedá mi to, projevuje mateřsky a nebo i macešsky, však
je i psáno:
Iziáš 66
12 Nebo takto praví Hospodin: Aj, já obrátím na něj jako řeku pokoj, a
jako potok rozvodnilý slávu národů. I budete ssáti, na rukou pěstováni a
na klíně rozkošně chováni budete.
13 Jako ten, kteréhož matka jeho těší, tak já vás těšiti budu, a tak v
Jeruzalémě potěšováni budete.
Jistě že máš k Bohu mít vztah jako k lidem, jiný ani mít nemůžeš.
Bližní také nejsou v tobě, ale mimo tebe a přesto k nim máš vztah. S
Bohem je to stejné. Máš se k němu vztahovat jako k otci. Pro věřícího je
Bůh reálná, nikoli imaginární bytost.
Láska přibližuje a spojuje, tudíž milovaná osoba (osoba, k níž máš
láskyplný vztah) pro tebe nikdy není vzdálená.
Mateřství ani otcovství není projevem Boha. Projevem Boha je jeho Duch
působící v mysli.
Tak by to bylo v Bibli tak napsáno, mějte k Bohu vztah ale není to v Bibli takto napsaný.., i Ježíš říká že Otec je v mně, i učí: ty Otče ve mně - ja v nich - oni v nás.
Je to tam napsané, vždyť jsem ti to už vysvětlil. Láska = láskyplný vztah. Milovat = mít láskyplný vztah.
No "Boha svého" je vždy v Bibli, tedy každý má Boha svého který je na de všemi prostřednictvím všech i ve všech.(Efezským 4/6)
Vztah je vždycky nějaká ta vzdálenost i když těsná ale vždy je to někdo vedle, daleko a nebo blízko.
Láskyplným vztahem ta vzdálenost mizí. Láska spojuje (svazuje). Máš to v Bibli.
No ja nemám k Bohu vztah, vím že je ve mně a tak jak mohu mít k něčemu co je ve mně vztah?
Jo snažím se milovati Boha svou celým svým srdcem, celou svoji duší, celou svoji myslí i celou svoji silou a bližní své tak jako sebe:-).
Znova: láska je vztah a milovat znamená mít vztah. Čili jestliže se Boha
snažíš milovat, snažíš se o láskyplný vztah k němu. Vztah lze mít k
čemukoli, nejen k lidem.
Bůh je osoba?
Osoba taky ne:
z výsledků vyhledávání fráze "osoba" (celkem 4 veršů - 1 stran)
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=osoba&search=Hledat
A ty nemáš vztah sama k sobě?
Jaký máš vztah sama k sobě, takový máš vztah k tomu, co je v tobě a
okolo tebe
Vztah:
Vztah je obecná vlastnost konkrétního objektu nebo subjektu (entity), která
se váže k jinému objektu nebo subjektu (entitě).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vztah
No a tak jak má mít subjekt vztah ke svému vlastnímu subjektu ?
To asi že nejde.
když půjdeš k lékaři s nějaký problémem, řekneš mu, co tě trápí - subjektivní pocity (např. bolí tě hlava nebo něco jiného, pálí tě žáha, brní tě nohy apod.) a on podle toho, jak se cítíš, tě vyšetří - to je objektivní nález
Ano, přesně toto je vztah. A láska je jeden ze způsobů vázání se k jinému objektu/subjektu.
A co jako? Všechno, i to co je v nás, lze učinit objektem - předmětem vztahu.
A to je právě ten problém u tebe. Že nerozumíš sama sobě. Jak k částem svého těla, tak k psychickým částem (funkcím, objektům...) lze mít vztah, protože je lze učinit objektem.
To jako když mám třebas nějaký boláček tak si mám k němu vytvořit vztah ?
Tak nemusíš si k němu nutně vytvářet vztah, ale můžeš si ho vytvořit. Lze to.
No mně to jaksi asi že nejde, a nebo mám mít osobní vztah třebas k malíčku u nohy?
Proboha kroky, já neříkám, že ho mít musíš, říkám, že je možné k němu mít vztah.
No to se nijak nevylučuje. Klidně můžu milovat svůj malíček a hýčkat si ho a zároveň ho vnímat jako svou součást.
