Pro jistotu pro ty méně přemýšlivé :
My osvětě kolem sebe nemusíme přemýšlet jen jako o "jeho díle", my
můžeme přemýšlet dokonce i o tom, kde se to vzalo .-)))
vy se bojíte přemýšlet, kde se vzal svět, protože by se to nemusel
hodit do vaší ideologie.
neustále se vymlouváte a žádnou teorii příčiny existence vesmíru
nechcete mít.
Naopak, my o tom přemýšlíme.
Vy už máte polojasno až zataženo, díky víře .-)))))
My o tom přemýšlíme vědecky, seriozně.
Nemůžeme si dovolit stvářet pohádky a dědouškovi na obláčku
.-))))))))))))))))))
přemýšlíte asi tajně a se strachem, aby ty vaše myšlenky neporušovali
tu vaši jednoduchou ideologii víry v nic.
Ty si sem nedal ani žádný jiný ateista
představu o příčině světa.
To, že o tom přemýšlíme, neznamená, že už máme představu
Jen si prostě nevymýšlíme legrační pohádky o bohu .-)))))))))))))))
Svět je příčinou sám sobě. Příčinou i následkem.
Slovo nic si vymysleli věřící. Aby mohli hledat nějakou první příčinu a
pojmenovat ji Bohem. Ateisté slovo nic nepotřebují.
Zkus to pochopit - nebyla žádná první příčina, tento termín ani není
potřeba.
Já vím, je to těžké. Jednodušší je uvěřit nějakým starověkým
mýtům. To dokáže každá venkovská babička.
Když se neví proč a jak, tak neexistuje známá odpověď.
Proč je proton protonem, neutron neutronem, elektron elektronem? Proč mají
zrovna tuhle masu a ne větší nebo menší ?
Proč obnáší konstanta záření zrovna σ = (5,670 51 ± 0,000 19) ·
10−8 W / (m2 K4) a není jiná ?
Proč obnáší konstanta gravitace zrovna G = (6,672 59 ± 0,000 85) ·
10−11N · m2 / kg2 ?
Neví se jak a za jakým účelem tomu tak je. Otázkou je, jestli tyhle a ostatní přírodní konstanty jsou podmínkou pro existenci Vesmíru, tak jak ho známe. A také se můžeme zamyslet nad tím, jak by vypadal Vesmír při jiných hodnotách konstant.
A. Einstein a jiní vědci ctili myšlenku "v jednoduchosti je genialita" Můžem o tom také polemizovat, neboť náš život má do jednoduchosti daleko. Ovšem někdo si svůj život zjednoduší zařazením se do davu (do stáda), kdy stačí dělat a myslet to samé, jako jeho soudruh v ideologii. Nadsoudruh na tribuně (kazatelně) předvádí prostocviky. Sepnout ruce - teď, pokřižovat se - teď, pokleknout - teď. A vtlouká do hlaviček, co si mají a smí poslušní soudruzi dole myslet.
Prostý soudruh má mít po ruce univerzální odpověď na všechny otázky.
Pro pobožné : to všechno všemocný bůh, pro "kulturní" revolucionáře :
to všechno všemocný soudruh Mao. Další zjednodušení odpovědí je jejich
katalogizování, např Mt 12.23 je odpovědí na tua tu otázku.
To je fakt jednoduché, nenutí k přemýšlení, ba někdy je přemýšlení
zakázáno, nebo označeno za trestný "buržoazní přežitek"..
Je to právě naopak. To, že někdo nějakou „teorii“ má, ještě
neznamená, že je pravdivá. Ta vaše „teorie“ vlastně neříká nic
jiného, než že někde mimo náš svět existuje něco, co jste nazvali
„duchem“, přičemž tento termín definujete naprosto neuchopitelným
způsobem, aby se o něm nedalo přemýšlet. Pak řeknete, že tento duch
nějak – a vůbec neřešíte jak (abrakadabraka?) –
stvořil celý náš svět. A o každém, kdo této báchorce odmítá
prostě uvěřit, tvrdíte (tedy ti hloupější z vás), jak
je hloupý, protože na rozdíl od vás neví. Vy ale taky
nevíte, jen jste uvěřili, že víte. Vy si na základě nějaké prastaré
knihy definujete, že o počátku světa se nic reálného dozvědět nedá,
protože za ním stojí ten váš duch, a nám, kteří o něm naopak
přemýšlet můžeme, protože nám v tom bariéra téhle víry nebrání,
vyčítáte, že pro vznik světa nemáme jednoznačné vysvětlení. A
požadujete po nás, abychom tedy nabídli nějaký možný mechanismus
jeho vzniku, zatímco sami za sebe za dostatečně podrobný
mechanismus považujete „to Bůh“.
Sorry, ale jste to vy, kdo o příčině existence vesmíru nepřemýšlí. A
umožňuje vám to vaše definice onoho „vyššího levelu“, který si
definujete jako prvotní příčinu, která už příčinu nemá, a tudíž
není třeba ji hledat. Ale to je pouhá víra – žádný
známý fakt ani žádná logika existenci něčeho takového nevyžaduje.
Proč, aby něco bylo bez příčiny, by to muselo stát mimo náš reálný
svět? Vždyť náš reálný svět může být bez příčiny úplně stejně
dobře (nebo stejně špatně) jako ten váš bůh. Stačí při přemýšlení
nevycházet z víry jako z dané pravdy. Pokud z něčeho
vycházím jako z faktu, tak samozřejmě nejsem schopen posoudit, jestli je to
pravda, nebo není. Asi jako když Lorák vychází z „faktů“ o genocidě
Rusů „ukrofašisty“. Potom samozřejmě vše, k čemu dochází, je
logické, akorát to holt není pravda, protože k pravdě můžeš pomocí
logiky dojít jen tehdy, pokud ji nepostavíš na mylném výchozím bodě. A to
je rozdíl mezi námi – my nepoužíváme jako výchozí bod pro naše
uvažování něco, co není podepřeno jinak, než vírou.
Věřící vědí, že ten Duch je tajemství, že o sobě dal vědět jen to
podstatné pro člověka.
Věřící věří na základě toho, že má s tím duchem kontakt, nějakým
způsobem s ním spolupracuje.
Pokud by se tak nedělo, tak bude věřící ateistou a v Ducha nebude
věřit.
Vy ateisté máte právě tu smůlu (chtěnou), že s váma Duch
nekomunikuje.
Definovat Ducha nelze, protože tou definici ho nějakým lidským způsobem
omezíme a tím deformujeme jeho definici. Duch není ničím omezen.
To že existuje Duch je navíc logické. ( Je to ta příčina světa)
Naopak nelogické je od ateistů tvrdit, že příčinou světa je nic nebo pak
co? by to podle vás mohl být?
Něco bez příčiny je nelogické a i nevědecké, všechny vědecké
experimenty jsou založeny na příčině a následku a fungují.
Takže aby si uvažoval vědecky, musíš hledat příčinu našeho světa.
Myslím si, že když na něco přijdeš, nebude to o mnoho jinači, než to co
mají věřící.
Prostě hlupák toho moc nestvoří a když nemá moc něco tvořit, tak tuplem
ne.
Věřící nepopírají velký třesk ani vědecké poznatky. Byl si někdy na
přednášce Grigara? Je to věřící astronom a věř, že není žádný
hlupák a astronomii rozumí a poutavě vypráví.
Tak s duchem máme kontakt občas každej, ale to stačí vyvětrat, nemusíš kvůli tomu hledat boha
Taky bych si mohl uvařit po dlouhé době fazole aby že mě prdeli vystoupil duch svatý.
Izajáš 55:8 "Mé úmysly nejsou úmysly vaše a vaše cesty nejsou cesty moje, je výrok Hospodinův. Jako jsou nebesa vyšší než země, tak převyšují cesty mé cesty vaše a úmysly mé úmysly vaše.
je to příliš těžké zkusit mít vlastní názor ? přijde mi že se vy věřící docela obejdete bez vlastního rozumu a jen postujete biblické ...cancy
staví na ní, KC je nejvíce vyčítána "nebiblická" tradice, která se
odráží v katechismu
protestanské církve, které začali vznikat někdy v 15náctém století, se
tzv. vraceli k písmu
a tezi, že písmo lze vykládat jen písmem, takže se defacto vrátili o
14náct století z5
a říkali tomu pokrok, dnes už je asi 32 000 křesťanských denominací a
vznikají stále nové,
které se tak vracejí o 20cet století z5
církev Kristova je jen jedna a navazuje na apoštoly, tou je logicky KC,
ostatní tzv. církve
jsou právem nazývány biblicky Babylon, vtipné na tom ovšem je, že
Babylonem je nazývána právě KC
takže já už neříkám, že jsem křesťan, ale katolík, vždy se setkám s
pozdviženým obočím
toliko k situaci, kdy je vidět, jak se křesťani hádají a rozumím tomu,
že pro přihlížející
je situace nepřehledná a budí dojem velkého nesouladu
není, hádá se "velký" Babylon (Zmatek)
katolíků je ofiko cca 1,5 miliardy, ale převážná většina byla
odlouděna
oněmi "biblickými" křesťany
situace dospěje až tak daleko, že těch pravověrných zbyde jen malé množství
Kteříž praktikuji modloslužbu: 1.Jan 5 : 21...varujte se modlářství alias 21 Vyvarujte se model, drazí!
