ad soucet:
teorie strun neni povazovana / "akceptovana" za / jako fyzikalni
vedecka teorie - to, ze se tomu "vyhnes" tvym,
ze je "soucasti fyzikalni vedy" apod. na tom nic nemeni
ad soucet:
teorie strun neni povazovana / "akceptovana" za / jako fyzikalni
vedecka teorie - to, ze se tomu "vyhnes" tvym,
ze je "soucasti fyzikalni vedy" apod. na tom nic nemeni
Je akceptována. I když nemusí být brána úplně jako vědecká, tak akceptována je.
ad soucet:
nejenom, ze "nemusí být brána úplně jako vědecká", ale ani tak
brana neni a aktualne ani nemuze
Je vědci akceptována. Jestli tě dráždí to slovo vědecká, tak ho klidně můžem vypustit.
ad soucet:
proc vlastne to vse? jestli treba chces poukazanim na teorii strun, ktera
nesplnuje kriteria vedeckosti, otevrit diskusi o tom, zda-li do teto kategorie
patri i Junguv model psychiky, tak k tomu muzeme pristoupit hned..
No tak to začlo a průběžně jsem tu souvislost zmiňoval, že to platí jak pro fyziku, tak pro psychologii. V obou oborech k takovým teoriím vědci přistupují tak, jak to je (znají historii těch teorií, znají jejich metodické slabiny a status), a v obou stejně platí, že přestože to není úplně vědecké, tak přesto můžou být vědě užitečné. U psychologie jakožto z principu ne zcela exaktní vědy je to ještě více pochopitelné.
ad soucet:
fakt neblazni.. teorii strun s Jungovymi ustrednimi principy (napr.
synchronicita) lze jen sotva srovnavat
Vždyť já je taky nesrovnávam. Ostatně je blbost chtít srovnávat teorii s člověkem.
Mimochodem zrovna ta synchronicita je taky příklad hypotézy zasahující do dvou oborů, psychologie a fyziky, protože jí Jung vytvářel spolu s fyzikem Wolgangem Pauli.
ad soucet:
tak proc jsi v souvislosti s Jungem uvedl teorii strun?
p.s. synchronicita je naprosta picovina..
Jako příklad přístupu k ne zcela vědecké teorii ve fyzice, jak už jsem napsal.
p.s. to je mnohasvětová interpretace taky...
ad soucet:
co se synchronicity tyce, tak je s nevedeckosti teorie strun nesoumeritelna bez
ohledu na to, ze se jedna o psychologii
Jo s tím souhlasím. Synchronicita je na úrovni hypotézy. Hlavní pilíř,
který myšlenku synchronicity podpíral (Rhineovy pokusy), se ukázal být
podvod, takže ve prospěch této myšlenky nic moc nehovoří.
V každém případě jsem toho názoru, že i kdyby se snad někdy v budoucnu
pro synchronicitu našly důkazy, tak by taková teorie neměla být
zveřejňována, protože by to znamenalo, že se dá na svět působit magicky,
a to bychom se pak ocitli jako ve středověku, kdy by kdekdo svůj neúspěch,
nepříznivý osud, nebo třeba špatnou náladu sváděl na svého nepřítele
či souseda, který proti němu použil synchronicitu.
ad soucet:
proto nechapu duvod, proc Junga zminujes v souvislosti v s teorii, ktera selhala
a nespekuluje o duchovnich dimenzi apod.
Jung přece není jenom synchronicita. Nedá se říct, že Jung je nevědecký, poněvadž spousta jeho konceptů a teorií vědecké jsou a byli i vědou přijaty. Takže kdo něco takového tvrdí, ten o Jungovi nic neví. A já taky ani nemluvil o Jungovi (to se takto souhrnně prostě nedá, není to korektní), ale o jeho konkrétních koncepcích či teoriích. Některé jsou podložené, některé méně, některé skoro vůbec jako je ta synchronicita. Ono se neustále ukazuje, že Jungovi kritici jeho psychologii pořádně neznají.
Mimochodem synchronicita nepostuluje nějakou duchovní dimenzi (narozdíl třeba od oné mnohasvětové interpretaci, která by se takto mohla vykládat). Ta postuluje jenom paralelismus psychického a fyzikálního dění za určitých podmínek.
ad soucet:
bavim se o konkretnich principech a duchovni perspektiva, spiritualita je do
nich integrovana..
Mluvíš přece o Jungovi obecně. Naposledy jsi třeba napsal
"proto nechapu duvod, proc Junga zminujes v souvislosti..."
Pokud se chceš bavit o konkrétních principech, tak musíš mluvit o těch
konkrétních principech.
ad soucet:
dva dny nazpet jsem to rozvedl a psal o jeho ustrednich myslenkach
(archetypy ci synchronicita), ktere povazuji za produkty jeho
predstavivosti.. ale ok, velmi rad se o principech budu bavit konkretne - co jej
podle tebe vedlo k presvedceni, ze EXISTUJE princip akauzalnich
udalosti?
"Synchronicita je vždy a všude přítomnou realitou, kterou vidí ti, co jsou připraveni ji vidět"
To jsem si nevšiml, že bys to nějak konkretizoval, vždycky mluvíš
obecně o Jungovi.
Jako Jungovo ústřední myšlenka by se dal označit archetyp, ne
synchronicita, ta je jeho vlastně úplně posledním koncepčním počinem a je
jakousi nadstavbou nad ideou archetypu, která není nijak nutná. A znovu,
synchronicitu vybudoval spolu s W. Paulim, podrobnosti jsou k nalezení na wikipedii. Jungovu stať o synchronicitě
jsem nečetl, třebaže už vyšla v češtině (viz), znám jí jenom rámcově z různých
zdrojů. Ale co vím, tak k postulaci takového principu ho vedla kombinace
různých fenoménů, jak empirických, tak kulturních.
ad soucet:
.."To jsem si nevšiml, že bys to nějak konkretizoval, vždycky mluvíš
obecně o Jungovi"..
uvedl jsem to v prispevku #122134, reakci na to, ze "Jung mi pořádně
šlápl na kuří oko, soudě podle toho, že mám na něj takovou
pifku"
.."Jako Jungovo ústřední myšlenka by se dal označit
archetyp, ne synchronicita, ta je jeho vlastně úplně
posledním koncepčním počinem a je jakousi nadstavbou nad ideou
archetypu, která není nijak nutná. "..
mas snad pocit, ze synchronicita je metafyzicky system, ktery s aktivaci
archetypu nema nic co do cineni? neprojevuje se
archetyp nahod v obou sferach (psychicka & fyzicka) v
akauzalni usporadanosti? neni uvazovana existence transcendentalni a nejsou
synchronisticke udalosti vyslednym efektem konstelace
archetypu? atd. atd. atd.
