nemám s ní problém, mudrlante.
ad soucet:
.."nemám s ní problém, mudrlante"..
jeden by snad i rekl, ze kdyz nekdo v souvislosti s nadrzenosti, o kterou
nestoji a prisla bez vyzvani, se pta na to, proc to JA nedovede
zaridit, aby to jednoduse prestalo delat, s tim zrejme problemy ma, drahy
priteli
Všichni kromě tebe tady správně pochopili, že řeč byla o zařízení psychologickými prostředky, mudrlante.
ad soucet:
.."řeč byla o zařízení psychologickými prostředky"..
vzdyt ano.. hovorim o schopnosti, kterou dle tvych prispevku zrejme
nedisponujes, tedy o schopnosti mit sve sexualni vzruseni a touhu pod
"kontrolou" - jako psychicky zdravy jedinec umim pracovat s dusevnimi i
fyzickymi podnety natolik, ze by mne skutecne nikdy nenapadlo psat o nemizici
nadrzenosti apod.
Jakkoli je sympatické, že se považuješ za duševně zdravého, tak řeč nebyla o tom, mít je "pod kontrolou", pod kontrolou je má skoro každý, ale umět způsobit, aby touha (či jakákoli emoce) zmizela, a to "na povel".
Ono tyhlety věci jako touha a emoce, mají vlastní dynamismus a jejich příchod ani odchod si nelze přímo vynutit. Dají se do jisté míry ovlivnit, ale zase jenom nepřímými prostředky. Což ukazuje na to, že nejsou přímým aktem vůle a tedy že nevychází z já.
ad soucet:
obcas u obzvlast dementnich diskuteru pristupuji ke konstatovani, ze maji
nasrano v hlave - v tvem pripade to vsak lehce poupravim na Jung ti
nasral do hlavy, drahy priteli..
To se spíš ukazuje, že do hlavy nasral tobě, protože já konstatuji obecné psychologické skutečnosti, které se můžeš dočíst v kdejaké učebnici psychologie, blázne egomanskej.
ad soucet:
kdyz pises nesmysly o tom, ze "touha a emoce nevychazi z ja", a to navzdory
skutecnosti, ze diskutovana sexualni touha je touhou primarni, nepredpokladas
snad, ze to ponecham bez povsimnuti..
jo je to pravda touha a emoce vycházejí z těla které je od narození nějak zformované a má nějaké atributy a to každý člověk podobné ale jiné. Stejně tak je každá člověk talentovaný na něco jiného.
Nemůžou vycházet z já, když jimi já libovolně nedisponuje, nemá nad nimi libovolnou ani přímou kontrolu. Přesnější je tudíž říci, že tyto já "napadají" a "zmocňují" se ho. A tak je to také popisováno. Sám jsi ostatně napsal, že sexuální touha je především touhou tělesnou.
ad soucet:
jelikoz jsme nase tela i mozek, telesna touha pochopitelne vychazi z nas
Nevychází z našeho já. Nejsou jeho činností. Nejsou to akty
naší vůle, ale naopak objevují se spontánně, i třebas proti vůli
já. Touhy ani emoce "nedělá" já, nevytváří je, nýbrž
se mu dějí, přicházejí k němu "zvenčí". Proto je taky já nemá
pod přímou kontrolou, protože není jejich subjektem.
Touhy a emoce tu fylogeneticky byli daleko dříve než tu bylo já.
Jsou tudíž činností instinktivního systému: emoce jakožto reakce
regulující jednání, touhy jakožto naplňování biologických potřeb
(pudů). A instinkt je v protikladu k já; instinktivní chování je
opakem volního jednání.
ad soucet:
.."Touhy ani emoce "nedělá" já, nevytváří je, nýbrž se mu dějí,
přicházejí k němu "zvenčí"..
pises naprosty nesmysly - vnejsi mohou byt kuprikladu podnety, ale nikoliv
emoce..
Všechno mám odůvodněný, tak to laskavě neignoruj.
Emoce i touhy vznikají mimo já (mimo vědomou oblast) a k
já jsou posléze přivedeny (vniknou do vědomé oblasti). Z pohledu
já tedy přicházejí zvenčí, z jiné psychické sféry.
Já je jejich objektem a nikoliv subjektem.
ad soucet:
neignoruji to, ale konstatuji, ze je to naprosty nesmysl.. prokazuji to
kuprikladu neurovedecke testy emocionalnich reakci - vytvari je nas mozek, drahy
priteli
Konstatuješ to na základě ignorace.
Jistě, emocionální reakce vytváří náš mozek, co taky jiného, že? Ale
nevytváří je naše já, protože jsou to samovolné, instinktivní
reakce.
ad soucet:
.."nevytváří je naše já, protože jsou to samovolné, instinktivní
reakce"..
dalsi naprosty nesmysl, drahy priteli.. nas mozek se tak v ramci evoluce vyvinul
- instinkty jsou de facto "zakodovany" v nasi DNA, zvysuji kuprikladu nasi sanci
na preziti a rozmnozeni se.. podnety k tomu sice byly vnejsi, ale instink je
vnitrni zalezitosti
Tím jsi to mé tvrzení nezpochybnil, ale naopak potvrdil. Aktivity našeho já jsou volní aktivity, které nejsou zakódovány v DNA, tak jako instinkt. Instinktivní reakce nejsou aktivity našeho já.
ad soucet:
samozrejme, ze nikoliv.. chapu sice pristup ve stylu "psychologizace" vseho, ale
JA je me telo a mozek - to, ze diky evoluci doslo k "automatizaci" opakovanych
aktivit na konkretni podnety a staly ze z nich do nasi DNA "zakodovane"
instinkty, zrejme jedincum, jimz Jung nasral do hlavy, jaksi unika
Nasráno v hlavě od Junga máš naopak ty, protože ze svého poukázání na fakta neumíš učinit správný závěr. Já nemůže být tvé tělo a mozek, protože já (volní aktivity) nenáleží k instinktu (nejsou to instinktivní aktivity). Dokud tohle budeš ignorovat, budeš plácat vykrucující se blbosti.
ad soucet:
opet se mylis.. jelikoz se vsak drzim se vedeckych poznatku a racionalni
argumentace, nemohu s picovinama, ktere zde prezentujes, pochopitelne
souhlasit
ad soucet:
klidne mne povazuj za ignoranta, co ma nasrano v hlave - na tom, ze meles
sracky, to samozrejme nic nezmeni
ad soucet:
zadna objektivni fakta ani racionalni argument, ktery by tve tvrzeni relevantnim
zpusobem podeprej, jsi "prozatim" neprezentoval a ver, ze narozdil od tebe to
jsem schopen posoudit, drahy priteli
Tohle neokecáš, materiálu je tu přehršel, co dokazují tvůj sračkomozek.
ad soucet:
a je to opet zde.. jelikoz nesouhlasim s picovinama, tak tomu urcite nerozumim,
vid?
ne, tohle je opět zde: protože jsi ignorant a máš navíc v hlavě nasráno, tak to hodnotíš tak, jak to hodnotíš. Materiálu to dokazující je tady celá řada.
je to pravda, důkazů je tu přehršel, a ty si věř, čemu chceš, blázne egomanskej.
ad soucet:
narozdil od tebe "verim" vedecke metode a racionalni argumentaci a
nikoliv iracionalnim spekulacim a produktum predstavivosti
ad soucet:
perfektni - v tom pripade tedy ten argument a dukaz prezentuj, jestlize to mas
stejne jako ja..
ad soucet:
co ti na pozadani o argument a dukaz prijde "fakt uzasne"? je to prece uplne
normalni soucast nazorove vymeny
Ignorantství rozhodně není "uplne normalni soucast nazorove vymeny",
drahý příteli.
ad soucet:
v tom pripade mas idealni prilezitost zabranit sireni ignorantstvi prezentovanim
racionalniho argumentu a predlozenim dukazu - nikdy jsi k tomu vsak nepristupil
a pouze meles dokola sracky v konverzacni forme, NIEMANDE
ad:
uprimne receno se tomu vsak vubec nedivim, protoze nic, co by splnovalo naroky
vedy ci filosofie nemas.. je to totiz jen a pouze tva vira
Jasně, poznatky akademické vědy jsou mou vírou. Seš fakt kádr vole!
ad soucet:
velmi rad se s tebou zminenymi "poznatky akademické vědy" jako vzdy
vyporadam.. predevsim mne zajima, v jake vedecke praci se konstatuje ze
"touhy ani emoce "nedělá" já, nevytváří je, nýbrž se mu dějí,
přicházejí k němu "zvenčí" a jakym zpusobem to bylo overeno s ohledem
na zvolenou vedeckou metodu..
predem moc dekuji za odpoved, drahy priteli
ty si fakt musíš dělat prdel, protože takhle blbej snad ani být nejde.
ad soucet:
jelikoz jsi opet neposkytnul onen dukaz a argument, mohu te o ne navzdory
skutecnosti, ze mne mas za lhare, blbce, ignoranta, egomanskeho cvoka apod.,
pozadat?
moc dekuji..
Chápu to tak, že emoce přicházejí na vnější podněty. Kdo dokáže plakat, mít vztek, upřímně se zasmát apod. bez vnějšího podnětu, je duševní masochista.
Nevytváří je "já", jak píše soucet. Nebo vy snad dokážete, když jste klidný, říct si, tak a teď budu brečet a brečíte? Já to teda nedokážu si to přikázat.
ad Betka5:
podnet emoce muze byt prece vnejsi ci vnitrni, takze za predpokladu, ze se
rozhodnu si privodit emoci obdobnou te, o ktere pisete, bohate postaci, kdyz si
vybavim situaci, ktera mne so takoveho stavu privede.. jelikoz jsem na vlastni
oci videl umirat dite v naruci sve matky jakozto nasledek tragicke autonehody,
konstatuji, ze bych toho schopen byl
ze se rozhodnu si privodit emoci ... kdyz si vybavim situaci, ktera mne so takoveho stavu privede
Čili neuděláš tu emoci, ale uděláš představu a čekáš, že se spolu s ní dostaví i ta emoce, že? Nevytváříš emoci, ale přivozuješ si jí, že? Narozdíl třeba od těch představ, které máš přímo ve své moci a můžeš je vytvářet přímo.
ad soucet:
vytvorim zcela intencionalne emoci, a to na zaklade vnitrniho podnetu
Nejsi to ty, kdo tu emoci vytváří. Ty vytváříš jenom představu, na základě které se má ta emoce dostavit. Takhle jsi ten proces popsal (a správně).
ad soucet:
nesmysl, vytvarim ji ja, muj mozek.. shodou okolnosti jsem te jiz dnes odkazal
na neurovedecke testy emocionalnich reakci, ktere prokazuji to, ze emoce
vytvarime my
Podle své vlastní formulace jí nevytváříš ty, protože si jí přivozuješ, neboli vyvoláváš. To co ty, tedy tvé já vytváří, je představa. Nic víc tvé já nedělá, než že vytvoří představu, obraz. Emoce se pak nato vynořuje spontánně zhlouby psychiky jako reakce na tu představu.
ad soucet:
slovickareni ti nepomuze.. predstavu vyvolam intencionalne ja, tedy onen vnitrni
podnet a reakci na nej je mnou chtena emocionalni reakce, o ktere tva kolegyne
napsala, ze by si ji nedokazala prikazat, drahy priteli..
To není slovíčkaření, to je přesný popis toho, co se děje. Ty si tu emocionální reakci nevytváříš, nejsi jejím strůjcem či tvůrcem. Strůjcem jsi jenom představy. Představy, která má tu emoci přivodit. Ve věci té představy jsi aktivní tvůrce, ve věci té emoce jsi pasivní příjemce. Takhle se věci mají a takhle jsi je i bezprostředně popsal.
ad soucet:
nesmysl v rozporu s tim, co jsem napsal a samozrejme i poznatky moderni vedy,
drahy priteli..
