KORÁN
Mohamedova utkvělá představa a ne-zlomná víra, že je poslem Božím,
pověřeným samým Bohem zvěstovat Arabům nové náboženství, pronikaly ve
stavu traumatických a extatických záchvatů při jeho „zjeveních“ do
jeho podvědomí a vyvolávaly a ovlivňovaly jeho výroky. Mohamed nehlásá
nové myšlenky, v jeho výrocích není žádný originální duch, ale celá
koncepce Koránu potvrzuje skutečnost, že vychází ze Starého a Nového
zákona, až na to, že falšuje některé příběhy a některé si vymýšlí,
což by se dalo vysvětlit tím, že znal Starý a Nový zákon povrchně.
Skutečnost, že všechny tyto rozdíly se snažily potvrdit důležitost
nového náboženství – islámu – jako konečného stupně vývoje –
přičemž je Mohamed označen jako pečeť proroků t.j. poslední prorok a z
judaismu a křesťanství e učiněn pouze vývojový mezičlánek a z Ježíše
Krista předposlední prorok, který ohlásí příchod posledního proroka
Mohameda – jasně ukazují, že nejde o neznalost, nýbrž cílevědomý
záměr.
Předmět diskuze:
“Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.”
Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení