Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 3995483x
Příspěvků:
100403

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #51668

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 18:39:30 | #51668
Reakce na příspěvek #51659

tak jinak, stvořitel bytostí i všeho ostatního nemůže být bytost to by to co stvořil Bůh mohl stvořit kdokoliv, kde jaká bytost


 #51659 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 18:51:51 | #51676 (1)

To by nemohla, protože jedinou schopnost k tvoření všeho má jen Bůh. Faktů, že Bůh je bytost, je v Bibli celá řada. Např. Bůh mluví, má nějaký záměr, má nějaký názor... to je typické jedině pro bytost, ne?


 #51668 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 18:56:21 | #51679 (2)

No a tak proč Bůh není nazván bytostí ?
Bytostmi se to v Bibli jenom hemží ale Bůh v Bibli bytostí nazván není, tak zkus vycházet z toho faktu, nevím proč na tom tak lpíš aby Bůh byl bytostí, možná by jsi mohl Bibli přepsat :-).


 #51676 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 18:59:47 | #51681 (3)

To není ani člověk nebo zvíře nazván bytostí. Protože je to zbytečné. To každý chápe, že to bytosti jsou, tak jako z projevu a popisu duchů a Boha každý (vyjma tebe) chápe, že jsou to také bytosti. Jelikož tam jako bytosti vystupují.


 #51679 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 19:02:49 | #51684 (4)

Víš co najdi verše kde je vše jak tvrdíš pojmenováno bytostmi.
Mně to tvoje divadýlko s bytosmi moc nebaví.
Vnucuješ mi bytosti ze všeho a dost :-)..


1  
 #51681 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 19:06:41 | #51685 (5)

 #51684 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 19:07:42 | #51686 (5)
Pojď Kroky predrazili nás půjdeme do stromovyho
?si=T-Y97zU83AuqOkek *27179*

 #51684 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 19:15:19 | #51690 (5)

A proč by mělo být nutné, aby to tak bylo pojmenováno?? Člověk ani zvíře nejsou v Bibli pojmenováni jako bytosti. Znamená to tedy, že člověk ani zvíře bytostmi nejsou?? *34019* *27179*


 #51684 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 19:45:19 | #51701 (6)

Člověk i zvíře pojmenováni v Bibli bytostmi jsou.


 #51690 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 20:14:40 | #51708 (7)

Ukaž.


 #51701 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 02:35:28 | #51751 (8)

G2:7 Hospodin Bůh pak z prachu země zformoval člověka[1] a do jeho chřípí vdechl dech života. Tak se člověk stal živou bytostí.


 #51708 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 02:40:07 | #51752 (9)

Zj 4:7: První bytost byla podobná lvu, druhá bytost byla podobná býku, třetí bytost měla tvář jako člověk a čtvrtá bytost byla podobná letícímu orlu.


 #51751 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 11:12:12 | #51788 (10)

No a? Kde je tam psáno, že zvířata jsou bytosti?


 #51752 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 11:29:49 | #51792 (11)

soucet - verim, ze chapes podstatu napsaneho -- v Bibli je napsano, ze Buh stvoril cloveka jako bytost pro obraz svuj -- to sned chapes? Buh stvoril i zvirata na jeho urovni (Gn1,24-25) to snad chapes taky --- jednoduseji -- kdyz Buh stvoril cloveka jako bytost - a zvirata na jeho urovni -- co si jako myslis, ze to znamena?


1  
 #51788 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 14:32:19 | #51802 (12)

Děkuji, KIWI, nedalo mi to a našel jsme si uvedené veršování. při té příležitosti jsme zjistil i další věc. ae popořádku :