Tak si to po sobě přečti, cos napsal. Nevytváříš si aktivně nic než představu, obraz. Emoce se ti nato dostavuje (přivozuješ si jí tím). Poznatky moderní vědy jsou s tím v souladu.
Naprostý smysl. Ani nevíš, cos napsal. Kromě toho žádný vědec netvrdí, že jsou emoce volním aktem.
ad:
priprav si prosim ten argument a dukaz - rad bych to dnes uzavrel.. bezim ted na
fotbal, ale v deset bych mel byt zpatky doma
No ta obrana dnes skřípala ,ale s čím teď hrají tak stále mají kluci nejlepší obranu a útok ten byl krásný jsem se tu chytal za hlavu co spalovali.
To rozhodně nevíš, protože sám sebe vyvracíš.
Odkazuješ se na vědu a ta je přitom v naprostém souladu s tím, co
říkám.
Zajímá mě, jak dlouho ještě se tu bude to tvoje hypertrofované ego
ztrapňovat.
ad soucet:
uz mne to nebavi.. nejsi schopen demonstrovat pravdivost tveho tvrzeni a jen
slovickaris
Jeho pravdivost jsem demonstroval na tvých vlastních slovech i na vyjádření Práva vycházejícího z akademické psychologie. Naopak ty nejsi schopen demonstrovat pravdivost ničeho, co tvrdíš. Žádná tvoje námitka nemá opodstatnění a je jenom planým vykrucováním a ignoranstvím.
Nebo podobně nálada coby déletrvající emoční stav. Jakési vnitřní, psychické klima. Tu si taky nevytváříme my sami, ale je nám vytvářena a jaksi "vnucována".
To je nesmyslný příklad - píšeme o emocích ne o hraní - herectví - ale herec to umí a určitě to dokážou i jiní.
No já vim, co Betka psala, ale divím se, jak divně jsi to pochopil.
Proč nesmyslný? Chtěla jsem tím říct, že vůlí si nedokážu vyvolat pláč. Kdo to dokáže, ten je heeerec🙂
Chtěla jsem tím říct, že vůlí si nedokážu vyvolat pláč.
Kdo to dokáže, ten je heeerec
Tak teď co?
Dokáže, či nedokáže?
Proto jsem dala tenhle příklad, takže nechápu, co je na něm nesmyslného 🧐
Ale i vnitřním podnětem(představa, vzpomínka a pod.) se dá vyvolat - někdo to dokáže, někdo ne
Právě že vyvolat a ne vytvořit. Vytvoříš si představu a musíš čekat, až se na ní ta emoce dostaví. Až jí ta představa vyvolá.
A kdo má v sobě zkušenosti zpracované a ty špatné má uzavřené, tak už ani chtěnou emocí nevyvolají 😉
Ano, u některé emoce musíš dlouho hledat představu, která jí vyvolá. A nakonec se to třebas ani nepodaří a emoce tu prostě nebude. Takhle rozhodně proces vytváření nevypadá. U emoce jsem vždycky jen jejím pasivním příjemcem.
ad soucet:
emoce vytvari nas mozek, coz potvrzuje neurovedecky vyzkum..
To je stejné, jako bys prohlásil, že je vytváří elementární částice
hmoty. To totiž potvrzuje kvant. mech. Všechny psychické
fenomény vytváří náš mozek. Ne všechny ale vytváří naše já,
tj ne všechny jsou naším volním aktem. Už se trapně opakuješ.
ad soucet:
to je chybna analogie.. tvrdim, ze emoce vytvari nas mozek a pochopitelne tedy
nesouhlasim s tvym, ze "touhy ani emoce "nedělá" já, nevytváří je,
nýbrž se mu dějí, přicházejí k němu "zvenčí"
Je to trefná analogie. Psychické fenomény vytvářejí elementární částice v mozku. Je to úplně stejné prohlášení, jenom byl pohled posunut na nižší úroveň organizace hmoty. Tak jako ho můžeme posunout níže, tak ho můžeme posunout i výše a mluvit v psychologických pojmech. Čemuž ty se bráníš, protože by se ukázalo, že mám pravdu.
ad soucet:
touhy a emoce neprichazi z venci, jak jsi uvedl, ale vytvarime je my, nase
mozky, coz je narozdil od tvych nesmyslu demonstrovatelne
ad soucet:
je to trapne, protoze jsi behem nasich nazorovych vymen jeste NIKDY nepristoupil
k prokazani tebou tvrzeneho.. vzdy se jen kroutis jak lacina kurvicka a
odvolavas se na davno prekonany nevedecky nesmysly toho kokota Junga a jedine,
na co se zmuzes, je tvrdit, ze se jedna o akademickou vedu - timto koncim, takze
si prosim jeste neodpust v reakci na tento ci jiny muj prispevek napsat neco
osobniho, at mas dobrej pocit a posledni slovo
Lžeš a víš o tom. Ani jednou jsem neuvedl Jungův text. Nikdy jsem ho ani
nezmínil, nikdy jsem se na něj neodkázal. Dal jsem text, jak na věc
nahlíží Právo a ten text byl ozdrojován psychologickými pracemi, z nichž
žádným autorem nebyl Jung. Jsi to ty, kdo se tu vykrucuje, tak jako vždycky.
Chudáku prolhanej egomanskej!
Není - jde jen o to najít shodu na tom, jestli jsou emoce součástí
"já"/ega/osobnosti.
Vy tvrdíte, že ne a my tvrdíme, že ano.
necroczar -- tak novinky uz konecne napsali co rek exprezident ukrajiny
Zelenskyj ::
„Je děsivé, že dnes v noci zasáhla balistická střela oblast blízko
hřiště a restaurace v Kryvém Rihu.
Takze jsem mel pravdu kyz jsem napsal, ze rusove vedsinou strili rakety v noci
aby nezabijeli deti
Nevim co ty decka delali v te hozpode?? Rozhodne nebyli zabiti na hristi to je
uplne neposkozeno.
no a co že tam byli ,ty tady vyloženě obhajuješ vraždění obyvatel ,ty zmrde
sir -- mne se jedna o napsanou pravdu a tvuj nazor mne nezajima je nehodnotny .
Hovno ti jde o pravdu - jen provokuješ.
Z fotek je jasné patrné, že to bylo ještě za světla - a ty jsi se chytil
přiblblého článku bez přemýšlení.
Můžeš dát link?
Ty jsi neviděl ty fotky, že to bylo venku?
Proč jsi takový prokremelský zmrd?
Uměl bys vysvětlit, proč se vždycky v odborné literatuře píše, že člověk má schopnost ovládat emoce, ale nikdy se nenapíše, že má schopnost emoce vytvářet?
ad soucet:
v literature se pise, ze emoce vytvari mozek, tedy clovek
Nevykrucuj se. V literatuře nemáš nikdy napsáno, že je vytváří člověk. Nikdy to nemáš takto formulováno. Proč?
Člověk jako celek - a jeho mozek vytváří na nějaký podnět emoci.
Nebo je vytváří bota, košile, kalhoty?
Člověk jako celek vytváří emoce? To asi ne, ne? Vytváří je jen
určitá část toho člověka, jeho mozek. Takže je nesmysl tvrdit, že emoce
vytváří člověk.
Ale jak to, že dává smysl tvrzení, že člověk ovládá emoce? Nemělo by
být snadno dedukovatelné, co se zde tím člověkem myslí?
Proč píšeš o tom co tam není?
.... - a jeho mozek vytváří na nějaký
podnět emoci
Co tam je nesrozumitelného?
Nebo už jen rýpnutí?
Ne. Napsal jsi, že tvrdím : Člověk jako
celek vytváří emoce?
To jsem nenapsal - takže divná úvaha.
ale vyvolá srdce né rozum
To myslíš vážně? Srdce? Sval vyvolá vzpomínku?
To už je fakt k zamyšlení.
Rozum ti brání využít i srdeční čakru, v pořádku netrap se tím,až
dospejes k tomu poznáš o čem píšu.
Jasně - čakra, tvoří vzpomínky, srce tvoří vzpomínky a pták taky -
najednou si vzpomene : "Tak v téhle díře jsem už byl"
Hele ty ptáku, slyšel jsi vůbec někdy nějakého odborníka tvrdit, že
si člověk emoce vytváří?
Většinou se dají vytvořit nějakým podmětem z venčí přes mozek pak
odchází do vnitřku a tam se odehrává srdeční pocit vjem a pak ta emoce z
nás vychází ven . Třeba uvedu příklad: vůně nám může pocit vyvolat tu
vzpomínku jde do vnitřku a vyvolá emoci, záleží jak na nás působí. Pak
z toho vzniká určitý stav , který vychází z mysli ven.
Mnichal:
Většinou se dají vytvořit nějakým podmětem z
venčí...
Formuloval bych to spíš takto: Emoce se vybudí v mozku podnětem zvenčí, ale i podnětem zevnitř těla.
Mozek je "mašina", která přijímá podněty z okolí, ale i z vlastního nosiče (těla), ve které sídlí to freudovo "JÁ", tedy animální sebevědomí.
Vše co stojí za řeč se odehrává v mozku, i naše sexualita. Mozek
řídí až na několik výjimek všechny naše orgány.
Nezaměnit práci mozku s vědomou vůlí osoby sídlící někde i areálu
intelektu. Zkrátka nemůžeme si vědomě regulovat krevní tlak, nebo produkci
insulinu a další procesy.
Správně jsi to formuloval, že emoce se vybuzují. Narozdíl od představ, které máme zcela ve své moci a můžeme si okamžitě, přímo, bezprostředně vytvářet libovolné obrazy (tvary, situace...), tak u emocí tomu tak není, nedovedeme si je takto vytvářet, nýbrž musíme je vybuzovat (čekat až se dostaví). Emoce jinak máme nepřetržitě, ostatně tak jako ty představy a myšlenky, a to zejména ve formě tzv. nálady, což je označení pro déletrvající emoční stav. Na náladě je vůbec ještě více patrné, že emoce nejsou naším volním aktem (výtvorem našeho "já"), protože změnit náladu není nic samozřejmého, ba je to docela obtížné; k tomu už potřebujeme použít třeba i vnější prostředky (změnu prostředí, změnu činnosti apod. - v podstatě se jedná o stále stejný princip: potřebuješ udělat něco, co tu žádanou náladu vybudí).
Jinak taky správně narážíš na to, že činnost mozku se dá kategorizovat, dá se rozčlenit činnost nervového systému do soustav či systémů, z nichž každý plní svou konkrétní roli, a nedá se tedy smysluplně mluvit obecně o činnosti mozku. Filozofové to zjevně neví.
No myšlením jsem třeba před lety začal hubnout,jen jsem v mysli si
představil že jsem hubený a do 7 let že 132 kg jsem zhubl na dnešních 84
kg a k výšce 179 cm. Tedy mozek vytvořil projekci a vše kolem mně se
začalo i uvnitř mě měnit.
Takže tvrdíš, že jsi nezměnil nic na stravovacích, nebo pohybových
zvyklostech a zhubl jsi jen silou myšlenek?
Když jsem měl 132 kg chlastal jsem jedl jinak, když jsem vyslal projekci od srdce do mysli ta vyslala ven projekci o hubnutí ven a to se vrátilo zpět tím že mi přicházeli věci do života. Povím ti tajemství: Transformace mysli začíná uvnitř nás .
Napíšu ti to takhle :
Nevěřím, že jsi zhubl bez změny stravovacích a pohybových zvyklostí.
Vyslal jsi si projekci, že to musíš změnit a změnil si to - a ta projekce
si dodala vůli to dokázat.
Dodatek - stačilo přestat chlastat - to je obrovský přísun energie.