Budu muset o tom přemýšlet, mám spíš tendenci odevzdat se Bohu sakum pikum :-)
ty si z nás děláš srandu, že jo? to snad ani není možné, že by někdo takhle uvažoval....
Nedělám je to můj současnej problémek který se může použít jako názorný příklad
a ty k němu nemáš vztah? vždyť je TVŮJ....
kdybys k němu neměla vztah, neměla ho ráda (svůj malíček), tak když tě
bude bolet, řekneš mu "nemám k tobě vztah, štveš mě, že bolíš,
uříznu tě" a uřízneš??? uděláš to?
To by sem asi byla taky s tím malíčkem :-).
Přemýšlela jsem o tom a on asi Vincent slyšel nějako pomluvu tím svým uchem a tak té "pomluvě" poslal svoje ucho?
no...takže neuděláš, abys sama pro sebe i pro ostatní nebyla za blázna...tudíž máš k sobě kladný VZTAH....navíc si přece nebudeš takhle ubližovat, aby tě to bolelo ještě víc - taky kladný vztah....tak co na vztahu nechápeš?
Řešil se tady vztah k Bohu, že v Bibli není napsáno vztah k Bohu ani vztah s Bohem ale všichni o tom mluvěj, a ja mám pocit že máme mít vztahy s bližními a Bůh by měl být v nás.
Aby sem si nepočurala postel a nebo byt?
Pleny by to asi že vyřešili :-).
ano...takže A) máš kladný vztah ke svému močovému měchýři a jdeš mu ulevit
kdybys k sobě neměla vztah, bylo by ti to srdečně šumák, co bude, když nevykonáš potřebu
Aha tak že vztah ke svému okolí, sem si zavzpomínala jaké to bylo učit děti chodit na nočník.
protože ten, kdo psal Bibli, asi nepředpokládal, že někdo nebude chápat takový základní pojem, jako je VZTAH
O ne ja si myslím že to jako fakt milovati máme Boha svého celým svým,,
a bližní své tak jako sebe.(Matouš 22/36-40)
Což je o vztahu k bližním.
Ja mám tet na zádech cosi jako boláček a to by se vyříznout asi že
mělo, nevim co to je, možná to zmizí samo :-).
Blbé je že si na to nevidím ale musím s tím žít, doktorka říkala když
to zahlédla na preventivní prohlídce aby mi to někdo vyfotil, hm.., asi aby
se to sledovalo jestli se to nezvětšuje, nevim co s tím dál bude, vztah k
tomu nemám.
Nemohu vystoupit ze sebe a mít se ráda, ale je to docela důležité mít se ráda ale vztahy máme s bližními.
Ale jo Bůh se vyhlašuje za jako kvočnu i za jako matku, tedy projevuje se mateřsky.
Tím jenom říká, že se o člověka bude starat a pečovat o něj. Nic víc, tam nejde o vyjádření nějaké genderovosti.
Jan 4
24Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v
pravdě.“
1. Korintským 6
19 Či snad nevíte, že vaše tělo je chrámem Ducha svatého, který ve vás
přebývá a jejž máte od Boha? Nepatříte sami sobě!
20 Bylo za vás zaplaceno výkupné. Proto svým tělem oslavujte Boha.
Bytosti v Bibli jsou ale o Bohu že by měl být bytost, to v Bibli není.
Ne jsou to dvě strany jsou tam šipky http://biblenet.cz/app/bible/search/bytost/1
Takže ti lidé a zvířata, co tam v těch příbězích vystupují, to nejsou bytosti, protože to tam o nich není napsáno?
Ale nazváni bytostí v Bibli nejsou ani ti lidé a zvířata. Takže podle této logiky to bytosti nejsou.
z výsledků vyhledávání fráze "bytost" (celkem 32 veršů - 2 stran)
http://biblenet.cz/app/bible/search/bytost/1
Podívej se, umíš rozumně uvažovat? Co je to člověk? Není to ze své
podstaty bytost?
A co zvíře? Není to také ze své podstaty bytost?
Takže jsou v té Bibli bytostmi i když to tam o nich není napsáno, že?
V Bibli jsou bytosti o kterých se to píše že jsou bytostmi ale o Bohu to napsáno není že by měl být bytostí ani osobou ne.
