23Dávejte si pozor, abyste nezapomněli na smlouvu Hospodina, svého Boha, kterou s vámi uzavřel, a neudělali si tesanou sochu, zpodobení čehokoli, co ti Hospodin, tvůj Bůh, zakázal,
23Dávejte si pozor, abyste nezapomněli na smlouvu Hospodina, svého Boha, kterou s vámi uzavřel, a neudělali si tesanou sochu, zpodobení čehokoli, co ti Hospodin, tvůj Bůh, zakázal,
Ale u mně je rozhodující ten první úkol neb jsem malovala a sochala, to že je neuctívám je jenom životní praxe, to se ale taky musí člověk tomu vyučit a Vám to tedy nejde.
Já se nemodlím vůbec, tak mi uctívání model nepředhazuj, to se ateistů netýká.
To fakt nevím. Asi pořád tajně doufám, že nějaký rozum přece jenom máš.
ne je to něco jiného. Tohle co předvádí, je obranný mechanismus, který jí má pomoci zamezit pocitu zoufalství.
Ja tu diskutuji, tedy že tu nic nepředvádím, nevím proč se mne snažíš znevažovat, zhodit., se předvádíš?
1.Korinstkým 12
2Pamatujete se, že když jste byli pohané, táhlo vás to neodolatelně k
němým modlám.
1. Jan 5.
21 Vyvarujte se model, drazí!
Zjevení 22
14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo
k dřevu života a aby branami vešli do města.
15 Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a
modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.
Tohle je všechno irelevantní, to jen zakazuje modly, ne obrazy a sochy, které modlami nejsou.
Jak to že ne ty nechodíš na výstavy obrazů a soch ?
Jestli jo tak tě to neodolatelně táhne k němým modlám.
Chodím, ale jen výjimečně, radši mám jiné věci. A ty máš pocit, že návštěvníci sochařských výstav se tam chodí modlit k sochám, které považují za bohy?
..vždy je smutné, keď sa človek nevie modliť (neviera), a nemodlí - najhoršie, keď v tom zotrvá do smrti......
Blbost! Smutné je, že existují bigoti, kteří své nepodložené představy o světě vnucují ostatním.
.prajem vám len jedno, aby ste spoznali aj iné veci, i tie, ktoré dnes zosmiešňujete...
Pokud je zesměšňujeme, asi jsm eje už poznali a sezdali zesměšňováníhodnými
Smutné proč?
Když to dotyčný nepotřebuje
Smutné je spíš to, že to někdo potřebuje, se modlit
smutné je to v tom, že modlitbami, spojenými z ľútosťou zmývame svoje hriechy, ktorých máme stovky, a v hriechu sa nedá predstúpiť pred Boha, pred ktorého predstúpi každý a ukáže jeho mentálny profil, svedomie, stav duše.....a ateizmus to nevylučuje, pre Boha je irelevantný...vyhováranie sa na ateizmus v našej kultúre neobstojí, lebo tu každý má možnosť poznať Boha v Kristovi...
skrze modlitbu Boh vo viere (modlitba je možná len vo viere) ospravedlňuje, lebo v modlitbe je aj pokánie...
Nejen v modlitbě je pokání. Pokání se nevyjadřuje výhradně jen skrze modlitbu.
Ne není. Lítost je emoční postoj, který není nijak vázán na modlitbu.
Ty stovky hříchů, které máš, jak jsi přiznal, nesmyješ ani vynikajícím pracím prostředkem O.O na praní při 90°C. Počítám, že nezabere ani Čikuli. Chtělo by to vyzkoušet HCl(aq), to by mohlo uvolnit zavápněné krevní řečiště, nebo krevní bystřiny.
Poznat Boha v Kristovi nelze. Lze jen uvěřit, že jsem ho poznal. A věřit, že vím, a přitom nevědět, to radši zůstanu u toho, že nevím. Víra je totiž opravdu pouze víra. To není nic „vyššího“ nebo lepšího, to je jen nepřipuštění si, že nevím. Nic pro kriticky myslícího člověka.
Smutné né, ať se modlí lidé ať si meditují lidé ať si věří lidé ať si nevěří lidé, podstatou jsou dobré činy a zkutky nás samých.
ještě smutnější je, když je člověk amorální povýšenecký křivácký prolhaný prase...
Hm, to je jako vyložit si větu, že řidič nesmí jet moc rychle, jako že řidič nesmí jet. A obhajovat to tím, že zbytek tě nezajímá, protože pro tebe je důležité jen to první.
Žádný první a druhý úkol není, celé je to jedno sdělení, jedno přikázání.
Kdyby sochy nebyli tak by se neuctívali, ale počin k tomu je že se zhotoví a zhotovitel to má zakázané zhotovovat je.
Neexistuje zákaz je zhotovovat. Zakázáno je zhotovovat modly, nikoli obrazy a sochy.