Od srdce jsem si řekl musím zhubnout,takto žít nechci, vyslal jsem
projekci do universa a po čase se začali kolem mě dít věci,uchopil jsem je
, využil v můj prospěch a začli se dít věci nevídané.
Vždyť ano - to samé jsem udělal i já - rozdíl je v tom, že jsem to
nedotáhl do konce.
Když jsem byl na operaci se srdcem, měl jsem 90 (na 184 cm - cca dobrý),
držel jsem se i v Poděbradech, ale následné měsíce bylo málo pohybu,
takže i při normálním jídle jsem přibral.
No a nemám výdrž na nějaké hubnutí - zkusím toto léto.
ad Mnichal:
.."Tedy mozek vytvořil projekci"..
dekuji, drahy priteli.. vedel jsem, ze nejsi vypatlanej kokot jako je kuprikladu
soucet
Ano myslí jsem vyslal ven do universa podstatu že jsem hubený a po čase se začali dít v mysli a hlavně kolem mě přicházeli podněty, které jsem uchopil. A vnitřně přetvořil tak jak jsem cítil vnitřně srdeční čakrou.
Proč jsi byl se svou postavou nespokojen, Michale, když ses přece podobal na Buddhu?
A srdce je dělá?
Protože na to jsem reagoval.
Proč by si je měl vytvářet, když je má vrozené a od narození jsou
součástí jeho já, jeho osobnosti.
To že se projevují až na nějaký podnět, neznamená to, že by nebyli
součástí já/osobnosti a nijaký vědec to doposud nedokázal - emoce jsou
jednoduše jeho součástí.
No tak když si je nevytváří, ty emoce, tak taky ani nevychází z já, ne? Nejsou činností já. Představy si můžeš vytvářet libovolně, přímo a okamžitě jaké chceš, zatímco emoce ne. Představy vychází z já, jsou jeho činností (ne úplně všechny, ale to je teď jedno), zatímco emoce ne. Emoce jsou činností něčeho jiného než já. Neposlouchají úplně já, ale mají vlastní dynamismus.
Tak co kdybys definoval, jaký význam/nebo co to je "já" z tvého
pohledu.
Pro mě "JÁ" je de facto mozek, kde se vše tvoří, který vše řídí(i ty
emoce) a to kolem(kosti, orgány) tvoří člověka jako celek - bez "já" by
nebyla žádná emoce.
Já (ego) je konatelem, subjektem volní činnosti člověka. Takhle je to všeobecně chápáno. Rozšířit ho na celý mozek nedává moc smysl, protože by pak znamenalo, že ty provádíš veškeré vegetativní funkce organismu včetně instinktivních a reflexních reakcí. To přece ale ty neděláš, to se děje samo (je to výsledkem činnosti jiného regulačního systému mozku než ke kterému patří ono já).
ad soucet:
.."Já (ego) je konatelem, subjektem volní činnosti člověka. Takhle je
to všeobecně chápáno"..
opomenul jsi zminit, ze je tomu tak v ramci psychologickeho konstruktu
(psychoanalyticka teoria), tedy konceptu, ktery predpoklad, ze "touhy ani
emoce "nedělá" já, nevytváří je, nýbrž se mu dějí, přicházejí k
němu zvenčí" experimentalne pochopitelne neprokazal.. pouze tomu veris
jako ten dement Jung
Vůbec ne, diletante. Existenci různých regulačních systémů mozku včetně volního uznává vedle psychologie i neurologie.
Vidíš to, Součte, když ti to řeknu já, že jsi fanatik a sprosťák, měl ses tím poučit. Teď jsi na to musel dojít znovu.
ad soucet:
drahy priteli, snaha o vytvoreni pomyslneho "mostu" mezi psychoanalyzou a
kognitivni neorovedou, je mi samozrejme dobre znama, ale skutecnosti zustava, ze
se jedna o usili prehodnotit data ziskana neurovedou v ramci ciste teoretickeho
konstruktu ega
p.s. naposledy te varuji - oslovovat mne "diletant", i kdyz o vedeckem
vyzkumu vis stejne jako vzdy naprosty hovno, nenesu zrovna s libosti!
Konstatuju poznatky neurobiologie a když ty je neznáš nebo dokonce popíráš a navíc ze sebe děláš znalce, tak jsi diletant. Tak se prostě věci mají. Včera jsi svoje diletantství prokazoval celý den. Dneska máš zjevně v plánu v tom pokračovat.
A ty jsi odborník, nebo taky diletant - který trochu zná a jiné
přesvědčuje, že jeho amatérské a propůjčené znalosti stačí, aby to
vyhlašoval za odbornou pravdu a ten kdo to neuzná je diletant?
Uvedl jsem tu stanovisko odborníků. Diletant je ten, kdo ho neodůvodněně odmítá a má svůj názor a "jiné přesvědčuje, že jeho amatérské a propůjčené znalosti stačí, aby ho vyhlašoval za odbornou pravdu".
To jen ego ,zbourej egu jistotu a samo se zmírní. Pak co oko vidělo
pravdou dané, uvidí to co je správné nevidavane za lež.
Ještě jednou.
Ty jsi uvedl stanovisko odborníku ke zločinu spáchaném v afektu.
Nic víc - nedoložil jsi od odborníku jak obsažné je/není "já" v celkovém
emočním procesu při činnosti mozku/CNS
Takovou ptákovinu jsem se nikdy ani doložit nesnažil. Předložil jsem ti
ale stanovisko odborníků, že afekt není volní psychickou aktivitou
subjektu.
A je to přirozeně i moje osobní zkušenost a vlastně každého člověka,
jak jsem dalekosáhle vysvětlil když jsem porovnával představy, emoce a
náladu.
Já jsem tvrdil, že je aktivitou subjektu?
Já tvrdil, že afekt je emoce, která je součástí "já".
ad soucet:
v minulosti
(Freud apod.) se verilo, ze existuje spolecny biologicky a neurologicky zaklad
pro pojmy jako je ego apod., ale nikoliv nahodou je s nimi dnes operovano
jakozto s pojmy metaforickymi a nikoliv vedeckymi - nikomu se totiz nic takoveho
samozrejme nepodarilo neurologicky lokalizovat.. co se oblasti konceptualizace
psychickeho aparatu a definovani strukturalnich prvku osobnosti tyce, nedoslo v
tebou zminene neurobologii temer k zadnemu pokroku - momentalne je pro ni naopak
priznacny proble s "neprokonatelnosti" interakce a konfliktu ega
p.s. diletant skutecne nejsem, drahy priteli.. co se vedecke metody a jeji
aplikace tyce, a to napric obory, vim "pomerne" dost - prezentuj tedy prosim
odbornou studii a ja se s ni velmi rad vyporadam..
Diletant skutečně jsi, protože o dané problematice víš naprosté hovno.
Jeden by čekal, že ti včerejší ponížení stačilo. Zjevně nestačilo a
chceš ještě nášup.
ad soucet:
jestli mas pocit, ze jsi mne "ponizil" tim, ze jsi nespokytl dukaz a argument, o
ktere jsem te cely den zadal, tak tomu ver - zaroven ze timto zadam o dalsi
"nasup"
ad:
jinak netvrdim, ze jsem psycholog ci neurovedec, ale jakozto kognitivni vedec
toho o dane problematice vim vice, nez si pravdepodobne pripoustis
Ponížil jsem tě tím, že jsem naprosto rozboural ty tvoje bláboly, cos tu psal. Proto jsi taky utekl z debaty jako malý uplakaný děcko. Dneska už se sice zmůžeš jenom na trapný posměšky a vokecávání, ale v tom si klidně posluž, protože to je taky jediné, co umíš. Dělat ramena, to je jediná tvoje odbornost.
ad soucet:
zijes v iluzi.. z diskuse jsem neutekl - sel jsem na fotbal do Edenu, coz jsem
zde ostatne i uvedl a napsal, ze az se vecer vecer, byl bych rad, kdybys do te
doby dodal argument ci dukaz, abych to mohl uzavrit - samozrejme si nic
neposkytl.. druha vec je vsak ta, ze jestlize nazorovy oponent nema vubec nic,
povetsinou mne to prestane bavit a uprimne receno se ani nechci zbytecne nasrat
komunikaci s vypatlanymi kokoty jako ses ty
V iluzi žiješ ty. Co se týče sebe, druhých, i vědy. Rád si namlouváš
svojí velikost, racionalitu a erudici, a všechno to existuje jenom ve tvý
fantazii. Včera večer jsi utekl s pláčem a vylhaným příběhem a člověk
by nad tím mávnul rukou, kdyby jsi nepřikráčel druhý den jako by nic a
nezačal znova svůj kolotoč diletantismu, ignorantství a naparování se jako
páv. Čeho je moc, toho už je fakt příliš.
jsi ubožák, nikdo před tebou neutekl, ale ty si musíš něco namlouvat, abys měl pocit, že máš pravdu...
Ubožák je ten, kdo lže, ignoruje fakta, vykrucuje se a dělá frajera.
tak lež vidím u tebe - prý před tebou někdo utekl s pláčem...
dá se to nazvat i děláním frajera...
ale tak je to s tebou vždycky...
Boha obhajovat nemusím, můj Bůh nevyžaduje, abych podřízl svého syna, anebo vyvraždil nějaké město včetně dětí...
Nekročára považuješ za Boha (on sám sebe taky). Je to patrný z tvých reakcí.
No hru na Boha tady předvádíš ty - i on má za každou cenu pravdu -
lidské oběti nevyjímaje.
Dalko, prober se! Pravdu mají fakta! A já mám tedy pravdu tehdy, když poukazuju na fakta.
Předložil jsem ti jednak logický fakt (že já jakožto aktivní regulační prvek/činitel nemůže být totožný s mozkem) a jednak jsem uvedl tvrzení Práva, které se opírá o poznatky akademické vědy.
Ty dvojité zápory jsou někdy zavádějíci.
Napsal: Není důvod si myslet, že
není. jasnější asi by bylo: "Je důvod si myslet, že je".
Ještě jasnější by bylo napsat "Ano".
Úplně jasné je, že mrtvý mozek je bezcený shluk uhlohygrátů. Jak by
pobožný napsal "je to připodobnění CPU, které někdo odstřihnul všecky
-nožičky-, pouzdro a čip pomačkal ve svěráku". Amen.
Jen živý a zdravý mozek má sebevědomí (freudovské JÁ) a někdy i
intelekt.
Ty varianty cos napsal by možná byli jasnější, ale já to napsal tak, jak je to z mého pohledu přesnější.
ad DalkoT:
kdybych nebyl
jen "nestrannym pozorovatelem" diskuse a stale na ni aktivne participoval, tak
bych oduvodneni tvrzeni "touhy ani emoce "nedělá" já, nevytváří je,
nýbrž se mu dějí, přicházejí k němu zvenčí" argumentem, ze
"soudy přihlížejí k tomu, když je trestný čin spáchán pod vlivem
afektu, tedy silné emoce, protože člověk pod afektem ztrácí sebekontrolu,
tj. jednání člověka neřídí já, ale afekt", odmitl kuprikladu
poukazanim na skutecnost, ze i ona "silna emoce" je vytvorena nasim mozkem
jakozto neoddelitelna soucast kognitivnich myslenkovych procesu, ktere pod jejim
vlivem narusuji zdravy usudek a vedou k impulzivnimu kriminalnimu chovani - sice
jde o reflexivni myslenkovy proces bez mechanismu, ktery by ho korigoval, ale
neznamena to, ze by pochazel "zvenci", ale ze se v ramci kontinua vychylil od
rizeneho k automatickemu
ale tu lež jsem ti dokázal, že? a tím tě ponížil, měl bys utíkat s
pláčem...
ad soucet:
nic jsem si nevymyslel a jelikoz jsi tim opet implikoval, ze jsem lhar,
definitivne s tebou koncim.. jestli nechapes, ze je to vrcholne necestne, nema
dle meho nazoru smysl pokracovat - podvratakum drahocenny cas venovat proste
nehodlam
p.s. jinak tebou zpritomnene "namlouvani si velikosti, racionality a erudice" mi
bylo vycitano Xkrat a nikoliv nahodou temer vyhradne iracionalne vericimi,
jejichz tvrzeni jsem odmitl akceptovat - potrebu demonstrovat intelektualni
prevahu nemam, ale je mi jasne, ze diky memu argumentacnimu stylu
(kontra-apologetika), mohu na mnohe pusobit jako arogantni
To snad bylo z mého vyjádření patrné, že očekávám, že v tom nebudeš dál pokračovat! Jinak kecy si nech na koledy (a pro svoje uctívače, co ti je žerou).
