Jasně. Věřící by ani neměli tvrdit, že Bůh existuje. měli by jen říkat, že v něj věří. Jinak v podstatě lžou.
Jasně. Věřící by ani neměli tvrdit, že Bůh existuje. měli by jen říkat, že v něj věří. Jinak v podstatě lžou.
ak Boh existuje, tak sa v neho (u toho, kto chce, je to v slobode) vierí, -
ale viera v Boha je o istote, takže viera prechádza do skutočnosti jeho
existencie...veriaci vie, o čom hovorí, hovorí o istote viery v Boha, a
potvrdzuje to i ap. Pavel (jemu veríme, lebo to má od Krista, s ktorým vo
svojich zjaveniach komunikoval): viera je istota!...
Žid 11, 1 Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si
jist tím, co nevidíme.
Tvrzení, že víra je jistota, ukazuje pouze na bezmeznost tvé víry. S tím, jestli to, čemu věříš, je pravda, to nemá nic společného. Ano – bezmezná víra je jistota. Tvoje subjektivní jistota, s docela velkou pravděpodobností falešná. Pokud ti to stačí, OK. Je to tvoje omezenost, ne naše.
„…takže víra přechází do skutečnosti jeho
existence…“
A tohle už se nedá nazvat jinak, než slabomyslný blábol. Bezmezná víra v
cokoliv rozhodně nezajistí, že to opravu existuje. Ať věřič pociťuje
jakkoliv silnou „jistotu“, je to pořád jenom víra.
To že je to jistota ví vířící z událostí které se dějí v
souvislosti s ním. Bůh působí v životě lidí a je to součástí jeho
komunikace s nimi. Ti lidé vědí že Bůh existuje. to není pro ně vůbec
otázka na přemýšlení. U těchto lidí dominuje samotný vztah k Bohu.
Ateisté budou celý život překrucovat a zpochybňovat-filtrovat přes svoji
ideologii všechno co dokazuje Boha a veškerou pravdu o něm přizpůsobovat
svému dogma že neexistuje.
Lhát si do kapsy to pro věřícího nedává smysl je to pro něj
bezvýznamné a tak trochu nechápe ateisty proč to dělají proč jsou
zalezlí v těch svých ulitách a boji se vystrčit nos a podívat se do
okolí.
„Bůh působí v životě lidí a je to součástí jeho komunikace s nimi. Ti lidé vědí že Bůh existuje. to není pro ně vůbec otázka na přemýšlení.“
Že některé události považuješ za boží působení, neznamená, že je to opravdu boží působení. Tomu pořád jenom věříš. Stejně jako nevíš, že bůh existuje – tomu taky jen věříš. Že to pro tebe není otázka k přemýšlení, to tu předvádíš v jednom kuse.
V jakých ulitách jsou zalezlí ateisté? Ateisty žádná víra nesvazuje, to věřící si musí jednu vybrat a v její ulitě zůstat zalezlý!
Ateismus není žádné dogma. Je to právě naopak - je to odmítání dogmat náboženského typu, ateistá odmítá uvěřit neprokázaným a neověřitelným představám a nesmyslům Není to žádný ucelený systém, který by se musel studovat jako třeba teologie. Každý ateista k tomuto postoji dospěje sám, na základě svých zkušeností a poznávání světa.
Ateisti ti nějak brání ve víře?
To, že mámě o víře pochyby a veřejně ji zpochybňujeme je ve svobodě
vůli.
Nebo nás chcete zase chytat a upalovat, jen pro náš jiný, svobodný
názor?
I Bůh schvaluje svobodou vůli - nebo ne??
Tento verš se stal určitou teologickou definicí víry jakožto
anticipovaného získávání a jistotného poznání nebeských
skutečností.
ale viera v Boha je o istote, takže viera
prechádza do skutočnosti jeho existencie
Nepřechází - je to jen zbožné přání a určitě to není důkazem Boží
existence.
Tobě to možno stačí, ale ateistovi ne.