.."Jungovu stať o synchronicitě jsem nečetl"..
jestlize jsi jedno z jeho nejvyznamnejsich del (Synchronizität als ein
Prinzip akausaler Zusammenhänge) necetl, ucin tomu tak prosim co nejdrive,
at muzes zodpovedet me dotazy, NIEMANDE!!!
p.s. jinak nemej obavy, na archetypy samotne se rovnez dostane, ale rad bych to sfouknul hezky jedno po druhym..
to je zajímavé téma, vyhledala jsem si nějaké informace s ztotožňui se s kritiky synchronicity, kteří píšou:
Proces lidské mysli zvaný rozpoznávání vzorců vysvětluje důvody, proč si člověk tak dobře všímá různých nahodilostí ve svém životě, a snaží se jim vštípit nějaký racionální rámec.
Taková kritika je namístě, na druhou stranu se trochu míjí s konceptem synchronicity. Při synchronitní události totiž člověk nic nehledá, nic se nesnaží dělat (racionálně si něco zdůvodnit nebo podobně), nýbrž sama se mu dostavuje emocionální odezva na danou fyzickou událost. Čili on je tady pasivním příjemcem pocitu smyslu a ohromení, nikoli jejich aktivním strůjcem.
může to dělat podvědomí... tedy opakující se podobné vzorce si podvědomí vyloupne samo "z mnoha možností" a pak se diví jaká je to náhoda.
takhle třeba chápu i postuné změny v životě změnou vnitřního nastavení, člověk si začne všímat jiných detailů a tím se jeho život může zásadně změnit a pořád mluvíme o práci podvěodmí. Nikoliv vědomém ukotvování pozornosti.
Člověk celý život psychicky "zraje" (neboli celý život probíhá individuace, řečeno Jungovým termínem), takže v průběhu času, v různých etapách svého psychického vývoje člověk mění náhled na věci a žebříček hodnot. Např. v pubertě jsou pro tebe důležité (v popředí zájmu) jiné věci, než ve 30 letech věku, a kolem padesátky jsou pro tebe důležité zas jiné věci.
to jistě, ale jde o to dojít k určitému naplnění života. Kdy člověk je spokojený s tím co má a neschází mu nic.
Ano, to je ono tajemství, jak se učinit vyrovnanou osobností. Tohle je cíl všech náboženství, jakkoli různě ho formulují, včetně té cesty k němu, ať už jako spojení lidské vůle a vůle Boží (následování Krista), vyrovnání protikladů Jin a Jang, dosažení stavu Samádhi či Satori...
To jednoznačně pochází z nevědomí (či podvědomí), jiná možnost ani není, jde jenom o vysvětlení toho, proč se tak děje. Proč by to to nevědomí vlastně mělo dělat.
protože má tendencí srovnávat podobné... takhle si myslím lfunguje i mozek. Pořád srovnává to co má, s tím co je nové... mozek je samosprávný orgán a svému nositeli servíruje to co si myslí že chce :-)) i proto je tak těžké změnit hlavní nastavení hodnot či pozornost. Protože mozek je "slepý" a myslí si že ví co chceme.
četla jsem to v nějaké knize od mozkového chirurga. Bylo to zajímavé. Ptali se ho zda existuje svobodná vůle... on řekl že v krátkodobém horizontu nikoliv, mozek sám určí co "chceme", teprve v dlouhodobější horizontu můžeme změnit nasměřování tak aby to nás mozek vzal na vědomí a dodal nám relevantní odpovědi.
To samozřejmě mozek neustále srovnává vjemy a dělá s nimi různé
jiné operace, ale to, co se zažívá při synchronicitě, to je ojedinělá
událost, čili v jejím případě nejde o nějakou rutinní práci mozku (tedy
alespoň předpokládám, že hluboký pocit souvztažnosti mezi svým
psychickým a vnějším fyzickým děním, tedy emocionální pocit, že
fyzická událost nějak vyjadřuje tvůj psychický stav nezažíváš běžně
).
Jinak souhlasím s tím, že je mozek samosprávný orgán; to je koneckonců celé tělo, neustále v něm probíhají autoregulační procesy, které si prostě probíhají a nestarají se o to, jestli nám to vyhovuje nebo ne. To co řekl ten chirurg, to vlastně odpovídá tomu, co o vědomí a vědomém já říkal Jung.
Toto Jungovo pojetí je velmi blízké moderním konstruktivistickým a neurobiologickým konceptům, které ostatně opět poskytují náležité místo nevědomí. Podle nich se v případě já jedná o virtuální centrum virtuálního světa. Já sice není prvohybatelem psychických procesů, naopak, zpravidla zjišťuje jako poslední, co se bude dít, pro člověka však je velmi důležité, neboť úzce souvisí s tvorbou vědomí a prožíváním identity. Teprve tím je možné rozlišování mezi uvnitř a venku, vlastním a jiným. „Bez možnosti virtuálního vnímání a virtuálního konání by mozek nebyl schopen odvádět komplexní výkony, které odvádí. Skutečnost a její já jsou konstrukce, které dávají mozku schopnost zpracovávat komplexní informace, zvládat nové, neznámé situace a věnovat se dlouhodobému plánování činnosti.“ (Roth, 2001, str. 340)
Slovník analytické psychologie
no tak nějak to asi vidím... já je konstrukt, bez svého já bychom se nedokázali orientovat a nemělo by nás ovládat.
To, co píšeš vzniklo, bylo vytvořeno tvým mozkem. My jsme mozek, my
se ovládáme, tedy měli bychom se ovládat.
Ještě jednou - my jsme mozek a sice strukturovaný do funkčních areálů.
Důležitý je právě areál intelektu, který ve spoustě někdy chaotických
informací volí pro nás tu nejschůdnější variantu reakce, tím, že
hrábne do paměti, a moduluje etikou a morálkou.
Příklad : jdeš procházkou po Václaváku a najednou pocítíš potřebu močit. Kdybys byla kůň, tak se zastavíš třeba uprostřed davu lidí a uvolníš svěrače. Jenže jsi člověk, víš, že bys vyvolala veřejné pohoršení, nadto by tě esembák sebral a pokutoval. Tvůj intelekt tedy zvažuje schůdné možnosti. Veřejný pisoár je v nedohlednu, ale poblíž je kavárna a tak nasměruješ své kroky tím směrem. Teda tvůj mozek rozpohybuje tvůj podvozek správným směrem. Protože tvůj mozek, teda ty, máš informaci, že by tě také mohl zlý kavárník vykázat, tak si areál logiky vymyslí postup a tvé akustické výdeji nařídí vypustit akustickou větu "dobrý den, přineste mi prosím jednu rakvičku a jednoho turka k támhle tomu stolku, já si jen odskočím, dejte mi prosím klíč od WC (česky od hajzlu)".