No nerada by jsem měla víru postavenou na JPP (jedna paní povídala alias jeden pán povídal):-).
To ja vím k čemu mne chceš dokopat:-), to aby jsi mohl nazvat i Boha
bytostí a nebo osobou ale do této tramvaje se mi ne a nechce nastoupit:-).
Kdo vi kam by mne zavezla :-).
Četla jsem o slovu "bytost" ve Wikině a tam píšou že se to slovo "bytost" používá víc a víc na vícero způsobů to i s volami se zaužívalo nazývat člověka volem ale pravda to není že by člověk byl vůl i když volové lidi docela často jsou:-)
Podívej, jak přistupuješ k lidem a zvířatům v Bibli, o nichž tam není psáno, že jsou to bytosti? Jak je bereš? Jako bytosti nebo jinak?
No víš bytosti jsou a nebo mohou být pohádkové třebas a nebo máš v občance napsáno že jsi bytost?
To jako že když nemám v občance napsáno, že jsem bytost, tak bytost nejsem?
Mně jiné zvíře nenapadlo.., ještě jsou v Bibli i jiná zvířata ?
Teť si hned neumím vzpomenout, už jsem asi unavená, dobru noc.
Jeé už je svatého Martina:-)
A na co má odpovědět a jaké pravdy ?
Víš že na Seznamu jim vypadlo že má dnes svátek Martin?
No většinou je základní rozdělení na muže a ženy ale i něco mezi nimi.
Ty nerozumíš pojmu bytost? Bytost je živý tvor. Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Bytost
No ale v Bibli se to diferencuje co bytosti jsou a co ne a ja si tvořím biblickou víru asi že
Bible slovo "bytost" nijak nedefinuje. To slovo jen prostě používá s tím, že čtenář zná význam toho slova. Tak jak je to u všech ostatních pojmů.
Ale jo bytosti jsou tam například různé zrůdičky.
Tak že mám Boha zařadit mezi ty zrůdičky ?
Přečti si znova, co to je bytost. Bytost je "jedinec jevící známky života a vlastního myšlení". Neboli živý tvor. To je definice toho pojmu a takhle k tomu přistupuje i Bible, tj. bytost je pro ní přesně tohle.
Tak že Boha mám považovat za jedince jevícího známky života a vlastního myšlení neboli za živého tvora?
Všude. Neprojevuje snad znaky života a myšlení? Například když hovoří.
Jo Bůh může hovořit ke každému člověkovi zvlášť a tak ke všem lidem na světě v jednu chvíli a ke každému úplně něco jiného:-) i proto je i psáno že je nade všemi, prostřednictví všech a ve všech nás.:).
A neprojevuje snad tím, že hovoří, nebo vůbec tím, že jedná (má názor, požadavky apod.), znaky života a myšlení?
A to ho stvořilo nějaké naše psychické nadjá (mé, tvé, nebo čí)? To ti dává smysl?
Jo no Bůh stvořil svět i nás ale nejdříve svět to aby jsme měli co jíst a pít a dýchat?
No a když Bůh je nějaké naše psychické nadjá, tak to ten svět stvořilo naše nadjá?
No ale nadjá, to je přece nějaká naše psychická součást (něco jako podvědomí). Ta přece nemohla stvořit svět!
Tak proč ten pojem používáš, když nevíš, co označuje?? To je přece úplně nesmyslné.
Aha tak ja si to nastuduji co to je to nadjá a tak Bůh to být nemůže?
No jak můžeš tvrdit, že Bůh je nadjá, když nemáš ani představu, co to nadjá je?
kroky
před 10 hodinami | #1366
Reakce na příspěvek #1365
No ale ke každému osobně tak že je to nějaké naše nadjá?
Napiš prosím svůj názor, svůj pohled na to, jako co Boha vnímáš. Máš vůbec nějaký?
Hospodin je staročesky "Pán". V českých Biblích se toto slovo používá jako náhrada za Boží jméno Jahve. Ctí se tak židovská tradice o nevyslovování Božího jména.
když tedy je, tak sloveso JE je přítomný čas od slovesa BÝT....takže Bůh je BYTOST...ať je to v Bibli napsáno nebo není
Můžete Boha vnímat jako bytost je to každého věc, jak Boha vnímá, v
Bibli ale o Bohu se to takto nepíše že by měl být bytost asi proto že je a
nebo měl by být v nás a v nás se nachází nějaká bytost ?