Protestanství se liší od katolíků nejvíce tím že neuctívají modly a nemají očistec atd.
A někteří zase nemají Trojjediného Boha, ja například mám mnoho četného a dokonce i rodu ženského neb Bůh je a nebo měl být v nás, což je celkem mnoho osob v Bohu a Bůh v nich, o čemž na rozdíl od "trojjedinosti" v Bibli je.
kroky nemáš chuť na ! třeba by si se uzpokojila a přestala pomlouvat katolíky
1 Janův 5:20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost
rozeznávat,
abychom poznali, kdo je pravý Bůh.
1 Janův 5:21 Děti, varujte se modlářství.
tak uvažuj kroky
co nám dal Pán ? rozeznat Boha od model (napodobenin Boha)
modlář může být jen ten, který tuto schopnost nemá (je hloupost uctívat
napodobeninu)
myslíš, že KC, která je tu už tak dlouho, tuto schopnost nemá ?
naopak jí mají samozvanci jako ty, nebo různé církve, co vznikli před pár
lety ?
odpověď je jednoznačná, pravý Bůh je jeden, církev je jedna
a ty tisíce církviček uctívají falešnou představu Boha, každá trošku
jinou a ty jsi extrém
ale jo katolíci uctívají modlu, to povídej holubům, přeci nejsi tak blbá
Ja nejsem samozvaná mně pozval "Ježíš" alias Bůh rozumět Písmu a psát o Slovu atd.
Úplně normálně vynášíte modly z kostela ven na procesí :-) i je líbáte :-)
Zjevení Janovo 22
14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo
k dřevu života a aby branami vešli do města.
15 Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a
,modláři i každý, kdož miluje a činí lež.
ty vůbec nevíš, co je modla a modlářství
debata s tebou je ztráta času
pohybuješ se na hraně hříchu proti DS, radši nebudu delší čas na tebe
reagovat,
abys ji definitivně nepřekročila, pak již není návratu ..
Jo než bys uznal že jste modláři tak raději takto o mně že :-).
Tvoji předchůdci by mne upálili na hranici :-)
náhodou by si šla ve stopách toho heretika Husa a byla by si šťastná
Nezobrazíš si Boha zpodobením
ničeho
Máš dojem, že vynášejí bohy, nebo že Marie je pro ně Bůh??
To máš z přizpůsobeného překladu aby mohli vynášet modly, v ostatních překladech je to jinak napsané a samozřejmě že i Panna Marie je modla.
A navíc vynášejí i krucifixe se zobrazením Krista který je pro ně Bůh.
V tomto jediném máš pravdu.
To je začátek textu ze SZ - takže nepřizpůsoben
V mnoha věcech mám pravdu jenom že ty jako malíř obrazů se mnou nesouhlasíš :-).
Pokud máš pravdu souhlasím, pokud ne tak nesouhlasím.
Tebe komentuji málokrát.
To ja jsem malování obrazů i vytváření soch zanechala :-)
Obětovala jsem to, přeci nebudu hřešit :-)
ty zase máš modlu nějaké kolečko, které si ukousla, když ti ho podávalo slunce.
v Deuteronomium 4 je o tom přímo takto:15 Protož pilně pečujte o duše
své, (nebo neviděli jste žádného obrazu toho dne, když k vám mluvil
Hospodin na Orébě z prostředku ohně),
16 Abyste neporušili cesty své, a neučinili sobě rytiny aneb podobenství
nějakého obrazu, tvárnosti muže neb ženy,..
Pokud tam nedáš podstatu a vytrhneš to z kontextu, tak to svádí k
zavádění a nepravdě.
19 abys nepovznášel své zraky k nebesům, a když bys viděl slunce, měsíc
a hvězdy, všechen nebeský zástup, nedal se svést a neklaněl se jim
a nesloužil tomu, co dal Hospodin, tvůj Bůh, jako podíl všem
národům pod celým nebem.
Máš dojem, že se lidi klaní uměleckým dílům, a že jim
slouží?
Pro tebe je počítač, tablet, notebook, přes které píšeš modlou?
Počítač, tablet, notebook slouží ke komunikaci, tedy mně jo,
komunikovat se může i musí :-)..