To vše vymyslel mozek, tedy ty. Mozek je řídící centrála, přijímá informace z našeho těla a z okolí našeho těla a vypracuje optimální řešení.
ono to může mít ještě jednu další polohu. Samozřejmě s tebou souhlasím, ale zajímavé je to až v momentě když pozorovatel pozoruje... tedy vidí sám sebe jak si objednává rakvičku, bere klíče a jde na záchod a ukládá si tyto informace pod emocionálním zabarvením. A tento soudce může dělat problém, pokud děláme něco s čím nesouhlasí ale co je správně v daný moment a co vlastně ani nejde jinak.
Třeba v případě rakvičky začne nadávat a zase to sladké, budeš tlustá, nežer to ale mi nedbáme hlasu a sežerem to :-)))
My jsme mozek, my se ovládáme, tedy měli bychom se ovládat.
Tak takhle to úplně neplatí. Už jenom ta formulace "měli bychom se
ovládat" ukazuje, že se ovládat nutně nemusíme, což v takové chvíli
znamená, že naše jednání ovládá něco jiného než my sami, což
znamená, že my nejsme mozkem, tedy určitě ne celým mozkem. Uvedl
jsi situaci, kdy člověk ovládá svoje jednání, ovšem je v životě
nespočet situací, kdy člověk svoje jednání neovládá a ani nedovede
ovládat, ale ovládají ho emoce, ctižádost, ambice (osobní tužby), pudy
(tělesné tužby), ješitnost... Kromě toho ve spoustě případů, a možná
i většinově, jednáme nevědomě, bezděčně, spontánně, automatizovaně,
naučeně, tj. nejsme to v takovém případě my, kdo nás řídí,
nýbrž je to mozek, kdo nás řídí. Dále, v mozku neustále probíhá
nespočet procesů, jichž ale my nejsme subjektem, tj. nejsme to
my, kdo je provádí, nýbrž provádí je prostě mozek (a sem patří
i zpracování informací a hledání řešení).
Takže ano, mozek je řídící centrála, ovšem my jsme pouze
určitou částí toho mozku, jen tou malou, uvědoměním "osvětlenou"
částí mozku.
ad soucet:
.."mozek je řídící centrála, ovšem my jsme pouze určitou částí
toho mozku"..
spekulativni picovina, drahy priteli..
my jsme pouze určitou částí toho mozku
tohle jsi podložil jakými fakty?
kromě toho ovládání vede k ochromení a ovládající se jedinci mohou postupně upadnout do deprese.
Ideálem by mělo být zcela průzračné a správné jednání na první dobrou....tedy kdy již nejsme zmítání nějakými vnitřními běsy ale dokážeme reagovat úplně normálně a nemusíme se nijak ovládat ve smyslu sebeomezovat. jsme vnitřně svobodní a tudíž i šťastní
Jo to je ideál vyrovnanosti. Když všechny psychické komponenty pracují kooperativně.
Já bych s ním souhlasil, pokud by jsme to, co on tvrdí, že nevychází z
"já" nedokázali ovládnout.
V každém je "čertík" zabijáka" - ten kdo ho nedokáže ovládnout je z
pohledu zdraví nemocný člověk - proto jsem napsal ten dodatek - "pokud je
zdravý" - takže z mého pohledu i emoce a to další vychází z "já".
Nejlépe ilustrativní je asi ten fenomén nutkání. Zkus zodpovědět tuto otázku:
Když pociťuješ nutkání, např. když pociťuješ sexuální
nadrženost:
Je ta nadrženost něco, co jsi si vytvořil? Vyvolal či "implantoval" sis
jí?
Anebo je to něco, co se samo dostavilo? Co k tobě přišlo, tak jako když
pocítíš závan větru?
Je to už v podstatě "já" zakořeněno/je to dědičný instinkt.
A takových instinktů je vrozených v "já" je x.
Myslím, že jsi až moc ovlivněn Jungem a vše mu "žereš" a taky i v
tomto, co rozebíráš teď, tady, narážíš na jeho
koncept nevědomí.
Stačilo mi Junga ty 3-5 dní, co jsi se tady natahoval s necrem.
No a jaká je teda tvoje odpověď?
A nebo B? Jsi té nadrženosti strůjcem, sám jsi se rozhodl že jí budeš
prožívat, anebo se ti děje, protože přišla "bez vyzvání" a ty o ní
třeba ani nestojíš?
C - nedokážeš pochopit, že i to vrozené - co nedokážeš ovlivnit, je
taky součástí tvého "já".
Howgh
Takže odpověď je ale B, ne? Ty jsi se pro nadrženost nerozhodl, ale ona přišla "sama od sebe", ne?
Když to vezmeme jak to říkáš, tak jestliže o tu nadrženost nestojíš a přeješ si, aby zmizela (nebo stejně tak když jsi zamilovaný a chceš, aby ta zamilovanost zmizela), tak potom jak to, že to nedovedeš zařídit, aby zmizela, když přece vychází z tvého já? Jak to, že já to nedovede zařídit, když to přece vychází z něho? Přece by to mělo umět zařídit, když to to já "dělá". Prostě by to jednoduše přestalo "dělat", ne?
Je to jednoduché já je žádostivost a vše co chceme je pomíjivé, když ustalime mysl sex nebude jen droga kvůli potěšení.
Lidé (homo Sapiens) zdědil po svých zvířecích předcích pudy.
Pud sebezáchovy nařizuje panický útěk v hrozícím nebezpečí. Koně a i lidé se splaší, přestanou myslet a chaoticky zdrhají. Také se sdružují do spřísežných skupin ve kterých se cítí bezpečně - fašisti, komunisti, náboženské spolky. Mají vlastní, někdy i tajné rituály, pozdravy, poznávací znamení a pod. To není jen to křižování se při jakékoliv příležitosti, nebo soudružské tykání.
Pud udržení druhu, tedy sexuální pud. Ten je u některých druhů silnější, než pud sebezáchovy. Nutí především samečky se samičkám předvádět, okázale měřit síly a i bojovat proti jiným samečkům. Tento pud také u mnohých vítězí nad jejich rozumem a nad jejich inteligencí. Rusácký i USÁcký autokraté trpí patologickým stádiem tohoto pudu.