Naopak je to sofistikovaná altruistická pravda. Nic jiného mi nejde.
Tento tvůj příspěvek dokazuje jen to, že jsi sebestřední
vše-odborník na všechno, co v žádném případě nepřipustí, že nemá
pravdu.
Nedokázal jsi nic a už jen fabuluješ, že jsi něco dokázal.
Svoji "logiku" nadřazuješ a tvrdíš, že je jedinečná a "skvělá".
Tvojí odborností je ponižování oponenta.
Stačí se dívat objektivně, nezaujatě a celá věc najednou vypadá opačně.
Rád ponižuješ, co?
"Honíš" si své ego, co?
Možno z toho jednou vyrosteš.
Ty emoce jsou součástí "já" - jsou vrozené a věkem se z "já"
"obnažují"
Pokud by byli součástí já, tak by musel být součástí já i instinkt. A to rozhodně není, protože instinktivní chování a volní (= z já vycházející) jednání jsou opaky.
No instinkt je vrozený - takže já ho pokládám za součást "já".
Asi vnímáme "já" každý jinak - takže je zbytečné se dál o tom bavit.
Já ti taky vysvětlil svůj pohled a vysvětlil ti, že to vnímáš po
svým, ale já to nesdílím, moje "já" to odmítá a to samé je i s tím
vysvětlením.
Tak vysvětlil jsem ti logicky, že já jakožto aktivní regulační prvek/činitel nemůže být ztotožněn s celým mozkem.
To je tvůj pohled a tvůj názor - neberu ti ho.
Neber mi prosím ten můj a dovol mi nesouhlasit s tvoji logikou.
To už se chováš stejně jako Visitor.
Logika je jenom jedna. A ta prokázala, že tvůj názor neodpovídá
realitě.
Jasné - a tvoje je nejlepší.
Aristoteles by měl z tebe radost.
Rád bych věděl co konkrétně neodpovídá realitě.
Člověče vždyť jsem to už uvedl:
Já (ego) je konatelem, subjektem volní činnosti člověka. Takhle je to všeobecně chápáno. Rozšířit ho na celý mozek nedává moc smysl, protože by pak znamenalo, že ty provádíš veškeré vegetativní funkce organismu včetně instinktivních a reflexních reakcí. To přece ale ty neděláš, to se děje samo (je to výsledkem činnosti jiného regulačního systému mozku než ke kterému patří ono já).
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123203#p123203
Rozumíš snad té argumentaci, že já jakožto aktivní regulační prvek/činitel nemůže být celým mozkem, protože je částí jednoho mozkového systému, ne?
Nadjá, Já a Ono NEJSOU MOZKEM, ale produktem jeho činnosti.
Proto nelze předjímat, co by jak bylo, kdyby lidský mozek běžel na 100 %
:-))))))
Nebo o čem se bavíte? .-))))))))))))
No lidé mají různý temperament : sangvinik, cholerik, flegmatik,
melancholikTyhlůe emoce jsou nesporně předurčující součást člověka.
Vycházejí z mozku. Lze tedy předpokládat, že jsou součástí ega, pokud za
ego považujeme tu duševní stránku člověka, která ho charakterizuje a ty
duševní pochody (jeho mozku) které tu jeho duševní stránku vytváří.
Pokud je ego ztotožněno s "já", pak to platí i pro já. Které "reguluje"
chování člověka, tedy např. i emoce
K tomu je spousta poruch osobnosti. Třeba narcistní je patrná u nejednoho
diskutujícího. Ale to není nic vážného, jsou tu i úchylové , schizoafektivní
porucha, sociopatie, hádejte kdo.
Mozek a lidské rozumové schopnosti, sebeovládání. Podvědomí, svědomí, morálka ..... něco naučené, ale řízené mozkem,
Souhlas.
Že se připojuji.
Věda zná osm základních emocí, které se rozšiřují na sedm stovek
variant.
Někdo uznává šest základních emocí:
Smutek
Štěstí
Strach
Hněv
Překvapení
Vztek
Pak se dá přidat sedmá: hnus, odpuzení
Někdo zařadí na osmé místo: uznání, pokoru
Těm emocím lze popustit uzdu, ale také je krotit, či potlačit.
Tohle závisí jak od temperamentu a mentality bytosti, tak od schopnosti
sebekontroly. ... a dávce drogy.
Duševní stránce člověka, která ho charakterizuje, se spíš říká osobnost či charakter (povaha).
Sigmund Freud tvrdil, že osobnost se skládá ze tří částí, které
nazval Superego, Ego a ID
No, jo, záleží na definicích mozkových areálů a funkčnostech. Máme areál zrakový, sluchový, čichový, hmatový, řečový, čtecí, píšící, matematický, chodící, jezdící na kole, pochopitelně i paměťový, pudový ....
Lidský mozek je zkoumán ale zdaleka není ještě prozkoumán.
:-) to sotva, bunku taky musel niekto naprojektovať, stvoriť, inštalovať, dať jej fyziologický program do orgánov a celého tela, kontrolovať funkcie buniek (10 na 21. buniek) a orgánov z nej, - bunka je nesmierne komplikovaný (diferencovaný do orgánov) projekt s miliardami energetických reakcií inštalovaných do- a cielených (po diferenciácii do orgánov) do energetického metabolizmu a intelektu, a kontrolovaných v ich orgánový funkciách..iste, stalo sa to podľa ateistu "samo"...
Ta buňka prodělala vývoj od jednoduché formy po složitější, tak jako všechno biologické.
jo, jo, to je vierouka nevzdelancov, povrchných, ktorí nechápu, o čom je život.....
Kolikrát ti tady má člověk napsat abys neurážel - Blbe??
To není "vierouka" a ani nemůže být - je to názor - Blbe.
to je realita :-)))))))))))))
ty jsi jako buňka třeba vývoj nezaznamenal a je to znát .-)))
pre nevzdelaného zdravá logika, chlapče! pre vzdelaného veda!...a viem, o čom je molekulárna diferenciácia buniek, molekulárno-genetický a biochemický program/metabolizmus, čom je biologie, biochemie, imunologie, orgánová diferenciácia, kontrola funkčnosti, signalizácia 10 na 21. do orgánov diferencovaných buniek....len ľudská hlúposť, nevzdelanosť hovorí, že to vniklo "samo"... pre neveriaceho to stačí, resp. si povie - vzniklo to samo evolúciou...amen!
Nevzdělanče a chlapče si říkej někomu z rodiny Blbečku.
Nejde o to jak je vše složité, ale o to tvé tvrzení, že to nemohlo
vzniknout za 13 mld. let a na Zemi za 4 mld. let, ale že to musel stvořit
Bůh.
Dokázal udělat podle tebe toto, ale nedokázal udělat člověka, kterého by
nemusel utopit jako kotě, nemusel za něho obětovat Syna a nakonec ho stejně
zničí tak, jak opisuje Jánové Zjevení.
To můžeš nakecat vnučce - ne ateistovi.
Ano, tak to bylo, pro to je víc důkazů, než pro stvořityele. Pro boha nemáš jediný důkaz. všechno si jen vymejšlíš a věříš jak ten nejzoufalejší pitomec
Rozumný ateista by slovo "amen" nepoužil, ty už jsi zblblej totálně
pozri si vedľ. forum o Collinsovi...ons i tiež myslel spočiatku, že to nemôže byť veda...
Tead teď jsem chtěl něco podotknout, ale asi by to bylo dost
impertinentní
jo máš dobrý vkus, Phila Collinse jsem poslouchal, dobrá je tahle:
ne sakra nebylo, to jsem nějak špatně pověsil... Ale Visitor to pochopil,
že to bylo na něj, takže k pravému adresátovi to dorazilo.
Pokud by někdo musel stvořit, naprogramovat a instalovat buňku, pak by musel někdo taky stvořit, naprogramovat a instalovat boha. Ale protože to všechno stojí jen a pouze na víře, nemusel ve skutečnosti nikdo instalovat ani boha, ani buňku. Nic k tomu logicky neukazuje. Pokud tedy svou logiku člověk neomezí předpokladem, že to musel někdo stvořit. Pak jo, pak mu tam ukazuje všecko, včetně toho, co ukazuje přesně na opačnou stranu…
Podle Bible slovem : Budiž - Buď - Buďte.
Což je téměř "samo" :-)
o to není samo ani omylem.
To je stvořeno tím Budiž - Buď - Buďte
Buď Spencer
No a tak se možná tomu všemu co tu bylo a je chtělo "být" ale kde tu vůli ve své "bytí" vzali?
No, kdw?
Není lepší prostě přiznat, že to vzniklo na zákaldě "sympatií" některých částic vůči sobě navzájem?¨
A jak "vznikl" velký třesk neřešit? ne zatím?
Jasně, atomy nastražili uši a plnili boží přání. Už jen to, jak
dokázal těm davům atomů He nakecat, že mají utvořit Slunce a šířit
životní energii.
Ale bůh je všeuměl a kliďánko mohl udělat faunu a floru rostoucí při
teplotě 3K a v absolutní tmě.
visitor to ví přesně, buď byl u toho, a nebo to vydedukoval z pohádkového příběhu pohádkové blble. Tu napsal neznámý grafoman, buď vycucáním ze svého prstu a nebo sepsáním pohádek lovců mamutů. Můžeme si vybrat co se komu víc líbí.
ukazujete sa, opakujem (a som slušný), ako nevzdelaný človek, taký v ľudskej naivite...človek, ktorý nikdy nič podstatne nechápe, a nechce pochopiť - o čom to je, o čom je život...len povrchne - niečo je, tak je, viac ma nezaujíma...
Naivita je na straně toho, kdo tvrdí, že to vše stvořil někdo, koho
nikdo nikdy neviděl a neumí ho relevantně dokázat.
naopak, je to múdrosť...lebo múdrosť dokazuje a podkladá veci - dnes vedou....
věda ještě Boha nedokázala a toho katolického kašparboha už vůbec ne...
ďábel je jen jiná podoba Boha. Nejspíš i ten had v ráji byl bůh.
prahada neznám, prahadici jo
Ezechiel 28:12 "Lidský synu, začni žalozpěv nad týrským králem. Zapěj o něm: Toto praví Panovník Hospodin: Byl jsi věrným obrazem pravzoru, plný moudrosti a dokonale krásný.
Neplakej, pofoukej si bebínko, propadl jsi bohu-žal bludu a to ti omezuje
chápání.
Blble je kniha pohádek, pověr, pověstí a demonstruje nevzdělanost a
zaostalost lidí, kteří ji psali, editovali, opatřovali komentáři,
vysvětlivkami a interpretacemi.
Jsi hochu obětí náboženské ideologie, která byla kdysi dávno stvořena
možná s dobrým úmyslem, ale vzápětí zneužita církevní mafií k
získání moci nad prostoduchým obyvatelstvem.
Sigmund Freud žil a pracoval v dávné době narozen 1856, zemřel 1939 o neurologii měl znalosti své doby před stovkou let. Byl pionýrem psychologie. Pomohl hodně lidem se "postavit na nohy", za to čest jeho památce.
jj, u Junga to bylo podobně:
Osobnost - aspekty duše, jimiž se projevuje ve vnějším světě.