Nevytrhla jsem z kontextu dala jsem tam za to dvě tečky.. kdo chce tak si to
dočte.
Ty jsi se dala svést kouskem Slunce
19 abys nepovznášel své zraky k nebesům, a když bys viděl
slunce, měsíc a hvězdy, všechen nebeský zástup, nedal se
svést a neklaněl se jim a nesloužil tomu, co dal Hospodin, tvůj
Bůh, jako podíl všem národům pod celým nebem.
A jak podle Tebe tomu "slunci" sloužím a jak to slunce podle Tebe uctívám
?
A jak mne to svedlo a kam?
Jenom o tom svědčím že se tak stalo jak se stalo, Pavlovi z Tarzu taky se
zjevil Ježíš a viděl jenom světlo, Bůh nemá podobu Bůh je světlo i mi
máme být světlem.
ukousla si kousek od satana který tě obelstil a tvrdil že to je od Boha. Od slunce se nic nemá přijímat protože je to modla
Slunce bylo jediným uctívaným bohem našich táborů. Každé ráno jsme na louce obřadně vzývali Oskara (jak jsme slunci říkali), aby nás jeho paprsky, světlo a teplo provázely po celý den. Aby vysušilo cesty a naše vodácké a turistické vybavení, zahřálo vodu ke koupání a naplnilo naše srdce nadějí, optimismem a vírou v další krásný den.
Pointa je taková že Bůh je vše je loukou,je i sluncem a vše že vše se radovat je krásné i když prší je to krásná hudba.
Slunce není žádná modla. Je skutečným a prokázaným dárcem života na
zemi, zdrojem energie všeho živého. Bez něj by nám nepomohly ani modlitby
všech věřících, co jich kdy bylo.
Uctívání slunce ve starém Egyptě mělo svou logiku. Ostatně prvním
známým monoteistickým bohem byl Aton, sluneční kotouč na obloze. Odtud
své náboženství, tedy víru v jediného boha, pravděpodobně převzali i
Židé.
Ale není to nádherné Boha vidět ve všem ctít ho a vše na co sáhneme je Boží dar který z něj dostáváme.Kazde ráno opět se probudit poděkovat za vše a v dobrém rozjet krásný den
Já jsem o tom přesvědčen.
Mojžíš tam vyrůstal a měl vysokou funkci, takže poznal zákon, Knihu
mrtvých i historii monoteismu. Chytil se příležitosti po tom, co Egypt
zasáhli přírodní katastrofy a židé museli Egypt opustit, z důvodu nemocí
a nedostatku potravin.
Vymyslel si Boha a jeho zákon - Desatero
Zakomponoval do příběhu stvoření a historie židu i těch 10 "božích" ran
- hořící keř a atd., jak to známe z Bible.
Aha včera byl úplněk to je tím myšleno., že by jsem se tomu klaněla a nebo že by jsem se klaněla východu a nebo západu slunce a nebo že by jsem si slunce a nebo měsíc a nebo hvězdy namalovala jako obraz a klaněla by jsem se tomu.
Izajáš 1
10Slyšte slovo Hospodinovo, sodomští náčelníci, naslouchejte naučení
našeho Boha, lide gomorský.
11„K čemu je mi množství vašich obětních hodů, praví Hospodin.
Přesytil jsem se zápalných obětí beranů i tuku vykrmených dobytčat,
nemám zájem o krev býčků, beránků a kozlů.
12Že se mi chodíte ukazovat! Kdo po vás chce, abyste šlapali má
nádvoří?
13Nepřinášejte už šalebné obětní dary, kouř kadidla je mi ohavností, i
novoluní, dny odpočinku a svolaná shromáždění; ničemnost a slavnostní
shromáždění, to nemohu vystát.
14Z duše nenávidím vaše novoluní a slavnosti, jsou mi jen na obtíž, jsem
vyčerpán, když je musím snášet.
15Když rozprostíráte své dlaně, zakrývám si před vámi oči. Ať se
modlíte sebevíc, neslyším. Vaše ruce jsou celé od krve.
16Omyjte se, očisťte se, odkliďte mi své zlé skutky z očí, přestaňte
páchat zlo.
17Učte se činit dobro. Hledejte právo, zakročte proti násilníku, dopomozte
k právu sirotkovi, ujímejte se pře vdovy.
18Pojďte, projednejme to spolu , praví Hospodin. I kdyby vaše hříchy byly
jako šarlat, zbělejí jako sníh, i kdyby byly rudé jako purpur, budou bílé
jako vlna.