Nejspíš proto, že Já je řízeno Nadjá a Nadjá a Já řídí člověka, nikoli člověk Já a Nadjá
Proti tvému pojetí se dá namítnout více věcí, např. že soudy přihlížejí k tomu, když je trestný čin spáchán pod vlivem afektu, tedy silné emoce, protože člověk pod afektem ztrácí sebekontrolu, tj. jednání člověka neřídí já, ale afekt. Což by bylo divný, kdyby ten afekt vycházel z já (v takovém případě by to jednání pořád mělo řídit já).
ad soucet:
jestli mas problem s "nadrzenosti" a "nedovedes zaridit, aby zmizela", doporucil
bych ti zrejme kastraci, drahy priteli.. dle meho tim pomuzes nejenom sobe, ale
i "lidstvu" - krome toho, ze uz to nebude "prichazet samo od sebe", se navic jiz
nebudes schopen rozmnozit
ad soucet:
.."nemám s ní problém, mudrlante"..
jeden by snad i rekl, ze kdyz nekdo v souvislosti s nadrzenosti, o kterou
nestoji a prisla bez vyzvani, se pta na to, proc to JA nedovede
zaridit, aby to jednoduse prestalo delat, s tim zrejme problemy ma, drahy
priteli
Všichni kromě tebe tady správně pochopili, že řeč byla o zařízení psychologickými prostředky, mudrlante.
ad soucet:
.."řeč byla o zařízení psychologickými prostředky"..
vzdyt ano.. hovorim o schopnosti, kterou dle tvych prispevku zrejme
nedisponujes, tedy o schopnosti mit sve sexualni vzruseni a touhu pod
"kontrolou" - jako psychicky zdravy jedinec umim pracovat s dusevnimi i
fyzickymi podnety natolik, ze by mne skutecne nikdy nenapadlo psat o nemizici
nadrzenosti apod.
Jakkoli je sympatické, že se považuješ za duševně zdravého, tak řeč nebyla o tom, mít je "pod kontrolou", pod kontrolou je má skoro každý, ale umět způsobit, aby touha (či jakákoli emoce) zmizela, a to "na povel".
Ono tyhlety věci jako touha a emoce, mají vlastní dynamismus a jejich příchod ani odchod si nelze přímo vynutit. Dají se do jisté míry ovlivnit, ale zase jenom nepřímými prostředky. Což ukazuje na to, že nejsou přímým aktem vůle a tedy že nevychází z já.
ad soucet:
obcas u obzvlast dementnich diskuteru pristupuji ke konstatovani, ze maji
nasrano v hlave - v tvem pripade to vsak lehce poupravim na Jung ti
nasral do hlavy, drahy priteli..
To se spíš ukazuje, že do hlavy nasral tobě, protože já konstatuji obecné psychologické skutečnosti, které se můžeš dočíst v kdejaké učebnici psychologie, blázne egomanskej.
ad soucet:
kdyz pises nesmysly o tom, ze "touha a emoce nevychazi z ja", a to navzdory
skutecnosti, ze diskutovana sexualni touha je touhou primarni, nepredpokladas
snad, ze to ponecham bez povsimnuti..
jo je to pravda touha a emoce vycházejí z těla které je od narození nějak zformované a má nějaké atributy a to každý člověk podobné ale jiné. Stejně tak je každá člověk talentovaný na něco jiného.
Nemůžou vycházet z já, když jimi já libovolně nedisponuje, nemá nad nimi libovolnou ani přímou kontrolu. Přesnější je tudíž říci, že tyto já "napadají" a "zmocňují" se ho. A tak je to také popisováno. Sám jsi ostatně napsal, že sexuální touha je především touhou tělesnou.
ad soucet:
jelikoz jsme nase tela i mozek, telesna touha pochopitelne vychazi z nas
Nevychází z našeho já. Nejsou jeho činností. Nejsou to akty
naší vůle, ale naopak objevují se spontánně, i třebas proti vůli
já. Touhy ani emoce "nedělá" já, nevytváří je, nýbrž
se mu dějí, přicházejí k němu "zvenčí". Proto je taky já nemá
pod přímou kontrolou, protože není jejich subjektem.
Touhy a emoce tu fylogeneticky byli daleko dříve než tu bylo já.
Jsou tudíž činností instinktivního systému: emoce jakožto reakce
regulující jednání, touhy jakožto naplňování biologických potřeb
(pudů). A instinkt je v protikladu k já; instinktivní chování je
opakem volního jednání.
ad soucet:
.."Touhy ani emoce "nedělá" já, nevytváří je, nýbrž se mu dějí,
přicházejí k němu "zvenčí"..
pises naprosty nesmysly - vnejsi mohou byt kuprikladu podnety, ale nikoliv
emoce..
Všechno mám odůvodněný, tak to laskavě neignoruj.
Emoce i touhy vznikají mimo já (mimo vědomou oblast) a k
já jsou posléze přivedeny (vniknou do vědomé oblasti). Z pohledu
já tedy přicházejí zvenčí, z jiné psychické sféry.
Já je jejich objektem a nikoliv subjektem.
ad soucet:
neignoruji to, ale konstatuji, ze je to naprosty nesmysl.. prokazuji to
kuprikladu neurovedecke testy emocionalnich reakci - vytvari je nas mozek, drahy
priteli
Konstatuješ to na základě ignorace.
Jistě, emocionální reakce vytváří náš mozek, co taky jiného, že? Ale
nevytváří je naše já, protože jsou to samovolné, instinktivní
reakce.
ad soucet:
.."nevytváří je naše já, protože jsou to samovolné, instinktivní
reakce"..
dalsi naprosty nesmysl, drahy priteli.. nas mozek se tak v ramci evoluce vyvinul
- instinkty jsou de facto "zakodovany" v nasi DNA, zvysuji kuprikladu nasi sanci
na preziti a rozmnozeni se.. podnety k tomu sice byly vnejsi, ale instink je
vnitrni zalezitosti
Tím jsi to mé tvrzení nezpochybnil, ale naopak potvrdil. Aktivity našeho já jsou volní aktivity, které nejsou zakódovány v DNA, tak jako instinkt. Instinktivní reakce nejsou aktivity našeho já.
ad soucet:
samozrejme, ze nikoliv.. chapu sice pristup ve stylu "psychologizace" vseho, ale
JA je me telo a mozek - to, ze diky evoluci doslo k "automatizaci" opakovanych
aktivit na konkretni podnety a staly ze z nich do nasi DNA "zakodovane"
instinkty, zrejme jedincum, jimz Jung nasral do hlavy, jaksi unika
Nasráno v hlavě od Junga máš naopak ty, protože ze svého poukázání na fakta neumíš učinit správný závěr. Já nemůže být tvé tělo a mozek, protože já (volní aktivity) nenáleží k instinktu (nejsou to instinktivní aktivity). Dokud tohle budeš ignorovat, budeš plácat vykrucující se blbosti.
ad soucet:
opet se mylis.. jelikoz se vsak drzim se vedeckych poznatku a racionalni
argumentace, nemohu s picovinama, ktere zde prezentujes, pochopitelne
souhlasit
ad soucet:
klidne mne povazuj za ignoranta, co ma nasrano v hlave - na tom, ze meles
sracky, to samozrejme nic nezmeni
ad soucet:
zadna objektivni fakta ani racionalni argument, ktery by tve tvrzeni relevantnim
zpusobem podeprej, jsi "prozatim" neprezentoval a ver, ze narozdil od tebe to
jsem schopen posoudit, drahy priteli
Tohle neokecáš, materiálu je tu přehršel, co dokazují tvůj sračkomozek.
