Píšou o něm tohle - z wiki:
Jeho teologická koncepce byla panteistická (což se v té době považovalo
za de facto ateismus a dnes se občas považuje za skrytou formu ateismu)[kým?]
a vitalistická, protože jeho planety i cizí světy jsou prodchnuté božským
životem a plují tak vesmírem jako velké živé bytosti, jež se podílejí
na uspořádání světa, nekonečné matérii a nekonečné činné božské
moci, ke které už nemáme hledat jiný základ a jiná nebesa.[24] Když v
satiře předhazuje pedantskému protestantskému doktorovi: „Než se zrodila
filozofie vyhovující vašemu mozku, byly chaldejské, egyptské, magické,
orfické, pythagorejské a jiné nauky starověku, jež zase vyhovují naší
hlavě,“v tomto rodokmenu prisca magia nevypočítává jen jisté předchozí
formy heliocentrismu v astronomickém smyslu nebo jako matematické hypotézy,
ale uvádí nový hermetický vhled do božské podstaty vesmíru, rozšířenou
formu gnóze. Tím se také liší od Koperníka, kterého kritizuje, že k
problému přistupuje jako matematik, a tak jeho objevy zůstávají
mělké.[26]
Bruno předjal myšlenky Gottfrieda Leibnize a Barucha Spinozy. Teorií tzv.
monád rovněž obnovil atomovou teorii (ta se však netýkala jen hmoty v
dnešním slova smyslu); rovněž tento pojem od něj převzal a rozvinul
Leibniz. V jednom z Brunových dialogů je obsažena myšlenka, jež později
proslavila Francise Bacona: scientia potestas est [vědění je moc] Brunovy
názory ovlivnily též německého filozofa Schellinga
Několik Brunových traktátů je věnováno magii.