Gn 1,1 Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi.
Gn 1,2 Země pak byla nesličná a pustá, a tma byla nad propastí, a Duch Boží vznášel se nad vodami.
Gn 1,3 I řekl Bůh: Buď světlo! I bylo světlo.
Gn 1,4 A viděl Bůh světlo, že bylo dobré; i oddělil Bůh světlo od tmy.
Gn 1,5 A nazval Bůh světlo dnem, a tmu nazval nocí. I byl večer a bylo jitro, den první.
Gn 1,6 Řekl také Bůh: Buď obloha u prostřed vod, a děl vody od vod!
Gn 1,7 I učinil Bůh tu oblohu, a oddělil vody, kteréž jsou pod oblohou, od vod, kteréž jsou nad oblohou. A stalo se tak.
Gn 1,8 I nazval Bůh oblohu nebem. I byl večer a bylo jitro, den druhý.
Gn 1,9 Řekl také Bůh: Shromažďte se vody, kteréž jsou pod nebem, v místo jedno, a ukaž se místo suché! A stalo se tak.
Gn 1,10 I nazval Bůh místo suché zemí, shromáždění pak vod nazval mořem. A viděl Bůh, že to bylo dobré.
Gn 1,11 Potom řekl Bůh: Zploď země trávu, a bylinu vydávající símě, a strom plodný, nesoucí ovoce podlé pokolení svého, v němž by bylo símě jeho na zemi. A stalo se tak.
Gn 1,12 Nebo země vydala trávu, a bylinu nesoucí semeno podlé pokolení svého, i strom přinášející ovoce, v němž bylo símě jeho, podlé pokolení jeho. A viděl Bůh, že to bylo dobré.
Gn 1,13 I byl večer a bylo jitro, den třetí.
Gn 1,14 Opět řekl Bůh: Buďte světla na obloze nebeské, aby oddělovala den od noci, a byla na znamení a rozměření časů, dnů a let.
Gn 1,15 A aby svítila na obloze nebeské, a osvěcovala zemi. A stalo se tak.
Gn 1,16 I učinil Bůh dvě světla veliká, světlo větší, aby správu drželo nade dnem, a světlo menší, aby správu drželo nad nocí; též i hvězdy.
Gn 1,17 A postavil je Bůh na obloze nebeské, aby osvěcovala zemi;
Gn 1,18 A aby správu držela nade dnem a nocí, a oddělovala světlo od tmy. A viděl Bůh, že to bylo dobré.
Gn 1,19 I byl večer a bylo jitro, den čtvrtý.
Gn 1,20 Řekl ještě Bůh: Vydejte vody hmyz duše živé v hojnosti, a ptactvo, kteréž by létalo nad zemí pod oblohou nebeskou!
Gn 1,21 I stvořil Bůh velryby veliké a všelijakou duši živou, hýbající se, kteroužto v hojnosti vydaly vody podlé pokolení jejich, a všeliké ptactvo křídla mající, podlé pokolení jeho. A viděl Bůh, že to bylo dobré.
Gn 1,22 I požehnal jim Bůh, řka: Ploďtež se a množte se, a naplňte vody mořské; též ptactvo ať se rozmnožuje na zemi!

Gn 1,23 I byl večer a bylo jitro, den pátý.
Gn 1,24 Řekl též Bůh: Vydej země duši živou, jednu každou podlé pokolení jejího, hovada a zeměplazy, i zvěř zemskou, podlé pokolení jejího. A stalo se tak.
Gn 1,25 I učinil Bůh zvěř zemskou podlé pokolení jejího, též hovada vedlé pokolení jejich, i všeliký zeměplaz podlé pokolení jeho. A viděl Bůh, že bylo dobré.

Gn 1,26 Řekl opět Bůh: Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé podobenství našeho, a ať panují nad rybami mořskými, a nad ptactvem nebeským, i nad hovady, a nade vší zemí, i nad všelikým zeměplazem hýbajícím se na zemi.
Gn 1,27 I stvořil Bůh člověka k obrazu svému, k obrazu Božímu stvořil jej, muže a ženu stvořil je.
Gn 1,28 A požehnal jim Bůh, a řekl jim Bůh: Ploďtež se a rozmnožujte se, a naplňte zemi, a podmaňte ji, a panujte nad rybami mořskými, a nad ptactvem nebeským, i nad všelikým živočichem hýbajícím se na zemi.
Gn 1,29 Řekl ještě Bůh: Aj, dal jsem vám všelikou bylinu, vydávající símě, kteráž jest na tváři vší země, a všeliké stromoví, (na němž jest ovoce stromu), nesoucí símě; to bude vám za pokrm.
Gn 1,30 Všechněm pak živočichům zemským, i všemu ptactvu nebeskému, a všemu tomu, což se hýbe na zemi, v čemž jest duše živá, všelikou bylinu zelenou dal jsem ku pokrmu. I stalo se tak.

Gn 1,31 A viděl Bůh vše, což učinil, a aj, bylo velmi dobré. I byl večer a bylo jitro, den šestý.