ad soucet:
a je to opet zde.. jelikoz nesouhlasim s picovinama, tak tomu urcite nerozumim,
vid?
ne, tohle je opět zde: protože jsi ignorant a máš navíc v hlavě nasráno, tak to hodnotíš tak, jak to hodnotíš. Materiálu to dokazující je tady celá řada.
je to pravda, důkazů je tu přehršel, a ty si věř, čemu chceš, blázne egomanskej.
ad soucet:
narozdil od tebe "verim" vedecke metode a racionalni argumentaci a
nikoliv iracionalnim spekulacim a produktum predstavivosti
ad soucet:
perfektni - v tom pripade tedy ten argument a dukaz prezentuj, jestlize to mas
stejne jako ja..
ad soucet:
co ti na pozadani o argument a dukaz prijde "fakt uzasne"? je to prece uplne
normalni soucast nazorove vymeny
Ignorantství rozhodně není "uplne normalni soucast nazorove vymeny",
drahý příteli.
ad soucet:
v tom pripade mas idealni prilezitost zabranit sireni ignorantstvi prezentovanim
racionalniho argumentu a predlozenim dukazu - nikdy jsi k tomu vsak nepristupil
a pouze meles dokola sracky v konverzacni forme, NIEMANDE
ad:
uprimne receno se tomu vsak vubec nedivim, protoze nic, co by splnovalo naroky
vedy ci filosofie nemas.. je to totiz jen a pouze tva vira
Jasně, poznatky akademické vědy jsou mou vírou. Seš fakt kádr vole!
ad soucet:
velmi rad se s tebou zminenymi "poznatky akademické vědy" jako vzdy
vyporadam.. predevsim mne zajima, v jake vedecke praci se konstatuje ze
"touhy ani emoce "nedělá" já, nevytváří je, nýbrž se mu dějí,
přicházejí k němu "zvenčí" a jakym zpusobem to bylo overeno s ohledem
na zvolenou vedeckou metodu..
predem moc dekuji za odpoved, drahy priteli
ty si fakt musíš dělat prdel, protože takhle blbej snad ani být nejde.
ad soucet:
jelikoz jsi opet neposkytnul onen dukaz a argument, mohu te o ne navzdory
skutecnosti, ze mne mas za lhare, blbce, ignoranta, egomanskeho cvoka apod.,
pozadat?
moc dekuji..
Chápu to tak, že emoce přicházejí na vnější podněty. Kdo dokáže plakat, mít vztek, upřímně se zasmát apod. bez vnějšího podnětu, je duševní masochista.
Nevytváří je "já", jak píše soucet. Nebo vy snad dokážete, když jste klidný, říct si, tak a teď budu brečet a brečíte? Já to teda nedokážu si to přikázat.
ad Betka5:
podnet emoce muze byt prece vnejsi ci vnitrni, takze za predpokladu, ze se
rozhodnu si privodit emoci obdobnou te, o ktere pisete, bohate postaci, kdyz si
vybavim situaci, ktera mne so takoveho stavu privede.. jelikoz jsem na vlastni
oci videl umirat dite v naruci sve matky jakozto nasledek tragicke autonehody,
konstatuji, ze bych toho schopen byl
ze se rozhodnu si privodit emoci ... kdyz si vybavim situaci, ktera mne so takoveho stavu privede
Čili neuděláš tu emoci, ale uděláš představu a čekáš, že se spolu s ní dostaví i ta emoce, že? Nevytváříš emoci, ale přivozuješ si jí, že? Narozdíl třeba od těch představ, které máš přímo ve své moci a můžeš je vytvářet přímo.
ad soucet:
vytvorim zcela intencionalne emoci, a to na zaklade vnitrniho podnetu
Nejsi to ty, kdo tu emoci vytváří. Ty vytváříš jenom představu, na základě které se má ta emoce dostavit. Takhle jsi ten proces popsal (a správně).
ad soucet:
nesmysl, vytvarim ji ja, muj mozek.. shodou okolnosti jsem te jiz dnes odkazal
na neurovedecke testy emocionalnich reakci, ktere prokazuji to, ze emoce
vytvarime my
Podle své vlastní formulace jí nevytváříš ty, protože si jí přivozuješ, neboli vyvoláváš. To co ty, tedy tvé já vytváří, je představa. Nic víc tvé já nedělá, než že vytvoří představu, obraz. Emoce se pak nato vynořuje spontánně zhlouby psychiky jako reakce na tu představu.
ad soucet:
slovickareni ti nepomuze.. predstavu vyvolam intencionalne ja, tedy onen vnitrni
podnet a reakci na nej je mnou chtena emocionalni reakce, o ktere tva kolegyne
napsala, ze by si ji nedokazala prikazat, drahy priteli..
To není slovíčkaření, to je přesný popis toho, co se děje. Ty si tu emocionální reakci nevytváříš, nejsi jejím strůjcem či tvůrcem. Strůjcem jsi jenom představy. Představy, která má tu emoci přivodit. Ve věci té představy jsi aktivní tvůrce, ve věci té emoce jsi pasivní příjemce. Takhle se věci mají a takhle jsi je i bezprostředně popsal.
ad soucet:
nesmysl v rozporu s tim, co jsem napsal a samozrejme i poznatky moderni vedy,
drahy priteli..
Tak si to po sobě přečti, cos napsal. Nevytváříš si aktivně nic než představu, obraz. Emoce se ti nato dostavuje (přivozuješ si jí tím). Poznatky moderní vědy jsou s tím v souladu.
Naprostý smysl. Ani nevíš, cos napsal. Kromě toho žádný vědec netvrdí, že jsou emoce volním aktem.
ad:
priprav si prosim ten argument a dukaz - rad bych to dnes uzavrel.. bezim ted na
fotbal, ale v deset bych mel byt zpatky doma
To rozhodně nevíš, protože sám sebe vyvracíš.
Odkazuješ se na vědu a ta je přitom v naprostém souladu s tím, co
říkám.
Zajímá mě, jak dlouho ještě se tu bude to tvoje hypertrofované ego
ztrapňovat.
ad soucet:
uz mne to nebavi.. nejsi schopen demonstrovat pravdivost tveho tvrzeni a jen
slovickaris
Jeho pravdivost jsem demonstroval na tvých vlastních slovech i na vyjádření Práva vycházejícího z akademické psychologie. Naopak ty nejsi schopen demonstrovat pravdivost ničeho, co tvrdíš. Žádná tvoje námitka nemá opodstatnění a je jenom planým vykrucováním a ignoranstvím.
Nebo podobně nálada coby déletrvající emoční stav. Jakési vnitřní, psychické klima. Tu si taky nevytváříme my sami, ale je nám vytvářena a jaksi "vnucována".