Úspěšný rozvoj osobnosti je podmíněn diferenciací od kolektivních hodnot, zejména hodnot vtělených v personě.
Přechod z jedné úrovně na jinou přináší s sebou nápadnou změnu osobnosti a při každé takové příležitosti se objeví jasně definovaný charakter, zřetelně odlišný od charakteru předchozího ... Společenský charakter je na jedné straně určován očekáváními a požadavky společnosti, na straně druhé společenskými cíli a aspiracemi individua. Domácký charakter bývá obvykle formován emočními požadavky a může se jevit jako výhodný pro svou jistou nedbalost, poplatnou určitému pohodlí. Stává-li se často, že člověk ve veřejném životě nabitý energií, duchaplný, neústupný až umíněný a neznající slitování se doma, v ochranné náruči rodiny projevuje jako dobrosrdečný, mírný, poddajný či dokonce slabý, je nasnadě otázka: Jaký je jeho skutečný charakter, jeho reálná osobnost? ... Podle mého názoru takový člověk nemá vůbec žádný skutečný charakter: není individuem, ale bytostí kolektivní, hříčkou okolností a výsledkem obecných očekávání. Kdyby byl individuem, jeho charakter by se takto neměnil. Neztotožňoval by se s okamžitými postoji, ale ani by nebránil tomu, aby se jeho individualita projevovala jasně jak v jednom, tak ve druhém stavu.
(„Definitions“, CW 6, odst. 798-799.)
Jung byl Freudovým žákem, ale později se rozešli v názorech, Freud byl Žid a ateista, Jung byl Němec a ezoterik...
a taky velký vědec, neboť nevěřil, ale věděl...
… To je obtížné odpovědět…
… teď… vím… já nevěřím… já vím
https://citarny.com/autori-knihy/spisovatele-a-knihy/jung-o-smrti-psyche-existuje-mimo-cas-i-prostor
kladl prostě důraz na empirii:
Později, když mně bylo osmnáct, jsem měl s otcem mnoho diskusí – vždy s tajnou nadějí, že mu něco sdělím o zázračně působící milosti a tím mu pomohu v jeho trýzních svědomí. Byl jsem přesvědčen, že všechno by se obrátilo k nejlepšímu, kdyby splnil vůli Boží. Naše diskuse však končily vždycky neuspokojivě. Dráždily ho a zarmucovaly. „Ach co,“ říkával, „ty chceš pořád myslet. Člověk nemá myslet, nýbrž věřit.“ – Já jsem si myslel: Ne, člověk musí zažít a vědět – řekl jsem však: „Dej mi tu víru,“ načež on se pokaždé s pokrčením ramen rezignovaně odvrátil.
(Vzpomínky, sny, myšlenky C.G.Junga)
Tehdy jsem najednou poznal, že Bůh – alespoň pro mě – je jednou z nejjistějších, nejbezprostřednějších zkušeností.
(Vzpomínky, sny, myšlenky C.G.Junga)
pěkný, rád bych s tím souhlasil, ale nevím, jaké měl zkušenosti s Bohem...
na druhou stranu jsou tu i jiní, u nichž se víra stala jistotou...
každopádně tedy ateistou nebyl, že?
Leccos popisuje ve zmíněné knize.
Nebo vyšla kniha
https://www.databazeknih.cz/knihy/c-g-jung-aneb-zkusenost-s-bozstvim-125416
nečetl jsem jí, takže nevím, co tam je.
Nevěřil v Boha, tudíž nebyl věřící, teista. Někde se vyslovil ve smyslu "co bych za to dal, abych byl obdařen darem víry" (dal bych sem přesný znění, ale nemůžu to najít). Jestli byl ateista už potom záleží na tom, jak slovo ateista nadefinujeme - jestliže to slovo znamená odmítnutí či absence víry v Boha, pak jím byl.
Jenom chce chápat, že tím Bohem nemínil nic metafyzického. To je to, co různí lidé nechápou, protože nečetli jeho texty.
označuje nejvnitřnější podstatu v člověku a ve všech bytostech a jednotlivinách, jež je totožná s podstatou skutečnosti v její celistvosti a s jejím božským či transcendentním zdrojem, zvaným brahma. Kdokoli získá vhled do hlubin sebe sama a dosáhne vědomého zážitku, v němž zakusí átman jako jádro své bytosti, pozná podle učení upanišad také s plným vědomím, že je v podstatě totožný s oním božským zdrojem vší skutečnosti a tím dosáhne konečného vysvobození
tedy je totožný s metafyzickým...
Je s ním ztotožňován, ale je to něco empiricky dosažitelného, co existuje v hloubi člověka. Jestli je to projev metafyzického Boha, anebo biologický výtvor přírody, to už je na preferencích každého.
Tady je to trochu osvětleno:
Analytická psychologie věnuje zvláštní pozornost práci na individuaci (viz), hledání smyslu a vypořádávání se s osobním obrazem Boha. Jinak než v teologii a v praktikovaném křesťanství nehovoříme v analytické psychologii přímo o Bohu, nýbrž o obrazu Boha. Tím se má ozřejmit, že vše, co se dá o Bohu říci, je lidským způsobem vyjádření a psychologickou výpovědí. Tím, že se zabýváme obrazem Boha, konfrontujeme se s představami, obrazy a projekcemi člověka, a ne přímo s Bohem. Na to Jung mnohokrát poukazuje: „Obraz, který máme nebo který si vytváříme o Bohu, není přece nikdy oddělený od člověka.“ (Jung, GW 18/II, § 1508)
Zatímco uznávané církevní symboly a obrazy Boha jsou většinou reflektovány a zprostředkovány přes více generací, individuální obraz Boha se většinou spontánně zrodí ve snech a jsou vytvořeny z duše. Tvoří důležité stavební kameny a základní materiál pro osobní obraz Boha daného člověka a navíc jsou také důležitými kameny do mozaiky kolektivního obrazu Boha církve a společnosti. Podle analytického chápání je obraz Boha zrcadlením bytostného Já (viz) a to je zase ve vztahu s podobností člověka obrazu Boha. „To, že božství na nás působí, můžeme zjistit pouze prostřednictvím psýché, přičemž však nejsme schopni rozlišit, zda tyto účinky pocházejí od Boha, nebo z nevědomí. To znamená, že nemůžeme rozhodnout, jestli božství a nevědomí jsou dvě rozličné veličiny ... Obraz Boha nekoinciduje, přesně řečeno, zcela s nevědomím, nýbrž s jedním jeho zvláštním obsahem, s archetypem bytostného Já. Ten je tím, od čeho už nejsme schopni empiricky obraz Boha oddělit. Můžeme sice arbitrárně postulovat odlišnost těchto obou veličin, ale to nám není nijak užitečné. Naopak tak pomůžeme jen tomu, že oddělíme člověka a Boha, čímž zabráníme tomu, aby se Bůh stal člověkem. Jistě má pravdu víra, když ukazuje lidským očím a mysli nezměřitelnost a nedosažitelnost Boha; ale učí také blízkost, ano, bezprostřednost Boha. A je to právě tato blízkost, která musí být empirická, pokud nemá být zcela bezvýznamná. Pouze to, co na mne působí, poznávám jako skutečné. Co však na mne nepůsobí, nemusí vlastně ani existovat. Náboženská potřeba požaduje celost, a proto uchopí z nevědomí nabízené obrazy celosti, které nezávisle na vědomí vystupují z hlubin duševní přirozenosti.“ (Jung, GW 11, § 757)
(Slovník analytické psychologie)
Nebo leccos může osvětlit Jungova stať Odpověď na Martina Bubera, zaslaná redakci jednoho časopisu (přeloženo z většiny překladačem):
Před časem měli čtenáři vašeho časopisu možnost přečíst si posmrtný článek hraběte Keyserlinga, v němž jsem byl charakterizován jako „neduchovní“. Nyní ve vašem posledním čísle nacházím článek Martina Bubera, který se podobně zabývá mým zařazením. Jeho výrokům vděčím přinejmenším za to, že mě vyzdvihují ze stavu neduchovnosti, v němž mě hrabě Keyserling považoval za vhodné představit německé veřejnosti, do sféry duchovnosti, byť by to byla duchovnost raně křesťanského gnosticismu, na kterou se teologové vždy dívali přezíravě. Je zvláštní, že tento Buberův názor se shoduje s jiným výrokem z autoritativního teologického zdroje, který mě obviňuje z agnosticismu - přesného opaku gnosticismu.
Když se názory na stejnou věc tak výrazně liší, je podle mého názoru důvodné podezření, že žádný z nich není správný a že došlo k nedorozumění. Proč se věnuje tolik pozornosti otázce, zda jsem gnostik, nebo agnostik? Proč se jednoduše neříká, že jsem psychiatr, jehož prvořadým zájmem je zaznamenávat a interpretovat svůj empirický materiál? Snažím se zkoumat fakta a činit je obecně srozumitelnějšími. Moji kritici nemají právo nad tím lámat hůl, aby mohli napadat jednotlivé výroky vytržené z kontextu.
...
Svého kritika bych rád upozornil, že jsem byl svého času považován nejen za gnostika a jeho opak, ale také za teistu a ateistu, mystika a materialistu. V tomto koncertu protichůdných názorů nechci příliš zdůrazňovat, za koho se považuji, ale budu citovat úsudek z předního článku v British Medical Journal (9. února 1952), tedy ze zdroje, který se zdá být nad míru podezřelý. „Nejdříve fakta a teprve potom teorie, to je klíčové heslo Jungovy práce. Je empirikem na prvním a posledním místě.“ Tento názor se setkává s mým souhlasem.
...
To se zdá být zvláště patrné v jeho zjevné neschopnosti pochopit, jak může „autonomní psychický obsah“, jako je obraz Boha, vtrhnout do já a že taková konfrontace je živou zkušeností. Úkolem empirické vědy jistě není zjistit, nakolik je takový psychický obsah závislý na existenci metafyzického božstva a nakolik je jím determinován. To je záležitostí teologie, zjevení a víry. Můj kritik si zřejmě neuvědomuje, že když sám mluví o Bohu, jsou jeho výroky závislé nejprve na jeho vědomých a pak na jeho nevědomých předpokladech. O jakém metafyzickém božstvu mluví, nevím. Pokud je ortodoxní žid, mluví o Bohu, kterému vtělení v roce 1 ještě nebylo zjeveno. Je-li křesťanem, pak jeho božstvo ví o vtělení, o němž Jahve dosud nejeví žádné známky. Nepochybuji o jeho přesvědčení, že stojí v živém vztahu k božskému Ty, ale nyní stejně jako dříve jsem toho názoru, že tento vztah je především k autonomnímu psychickému obsahu, který je definován jedním způsobem jím a jiným způsobem papežem. V důsledku toho si nedovolím ani v nejmenším soudit, zda a do jaké míry se zalíbilo metafyzickému božstvu zjevit se zbožnému Židovi tak, jak byl před vtělením, církevním otcům jako Trojice, protestantům jako jediný Spasitel bez spoluvykupitelky a současnému papeži jako Spasitel se spoluvykupitelkou. Neměli bychom pochybovat ani o tom, že vyznavači jiných náboženství, včetně islámu, buddhismu, hinduismu atd. mají k „Bohu“, respektive k nirváně a tao, stejný živý vztah jako Buber k pojmu Boha, který je vlastní jemu samému.Je pozoruhodné, že se ohrazuje proti mému tvrzení, že Bůh nemůže existovat mimo člověka, a považuje ho za transcendentní tvrzení. Já však výslovně říkám, že vše, co se tvrdí o „Bohu“, je tvrzení lidské, tedy psychologické. Vždyť obraz Boha, který máme nebo si o něm vytváříme, jistě není nikdy oddělen od člověka? Může mi Buber ukázat, kde si Bůh mimo člověka vytvořil obraz sebe sama? Jak lze něco takového doložit a kým? Zde si jen pro jednou a výjimečně dovolím transcendentní spekulaci, a dokonce „poezii“: Bůh zajisté, bez pomoci člověka, vytvořil nepochopitelně nádherný a současně hrozivě protikladný obraz sebe samého a ten vložil člověku do nevědomí jako archetyp, jako archetypální světlo. Ne proto, aby si teologové všech dob a zemí kvůli němu vjížděli do vlasů, ale proto, aby člověk, který není troufalý, mohl v tichosti své duše pohlížet na jemu příbuzný, z jeho vlastní duševní substance vystavěný obraz, který má v sobě vše, co si o svých bozích nebo o svém duševním základu vymyslí.