1  
 #51792 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 14:42:40 | #51803 (13)

Takže za prvé k tobě, KIWI :
Jak vidno, Bůh stvořil nejprve rostlinstvo, pak ryby a ptactvo, pak suchozemce - teprve pak člověka (Adama a Evu) - a všechno uvedené určil jako pokrm pro ně. Tedy rozhodně je nestvořil na stejné úrovni :-))))) I když občas nějaký zvíře sežere člvěka, Bůh to mínil a přál si jen naopak .-)))))) Takže zvířata bytsti být nemusí, jak zkoušíš sugerovat. Jen u člověka se píše, že byl stvořen "ku obrazu svému (božímu)". Ten měl panovat všem uvedeným.

Za druhé ke kroky :
Jak vidno, Bůh vyzval člověka, Adama a Evu, k množení se opravdu hned po jejich stvoření. Tedy Adam i Eva museli být od stvoření informování, že a jak se mohou rozmnožovat. Otázka tedy z ní, proč z toho Bůh následně udělal "dědičný prvotní hřích" a A+E to měli poznat až po pojedení ovoce ze stromu poznání. Když to museli vědět od první milisekundy svého bytí. A nebo je něco/všechno jinak? A dědičný hřích je schopnost neposlouchat?

A už jen drobná poznámka zcela mimo Game :
Gn 1,16 I učinil Bůh dvě světla veliká, světlo větší, aby správu drželo nade dnem, a světlo menší, aby správu drželo nad nocí; též i hvězdy.

Dnes už víme, že větší světlo je slunce a menší světlo je zase slunce, protože měsíc pouze odráží jeho paprsky, sám světlem není
Zajímavé je, že to nevěděl tvůrce, který to tvořil, že bez slunce si měsíc ani nezablikne.


 #51802 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:36:17 | #51855 (14)

"Adam i Eva museli být od stvoření informování, že a jak se mohou rozmnožovat."

To umí každej :-)


 #51803 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:40:10 | #51858 (15)

???
No ale pak mi teda jasně a srozumitleně vysvětli :

  1. jaké poznání to měli A+E učinit po pozření plodu se stromu poznání?
  2. co přesně je "ddičný hřích"?

 #51855 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:47:27 | #51861 (16)

Tak jsem zadala dědičný hřích do biblických vyhledávačů a nic mi to nevyjelo, zřejmě to bude něco z katechizmu.


 #51858 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 21:32:43 | #51907 (17)

Takže dědičný hřích neexistuje? .-))))))))))))))))))
To by bylo dobré .)))))

Vyhnal vlůbec Bůh A+E z ráje? píše se o tom v Bibli? .)))


 #51861 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 00:04:34 | #51910 (18)

Tak si zagoogluj jak ten pojem dědičného hříchu vzniknul když v Bibli není.


 #51907 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 11:48:31 | #51945 (19)

Vzniknul stejně jako Bůh .-)))))

"Prvotní hřích (hebrejsky החטא הקדמון‎, ha-chet ha-kadmon, latinsky peccatum originale) je termín pro první hřích v historii lidstva, kterého se podle biblického příběhu[1] dopustili Adam a Eva v Zahradě Eden (ráji), když se nechali svést hadem a pojedli ze stromu poznání. Důsledkem bylo vyhnání z ráje, uložení těžké práce a porodních bolestí lidstvu a ustanovení nepřátelství mezi ženou a hadem.[2] Od té doby také Adam a všichni lidé začali stárnout[zdroj?] a umírat[3]."

Stále bazíruješ jen na slovech, ale zcela ignotuješ podstatu a logiku věci :-)))))

Pojem "dědičný hřích" nemusí být v Bibli uveden, protože to je jen označení lidma něčeho, o čem se v Bibli píše :-)))))) A my to používáme, abychom s enemuseli vždy vypisovat s celým biblickým textem, který o tom píše :-)))))))))))

Takže to, čemu lidé dali označení "dědičný hřích" je prostě něco, co Bible píše, a co jsme ti já nakopíroval. I když Bible o tom píše samozřejmě jinými slovy :-))))


 #51910 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 11:49:05 | #51946 (20)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 18:30:18 | #51990 (20)

Jsme od té doby vyhnáni od možnosti jíst ze stromu života ale zrovna tak je zaslíbení že někteří budou moc jíst ze stromu života, to je to že ono se toho napovidá a potom jsou lidské povídačky úplně o něčem jiném než Bible.


 #51945 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.10.23 17:13:34 | #52161 (21)

Otázkou je, jestli to není vina Bible, že je napsána hrozně povrchně, povšechně, neurčitě, takže na jedné straně se tam není pořádně čeho chtiti, protože v ní jsou zásadní vnitřní rozpory, na druhé straně se někdo jiný může upnouy k bazírování na doslovnsoti psaného v Bibli.