Že vo tom ale nic nevim?
V Bibli se to takto o Bohu píše, poněvadž Bůh, jak vystupuje v Bibli, naplňuje definici pojmu "bytost".
Ono totiž - pro tebe je to asi příliš složitý úsudek - ale jestliže Bůh stvořil svět, tak to musí být něco, co se nachází mimo člověka (a to že by měl nějak být i v člověku, je pak věc jiná). A samotné slovo Duch je nicneříkající, protože to jenom označuje stav, že je nehmotný.
A co bylo dřív Bůh a nebo definice ?
Opakuji, bytosti v Bibli jsou, ale Bůh bytostí v Bibli nazván není, tak že
to má asi že nějaký důvod proč není, asi je něco nějako jinak než
bytost.
můj názor je, že Boha si naši praprapraprapředci vymysleli, protože si neuměli vysvětlit některé přírodní zákonitosti.... a pak se z víry v Boha stala tradice, která se předávala a předává z generace na generaci
Takhle jsme se to učili. Přesto si představ, že člověk, který
prodělal celý vývoj na zemi si náhle nedovede vysvětlit některé
přírodní zákonitosti a hledá za tím někoho tam nahoře. Já si myslím,
že došlo ke kontaktu s neznámem a to neznámo zase nebylo tak éterické, jak
je nám předkládáno různými náboženskými skupinami.
Bůh či bohové (nebo jejich pomocníci) mají lidské způsoby chování.
Bůh. Jaký má taková otázka smysl?
Nazván bytostí v Bibli není ani člověk a přesto bytostí je. Z toho plyne,
že to že to není napsáno o Bohu, není nijak vypovídající. Bytost je
živý tvor a Bůh v Bibli vystupuje jako živý tvor, tj. jako bytost.
Sem si zadala živého tvora do vyhledávače :-)
https://search.seznam.cz/obrazky/?q=%C5%BEiv%C3%BD%20tvor
Ono taky není jisté kolik Bohů tvořilo svět, dřív totiž bylo Elohim / Bohové a Bůh o sobě mluvívá v množném čísle několikrát v knize Genezis v několika kapitolách tak to taky proto je slovo "bytost" na Boha jako definice zavádějící.
Množné číslo Boha:
Genezis 1/26 „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší
podoby.
Genezis 3/22 „Teď je člověk jako jeden z nás,
Genezis 5 Bůh stvořil člověka, učinil jej k podobě Boží.
2Jako muže a ženu je stvořil
Genezis 11/7 Nuže, sestoupíme a zmateme jim tam řeč.
Tam je patrné, že se mluví i o armádě andělů (Sitchinových Anunaků), kteří mají určité vedení - hierarchii, pravomoci. Protože, když se vzepřou svému úkolu - dají lidem poznání, slehnou s dcerami lidskými, nedá se s nimi zatočit, takovým způsobem jako s lidmi. Vlastně ten boj se satanem pokušitelem trvá neustále.
Ono jde taky o to že je asi že i Paní Bohová jejímžto obrazem a podobenstvím jsme mi ženy, původně Eva, mátě všech živých.
Ještě se mluví někdy o Lilith. Také byla stvořená z prachu země, jako
Adam, ale nechtěla poslouchat ani jeho ani Boha. Byla dost emancipovaná a
nepřizpůsobivá. Dál se můžeš mrknout sem.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lilith
když máš někoho ráda, tak ho přece taky máš v sobě, i když nejste zrovna spolu...a ten, koho máš ráda, je většinou lidská bytost....máš ho v srdci a v duši...
Možná by jste měli Boha na BYTOST nechat přejmenovat a v Bibli by potom bylo místo Bůh Bytost :-) A byla by to vyřešená věc:-)
No a příznivci Trojjediného Boha by si tam zase mohli nechat vepsat Boha
ve třech osobách :-).
Kdo to má porád řešit :-).
Vůbec to není na mne složitý :-)
Slovo "trojjediný" se v Bibli nenachází a tři osoby Boha to taky ne.