Proč teda ty zpochybňuješ Bibli, když tvrdíš, že člověk je tady cca
10.000 let, když je v Bibli jednoznačně psáno, že Adam byl stvořen 4.004
let p. n. l. - podle délky života jednotlivců v rodokmenu JK a historických
událostí (Potopa)
Víra není jistota, proto je to víra a ne věda. Nějaká zjevení nejsou
důkazem, to je subjektivní záležitost.
Jinak souhlasím s tím, že je to o svobodě, o vlastní volbě. Je zločinem
pronásledování věřících, protože něčemu věří, ale také
pronásledování ateistů, protože nějaké náboženské víře
nevěří.
viera v Boha v Kristovi je istota, inak by to bol najväčšia lož v dejinách...viem, že sa to ťažko chápe, ale je to tak, ap. Pavel sa nemýli, vie, čo tvrdí - videl, zažil...
Nemyslím si, že je to největší lež v dějinách, aspoň ne úmyslná.
Víra je více nebo méně silné přesvědčení, v principu jsou všechny
náboženské víry stejné.
Apoštol Pavel se mohl mýlit stejně jako kdokoliv jiný. To, co prý viděl a
zažil, zapisovali a ovlivňovali jiní a po nich pak další. A
přizpůsobovali to svým potřebám a názorům.
Neviděl - nezažil - JK nepotkal a jeho "osvícení" je dílem autora,
který potřeboval dramatičnost.
Ano víra v Boha v Kristu jistotou pro věřícího musí být, protože to
jinak vnímat nemůže.
Ale ve všeobecnosti to nadále zůstane vírou.
Není těžké to tak chápat.
Těžké je pro tebe pochopit, že existuje i druhá alternativa, že by to tak
nemuselo být.
ad komanc06:
mocna to sila viry, verit v neuveritelne a ucinit nemozne moznym - vira srdcem
jakozto vyjadreni naproste duvery v Boha
Amen, říkám vám, že kdokoli by řekl této hoře: ‚Zvedni se a vrhni se do moře,‘ a nepochyboval by v srdci, ale věřil by, že se děje to, co říká, stane se mu to.
ad komanc06:
to nemohou.. ale i prave proto se obdobna vyjadreni o vire casto vztahuji k
nadeji a nasledne je kuprikladu argumentovano, ze nadeje je relevantni "pouze"
pro veci, ktere clovek nevidi
Spolehnout se na to, v co doufáme a být si jist tím, co nevidíme? Před
tím bych varoval. Takový člověk se snadno stane obětí různých
podvodníků.
My ateisté víme, že na tom jsou založena všechna náboženství. Věřící
si to myslí o těch ostatních náboženstvích, ale to svoje vyznání
bůhvíproč považují za výjimku.
co vy víte, to vy víte, víte o nezmysloch, neviere, spochybňovaní viery ako klamstvo - len to, čo sa vám hodí, aby sa to hodilo doktríne ateismu...ap. Pavel videl, zažil, pochopil, a neklame - viera v Boha v Kristovi je istota, nie je to len viera...ťažko sa to chápe prirodzeným rozumom, ale je to tak...
„…Pavel videl, zažil, pochopil, a
neklame…“
Zase jenom víra.
„…nie je to len viera...ťažko sa to chápe prirodzeným
rozumom“
To se prostě chápat nedá žádným rozumem. Abys to chápal
(ve skutečnosti zase jen věřil, že to chápeš), musíš rozum vypnout.
To není nic proti víře. Kdo věří s rozumem, ten skutečně chápe (a nejen proklamuje, jako ty), že víra je opravdu víra. A že sebebezmeznější víra neznamená automaticky pravdu. Kdo chce věřit tak jako ty, ten za tím účelem musí rozum vypnout, a jeho argumentace pak podle toho samozřejmě vypadá.
To ja taky videla, zažila, pochopila a neklamu ale s Vámi je to jako hrách na zeď házet :-)
Víš kolik jsem toho neuvěřitelného a "zázraků" zažil já?
A kdybych to vše spojil s Bohem, tak jsem nej/vědící v Boží existenci na
světě.