Buber se mýlí, když se domnívá, že vycházím z „principiálně gnostického pohledu“ a pak přecházím k „propracovaným“ metafyzickým tvrzením. Člověk by si neměl mylně vykládat poznatky empirie jako filosofické premisy, neboť nejsou získány dedukcí, ale z klinického a faktického materiálu. Doporučil bych mu, aby si přečetl některé autobiografie duševně nemocných, například knihu Johna Custance Wisdom, Madness and Folly (1951) nebo D. P. Schrebera Memoirs of My Nervous Illness (poprvé vyšlo 1903), které rozhodně nevycházejí z gnostických hypotéz, stejně jako já; nebo by mohl zkusit analýzu mytologického materiálu, například vynikající práci doktora Ericha Neumanna, svého souseda z Tel Avivu: Amor and Psyche (1952). Mé tvrzení, že produkty nevědomí jsou analogické a příbuzné určitým metafyzickým představám, se zakládá na mé profesionální zkušenosti. V této souvislosti bych rád upozornil, že znám poměrně dost vlivných teologů, katolíků i protestantů, kteří nemají potíže s pochopením mého empirického stanoviska.
...
Anebo tento text z Jungovo pokusu o vysvětlení fenoménu UFO:
A tak má obzvláštní význam skutečnost, že číslo charakterizuje také „osobní“ podstatu zprostředkující postavy, totiž Prostředníka. Nazíráno z psychologického hlediska a při zohlednění noeticko-teoretických omezení, která jsou uložena každé vědě, jsem tento zprostředkující, respektive „sjednocující symbol“, který psychologicky nutně vzniká z dostatečně velkého napětí protikladů, vyjádřil termínem „bytostné Já“ (das Selbst). Tímto termínem bych chtěl naznačit, že mně v první řadě jde o formulování empiricky postižitelného faktu, a nikoliv o pochybná překračování do oblasti metafyziky. Tam bych lezl do zelí všem možným náboženským přesvědčením. Jelikož žiji na Západě, musel bych místo „bytostné Já“ říci Kristus, na Blízkém východě zase například Chidr, na Dálném východě třeba átman či tao nebo buddha, na Dalekém západě zase „Zajíc“ nebo Mondamin a v kabale Tiferet. Náš svět se stal malým a začíná svítat náhled, že existuje jen jedno lidstvo s jednou duší a že pokora není bezvýznamnou ctností a měla by křesťana přinejmenším kvůli caritas (lásce) – největší ze všech ctností – přimět k tomu, aby byl dobrým příkladem a uznal, že existuje jen jedna pravda, která se ovšem vyslovuje mnoha jazyky, a že je to jen nedostatečnost našeho rozumu, nedokážeme-li to stále ještě pochopit. Nikdo není jako Bůh, aby sám znal pravdu. Všichni se díváme do onoho „temného zrcadla“, v němž se utváří temný mýtus, který ukazuje na neviditelnou pravdu. V tomto zrcadle duchovní zrak spatřuje obraz, jehož podobu označujeme jako bytostné Já. Jsme si přitom vědomi, že jde o antropomorfní obraz, jenž je tímto výrazem jen označen, nikoli však vysvětlen. Míníme tím sice psychickou celost, ale nevíme, které skutečnosti tvoří základ tohoto pojmu, poněvadž psychické obsahy v jejich nevědomém stavu nelze pozorovat, a navíc psýché nemůže poznat svou vlastní podstatu. Nevědomí je našemu vědomí známo jen potud, pokud se stalo vědomým. Máme nejvýše slabé tušení o změnách, které prodělává nevědomý obsah v procesu uvědomování, avšak nemáme o tom žádné jisté vědění. Pojem psychické celosti nutně zahrnuje určitou transcendenci kvůli existenci nevědomé komponenty. Transcendence v tomto případě neznamená totéž jako metafyzická představa, respektive hypostáze, nýbrž – řečeno s Kantem – si nárokuje jen hodnotu „hraničního pojmu“.
To, co by se mohlo nalézat na druhé straně tohoto noeticko-teoretického prahu, se dá zachytit a pochopit jen jako tušení; že však něco na druhé straně existuje, na to ukazují archetypy a mezi nimi nejzřetelněji číslo, které je na této straně počtem, na druhé straně ale jako autonomní psychické jsoucno (ens) činí výpovědi, které se projevují v uspořádáních, jež předcházejí soud. Tato uspořádání jsou nejen kauzálně vysvětlitelné psychické fenomény jako snové symboly a podobné jevy, nýbrž i pozoruhodné relativizace času a prostoru, které se snažíme marně vysvětlit jako kauzálně podmíněné jevy. Jsou to ony parapsychologické jevy, které jsem shrnul v pojmu synchronicity a jež statisticky zkoumal Rhine. Pozitivní výsledek jeho experimentů povyšuje parapsychologické jevy na úroveň skutečností, které nelze bez povšimnutí obejít. Tím jsme se poněkud přiblížili k pochopení záhadného psychofyzického paralelismu, jelikož nyní víme, že existuje faktor, který přemosťuje zdánlivou nesouměřitelnost těla a psýché tím, že poskytuje hmotě určitou „psychickou“ schopnost a psýché určitou „hmotnost“, díky nimž může jedno na druhé působit. To, že živé tělo působí na psýché, se zdá být otřepanou pravdou; přesněji vzato ale víme jen to, že tělesné zmrzačení či nemoc se projevují i v psýché. Tento předpoklad platí přirozeně jen tehdy, přikládáme-li psýché existenci samu o sobě, což odporuje běžnému materialistickému názoru. Ten ovšem nemůže vysvětlit, jak by měla z chemických přeměn vzniknout psýché. Obě pojetí – jak materialistické, tak spiritualistické – jsou metafyzické předsudky. Zkušenosti lépe odpovídá předpoklad, že živá hmota má psychický aspekt a psýché má fyzický aspekt. Vezmeme-li však v úvahu parapsychologické skutečnosti, jak se sluší a patří, pak je nutno rozšířit hypotézu psychického aspektu za oblast biochemických procesů na hmotu vůbec. V tomto případě by bytí spočívalo na nějakém dosud nepoznaném základě, který má zároveň materiální i psychické vlastnosti. S ohledem na moderní fyzikální způsob myšlení by tento předpoklad asi narážel na menší odpor než dříve. Tím by také zanikla pochybná hypotéza psychofyzického paralelismu a byla by dána příležitost ke konstrukci nového modelu světa, který se blíží ideji jednoho světa (unus mundus). Tím by se „akauzální“ vzájemné vztahy psychických procesů a na nich nezávislých fyzických procesů – tj. synchronistické fenomény včetně psychokineze – dostaly do oblasti toho, co je pochopitelné, neboť každá hmotná událost by zahrnovala eo ipso událost psychickou a naopak.
Pozn.: Rhineovy pokusy se ukázaly jako podvod, takže tvrzení se o ně opírající padá. Nicméně spojovat Junga s metafyzikou znamená neporozumět jeho slovům.
ad krudox:
Jungova metafyzika byla idealisticka, vedomi jakozto zaklad
(mentalni realita).. proto i onen duraz na subjektivne pocitovane zkusenosti a
tedy i sveho druhu "pribuznost" s nabozenskymi predstavami predevsim vychodnich
filosofii - jelikoz chtel byt vniman jakozto empiricky vedec, sve metafyzicke
myslenky po dlouhou dobu dostatecne nekonkretizoval - poskytovani "dukazu" svym
teoriim (nevedomi, synchronicita apod.) bez teoreticke opory proto nejen ja
povazuji za dost problematicke, ale paradoxne to nedostaval sezrat pouze od
materialistu, ale i z druhe strany, od teologu, pro ktere byla
"redukce Boha" na mentalni obrazy v lidske psychice samozrejme
neakceptovatelna.. jelikoz odmital hypostatizaci metafyzickych tvrzeni a
metafyzickou entitu podle nej navic vlastne ani nelze poznat (Kantuv zjevny
vliv), dalo by se o nem hovorit kuprikladu jakozto o atheistovi v metafyzicke
perspektive a gnostikovi v perspektive psychologicke..
p.s. moc se vsak nedivim tem, kteri jej vnimaji jako mystika, i kdyz on sam by to stoprocentne odmitnul, viz. jeho:
"U velmi infantilních lidí je běžné, že mají mystické, náboženské cítění, užívají si tuto atmosféru, ve které mohou obdivovat své krásné pocity, ale prostě se oddávají své autoerotice."
Mno ateista ... jeho otec byl farářem a tak byl C. G. Jung (1875 až 1961)
zajisté bombardován pámbíčkem a Ježíškem od svého kojenectví. Zajisté
byl též pokřtěn.
Jeho děda, též C. G. Jung (ale 1794–1864) pocházel z Německa.
Jo to byl, to přiznává ve své autobiografii (kterou teda nenapsal on sám), ale nikdy v sobě nenalezl ten přístup, že by něčemu jen tak věřil. Viz např.
V pozdějších letech až do konfirmace jsem se velice snažil, abych se přinutil k požadovanému kladnému poměru ke Kristu, ale tak či onak se mi nikdy nedařilo překonat skrytou nedůvěru.
Janův Kristus mně byl cizí, ale ještě cizejší byl synoptický Spasitel.
Jevilo se mu to velice pochybné a na jeho pochybnosti nedovedl nikdo z jeho okolí adekvátně odpovědět.
„Nevyjádřené emoce nikdy nezemřou. Jsou
pohřbeny zaživa a vyjdou na povrch později ošklivějšími
způsoby.“
Sigmund Freud
Některé [tendence a obsahy] byly z vědomého života vyloučeny kvůli řadě skutečných i zdánlivých důvodů. Některé jsou potlačeny a jiné vytěsněny. Potlačeny jsou zpravidla ty tendence, které v psychické struktuře člověka představují úhrn antisociálních prvků – nazývám je „statistický zločinec“, který je v každém člověku. Tyto tendence jsou vědomě a záměrně eliminovány. Ale tendence, které byly jenom vytěsněny, mají obvykle pochybný charakter. Nejsou bezpodmínečně antisociální, ale nejsou zrovna konvenčně a společensky vhodné ... Při vytěsnění se člověk chová tak, že ponechává věcem napůl vědomě a nerozhodně volný průběh ... Freud objevil, že vytěsnění je jedním z hlavních mechanismů při vzniku neurózy. Potlačení odpovídá vědomému morálnímu rozhodnutí, zatímco vytěsnění představuje poněkud amorální sklon zbavovat se nepříjemných rozhodnutí. Potlačení může způsobit zármutek, konflikt a utrpení, ale nikdy nevyvolává neurózu. Neuróza je vždy náhražkou za oprávněné utrpení.
(C.G.Jung, Výbor z díla IV, „Psychologie a náboženství“, str. 100-101)
V postpubertálním období je vědomí konfrontováno s mnoha afektivními tendencemi, impulzy a fantaziemi, jejichž asimilace není z nejrůznějších důvodů žádoucí nebo možná. Takový materiál je vytěsněn, aby byl potenciální narušitel umlčen. Obecně platí, že čím negativnější je vědomý postoj, čím větší je jeho odpor, čím více znehodnocuje a obává se disociovaných obsahů, tím agresivnější a odpudivější je podoba, kterou tyto obsahy na sebe berou.