A navíc by žádný člověk neměl ani jen zkoušet Bibli vysvětlovat, protože k tomu nejen není oprávněn, ale ani na to nemá.


 #51990 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.10.23 18:01:11 | #52171 (22)

Jo.
Pohádky se mají brát jako takové, stvořené bůhvíkdy, bůhvíkým a bůhvíproč. Mi připadá pošetilé a i psychopatologické hledat v pohádkách nějaká "zrnka pravdy". To platí rovnou měrou jak o Sedmi trpajzlícch se Sněhurkou, jako o bilbli a jiných náboženských pohádkách. Diskuze na toto téma máme brát jako zábavu, legraci a krácení volného času. Jako inspiraci pro naše rozumné chování a jednání.

Proč napsal třeba Swift svého Gullivera na cestách , nebo Cervantes svého Dona Quijota? Proč zavedl Swift Gullivera i do říše koní, inteligentních a vzdělaných, kteří chovali němé lidi jako svá domácí zvířata? Swift tím románem o Gulliverovi na cestách kritizoval morálku a tehdejší sociální systém Anglie. A Cervantes podobně.

Tihle dva a spousta jiných autorů chtěli ukázat svým čtenářům a národům kudy vede cesta k harmonické společnosti, jako i autoři biblických povídek a pohádek. Cesta vede kritickým posouzením sociální situace a snahou o nápravu nešvarů.Akorát bible je sepsána pro lidižijící v Asii před dvěmi tisíciletími.
Se stejným popudem napsal Morus i román ideálnílidské společnosti umístěné do země Utopia. Nebyl jediným autorem, kterému ležely na srdci společenské systémy ovládané diktátory. I De Foe napsal Robinsona ze stejného důvodu. Robinson si vybudoval vlastní království a vlastní ráj, kde mu nikdo nic neporoučí, kde je Robinson svým vlastním pánem, kde nikdo nemá nad ním moc a kde ho nikdo nevykořisťuje.

Tohle platí i o románech Karla Maye, Haška, Hrabala .... Gabriela Chevaliera, Chestertona .... a milionech dalších. V jejich románech a povídkách je spousta moudrosti ... a tady se diskutuje o bibli, o svazku pohádek a příběhů z doby kamenné a bronzové. Lidstvo je už daleko za fází doby kamenné a bronzové, mělo by hledat reálné cesty k nápravě a ne setrvávat mentálně v dobách lovců mamutů.

Náš svět není ideální. Do ideálu má nekonečně daleko. Lidé by měli hledat kontruktivní řešení problémů a ne provozovat destruktivní procesy.


1  
 #52161 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
27.10.23 17:27:06 | #52169 (21)

Taky toho hodně napovídáš :-)))))))))))))))


 #51990 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:37:25 | #51856 (14)

Přesto je to světlo menší a jmenuje se měsíc :-)


 #51803 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:38:38 | #51857 (15)

Není to světlo. Měsíc nesvítí, jen odráží paprsky slunce.


 #51856 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:48:05 | #51862 (16)

Jo a jak hezky :-) Mně tu svítí do postele ::-)


 #51857 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 05:02:37 | #51917 (15)

Co myslíš "svítí" ten tvůj Měsíc jen v noci a za dne je "vypnutý"?
V bibli stojí, že v noci svítí Měsíc a ve dne zase Slunce.

Nebo je to náhodou tak, že jak Měsíc, tak Slunce svítí neustále? To platí i pro hvězdy.
Co k tomu praví vysvětlivky k bibli? Třeba ten Mt.?


1  
 #51856 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 06:01:59 | #51922 (16)

O novoluní ne to vrhá stín asi že,,


 #51917 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 06:07:44 | #51923 (17)

To bývá někdy i zatmění slunce.


1  
 #51922 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 06:09:29 | #51924 (18)

Kdo vi jaké to má intervaly to taky asi odpočítává nějaký čas.


1  
 #51923 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 08:19:52 | #51926 (19)

Ty intervaly jsou různé, teoreticky by mohlo být zatmění Slunce dvakrát do roka, ale totální zatmění se odehraje náhodně v intervalu zhruba 1 až 7 let a to na reletivně malé ploše povrchu Země. Měsíc má výstřednější eliptickou dráhu a tak když je Měsíc dál od Země dojde jen k neúplnému (kruhovému ) zatmění.

