Měli primárně špatnou náboženskou ideologii :-)))) Ty prozářenče :-)))
žiješ ve fiktivních představách
temný středověk je nesmysl, nikdy neexistoval právě naopak.
asi nevíš, že zákony vytvářela a vymáhala světská moc ne církev.
Církev Husa neodsoudila, jen provedla šetření které i v dnešní době
nebylo zpochybněno. Hus je heretik a bludař až dodnes,
Za výsledkem šetření si katolíci stojí, bylo provedeno odborně se
správným výsledkem.
Mně je u prdele, za čím si stojíte, koneckonců je mi to jedno, byla jiná doba, já nejsme oprávněn vás soudit (jako si myslíte vy, že vy mne můžete), ale primárně ji ovlivňovali zfanatizovaní náboženští vymatlanci jako jsi ty. včetně zákonů.
Máš to katolicky zvrácené. Temný Středověk nese tohle označení plným právem, katolická mafie si podmanila šlechtu a zavedla otrokářství.
Bohatství
předcházející kultury se prvních šest set let středověku předávalo
téměř výhradně v klášterech. Obrovský vliv klášterů si dnes
dokážeme jen stěží představit: jen těch benediktinských bylo v Evropě v
době jejich největšího rozkvětu 37 000! Navíc kamkoliv mniši přišli,
obraceli divočinu v kultivovanou zemi; zabývali se chovem dobytka a polním
hospodářstvím, pracovali vlastníma rukama, vysoušeli bažiny, čistili
lesy… Díky nim se střední Evropa stala úrodnou krajinou. Každý
benediktinský klášter byl zemědělskou školou pro celý region.
… k vrcholnému středověku a vědecko-technické revoluci
Byla to opět katolická církev, která v druhé polovině středověku
vytvořila systém univerzit. Jejich předchůdkyněmi byly katedrální školy
u významných biskupských kostelů. A pak několik staletí – až do
novověku – byla Církev hlavním, a většinou i jediným sponzorem
vzdělání – a to v míře, která nemá nikdy předtím obdobu. Historikové
žasnou, jak byla intelektuální debata na středověkých univerzitách
svobodná a neomezená. To vše – sponzorováno Církví – poskytlo rámec
vědecké revoluci na Západě. Dnes již jen málokdo ví, kolik je mezi
zakladateli různých vědních oborů katolických kněží.
Kecáš.
Benediktinských kláštěrů bylo poměrně hodně, na celém světě ale jen
několik stovek. Těch 37 000 sis vycucal z prstu, možná to byl počet jejich
členů, ale i to se mi zdá moc.
Benediktini se zabývali hlavně modlitbami, čtením a přepisováním
posvátných textů. Platila tam přísná disciplína. Několik představených
ben. klášterů se stalo papeži. Jejich vztah k vědecko-technické revoluci
dosvědčuje i jejich snaha zakázat provoz železnice jako ďáblova
vynálezu.
Nádehrný benediktinský klášter je v Admontu viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Kl%C3%A1%C5%A1ter_Admont
Byla jsem tam několikrát a pokaždé jsem byla unešena
Ukázka z tebou neoblíbeného internetu. Já vím, ty ho nemáš rád, protože občas je tam pravda. Určitě víc než v Bibli.
"Gregory XVI. Přišel na papežský trůn v první polovině 19. století. Poslední papež, který patřil k Řádu svatého Benedikta, se vyznačoval extrémně reakčními názory. Gregory XVI byl oponentem liberálních myšlenek a vědeckého a technologického pokroku. Dokonce zakázal používání železnic v papežských státech."
To mělo i dopad na rakouskou monarchii, ve které se rozlelz katolicizmus do
obludných dimenzí. Proto jsme tady byli a jsme částěčně iještě dnes na
chvostu vývoje techniky.
Ještě před půl stoletím se tu diskutovalo i o humánním tématu, jestli
bůh, tedy církev, souhlasí s podáváním narkotik na zmírněním bolestí
na smrt nemocným lidem. Prý "bolest je dotyk ježíška, panáčka a z bolesti
se radujme".
Moto, "čím déle člověk trpí v rakovinou rozežíraném tle, tím větší
pocit radosti po smerti vv nebi".
Mniši přinášeli pěstování obilí, manufakturní
výrobu nebo výrobní metody, které lidé předtím neznali. Tu zavedli
chov dobytka a koní, onde vařili pivo, chovali včely nebo pěstovali
ovoce.
Mniši byli také tvůrci středověkých technologií.
Zvláště známí
jsou pro svou technologickou vyspělost cisterciáci, reformní větev
benediktinů ustavená v Citeaux v roce 1098. Prostřednictvím komunikační
sítě spojující různé kláštery se technologické informace
rychle šířily. Proto nacházíme i v klášterech vzdálených od sebe
tisíce
mil velmi podobný systém využívání vodní síly.19 „Tyto kláštery,"
píše historik, „byly ekonomicky nej efektivnějšími jednotkami, jež
do té doby existovaly v Evropě, a možná na celém světě."
O cisterciáckém klášteře ve francouzském Clairvaux existuje
zpráva z 12. století, jež líčí využití vodní síly a popisuje
překvapivý
rozsah, v němž se tato zařízení stala ústředními pro evropský
život. Cisterciácká klášterní komunita obvykle vedla svou vlastní
továrnu. Mniši využívali vodní sílu pro mlácení obilí, prosévání
mouky, tkaní látek a vydělávání kůží.21 Jean Gimpel ukazuje ve své
knize Středověký stroj, že tato zpráva mohla být opsána v 742
kopiích,
protože tolik bylo ve 12. století v Evropě cisterciáckých klášterů.
zase kecáš ten papež nebyl proti železnici jako takové,
ani nebyl odpůrcem vědeckého pokroku.
udělal to z čistě pragmatických důvodů, nechtěl aby vzrostla moc
buržoazie.
V roce 1839 vydal Řehoř XVI. apoštolský list proti obchodu s otroky.
Štědře sponzoroval vědce až málem papežská pokladna přišla na
buben.
A takto lžou ateisté stále dokola
Roku 529 založil sv. Benedikt z Nursie na jihoitalské hoře Monte Cassino proslulý klášter, za druhé světové války zničený, nyní však opět znovu zřizovaný, odkud řád po zakladateli nazvaný benediktinský, se záhy rozšířil po celé střední a západní Evropě a později i do jiných dílů světa. Vzniklo tisíce a tisíce benediktinských klášterů (jen v Evropě jich bylo na 42 000) – z nichž dnešní počet (187 klášterů mužských a 349 ženských podle stavu z roku 1930)
Žádné tisíce klášterů neexistovaly. Tolik tehdy nebylo ani měst a obcí. Byly jich maximálně stovky. Vymýšlíš si jako obvykle.
Proti antickému Řecku a Římu byl raný a vrcholný středověk jednoznačně krokem zpět. Starověká literatura byla často ničena nebo skrývána jako pohanská, ničeny byly i mnohé starověké chrámy a památky. Pokud jde o diskusi, ta byla asi tak svobodná jako na mítinku NSDAP.
Bláboly sem prokazatelně píšeš ty. Opakovaně třeba lžeš o počtu klášterů, ačkoliv je to očividný nesmysl a už jsme ti to kdysi vyvrátili. Existuje seznam benediktinských klášterů a bylo jich zhruba 100x míň než si vymýšlíš, abys nějak zdůvodnil význam katolické církve. To ti jako křesťanovi není hanba?