Lidi si to všechno vymysleli.
To řešil Nikájský a Chalkedonský koncil. Je pravda, že na tom se domluvili lidé, nebo spíše nedomluvili, což způsobilo veliký rozkol, ale to není předmětem našeho povídání.
Ty jsi doteď nepochopila proč?? Několikrát jsem to přímo napsal, proč je brán jako bytost.
Už vím proč potřebuješ aby Bůh byl "bytost" to proto aby jsi k němu
mohl mít vztah :-).
Ale ani jedno ani druhé v Bibli není:-)
No, ale došli jsme k tomu, že ne všechno v Bibli musí být výslovně napsáno, protože některé věci se rozumí sami sebou. K tomu je ale potřeba ta určitá míra chápání, která je u tebe snížená.
Už zase mne urážíš ?
Jiný způsob diskutování neumíš ?
To asi tobě to přestalo přemýšlet:-).
jako ja tu psala fakta a ty jsi začal útočit, tak že co myslíš jak se lze vrátit k nějaké věcné diskuzi?
Jenže u toho, co je v Bibli, taky musíš uvažovat (tj. vyhodnocovat to). K tomu nám slouží rozum.
Což znamená, že jestliže víš, co to je vztah a bytost, tak taky právě na základě úvahy víš, že se v Bibli píše o tom, že máme mít vztah k Bohu a že je tam Bůh pojímán jako bytost.
To právě že takto to v Bibli vůbec napsáno není.. jsou to jenom lidské výmysly :-)
píšu "na základě úvahy". Jenže ty tu úvahu nedokážeš provést. Pročpak asi?
Ty žádné nemáš. Ty si nedokážeš logicky spojit souvislosti. To co v Bibli není napsáno výslovně, to ty prostě neuznáš. Na některé věci člověk musí přijít sám, ale ty na ně nepřijdeš, protože uznáváš jenom to, co je tam výslovně napsáno a jakýchkoli úvah se zdržuješ.
Budeš se muset smířit s něčím takovýmto:
Jan 14
23Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj
Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.
Fanatismus (z lat. fanaticus, posedlý, od fanum, posvátné místo) je slepá vášnivá zaujatost, nekompromisní a krajně jednostranný postoj nebo jednání člověka, který nějaké téma, myšlenku nebo věc pokládá za tak cennou – případně tak ohroženou – že námitky či odpor proti ní vyvolávají jeho zuřivost. Fanatik se vyznačuje neschopností kritického odstupu, intolerancí, nepoučitelností a jistou omezeností.
promiň,ale když na otázku, co znamená odevzdat se Bohu sakum pikum (já říkám sakum prdum), ty odpovíš, že i s tím pupínkem, co máš na zádech, tak co jako si o tom mám myslet?
Nechci vám do toho kecat vy tři ,ale nebyla bible psána před x staletími a Boha berou jako človíčka na nebi,tedy to co tam je dle vás Bůh jako bytost, že ti co četli Bibli nebo lépe psali, pojímali Boha jako človíčka , akorát ho nazývali bytostí?
Tak nic neukazuje na to, že by Bůh byl pojímán jako človíček na nebi.
Přiznávám se bibli jsem nečetl,i když je Bibli mnoho verzí,je to jen mé uvažování v čem se tu topite a jako neplavec vás jdu vytáhnout na břeh.
Tak já to napíšu po Hrabalovsku,jen si to upravím do vlastního originálu: Tato diskuse o Bohu,je poměrně zvláštní guláš.
To ja ráda vařím takové rýžové guláše, to se tam dá co dům dá a je z toho guláš :-) Olivy, cibule koření atd.
Může to být dobrý já mám rád Indickou kuchyni a fascinuje mě když si dávám Indický dhal a fakt dobrý,je to omáčka luštěninová smetanová a k tomu buď capati či rýže.
Tak indická kuchyně je něco jiného než guláš. Ale možná to beru moc striktně.
Ano je ,ale umím uvařit i vege guláš a cítím se po něm lépe jak po masu.