To je nesmyslný příklad - píšeme o emocích ne o hraní - herectví - ale herec to umí a určitě to dokážou i jiní.
Emoce dostává každé "nové" já do vínku - nemůžeš oddělit emoce od "já"
Ano, emoce přicházejí tak jako přicházejí podněty. Jejich objevení se není výsledkem volní aktivity subjektu ("já").
Vy teď asi cítíte vůči vašemu oponentovi zlost, což je emoce. Kdyby vás nerozčiloval svými příspěvky, taky byste cítil v sobě zlost?
ad Betka5:
zlosti bych to nenazval.. spis mne sere jako kuprikladu v noci komar, kteryho
sice muzu rozmacknout, ale kdykoliv kdyz se naprahnu, tak “vodleti”.. jinak
soucet je onim vnejsim podnetem me emoce - iniciuje je, ale je ma, vytvari ji
muj mozek
Když si komár píchne, lze ho lehce zabít.
Povětšině ale komáři jen neškodně piští.
ad Betka5:
neni potvora.. komarem se narodil a nemuze za to - obdobnym zpusobem jako soucet
nemuze za to, ze nema dostatecnou intelektualni kapacitu
No tvé ego což vím dlouho že tvé ego neumí přiznat že se mylis v
určitých věcech
To jsi měl napsat, že jsi akademický vědec a tvé tvrzeni je jediné
správné a bez další diskuse - to by jsme ani nediskutovali a brali by jsme
to jako konečnou věc.
Jenže moje já zatím postřehlo, že se tady hraješ na odborníka na Junga a
jeho "práci" a oháníš se jenom ním.
V tom případě jsi ignorant, jak jsem psal. Důkaz:
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123018#p123018
Nerozumíš jedno, že s tím jednoduše nesouhlasím.
Ignorant jsi ty pokud nedokážeš rozlišovat mezi slovem ignorant a
ignorování.
Slovo: ignorant
Význam: neznalec, nevzdělanec
Takže to ne - doufám, že se už nenachytám k diskusi s tebou - pěstuj si
svoje ego bez emocí.
ad DalkoT:
vcera napsal, ze necetl jedno z jeho nejvyznamnejsich del, takze o odbornosti
vazne pochybuji..
Synchronicita je nejvýznamnějším Jungovo textem tak max. pro ezoteriky a
bláznivý filozofy.
Vůbec ne. Ale chápu, podle toho jak už jsem tě poznal, že pro tebe je to
text č. 1.
ad soucet:
schvalne jsem si kvuli tobe otevrel wiki a i tam je nikoliv nahodou mnou zminena
kniha mezi ne zarazena
zabránit ignorantství můžeš jedině ty, když si necháš vyšetřit a
"opravit" hlavu, cvoku egomanskej.
Myslím, že ani nevíš, co je to ignorantství a už by jsi mohl přestat
urážet - je to ubohost.
Pokud nesneseš jiný názor, tak se na diskutování vyser.
ad:
pevne verim, ze vyjma toho "smajliku" u me prosby bude nasledovat i mnou poptany
argument a dukaz..
Spíš bych se přiklonil k tomu, že jsi už zase ve fázi, když chceš
mít pravdu za každou cenu.
Takže to jdu raději, tak hodinku - dvě, něco dělat na zahradu - je 14
stupňů, polojasno.
Ale nepředkládáte relevantní protiargumenty. Nic, co by zpochybňovalo, co píšu.
Doposud jsi předložil jen svůj pohled - svůj názor - nějakých
relevantních argumentů jsem si nevšiml - jen tvých tvrzení.
Byli to tvrzení akademické vědy! Volní aktivita a instinkt jsou dva póly lidské činnosti.
Emoce prozradí víc, než si myslíme. Ukážou jací jsme, odhalí
vnitřní a naprosto unikátní svět každého z nás podobně jako otisky
našich prstů.
Tak aby to nebylo jen ode mě :
https://www.manzelstvi.cz/zivot-v-manzelstvi/povzbuzeni/emoce-zrcadlo-meho-ja.html
Pavel Raus, M.A. et M.A., Ph. D. - vystudoval klinickou psychologii a teologii na Wheaton College v USA a doktorát obdržel na Olivet University v San Francisku.
No tobě se to jen tak vidí, že jsou to instinktivní reakce - to propojení tam ale je.
To si přečteš v každé učebnici psychologie. Emoce jsou instinktivními (vrozenými a taky neuvědomělými) regulátory chování. Instance já představuje druhý regulátor chování, který je fylogeneticky (evolučně) daleko mladší.
"Psycholog, psychoterapeut a autor knihy Všímavost a soucit se
sebou Jan Benda vysvětluje, že opravdové
sebepoznání (poznání našeho Já) nám umožňuje vymanit se z nezdravých
emočních schémat a také nalézt intimní blízkost s
druhými. .{color: red}"
Takže si své emoce dokážeme regulovat pokud poznáme své já do "hloubky" -
AŽ K EMOCÍM - tak že poznáme celé své já - kdo to nedokáže, tak není
zcela zdráv.
Regulovat ano, ale nepřímo. To už jsem psal. Protože nejsou činností našeho já.
Jak nepřímo - snad přímo, ne?
Jde o povahu - někdo si řekne, že se na tom pohřbu nerozpláče a "ustojí
to" - jiný si řekne to samé, ale "neustojí to".
No právě, toho druhého pláč přemůže. Protože emoce nemáme pod přímou kontrolou.
Nechápeš, že je jedno, jestli je máme, či nemáme pod kontrolou - je to součástí toho našeho já - je to "vizitka" já - ukazuje osobnost/já v "celé jeho nahotě"
opravdové sebepoznání (poznání našeho Já) nám umožňuje vymanit se z nezdravých emočních schémat a také nalézt intimní blízkost s druhými....formuloval by som to inak: - že je to poznání našeho "já" je skrz obnaženie svedomia je to poznanie seba vo svedomí a v srdci, svedomie vždy "kričí", srdce potvrdzuje svedomie....zmena vo svedomí v prospech dobra a lásky otvára srdce pre to, aby sme si viac všímali iných, nie seba...
Ano - to je další stránka toho já - s tím se počítá, ale mi to teď bereme z jiného "uhlu".
Tohle dokážeš pouze zklidněním myslí různými způsoby viz meditace třeba
No to už fakt ne.
Emoce a touhy jsi už dostal do "vínku" - jsou to dědičný záležitosti - ty
se věkem "otesávají" nebo "pěstují"
No jistě. Už proto nemůžou vycházet z já, které se objevuje teprve někdy kolem 2,5 roku věku (jak se v literatuře uvádí).
Tvé "já" se skládá ze všech těchto "věcí" - "já" je celek se vším
všudy a emoce vycházejí z něho a je jedno jestli je ovládáš, nebo ne.