(C.G.Jung, „Filozofický strom“, CW 13, odst. 464)
To nejsou argumenty na to, co jsme probírali.
Probíráme jestli jsou emoce součástí "já" - ne jestli "já" řídí
slinivku břišní.
Vím přesně : Tvrdíš, že emoce nejsou součástí "já" - druhá strana si dovolila oponovat.
Já ani nevim, co by to mělo znamenat, že jsou emoce součástí já. Natož abych tvrdil opak. To, co tvrdím, je, že emoce nejsou aktivitou či výtvorem já, tedy že nevychází z já.
Škoda toho Baníku,no nic my jsme ti co nahoře řídí kormidlo a koukáme
dolů pod nás co se děje.
Teď né gólman i útočník marod,jinak gólman plzeňský byl dlouho marod a útočník dával sporadicky góly.
To jsem dlouze vysvětloval poslední dva dny, viz např.
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123067#p123067
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123126#p123126
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123183#p123183
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123186#p123186
A pak je tu tvrzení Práva, které se opírá o poznatky psychologie, že
afekt není volní psychickou aktivitou subjektu, viz
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123018#p123018
V pořádku ještě nejsi na to připraven pochopit. Nechám tě v tvé
pravdě
To jakože si myslíš, že nevím, co jsou čakry.
To, že se říká, že něco jde od srdce a pod. neznamená, že strůjcem
dané emoce je srdce - i když se u některých emocí "svírá u srdce".
I to svírání je činnost mozku, které při jistých situacích vysílá
signály do dané části - sevření hrdla, paralyzace, nezastavitelný pláč
a atd.
Asi né nevíš, když se snažíš brousit rozumem tam ,kde rozum končí a
začíná se nahlížet jiným okem.
To ale nemá nic společného s tvým tvrzením, že srdce vytváří
emoce.
I kdybych připustil, že čakry mají nějaký vliv na tvorbu emocí, tak v
konečném důsledku "vycházejí" z mozku.
Emoce dostává každé "nové" já do vínku - nemůžeš oddělit emoce od "já"
Ano, emoce přicházejí tak jako přicházejí podněty. Jejich objevení se není výsledkem volní aktivity subjektu ("já").
Vy teď asi cítíte vůči vašemu oponentovi zlost, což je emoce. Kdyby vás nerozčiloval svými příspěvky, taky byste cítil v sobě zlost?
ad Betka5:
zlosti bych to nenazval.. spis mne sere jako kuprikladu v noci komar, kteryho
sice muzu rozmacknout, ale kdykoliv kdyz se naprahnu, tak “vodleti”.. jinak
soucet je onim vnejsim podnetem me emoce - iniciuje je, ale je ma, vytvari ji
muj mozek
Když si komár píchne, lze ho lehce zabít.
Povětšině ale komáři jen neškodně piští.
ad Betka5:
neni potvora.. komarem se narodil a nemuze za to - obdobnym zpusobem jako soucet
nemuze za to, ze nema dostatecnou intelektualni kapacitu
No tvé ego což vím dlouho že tvé ego neumí přiznat že se mylis v
určitých věcech
ad Mnichal:
urcite to tak pusobit muze, ale pro mne to fakt neni otazka ega, ale
intelektualni poctivosti - spekulativni picoviny nemohu z principu
akceptovat
To jen tvé ego nechce akceptovat,jinak v pořádku, každý máme to své
nastavené.
To jsi měl napsat, že jsi akademický vědec a tvé tvrzeni je jediné
správné a bez další diskuse - to by jsme ani nediskutovali a brali by jsme
to jako konečnou věc.
Jenže moje já zatím postřehlo, že se tady hraješ na odborníka na Junga a
jeho "práci" a oháníš se jenom ním.
V tom případě jsi ignorant, jak jsem psal. Důkaz:
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123018#p123018
Nerozumíš jedno, že s tím jednoduše nesouhlasím.
Ignorant jsi ty pokud nedokážeš rozlišovat mezi slovem ignorant a
ignorování.
Slovo: ignorant
Význam: neznalec, nevzdělanec
Takže to ne - doufám, že se už nenachytám k diskusi s tebou - pěstuj si
svoje ego bez emocí.
V tom případě nesouhlasíš s poznatky akademické psychologie. Potom ale neříkej druhým nic o egu, říkej si to sobě, když se to týká tebe samého.
Ty na to narážíš.
Dovol, abych si dovolil nesouhlasit s tím co uznám za vhodné. Jednoduše mi
ty závěry nesedí.
Jsou emoce z já které dokáži to vlastní
já zabít - i s tělem - nemyslím sebevraždu.
Platí to i některých zvířat - u těch samých emocí.
A proto s tím nemůže souhlasit.
Nesouhlasit máš právo, ale to se pak ty pasuješ do role toho odborníka a
ne já. Akademická psychologie má pravdu, což já tady vlastně i ukazuju,
ale ty prostě nevidíš, neslyšíš a furt si jedeš to "své".
ad soucet:
muzes mne tedy prosim odkazat na vedeckou studii, dle ktere je tomu tak, jak
tvrdis?
Dal jsem ti vyjádření Práva, které vychází z poznatků akademické
psychologie.
Tedy kromě toho, že je to obecná zkušenost, protože se na tom všichni
shodneme.
ad soucet:
vidis, jakej ses srac? schovavat se za neco, co si pritom nechavas pro sebe, je
naprosto ubohy.. jestli vsak mas skutecne pocit, ze to, co jsi uvedl, jsou
racionalni argumenty nebo dukazy, tak mi te je celkem lito
Podat stanovisko akademické vědy - psychologie je sráčství, ubohost a
iracionální argument? Odkdy prosimtě?
ad soucet:
zase se jen a pouze schovavas, drahy priteli - uplne stejnej srac jako treba
Bobkoun
Schováváš se ty, protože nejsi schopen uznat svůj omyl, i když ti
předložím vyjádření odborníků. Jsi egomanskej ubožák.
Co jsi dal za důkaz?
Že neovladatelný afekt při trestném činu je (z hlediska odborníků z řad
psychologie) polehčující okolnost v trestním právu.
Nedal jsi důkaz, že daná emoce, která ho na nějaký podnět vyvolala, není
součástí "JÁ"
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=123018#p123018
Zde máš vyjádření odborníků, že: Afekt není volní
psychickou aktivitou subjektu.
(ještě jsem to v tom vyjádření zvýraznil, je úžasný, že sis toho
nevšiml.)
ad DalkoT:
vcera napsal, ze necetl jedno z jeho nejvyznamnejsich del, takze o odbornosti
vazne pochybuji..
Synchronicita je nejvýznamnějším Jungovo textem tak max. pro ezoteriky a
bláznivý filozofy.
Vůbec ne. Ale chápu, podle toho jak už jsem tě poznal, že pro tebe je to
text č. 1.
ad soucet:
schvalne jsem si kvuli tobe otevrel wiki a i tam je nikoliv nahodou mnou zminena
kniha mezi ne zarazena
zabránit ignorantství můžeš jedině ty, když si necháš vyšetřit a
"opravit" hlavu, cvoku egomanskej.
Myslím, že ani nevíš, co je to ignorantství a už by jsi mohl přestat
urážet - je to ubohost.
Pokud nesneseš jiný názor, tak se na diskutování vyser.
Vím co je to ignorantství, je to to co tu předvádíte, a nejsme to já, kdo tu uráží. Jak to že jeho urážky ti nevadí?
ad:
pevne verim, ze vyjma toho "smajliku" u me prosby bude nasledovat i mnou poptany
argument a dukaz..
Spíš bych se přiklonil k tomu, že jsi už zase ve fázi, když chceš
mít pravdu za každou cenu.
Takže to jdu raději, tak hodinku - dvě, něco dělat na zahradu - je 14
stupňů, polojasno.
Ale nepředkládáte relevantní protiargumenty. Nic, co by zpochybňovalo, co píšu.
Doposud jsi předložil jen svůj pohled - svůj názor - nějakých
relevantních argumentů jsem si nevšiml - jen tvých tvrzení.
Byli to tvrzení akademické vědy! Volní aktivita a instinkt jsou dva póly lidské činnosti.
Emoce prozradí víc, než si myslíme. Ukážou jací jsme, odhalí
vnitřní a naprosto unikátní svět každého z nás podobně jako otisky
našich prstů.
Tak aby to nebylo jen ode mě :
https://www.manzelstvi.cz/zivot-v-manzelstvi/povzbuzeni/emoce-zrcadlo-meho-ja.html
Pavel Raus, M.A. et M.A., Ph. D. - vystudoval klinickou psychologii a teologii na Wheaton College v USA a doktorát obdržel na Olivet University v San Francisku.
No tobě se to jen tak vidí, že jsou to instinktivní reakce - to propojení tam ale je.
To si přečteš v každé učebnici psychologie. Emoce jsou instinktivními (vrozenými a taky neuvědomělými) regulátory chování. Instance já představuje druhý regulátor chování, který je fylogeneticky (evolučně) daleko mladší.
"Psycholog, psychoterapeut a autor knihy Všímavost a soucit se
sebou Jan Benda vysvětluje, že opravdové
sebepoznání (poznání našeho Já) nám umožňuje vymanit se z nezdravých
emočních schémat a také nalézt intimní blízkost s
druhými. .{color: red}"
Takže si své emoce dokážeme regulovat pokud poznáme své já do "hloubky" -
AŽ K EMOCÍM - tak že poznáme celé své já - kdo to nedokáže, tak není
zcela zdráv.
Regulovat ano, ale nepřímo. To už jsem psal. Protože nejsou činností našeho já.
Jak nepřímo - snad přímo, ne?
Jde o povahu - někdo si řekne, že se na tom pohřbu nerozpláče a "ustojí
to" - jiný si řekne to samé, ale "neustojí to".
No právě, toho druhého pláč přemůže. Protože emoce nemáme pod přímou kontrolou.
Nechápeš, že je jedno, jestli je máme, či nemáme pod kontrolou - je to součástí toho našeho já - je to "vizitka" já - ukazuje osobnost/já v "celé jeho nahotě"
opravdové sebepoznání (poznání našeho Já) nám umožňuje vymanit se z nezdravých emočních schémat a také nalézt intimní blízkost s druhými....formuloval by som to inak: - že je to poznání našeho "já" je skrz obnaženie svedomia je to poznanie seba vo svedomí a v srdci, svedomie vždy "kričí", srdce potvrdzuje svedomie....zmena vo svedomí v prospech dobra a lásky otvára srdce pre to, aby sme si viac všímali iných, nie seba...
Ano - to je další stránka toho já - s tím se počítá, ale mi to teď bereme z jiného "uhlu".
Tohle dokážeš pouze zklidněním myslí různými způsoby viz meditace třeba
No to už fakt ne.
Emoce a touhy jsi už dostal do "vínku" - jsou to dědičný záležitosti - ty
se věkem "otesávají" nebo "pěstují"
No jistě. Už proto nemůžou vycházet z já, které se objevuje teprve někdy kolem 2,5 roku věku (jak se v literatuře uvádí).
Tvé "já" se skládá ze všech těchto "věcí" - "já" je celek se vším
všudy a emoce vycházejí z něho a je jedno jestli je ovládáš, nebo ne.
Nemůžeš je oddělovat od "já" - liší se, ale jsou součástí "já".
Je to osobnost člověka - je to celek a mozek je jeho "centrála".
Když říkáš jsem to já a ukážeš na sebe, tak myslíš jen mozek?
"Já" - je de facto filozofický pojem a uvědomění si sám sebe -
rozpitvávat jak ho chceš rozpitvat ty je už jen spekulace.