To je pravda ja to blížeji identifikovala až četbou Bible, v ní jsem se dozvěděla co to asi tak bylo :-)
OK jsi požehnaná světlem - nejsi ateistka - jsi sama sebou.
Jen tady prosím neprosazuj Boží pohlavnost a svoji "Boženku" v tobě, ve
kterou věříš.
Bůh je nepohlavní a je oslovován mužským rodem, protože je Otcem -
není matkou.
Nebo ty jsi někde v Bibli četla, že je matkou?
V tom případě by nemohl mít s Marii syna a porušil by vlastní - nebude
spát žena se ženou - byl by to hřích.
Tak jasně že Bůh otců je Otec tak se představil, jako Bůh otců :-)
Ale k učinění člověka oslovuje svoji partnerku, koho jiného když obraz a
podoba Boha je člověk muž a žena a našla jsem nedávno v Iziáši 50. že
dal matce svých synů rozlukový lístek pro jejich neposlušnost, tak že to
proto o ní moc nečteme když jsou rozvedení .-)
Prosazoval už potom jenom sebe, což i rozvedení lidi dělávají :-) To mají
po Bohu :-).
Bůh je Otcem i pro ženy. Nikde není napsáno, že by měl být pro ženy Matkou.
No ale ja nejsem povinna papouškovat muže :-)
Bible je psána pro muže v mužském rodě ale ja mohu mluvit a psát v rodě
ženském což je pro mně vcelku přirozená věc když obraz Boha a podoba
Boha je člověk muž a žena a ne jenom muž.
Bible je psána pro člověka. Má-li být tvoje víra biblická, musíš se držet bible. A ta neříká nic o tom, že by Bůh měl být pro ženy Matkou. Neříká nic o tom že by k Bohu měli muži a ženy přistupovat rozdílně.
Však ja Boha ji ani matkou nenazývám, to je tvůj nápad
a Tvoje projekce :-)
S tím ja se nestotožňuji ale mohu říkat: Hospodinka, Bůh má :-)
A nebo: Bože má.
To je jenom utkvělá představa mnoha lidí že by Bůh měl být jenom
mužského rodu :-)
Ale jaká je skutečnost?
Po kom je ta Eva obrazem a podobou ?
A nepiš prosimtě že po tatínkovi :-)
S tím totiž nebudu moci souhlasit :-)
I když dědičnost bývá jak po otci - tak ale i po matce, to je jistá věc
:-)
Oba jsou v tom zapojeni.
Když pro tebe není Bůh Otec, tak musí být matka. Hospodinka je Matka. Tohle okecávání je ti k ničemu. Když chceš brát Boha ne jako otce ale jako ženu, tak ho bereš jako Matku. Jednoduchý jak facka.
Boha Otce nezapírám tak že nemůžeš psát že pro mně není Bůh Otec, ty si moc vymýšlíš žiješ v představách a tím pádem ptotom o mně lžeš :-).
Po kom je ta Eva obrazem a podobou ?
Jakou barvu vlasů, duhovek, pokožky měla Eva? Měla mezi očmi masivní
skobu, jemnej nosánek.
Byla Eva sestrou Adama a nebo jeho dcerou?
Počítám, že se tomu biblické pohádky vyhýbají.
O přemýšlení biblické pohádky též mlčí, naopak nařizují Ora et labora.
Podoba - ale ne fyzická.
Podoba v myšlení a v nadřazenosti nad faunou a flórou Země.
Nějak té Bibli nerozumíš a měníš ji - a to je hřích.
Jenže když mluví (nebo píše) žena nebo muž, tak používá pro
všechno, o čem mluví, stejný rod (pokud tedy mluví oba stejným jazykem).
Jediné, co se liší podle rodu vypravěče, je, jak mluví o sobě. Pokud o
sobě nemluví, jejich řeč se, co se týká rodu, neliší, protože mluví o
stejných věcech. Muž i žena vidí TU kachnu, oba mají TU krev, TU hlavu,
TEN krk a TEN mozek. Gramatický rod je dán gramatikou jazyka a není vázán
na pohlaví. Takže např. i TA žena může být hrozný debil, a naopak TEN
muž může být velká svině.