19Budete-li povolní a poslechnete, budete požívat dobrých darů země.
20Když však odmítnete a budete se zpěčovat, bude vás požírat meč.“
Tak promluvila Hospodinova ústa.
Dnešní společnost je docela v tomto obrazu:
"17Učte se činit dobro. Hledejte právo, zakročte proti násilníku,
dopomozte k právu sirotkovi, ujímejte se pře vdovy."
By sem řekla že jo a že to cítí i ateisté že tomu tak je, že je
vybudovaný jakýsi sociální systém.
Představivost lidské mysli je celkem odolná proti manipulaci zvenčí.
Ovšem náboženští praotcové se rozhodli tu lidskou představivost
kanalizovat a usměrňovat. Takže nejsou malby a sošky živých a umrlých
umrlých lidí zakázány.
To akorát křesťanští duchové a bohové jsou TABU, protože nejsou lidmi a
lidem se v ničem nepodobají. Křesťanský bůh může mít klidně tvar
koule, pyramidy, nebo třeba žížaly. Může být pochopitelně i beztvarý,
jako nějaká tekutina, nebo mrak na obloze.
Tak když je Bůh v nás tak proč malovat obrazy ? To člověk, muž a žena je obraz a podobenství Boha, to je pravé náboženství..
Církev je jedna no ano, církev alias "shromáždění Pánovo" a kde se dva tři sejdou v jeho jméně je tam s nimi .
Je potřeba je brát jako drogově závislých.
Je místo v mozku, které modlitba u silně věřícího, stimuluje jako droga -
takže se spoléhají jedině na Boha - nemají potřebu mít svoje myšlenky -
půjčují si je z Bible.
Svět je sám sobě příčinou i následkem. Žádná příčina není
první a žádný následek není poslední.
Hledat první příčinu je stejně nesmyslné jako hledat místo, kde se
protnou rovnoběžky.
Není žádná první příčina stejně jako neexistuje nějaký Duch nebo
Bůh.
Žádná příčina není první a žádný následek není poslední. Ano, souhlas.
I na subatomární úrovni panuje princip kruhu, bez začátku a bez
konce.
To akorát složiťejší objekty, jakými jsou atomy, molekuly a život mají
jak začátek, tak konec.
Věřící nevědí, ale věří. Proto se jim říká věřící.
Existence Ducha je nelogická ( sám uvádíš, že něco bez příčiny je
nelogické - v tom s tebou souhlasím).
Pokud uvažuješ vědecky, neskočíš na špek nějakému mýtu nebo legendě.
I když je to třeba víra našich babiček.
Bůh je, to je fakt
existence, to mi překladač přeložil jako bytí
bytí Boha, být či nebýt, to evokuje časovou omezenost
Bůh tedy opravdu nexistuje, je nad časem, což je možné částečně si
představit
jest a který byl a který přichází,
Bůh žije zároveň v současnosti, minulosti a budoucnosti
hlavní atribut Boha je, že je živý
možná ,o)
víra začíná tak, že si dáš dohromady souvislosti
Tušení souvislostí
Ludvík Souček
Víra vzniká/začíná tak, že si dáš dohromady ZDÁNÍ/PŘÁNÉ souvislosti.
„Definovat Ducha nelze, protože tou definici ho nějakým lidským
způsobem omezíme a tím deformujeme jeho definici. Duch není ničím
omezen.“
To je to, co píšu – připsáním téhle vlastnosti mu připouštíte
možnost abrakadabraka.
„To že existuje Duch je navíc logické. ( Je to ta příčina
světa)
Naopak nelogické je od ateistů tvrdit, že příčinou světa je nic nebo pak
co? by to podle vás mohl být?
Něco bez příčiny je nelogické a i nevědecké, všechny vědecké
experimenty jsou založeny na příčině a následku a fungují.
Takže aby si uvažoval vědecky, musíš hledat příčinu našeho
světa.“
Jo, ale opravdu hledat. A ne slepě uvěřit staré knize, jejíž autoři
neměli jak k takovému poznání dospět. A tam se s hledáním zastavit,
přestože „něco bez příčiny je nelogické a i nevědecké“… Existence
ducha není logická, z logického pohledu je nadbytečná. A že příčinou
světa je nic, to nám tu akorát podsouváš, my to netvrdíme, stejně jako ty
netvrdíš, že boha stvořilo nic.
Grigara neznám. Zato Grygar – toho uznávám. Ten by ale nikdy neřekl, že existence boha je logická, protože ví, co slovo logika znamená. Ví, že v boha prostě jenom věří.