Dalko :: Promin je to uplne mimo -- nevis nahodou v kolik hodin rusove rusove
poslali tu raketu na
Kryvyj Rih na Ukrajine?? - Hledam to co pisou ceske media a nemuzu nic najit
:-((( byl bych ti hodne vdecny - nebo nekomu jinemu kdyby jste mne to napsali??
Tady taky nemu sehnat presny cas ale podle toho co pisou tak bylo po 8 hod.
vecer -- Co jsem mne nezda - rusove vedsinou strili rakety v noci.
ad kiwiboy:
podle zaberu po zasahu to na noc moc nevypada, spis onen uvedeny vecer..
necroczar --- rozhodne neomlouvam zabijeni deti -- to ani nahodou ne -- nejak se mne nechce verit, ze by to udelali naschval -- mozno se jednalo o zasazenou raketu ktera spadla nekam jinam -- nebo je to schvalne tak napsane a nemusi to byt uplna pravda -- ja osobne neverim v tomto ani jedne strane
keď sme už pri zabíjaní detí, vo válke zabíjať deti je neskutočný hnus...ale aj zabíjanie detí umelým (vyvolaným) potratom je stejný hnus - umele potratené dieťa nie je dieťa? spolu v Česku i na Slovensku sa ich potratí ročne okolo 100 tis. + ďalšie státisíce po použití hormonálnej antikoncepcie//HA...
ad kiwiboy:
ministerstvo obrany Ruske federace se vyjadrilo, ze cilem uderu "vysoce presnych
raket" bylo setkani jednotek a zapadnich instrukturu v restauraci.. ani podle
nich se tedy nejednalo o jednu tebou zminenenou "zasazenou raketu ktera
spadla nekam jinam"
necroczar -- tak jakto, ze se uvadeji i mrtve deti a vic bez kdo jiny?? Proto pisu, ze vtom neverim ani jedne strane. Bylo vubec raketou zasazeno i to decke hriste??
ad kiwiboy:
reagoval jsem na tve, ze se mohlo jednat o raketu, ktera byla zasazena a spadla
nekam jinam - to netvrdi Ukrajinci ani Rusove, drahy priteli.. na "sidlisti",
ktere bylo zasazeno, se nachazi i detske hriste a jestli se skutecne jednalo o
balistickou strelu Iskander-M s kazetovou hlavici, ktera maximalizuje ztraty,
zabrat by pochopitelne dostalo i to hriste
necroczar ale ja nepsal, ze se jednalo o zasazenou raketu - spatne jsi mne
pochopil ja napsal --
mozno se jednalo o zasazenou raketu ktera spadla nekam jinam --- mozno se
jednalo a ne jednalo se
ad kiwiboy:
.."proste nevime a tvrdime"..
Rusko oficialne potvrdilo cil a duvod (setkani v restauraci) a obytna zona
zasazena byla.. co podle tebe nevime a pritom tvrdime?
necroczar --- takze ukrajinsky vojaci si davaji rande z cizima vvojakama na ukrajine v hospode mezi obytnyma budovama a vedle s deckym hristem. Da to rozum??
necroczar -- tak jak to podle tebe bylo - ty veris co napisou novinky nebo
rekne Zelenskyj?
Nic proti ale mozno kdybychom udelali DNA Zelenskeho tak je cistokrevnejsi rus
nez Putin
soucet - ze jeho rasa neni mychana jinou - DNA urcuje rasu o ktere neni
pochyb, ze je takova --
Mozno by to pomohlo pochopit -- kdyz napisu treba cistokrevni pes -- snad to
pochopis.
a jaká je prosimtě ta ruská rasa? jak se pozná, že je nějaká rasa
ruská?
rasy (a rlzne fenotyoické varianty človeka) su spôsobené v určitej rôznosti vo variabilite genetických alel (rôzne mutácie v genetických alelách rozličných skupín národov) - gény (genotyp) človeka je však nenarušený, vždy ide o genotyp človeka...
ad kiwiboy:
novinky nectu a Zelenskeho vyjadreni jsem prozatim nezaregistroval.. co ma vsak
jeho DNA, ktera by prokazala, ze je vetsi Rus nez ten zmrd Putin, spolecne s
vecernim utokem na sidliste, bohuzel netusim
ad kiwiboy:
v predchozim prispevku jsem to rozvedl, kdyz jsem psal o oficialnim prohlaseni
ministerstva obrany Ruske federace
ad kiwiboy:
napsal jsi "mozno se jednalo o zasazenou raketu ktera spadla nekam
jinam" a ja reagoval, ze to tvrdis pouze ty..
Nějak ti asi uteklo, že 70% cílů bylo letos na civilní cíle.
Že by to všechno bylo tak jak píšeš?
Tvoje naivita je obdivuhodní.
Rus nechce mír.
Rus chce Ukrajinu zničit - ví, že NATO zatím nezaútočí a proto je stále
víc a víc agresivnější,
Putin už ztratil vše, co ho dělalo člověkem - je to zrůda.
Nevím, ale myslím že to bylo podvečer - v noci by tak asi nebylo tolik
dětí, ne?
A že se ti to nezdá?
Oni útočí kdykoliv - obchodní centra plné lidi a pod. jsou toho
důkazem.
Nebo chceš zase spekulovat, že to ne oni, oni jsou dobráci - útočí jen v
noci.
Dalko tak ty deti mohli byt zasazeny i v baraku -- mne se ani tak nejedna oto konkretne -- mne jde jenom oto, ze media vzdy napisou cas a ted ne -- je to cele divne -- jeden tvrdi to druhy zase neco jine nebo byl zasazehy dum hned vedle deskeho hriste -- to je informace na city. Nikdo nenapise - treba byla tam zasazena ukrajinska armada ktera pouziva deti jako zive cile
Neskládá. To, co není aktem vůle, to není činností já. Řeč je samozřejmě o psychické instanci já, onom prvku, které je centrum naší identity a z něhož vychází volní jednání. Osobnost je obsahově širší pojem než já.
Skládá - ty asi ani nevíš, co to "já" vyjadřuje - máš nějaké své
já jiné jako ostatní a omlouváš afekty tím, že jsou neovladatelné.
Každý má jiné sklony k afektům - jsou různé povahy - afekty zahrnují
všechny (možno všechny) emoce - a jsou součástí toho já, které
opisuji.
Ne každý přečin/zločin v afektu je omluven - "nepříčetností" -
podléhá "psycho" analýze u odborníka.
Povětšinou se zjistí, že daný člověk trpí nějakou poruchou.
Takže znova: aktivity já jsou volní aktivity, a emoce ani afekt nejsou naší volní aktivitou, nýbrž je to spontánní aktivita, aktivita našeho vegetativního systému (řekněme). Nevycházejí tedy z já, ale z instinktivní oblasti.
Takže znova - všechno co opisuješ je součástí já a je jedno jestli to
ovlivňuješ nebo ne - v konečné fáze to ale stejně ovlivňuješ - nepiš o
něčem, co ovlivnit nemůžeš.
Nemůžeš ovlivnit růst, nebo něco podobného.
Emoce můžeš ovlivnit i když někdy to nejde - například na pohřbu někoho
blízkého - nebo ten smutek/pláč to není emoce tvého já??
Úplně ignoruješ, co píšu.
Emoce není naší volní aktivitou, ale spontánní, samovolná aktivita
instinktivního systému. Vem to prosím na vědomí.
Neignoruji - jen s tím nesouhlasím.
To snad můžu, ne?
Tvé tvrzení má stejnou váhu jak to moje.
Instinkt je se leknout - ale následná emoce strach se dá regulovat,
Mýlíš si instinkty s emocemi.
Ano, ale ta emoce strachu, ta přišla sama, tu jsi si nevytvořil. Tak je taky prací instinktu.
Ne - někdo se jen lekne.
Ten strach jako emoce a jiné emoce jsou vrozené a reagují na podnět - a jsou
samozřejmě součástí já - nejsou někde jinde - nevycházejí "z paty"
No jistě. Nevycházejí z paty, ale nevycházejí ani z já, protože nejsou jeho aktivitou, nýbrž aktivitou instinktivního systému. Copak je to tak těžké pochopit?
Protože je to nesmysl.
Možno to nechápeš, protože nedokážeš ovládat své emoce - a potom by to
bylo z tvého pohledu v pořádku.
Ale z mého ne.
Pa
Tak podívej, tady jsem našel, jak na afekt/emoci nahlíží právo, a to se opírá o poznatky psychologie:
... O afekt se u obviněného nejednalo proto, že jeho projevy mu nenasvědčovaly. Afekt totiž představuje porušení duševní rovnováhy, jež může být normálně probíhající, nebo patologické jako duševní porucha (patologický afekt a patologická nálada), pro nějž je zpravidla charakteristické krátkodobé trvání a přechodný charakter, avšak existují i afektivní napětí či reakce, které mohou trvat značně dlouhou dobu (tzv. protrahovaný, kumulovaný nebo chronický afekt). Pro afekt je charakteristické zúžení vědomí a snížení racionální kontroly (srov. RABOCH, J., ZVOLSKÝ, P. Psychiatrie. 1. vydání. Praha: Galén, 2001, s. 130). Afektem (z lat. afficere – působit) rozumíme silný, bouřlivě a krátce probíhající citový stav (např. hněv, zděšení, radost, nadšení), zpravidla provázený vegetativními reakcemi (zrudnutí, zblednutí, změna rytmu dechu, pocení, bušení srdce atd.), mimickými projevy či zvláštnostmi hlasového projevu a gestikulací (viz např. HARTL, P., HARTLOVÁ, H.: Psychologický slovník. 1. vydání. Praha: Portál, 2000, s. 19). Afekt není volní psychickou aktivitou subjektu, ale druhem prožívání, k němuž v psychice dochází na základě určitého vnějšího nebo vnitřního podnětu. Takovým podnětem bývá neočekávaná situace, spojená se ztrátou nebo ziskem něčeho významného, nebo situace pro člověka důležitá (např. ohrožení určitých cílů, hodnot, zájmů). Afekt může mít ladění pozitivní (nadšení, radost), ale z hlediska trestního práva mají význam především negativní afekty zlobné a afekty strachu (GILLNEROVÁ, I. a kol. Slovník základních psychologických pojmů. Praha: Fortuna, 2000, s. 7).25. ...
https://www.akjanosek.cz/2021/04/06/rozdil-mezi-rozmyslem-a-vrazdou-v-afektu/
Doufam, že to taky nebudete ignorovat.
ad soucet:
i toho jsem narozdil od tebe samozrejme schopen.. jestli tomu neveris, zkus ve
chvili, az ti ho bude hulit nejaka dama, myslet na to, ze si tvyho pindoura rve
do huby nejakej plesnivej dedek, treba ten dement Jung.. okamzite bys zvadnul
jako ja, nebo bys mu to napral do ty jeho smradlavy drzky a poradne ho nakrmil?
predem moc dekuji za odpoved, drahy priteli
Tím se nezbavíš sexuální touhy jako takové, ale jenom erekce. Sexuální touha či nadrženost není spojena přímo s erekcí, s erekcí je spojen sexuální akt, tedy ukojení té touhy. Čekal jsem, že úplně nepochopíš, o čem je řeč, mudrlante.
ad soucet:
touha participovat na sexualnich aktivitach a recipovat s tim spojene "poteseni"
je sice hnana mnoha faktory (multifaktorialni perspektiva), ale predevsim se
jedna o touhu telesnou, de facto o jednu z nejsilnejsich
lidskych potreb - nejde sice pouze o snahu o rozmnozeni, ale z evolucniho
hlediska se jednoznacne jedna o potrebu - proc myslis, ze mame treba stejne jako
zvirata schopnost vysilat chemicke signaly (feromony apod.) a reagovat na ne?