Příští bude 12. srpna 2026, totální na severo východu Ruska, pak Grónsko, Island, Španělsko a Baleáry. Má trvat 2 minuty. Tady ve Střední Evrope až 2075 a znovu 2081.
Wiki Zatmění Slunce


 #51924 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
26.10.23 07:54:12 | #51925 (17)

Ne pokaždé se dostane do stínu Měsíce i Země. Dojde-li k tomu, máme zatmění Slunce.
O novoluní koukáme na Měsíc osvětlený slunečním světlem odraženým od Země. Koukáme na polokouli Měsíce, když je na ní Měsíční noc. Pro Měsíc je pak naše Země tím malým světlem. Ale ono je to velmi akademické, protože to novoluní je když máme Měsíc skoro mezi Zemí a Sluncem, tedy za slunečního svitu. Dojde-li k zákrytu Slunce Měsícem, tak máme současně s novoluním několik minut i zatmění Slunce.


 #51922 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 16:40:05 | #51806 (13)

Pohádka vydávaná kreacionisty za pravdivý dokument tvoření Země, Slunce, Měsíce, hvězd a jakéhosi nedefinovaného "nebe". Také tu máme nějakou věčnou propast a vodu.

Každá pohádka je povídáním o nerealistických událostech. Tak i tato pohádka Genesis.
V její druhé kapitole (1,20) nařídí bůh vodě, aby vydala hmyz a ptactvo. Tím je kreacionistům do mozku nasazena představa že vody byly věčné (1,2), existovaly před stvořením Země atd. a že ve vodách byl hmyz a ptáci. A ta tečka nad "i" je indukovaná představa, že Vesmír je obrovským rybníkem plným hmyzu a ptactva a Země je někde pod hladinou, protože voda je jak nad Zemí, tak pod Zemí (1,6). Voda bude také vlevo, vpravo, před a za Zemí. Takže na pohyb Vesmírem pořebujeme ponorky a ne rakety ... teda podle pohádky Genesis.


 #51802 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:31:22 | #51851 (14)

Na druhou stranu, život zjevně ve vodě vzniknul - tak možná ............... *27179*


 #51806 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 16:46:50 | #51807 (12)

Co to znamená no že tu asi si hraješ jen na hlupáka a vodis nás za nos.


 #51792 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:28:31 | #51850 (11)

Ja se zvířatami v Bibli moc nezabývala a nebudu to kvůli tobě hledat.
Dnes jsem potkala asi tisíc psů na vodítkách co je lidi venčí, ja to nechápu co těm lidem je že chovají psi a nehodlám proto to dál řešit, najdi si nějakého zvířatomila který to vyřeší.


 #51788 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 19:06:13 | #51866 (12)

No není to tam napsáno a tudíž podle tvé logiky když to tam napsáno není, tak zvířata bytostmi nejsou. Neexistuje přitom žádný důvod, proč by to tam napsáno být mělo - jak v případě zvířat, tak v případě Boha - když se to rozumí samo sebou.


 #51850 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 19:10:25 | #51868 (13)

Měj si Boha jako bytost a mně s tím dej pokoj, ja se to v Bibli o Bohu nedočetla a zvířata neřeším, možná by jsem to někde v Bibli našla ale nemám zájem to hledat.


 #51866 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 19:18:31 | #51872 (14)

Nedočetla ses to, protože máš IQ tykve. Právě jsem ti dokázal, že nesmyslně uvažuješ.


 #51868 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 19:19:56 | #51873 (15)

Měj si klidně v hlavě i tuhle pitomost je to Tvoje hlava, jenom vidět co jsi zač když takto útočíš.


1  
 #51872 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 11:11:17 | #51787 (9)

V původní hebrejštině je, že se stal živou duší. Bytost z člověka udělali až překladatelé, poněvadž tou živou duší se míní právě živá bytost. Když se nad tím zamyslíš, tak duchové včetně Boha jsou stejně tak živé bytosti, poněvadž od člověka se odlišují jen tím, že nemají hmotné tělo. Ale stejně jako on jsou to samostatně jednající živá bytí - bytosti.


 #51751 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 21:18:45 | #51714 (3)

Protože je autor bible a sám sebe tam nepopisuje. Jako prakticky žádný autor.


 #51679 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 03:00:40 | #51758 (4)

Ale ani Boha bytostí nikdo v Bibli nepojmenovává.