Znáš seitan?Ten je místo masa. Dáš restovat cibuli do zlatova, přidáš seitan lehce orestujes, přidáš shoyu sójovou omáčku, sůl,sladkou a pálivou papriku,protlak, pepř, česnek a kurkumu,promichas a necháš dvě minutky zhruba spojit koření a vše podlijes, necháš uvést do varu a zahustis , já zahušťují hraškou,ta je bezlepku.A ještě degustujes dle své chuti, přidá se ještě hořčice.
Ne seitan neznam. To je zajímavý guláš, ta kurkuma a hořčice mi tam nesedí.
Hořtici dávám naučený od babičky dávala když zahušťovala amerikou a kurkumu dávám že je zdravá .Vůbec nepoznáš že ty dvě ingredience tam jsou.Seitan je výrobek, dám odkaz, dá se koupit hotový nebo vyrobit.
Jej díky. Je to zajímavé, určitě bych to rád ochutnal. I když stejně
si radši dám radši to pravé maso.
Přestoupil jsi k vegetariánství z vlastního rozhodnutí nebo ze zdravotních
důvodů?
Já třeba vařím něco podobného:Orestuji zeleninu, někdo říká co dům dá, já co můj žaludek rád a přidám vařené fazole,kari,česnek,protlak,kurkumu, osolíme a pepř,pidlejeme vodou uvedeme do varu, přidáme červenou čočku a necháme čočku rozvařit,cirka 12 minut.Zamichame rýží uvařenou a hotovo.Jo sorry zakapneme citronem.
Ale jo, nic proti. Ale já bych pro sebe tu chuť ještě obohatil masem.
Občas do toho indického dávám i uzený tempeh, když už maso ,aby nechyběl pocit že to je bez masa
To znáš ten vtip: Topí se člověk v rybníku a volá hilfe,hilfe .Jde kolem člověk a jak prochází a už je na konci rybníka, otočí se k němu a řekne:Kdyby jsi se místo němčiny učil, raději plavat.
Kdybych nevěděl že jsi chlap, řekl bych si ten součet to je ženská, člověk napíše laso a ty hned na co nemyslíš.
co víš...třeba je mnichal kovboj, jezdí na koni po pastvině s lasem a chytá krávy
Tady u nás ve Špindlerově Mlýně mají krávy s dlouhou srstí.Hezky se tu pasou na Svatém Petru.
No právě jistě že laso a pozor sprosťárny až po 22 hodině co když nás čtou mladistvé lidi.
Ty jo mně se na dnešek zdálo o dlouhých copech, tet jsi mi to připomněl, byla to taková móda, nosili to motorkáři v tom snu, dlouhé silné copy ale byla to paruka nakonec se ukázalo.
už jsem někde psala, že člověk je tak krásný, jak krásnou má duši....takže možná jsem krásná, možná ne...blondýna nejsem a modelka taky ne
člověk je tak krásný, jak krásnou má duši
moje řeč... (a moje zkušenost)
Mám vlastní názor, to zase mi tedy křivdíš a četla jsem Bibli no a co jako a tak alespoň vím co v ní je a co v ní není a to je jako špatně ?
Jo to asi :-)
A to mám jako takovýmto velice "duchaplným" vašim úvahám alias útokům
poklonkovat?
A není on tobě součet nějakej bůh ?
Ty ho máš asi že za boha:-), podle toho jak fandíš všem jeho zdejším
podlostem:-).
No to od člověčky která psala že ji nikdy nečetla asi že nemohu přijat:-)
Obojí je v Bibli, už jsem to vysvětloval. A vztah můžu mít úplně ke všemu, nejenom k bytosti, už jsem to taky psal.
To vůbec není pravda používáš hodně špatné praktiky, takto se seriozně nediskutuje.
Ale já se ptám na to, jaký typ jsoucna to podle tebe je. Jestli bytost či co?
Bůh když je v nás a projevuje se skrze nás tak skrze mne jako hospodinka.
Kroky, já se přece ptám na to, co to je podle tebe za druh jsoucna, když ne bytost, jak jsi řekla.
No když je v nás i prostřednictvím nás tak to jsoucno jsme v konečném důsledku mi s tím že je i nade všemi.
Podívej, kroky, soustřeď se a uvažuj rozumně: Bůh stvořil svět. Tj. Bůh tu byl ještě dříve, než jsme tu byli my. Byl tedy jediné existující jsoucno a otázka zní, co za typ jsoucna byl. Říkáš, že bytost ne, tak co tedy?