..ani netušíte, o čom sú preklady, používate len jeden/KB, ten zo 16. st. - dnes už hodne zmätočný...
Jasně v 16. století byla Země ještě středem Vesmíru a jakákoliv pochybnost se trestala upálením.
Časy sa mněnijů.
čo sa s ňou dohadujete? nevidíte, že nie je schopná pochopiť základné veci?
Proto chci, abys to všechno ukázala i s kontextem (tj. tím co předchází citovaný úryvek, a tím, jak pokračuje.). Proč to nechceš udělat? Víš, že bychom měli pravdu?
Už to sem dám dnes po třetí :
Deut 27
15„Buď proklet muž, který zhotoví tesanou nebo litou sochu, ohavnost před
Hospodinem, výrobek rukou řemeslníka, a uloží ji v úkrytu.“
To jsi neměl požadovat, to byla chyba. Bible vystačí na statisíce tisíce "příspěvků" a to bez opakování.
Dt 5:8
CSP Neuděláš si tesanou modlu jakékoliv podoby toho, co je nahoře na nebi
nebo dole na zemi či ve vodě pod zemí.
MPCZ Nesmíš si zhotovit sochu, žádné zobrazení toho, co je v nebesích shora, ani co je na zemi zespod, ani co je vo vodách zespod vůči zemi;
CRP Neuděláš sobě tesaného (obrazu) ani jakékoli podoby (toho), co jest na nebi nahoře ani co jest na zemi dole ani co jest ve vodě pod zemí.
BKR Neučiníš sobě rytiny, ani jakého podobenství těch věcí, kteréž jsou na nebi svrchu, ani těch, kteréž na zemi dole, ani těch, kteréž jsou u vodách pod zemí.
JB Neuděláš si žádnou sochu ničeho, co se podobá tomu, co je nahoře na nebi nebo dole na zemi nebo ve vodách pod zemí.
HEJCL Neučiníš si sochy ani obrazu kterékoliv věci, která je svrchu na nebi, dole na zemi, nebo ve vodách pod zemí.
PKM Nedělej si sochy, obrazy čehokoli, co je nahoře v nebi a co je na zemi dole a ve vodě pod zemí!
A s jakým kontextem ? ¨Tak si zalistuj v Bibli a přečti si co je okolo.
No protože celý kontext říká toto:
"Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit."
toto je celé přikázání. Ty uvádíš vždycky jenom první větu a tím jí vytrháváš z kontextu (ze souvislosti).
No ano nejdřív se musí zhotovit a když se nezhotoví tak se ji ani nikdo nebude klanět, to je věc následná, až ta druhá..
To ani když se zhotoví, tak se jí nikdo nebude nutně klanět. Ten verš hovoří o situaci, kdy se klaníme (a sloužíme) nějaké věci - tj. když tu věc považujeme za (zosobnění) Boha. Copak opravdu tak jednoduchou věc nedovedeš chápat?
Aha tak že mohu zhotovovat obrazy a sochy jen je nesmí nikdo uctívat :-)?
Protože je to nástroj k výrobě model přece, to snad dá rozum, ne? Jsou lidé, co se bez nich obejdou!
Tomu asi nezabráníš, ale jde právě o to, že tím, že to uvedneé začneš uctívat, z toho uděláš modlu. dokud to uctívat nezačneš, modla to není
PRO SEBE z toho uděláš modlu. ne obecně pro každého. celou dobu je řeč o TVÉM vztahu k Bohu
No to uctívání je přece to špatné! Poněvadž uctívat se může jenom Bůh!
Ale nemám zhotovovat podobenství těch věcí které jsou na nebi z vrchu,
na zemi dole, ve vodách a nebo v podzemí.
A nebo je snad napsáno že můžeme ?
Pokud je nezhotovujeme za účelem jejich uctívání, tak je zhotovovat můžeme. Závadné je na celé té věci jenom to uctívání. Jenom fakt uctívání z té věci dělá modlu. Poněvadž uctívání náleží jen Bohu.
Ty mi nemáš co rozkazovat a už vůbec ne takto hanlivě, nemáš ani špetku slušného vychování.
Ja šla jenom dělat raději něco užitečného ne že by jsem mlčením chtěla dát komukoliv z pravdu a nebaví mne to ani vést zbytečné debaty když vím že mám pravdu :-)
Kdybys měla pravdu, tak by se to při debatě ukázalo. Ty děláš chybu, že nebereš přikázání jako celek, ale vezmeš si z něho jenom polovinu.
Nikoliv, když chci to přikázání realizovat tak nemohu dělat
podobenství těch věcí které jsou na nebi z vrchu, na zemi dole, ve vodách
a nebo v podzemí.