Pokud se opravdu snažíš o „překlad“ do ženského rodu, tak si
nemůžeš vybrat dle libosti pár slov mužského rodu, přiřadit jim ženský
a myslet si, že jsi na to vyzrála. Buď musíš poženštit všechno, co je
mužské, nebo se na to vybodnout. Protože „přeložit“ jen pár slov dle
vlastního výběru, to je jako tvrdit, že tohle je překlad do angličtiny:
Včera jsem byla v pubu, ale was tam moc manů a málo womanic, tak jsem jen
něco malého seatla a vydrinkla, a na further posezení jsem se vystabbed.
Radši půjdu to fold Bibli do mužského genusu, abych to stihla, než z ní I
will read jednomu svému knownovi na jeho afterspiku. Ještě že to stihnul
teď – blíží se options a who ví, jestli to nová government nebude chtít
behindsermonize…
máme tu krásný kult Královny nebes, kdysi Isis, dnes Panna Maria...
můžeme uctívat bohyně dle libosti...
Kterou "TU" - můžeš konkretizovat??
Gn 1:26
Bůh řekl: „Učiňme člověka ke svému
obrazu, aby se nám podobal, a oni ať vládnou
mořským rybám, nebeským ptákům, dobytku, všem divokým zvířatům a
všem drobným živočichům, kteří se plazí po zemi.“
Toto množné číslo může znamenat rokování Boha s
jeho nebeským dvorem - s anděly
Aby se podobal - oslabuje, jak se zdá, význam
„obrazu“ tím, že vylučuje rovnost.
I pohádky podléhají Evoluci, jako vše na Zemi.
Jánošík řekl "když ste si mě upékli, tak si ma aj zjezte".
Kozina řekl: "Lomikare, do roka ha do dne staneme před sůdnů stoličkou
božou"
Fučík řekl: "Lidé bděte"
Lenin řekl: "učit se, učit se, učit" ...
I Robinson Crusoe určitě něco řekl
Autoři povídek si vymýšlí co kdo, kdy řekl.
A autor blble u toho nebyl, když by měl jeho bůh něco říkat.
Pochopitelně jsou některé říkánky lidí zaprotokolovány, jako např řekl trump "Emerika ferst" mnohokrát, prostě opakuje to do zblbnutí.
To by člověk vypadal jako nebeský dvůr - s anděly ale on člověk vypadá jako muž a žena což je obraz a podoba Boha.
Takže ty víš jak vypadá Bůh - pokud vím, tak by to měla být nehmotná
entita.
Má dlouhé vlasy, prsa, a pak ptáka a fousy??
Je vidět, že máš svoji Bibli, která nebyla inspirována Bohem.
Nahlížím do mnoha Biblí ale do té Jeruzalemské jsem moc nekoukala
:-)
Fakt to tam mají jak to píšeš.
Ateismus není doktrína, je to popírání doktríny.
Ano, víra v Boha se těžko chápe přirozeným rozumem. Ona je s ním totiž v
rozporu, a proto se bez racionálního myšlení musí obejít.
Přesně tak. Nesouhlasit s nějakou doktrínou (třeba nebýt křesťan) není doktrína. Stejně jako nevykonávat nějaké povolání (třeba nebýt instalatér) není povolání. Ale Visitor staví logiku na hlavu, jen aby to vyhovovalo té jeho doktríně (která doktrínou opravdu je).
Ale pořád je to víra. Jakkoli velkou vyvíjíš subjektivní jistotu, je to stále jistota víry, jistota ve víře. I církevní představitelé vždycky mluví o tom, že v Boha věří. Nikdy od žádného neslyšíš, že Bůh určitě existuje.
Nikdy od žádného neslyšíš ani jenom, že Bůh existuje. Vždycky říká "věřím, že Bůh existuje" nebo "my křesťané (či věřící) věříme, že Bůh existuje".