No to je Tvoje představa ale moje ne a v Bibli se to asi také takto nenajde.
Co vím tak si nic nepředstavuji ale "jsem", to mám dědičně po Bohu:-).
Bůh živých se jmenuje JSEM a mi máme všichni to ono JSEM od Boha, tedy "nadjá" z našeho pohledu ale z pohledu Boha JSEM jako že je i na de všemi ale i v nás a prostřednictvím všech.(Efezským 4/6)
Ale milovati máme Boha svého celým svým..., a bližní své tak jako sebe.
Vždyť jsem TI dodala seznam co je v Bibli nazváno bytostmi :
http://biblenet.cz/app/bible/search?phrase=bytost&search=Hledat
Dnes se bytostí nazývá kde co i Bůh a taky se o Bohu říká že máme mít k němu vztah a nebo že je třemi osobami, ale v Bibli nic takového není a ráda by jsem postavila svoji víru i stavím na tom co je v Bibli a ne na tom co v ní není.
Jo přibásńovat si k Bibli lze kde co, a ty chceš ode mně aby jsem Ti k
tomu dala zelenou :-)
no tak si přibásňuj ale mně z toho vynech :-)
Člověk je lidská bytost, zvíře je zvířecí bytost, Bůh je duchovní bytost...takhle to chápu já...Bibli jsem nečetla
No vím že se to dnes takto nazývá ale v Bibli to takto není, řeč se změnila, ja mám pod bytostima většinou jenom pohádkové bytosti, tedy něco co není ani člověk ani zvíře ani Bůh, třeba víly nebo rusalky tedy něco co se nám zdá..
No mám vlastní názor, dokonce jakýsi ůkol, nenaletět falešným zavádějícím nebiblickým učením, odhalovat pravdu o čem ta Bible ve skutečnosti je a ne co mi nakukají někde v nějakém náboženském společenství a že jich je na světě.
Mám vlastní názor, odhalila jsem že Bůh je i rodu ženského :-)
Říkám ji Hospodinka :-).
Protože Eva je také obraz a podobenství Boha tak jako i Adam.
Bůh totiž mluvívá o sobě v množném čísle až do zmatení jazyků pod babylonskou věží.
Aha:
Genezis 1
26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší
podoby. Ať lidé panují nad..
27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem
Božím, jako muže a ženu je stvořil.
Bůh i člověk je číslo jednotné pomnožné ?
Slovo bytost je odvozeno od slova bytí = jsoucnost.....jestli Bůh je, je to bytost
V Bibli bytostí Bůh nazván není a mně jde o to rozuzlit otázku co a nebo kdo je Bůh a ne Bohu dát jakousi zobecnělou nálepku:-) a neřešit to, přijat nějaké nebiblické asi že falešné učení, o to mi vůbec nejde. lidi si toho navymýšleli, to by jsem mohla vstoupit do nějaké církve a všechno jim tam odkývat ale Pravda by mi zůstala utajena.
Bytost je přesněji řečeno živé jsoucno, (živý) tvor. Kámen třeba není bytost.
To právě že se o Bohu v Bibli nepíše že je a nebo měla by to být bytost.
No když potom lidi vnímají Boha jako nějako osobobytost někde vedle sebe anebo daleko od sebe, tak to potom důležité je.
O přesné znění nejde, nýbrž o myšlenku. Boha máme milovat a láska je
vztah. Milovat Boha znamená mít k němu láskyplný vztah. A jde o to k němu
mít ten správný vztah. Bez tohoto vztahu v nás ten Bůh nebude. Tím vztahem
se rozhodujeme pro Boha, přimknáváme se k němu, vyjadřujeme svou víru a
vpouštíme ho do sebe (a svého života).
K Bohu máme přistupovat jako k otci, nikoli jako k matce. Tento přístup
vyjadřuje správný vztah.
No muži to pochopit asi že nemůžou :-)
Ti si budou vždy jen uvědomovat to že jsou muž.
ne.... bytí JSEM je bezpohlavní....Jsem MUŽ, Jsem Žena již není JSEM. Je to už nevědomost.... Naší podstatou je čisté vědomí