Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 3695070x
Příspěvků:
97851

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #101138

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.11.24 17:03:23 | #101138
Reakce na příspěvek #101136

ad soucet:
komu je podle tveho nazoru v kontextu Deuteronomia kapitola 32 urcena a jak ji prosim chapes z literarniho hlediska ve smyslu jeho poselstvi?


 #101136 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.11.24 17:14:38 | #101139 (1)

Jeruzalémská Bible dáva takýto výklad Deut 32::
1( MOJŽÍŠOVA PÍSEŇ( N1) ) Nebesa, slyšte, a já budu hovořit; země, poslouchej, co řeknu! Dt 4:26 Dt 30:19 Iz 1:2 Iz 34:1 Iz 51:4(N1) Tato píseň je vznešený básnický výtvor, jenž velebí moc Boha Izraele, jediného pravého Boha. Po úvodu ve stylu poučných knih, vv. 1-2, hlásá dokonalost Božích děl, vv. 3-7, prozřetelnost, s níž Bůh pečuje o Izraele, vv. 8-14, a proti níž se staví vzpoura lidu, vv. 15-19, po níž následuje soud, vv. 19-25; ale Bůh neponechává Izraele napospas jeho nepřátelům, vv. 26-35, a zasáhne ve prospěch svého lidu, vv. 36-42; v. 43 je doxologie. Tato píseň byla původně samostatnou skladbou, teprve později byla začleněna do Dt. Určit, kdy tato píseň vznikla, je velmi nesnadné: některé rysy archaického stylu byly důvodem k soudu o velmi raném původu; utlačovateli Izraele, na něž se v ní naráží, by pak byli Filišťané (11. stol.). Ale styčné body s žalmy a s proroky, zejména s Deuteroizaiášem a Jeremiášem, svědčí spíše pro novější datum: v tomto případě by byli utlačovateli Babyloňané (6. stol. př. Kr.)....


 #101138 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.11.24 17:25:09 | #101140 (2)

ad visitor77:
rec je o problematice monotheismu vs. monolatrie a tebou postovany "vyklad" se ji diplomaticky receno "zrovna moc netyka"..


 #101139 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.11.24 17:38:19 | #101141 (3)

otázka vo vašom príspevku bola jasná...


 #101140 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
09.11.24 17:42:33 | #101142 (4)

ad visitor77:
to ano, ale ve vztahu k tomu, co zde diskutujeme!


 #101141