Nemůžeš je oddělovat od "já" - liší se, ale jsou součástí "já".
Je to osobnost člověka - je to celek a mozek je jeho "centrála".
Když říkáš jsem to já a ukážeš na sebe, tak myslíš jen mozek?
"Já" - je de facto filozofický pojem a uvědomění si sám sebe -
rozpitvávat jak ho chceš rozpitvat ty je už jen spekulace.
Dalko :: Promin je to uplne mimo -- nevis nahodou v kolik hodin rusove rusove
poslali tu raketu na
Kryvyj Rih na Ukrajine?? - Hledam to co pisou ceske media a nemuzu nic najit
:-((( byl bych ti hodne vdecny - nebo nekomu jinemu kdyby jste mne to napsali??
Tady taky nemu sehnat presny cas ale podle toho co pisou tak bylo po 8 hod.
vecer -- Co jsem mne nezda - rusove vedsinou strili rakety v noci.
ad kiwiboy:
podle zaberu po zasahu to na noc moc nevypada, spis onen uvedeny vecer..
necroczar --- rozhodne neomlouvam zabijeni deti -- to ani nahodou ne -- nejak se mne nechce verit, ze by to udelali naschval -- mozno se jednalo o zasazenou raketu ktera spadla nekam jinam -- nebo je to schvalne tak napsane a nemusi to byt uplna pravda -- ja osobne neverim v tomto ani jedne strane
keď sme už pri zabíjaní detí, vo válke zabíjať deti je neskutočný hnus...ale aj zabíjanie detí umelým (vyvolaným) potratom je stejný hnus - umele potratené dieťa nie je dieťa? spolu v Česku i na Slovensku sa ich potratí ročne okolo 100 tis. + ďalšie státisíce po použití hormonálnej antikoncepcie//HA...
ad kiwiboy:
ministerstvo obrany Ruske federace se vyjadrilo, ze cilem uderu "vysoce presnych
raket" bylo setkani jednotek a zapadnich instrukturu v restauraci.. ani podle
nich se tedy nejednalo o jednu tebou zminenenou "zasazenou raketu ktera
spadla nekam jinam"
necroczar -- tak jakto, ze se uvadeji i mrtve deti a vic bez kdo jiny?? Proto pisu, ze vtom neverim ani jedne strane. Bylo vubec raketou zasazeno i to decke hriste??
ad kiwiboy:
reagoval jsem na tve, ze se mohlo jednat o raketu, ktera byla zasazena a spadla
nekam jinam - to netvrdi Ukrajinci ani Rusove, drahy priteli.. na "sidlisti",
ktere bylo zasazeno, se nachazi i detske hriste a jestli se skutecne jednalo o
balistickou strelu Iskander-M s kazetovou hlavici, ktera maximalizuje ztraty,
zabrat by pochopitelne dostalo i to hriste
necroczar ale ja nepsal, ze se jednalo o zasazenou raketu - spatne jsi mne
pochopil ja napsal --
mozno se jednalo o zasazenou raketu ktera spadla nekam jinam --- mozno se
jednalo a ne jednalo se
ad kiwiboy:
.."proste nevime a tvrdime"..
Rusko oficialne potvrdilo cil a duvod (setkani v restauraci) a obytna zona
zasazena byla.. co podle tebe nevime a pritom tvrdime?
necroczar --- takze ukrajinsky vojaci si davaji rande z cizima vvojakama na ukrajine v hospode mezi obytnyma budovama a vedle s deckym hristem. Da to rozum??
necroczar -- tak jak to podle tebe bylo - ty veris co napisou novinky nebo
rekne Zelenskyj?
Nic proti ale mozno kdybychom udelali DNA Zelenskeho tak je cistokrevnejsi rus
nez Putin
soucet - ze jeho rasa neni mychana jinou - DNA urcuje rasu o ktere neni
pochyb, ze je takova --
Mozno by to pomohlo pochopit -- kdyz napisu treba cistokrevni pes -- snad to
pochopis.
a jaká je prosimtě ta ruská rasa? jak se pozná, že je nějaká rasa
ruská?
rasy (a rlzne fenotyoické varianty človeka) su spôsobené v určitej rôznosti vo variabilite genetických alel (rôzne mutácie v genetických alelách rozličných skupín národov) - gény (genotyp) človeka je však nenarušený, vždy ide o genotyp človeka...
ad kiwiboy:
novinky nectu a Zelenskeho vyjadreni jsem prozatim nezaregistroval.. co ma vsak
jeho DNA, ktera by prokazala, ze je vetsi Rus nez ten zmrd Putin, spolecne s
vecernim utokem na sidliste, bohuzel netusim
ad kiwiboy:
v predchozim prispevku jsem to rozvedl, kdyz jsem psal o oficialnim prohlaseni
ministerstva obrany Ruske federace
ad kiwiboy:
napsal jsi "mozno se jednalo o zasazenou raketu ktera spadla nekam
jinam" a ja reagoval, ze to tvrdis pouze ty..
Nějak ti asi uteklo, že 70% cílů bylo letos na civilní cíle.
Že by to všechno bylo tak jak píšeš?
Tvoje naivita je obdivuhodní.
Rus nechce mír.
Rus chce Ukrajinu zničit - ví, že NATO zatím nezaútočí a proto je stále
víc a víc agresivnější,
Putin už ztratil vše, co ho dělalo člověkem - je to zrůda.
Nevím, ale myslím že to bylo podvečer - v noci by tak asi nebylo tolik
dětí, ne?
A že se ti to nezdá?
Oni útočí kdykoliv - obchodní centra plné lidi a pod. jsou toho
důkazem.
Nebo chceš zase spekulovat, že to ne oni, oni jsou dobráci - útočí jen v
noci.
Dalko tak ty deti mohli byt zasazeny i v baraku -- mne se ani tak nejedna oto konkretne -- mne jde jenom oto, ze media vzdy napisou cas a ted ne -- je to cele divne -- jeden tvrdi to druhy zase neco jine nebo byl zasazehy dum hned vedle deskeho hriste -- to je informace na city. Nikdo nenapise - treba byla tam zasazena ukrajinska armada ktera pouziva deti jako zive cile
Neskládá. To, co není aktem vůle, to není činností já. Řeč je samozřejmě o psychické instanci já, onom prvku, které je centrum naší identity a z něhož vychází volní jednání. Osobnost je obsahově širší pojem než já.
Skládá - ty asi ani nevíš, co to "já" vyjadřuje - máš nějaké své
já jiné jako ostatní a omlouváš afekty tím, že jsou neovladatelné.
Každý má jiné sklony k afektům - jsou různé povahy - afekty zahrnují
všechny (možno všechny) emoce - a jsou součástí toho já, které
opisuji.