To jestli by ta vytvořená podobenství někdo uctíval jo a nebo ne je věc
druhá, následná po neuposlechnutí toho prvního.
už s tým neotravujte! - nerozumiete podstate veci, a prekrúcatw aj Písmo...
Opakuji ty mi nemáš co rozkazovat a už vůbec ne takto hanlivě a to ty a nebo i ostatní nerozumiete podstate veci, a prekrúcatw aj Písmo.
Je to jedno přikázání, nikoli dvě. Jestli chceš to přikázání realizovat, tak se nesmíš žádnému tomu podobenství klanět a sloužit mu, tj. nesmíš ho považovat za Boha. To je to, co to přikázání říká.
A už vůbec sem to přikázání nedáváte celé, k tomu ještě patří několik vět o pokoleních kteří přikázání zachovávají..
Já beru celý. Ty bereš jenom první větu. Přikázání jsou obě ty věty, ne jenom jedna ta první.
Deu5
8 Neučiníš sobě rytiny , ani jakého podobenství těch věcí, kteréž
jsou na nebi svrchu, ani těch, kteréž na zemi dole, ani těch, kteréž jsou
u vodách pod zemí.
9 Nebudeš se jim klaněti, ani jich ctíti. Nebo já jsem Hospodin Bůh tvůj,
Bůh silný, horlivý, navštěvující nepravost otců na synech do třetího i
čtvrtého pokolení těch, kteříž nenávidí mne,
10 A činící milosrdenství nad tisíci těch, kteříž mne milují, a
ostříhají přikázaní mých.
Podstatné jsou ty příkazy, které nám říkají, jak se máme chovat, resp. co nemáme dělat.
Tak například, muslimové nezobrazují až na nějaké květiny v dekoru a řekla by jsem že se jim daří víc než křesťanům kteří zobrazují kde koho.
..je neuveriteľné pozorovať, ako táto žena dokáže v detinskosti previesť diskusiu (o jednej soche) previesť do ničoty, a ako jej na to tunajší diskutéri skočia...divím sa, že vôbec niekto na to (na hlúposti) reaguje...
VISITORE, tohle je diskuse, jestli ti to neuniklo ...... a tady není zakázáno nic k diskutování. jestli se to tobě nelíbí, nemusíš se účastnit.
A co se staráš?
Vždyť se jen tak natahujeme.
Máš s tím problém starče?
Takoví jako ty volbou Fica a jenu podobných ničíš budoucnost naším dětem
a vnukům.
Podívej se už konečně do zrcadla, abys viděl co jsi za vola.
Do všeho se sereš.
Na tvoje hlouposti taky reagujeme - a to ti nevadí.
Co příspěvek z tvé strany - to blbost, zavádění, lež, výmysl, blud,
nebo proruská propaganda.
Stejně jako tužkou nemusí nikdo dělat modly. Tam to chápe, protože tužku potřebuje. U soch to nevidí, protože ona se bez nich obejde. Že je potřebují jiní, třeba z estetických důvodů, to je jí putna.
Estetické je podobenství těch věcí které jsou stvořené Bohem nezhotovovat, protože je to vždy jenom ohavnost.
Estetika je cítění krásného. Že ho ty máš jinak, neznamená, že ho ostatní mají špatně. Zvlášť při poměru, v jakém se vyskytuje tvůj počet vůči počtu těch ostatních.
Modla
význam
objekt zahrnovaný náboženskou úctou
(přeneseně) entita, jíž je přikládána nepřiměřeně velká
důležitost
pokud si já, ateista, vytesám svoje zpodobnění boha, a i se tomu budu klanět, nní to modla, protože z toho budu mít jako ateista max srandu
princip modly je ten, že v ní, za ní vidíš skutečně nějakou moc a sílu, která je třeba i od boha, ale není přímo boží - tedy když například se modlíš ke kristovi nebo panence marii (jejich zobrazení) jako k takovým
názor ateisty .-)))
Si myslím, že modla ve formě plastiky, reliefu, obrazu, či symbolu
slouží na podporu předstaivosti modliče/modličky a jako telefon k oné
bytosti na nebesích, které tato modla znázorňuje. Pravoslavní líbají
rádi na prkně namalované obrázky svatých s představou že takhle líbají
v obrázkovém zastoupení dotyčnou entitu v nebi. Pochopitelně je za tím
pověrčivost, že dotyčná entita tak vidí líbajícího, těší se z toho
líbání a ráda se přimluví u boha za splnění žádostí
líbajícíhí(ho).
Pověrčiví prostě doufají, že jejich žádosti budou vyslašeny a
uspokojeny. Je to takový úplatek (pozorné) ve světě pověrčivosti. Proto
také mají lidé při otevírání kousku dálnice nějakého kompetentního
kněze, který svým postřikem svěcenou vodou dramaticky zabezpečuje dálnici
před zácpami.