Ne každý přečin/zločin v afektu je omluven - "nepříčetností" -
podléhá "psycho" analýze u odborníka.
Povětšinou se zjistí, že daný člověk trpí nějakou poruchou.
Takže znova: aktivity já jsou volní aktivity, a emoce ani afekt nejsou naší volní aktivitou, nýbrž je to spontánní aktivita, aktivita našeho vegetativního systému (řekněme). Nevycházejí tedy z já, ale z instinktivní oblasti.
Takže znova - všechno co opisuješ je součástí já a je jedno jestli to
ovlivňuješ nebo ne - v konečné fáze to ale stejně ovlivňuješ - nepiš o
něčem, co ovlivnit nemůžeš.
Nemůžeš ovlivnit růst, nebo něco podobného.
Emoce můžeš ovlivnit i když někdy to nejde - například na pohřbu někoho
blízkého - nebo ten smutek/pláč to není emoce tvého já??
Úplně ignoruješ, co píšu.
Emoce není naší volní aktivitou, ale spontánní, samovolná aktivita
instinktivního systému. Vem to prosím na vědomí.
Neignoruji - jen s tím nesouhlasím.
To snad můžu, ne?
Tvé tvrzení má stejnou váhu jak to moje.
Instinkt je se leknout - ale následná emoce strach se dá regulovat,
Mýlíš si instinkty s emocemi.
Ano, ale ta emoce strachu, ta přišla sama, tu jsi si nevytvořil. Tak je taky prací instinktu.
Ne - někdo se jen lekne.
Ten strach jako emoce a jiné emoce jsou vrozené a reagují na podnět - a jsou
samozřejmě součástí já - nejsou někde jinde - nevycházejí "z paty"
No jistě. Nevycházejí z paty, ale nevycházejí ani z já, protože nejsou jeho aktivitou, nýbrž aktivitou instinktivního systému. Copak je to tak těžké pochopit?
Protože je to nesmysl.
Možno to nechápeš, protože nedokážeš ovládat své emoce - a potom by to
bylo z tvého pohledu v pořádku.
Ale z mého ne.
Pa
Tak podívej, tady jsem našel, jak na afekt/emoci nahlíží právo, a to se opírá o poznatky psychologie:
... O afekt se u obviněného nejednalo proto, že jeho projevy mu nenasvědčovaly. Afekt totiž představuje porušení duševní rovnováhy, jež může být normálně probíhající, nebo patologické jako duševní porucha (patologický afekt a patologická nálada), pro nějž je zpravidla charakteristické krátkodobé trvání a přechodný charakter, avšak existují i afektivní napětí či reakce, které mohou trvat značně dlouhou dobu (tzv. protrahovaný, kumulovaný nebo chronický afekt). Pro afekt je charakteristické zúžení vědomí a snížení racionální kontroly (srov. RABOCH, J., ZVOLSKÝ, P. Psychiatrie. 1. vydání. Praha: Galén, 2001, s. 130). Afektem (z lat. afficere – působit) rozumíme silný, bouřlivě a krátce probíhající citový stav (např. hněv, zděšení, radost, nadšení), zpravidla provázený vegetativními reakcemi (zrudnutí, zblednutí, změna rytmu dechu, pocení, bušení srdce atd.), mimickými projevy či zvláštnostmi hlasového projevu a gestikulací (viz např. HARTL, P., HARTLOVÁ, H.: Psychologický slovník. 1. vydání. Praha: Portál, 2000, s. 19). Afekt není volní psychickou aktivitou subjektu, ale druhem prožívání, k němuž v psychice dochází na základě určitého vnějšího nebo vnitřního podnětu. Takovým podnětem bývá neočekávaná situace, spojená se ztrátou nebo ziskem něčeho významného, nebo situace pro člověka důležitá (např. ohrožení určitých cílů, hodnot, zájmů). Afekt může mít ladění pozitivní (nadšení, radost), ale z hlediska trestního práva mají význam především negativní afekty zlobné a afekty strachu (GILLNEROVÁ, I. a kol. Slovník základních psychologických pojmů. Praha: Fortuna, 2000, s. 7).25. ...
https://www.akjanosek.cz/2021/04/06/rozdil-mezi-rozmyslem-a-vrazdou-v-afektu/
Doufam, že to taky nebudete ignorovat.
ad soucet:
i toho jsem narozdil od tebe samozrejme schopen.. jestli tomu neveris, zkus ve
chvili, az ti ho bude hulit nejaka dama, myslet na to, ze si tvyho pindoura rve
do huby nejakej plesnivej dedek, treba ten dement Jung.. okamzite bys zvadnul
jako ja, nebo bys mu to napral do ty jeho smradlavy drzky a poradne ho nakrmil?
predem moc dekuji za odpoved, drahy priteli
Tím se nezbavíš sexuální touhy jako takové, ale jenom erekce. Sexuální touha či nadrženost není spojena přímo s erekcí, s erekcí je spojen sexuální akt, tedy ukojení té touhy. Čekal jsem, že úplně nepochopíš, o čem je řeč, mudrlante.
ad soucet:
touha participovat na sexualnich aktivitach a recipovat s tim spojene "poteseni"
je sice hnana mnoha faktory (multifaktorialni perspektiva), ale predevsim se
jedna o touhu telesnou, de facto o jednu z nejsilnejsich
lidskych potreb - nejde sice pouze o snahu o rozmnozeni, ale z evolucniho
hlediska se jednoznacne jedna o potrebu - proc myslis, ze mame treba stejne jako
zvirata schopnost vysilat chemicke signaly (feromony apod.) a reagovat na ne?
ZROVNA O SEXUÁLNÍ NADRŽENOSTI VÍM DOST je to tak že něco si žádá
tělo a něco tvoje mysl.
Většinou tělo automaticky ví kdy má dost ale mysl nemá dost nikdy. Tedy u
jedinců kteří myslí neustále na sex ale proč na něj myslí když tělo
už má dost to nevím.
Z tvého příspěvku soudím, že se to děje právě tobě.
Tak co kdyby tvoje já, ale hlavně Nadjá, opustilo tvoje tělo a zkusilo
zjistit, co to s tebou je? .-))))))))))
Tak piš o jeho konkrétních konceptech, aby to bylo korektní, protože mluvit o Jungovo dílu jako o nevědeckém, znamená ho neznat.
Synchronicita není metafyzická konstrukce, pokud tedy slovo "metafyzický" znamená "vně našeho vesmíru". Vysvětluje se ideou, že hmota a psýché jsou dva póly jedné věci, tj. není tu dualita psýché-hmota či duch-hmota, ale jejich paralelismus (máme jeden svět, sestávající ze dvou těchto aspektů). Jak už jsem psal, pro koncept archetypu není tato nadstavba nutná, a archetyp může být nazírán jako čistě biologický prvek, tak jak ho Jung původně koncipoval.