 #51714 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 10:57:42 | #51782 (5)

????
Proč by v Bibli měl Bůh, její autor, pojmenovávat sám sebe bytostí?
Pojmenovává snad v jakékoli jiné neživotopisné a nedokumentární knize autor nějak sám sebe?
nepojmenovává.
to je tak těžké pochopit, že autor Bible, Bůh, ji nepsal o sobě, ale o všem kolem sebe? .-)))))))))))))))))
tudířž dožadovat se, aby v té knize bůh sám sebe označil z abytost je zcela bezpředmětně naivní až hloupé? -)))))))

dokážeš se vžít do pozice autora bible?

ono je to v podstatě naopak : kdyby bible řešila a zmiňovala Boha, co je, jak vznikl, kde je ap. (i jen cokoli z toho), prakticky by to byl důkaz, že Bible není od Boha, ale od lidí


 #51758 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:23:02 | #51845 (6)

Ale ani Boha v Bibli nikdo nenazývá bytostí, zřejmě by to bylo k Bohu neuctivé, možná by to bylo i zesměšnění Boha.


 #51782 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:23:45 | #51847 (7)

Kdo by proboha měl v Bibli nazývat Boha bytostí? .-)))))))))))))­)))))))))))))))))))))))


 #51845 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 21:22:55 | #51716 (1)

Proč by bytost nadaní určitými zcela výjimečnými vlastnostmi nemohla stvořit jiné bytosti?
Jak máš definovanou "bytost"?


 #51668 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 03:03:01 | #51759 (2)

To by mně zajímalo které bytosti tvoří jiné bytosti :-).


 #51716 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 10:54:29 | #51780 (3)

Bytost nadaná určitými zcela vyjímečnými schopnostmi, např. schopností tvořit jiné bytsti.
Ty máš problém se čtením nebo chápáním?


 #51759 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:20:43 | #51843 (4)

To je jenom Tvoje fantazie, máš takovou představu že nějaká bytost tvoří jiné bytosti.


 #51780 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:23:14 | #51846 (5)

Co je na tom fantastického, že pohádková bytost uplácá golema? .-)))))))))))))


 #51843 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:33:29 | #51853 (5)

Jinak třeba i bytost člověk tvoří jiné bytosti - jeho děti.

Bůh je možná samosprašnej .-)))))))))))))))


 #51843 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
24.10.23 21:24:34 | #51717 (1)

Bytost je jedinec jevící známky života a vlastního myšlení.[1] Je to původně teologický a filosofický pojem označující jednotlivé a oživené jsoucí. Pojem vznikl ze slova být patrně jako ekvivalent lat. ens[2], ale na rozdíl od jiného českého ekvivalentu, totiž jsoucna, má užší význam a označuje se jím obvykle člověk nebo duch. V tomto významu se vyskytuje i ve starší literatuře, v současné češtině jde o výraz spíše knižní, užívá se však stále pro bytosti člověku podobné a přitom netělesné, případně i pohádkové.[zdroj?!]

Ve filosofii se užívá přídavné jméno bytostný, které znamená podstatný, charakteristický, něčemu vlastní.[zdroj?!]


 #51668 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 03:05:40 | #51760 (2)

Jo ale do Bible wikipedie nestihla nic napsat, je na to příliš mladá :-).


 #51717 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 10:52:49 | #51779 (3)

Ani není důvod a vlastně je nemožné, aby někdo něco vepisoval doBible.
Wikipedie ti sděluje, jaká je obecně uznaná definice bytosti.
Pokud se chceš bavit s druhými tak, aby ti rozuměli, musíš definice pojmových významů respektovat, pokud si chceš vytvářet svoje definice, musí být náležitě specifikovány, vysvětleny, vyargumentovány a druhými (námi tady) uznány. Nemůžeš si vytvářet "svůj vlastní jazyk" který mi neznáme nebo s ním nesouhlasíme.

wikipedie dodala definici bytosti, klidně najdi jinou uznávanou definici bytosti.
do té wikipedické Bůh jako bytost zapadá.
až ředložíš svou definici, budeme zkoumat, jestli ji Bůh také splňuje, př. jestli to není jen tvůj šaškoidní výmysl, ta definice, jejímž jediným účelem je, aby do ní Boha napasovat nešlo .-)))


 #51760 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:19:06 | #51841 (4)

Přímo v tom článku ve Wikině není že Bůh živých z Bible je bytost.


 #51779 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
25.10.23 18:22:33 | #51844 (5)

Netuším, jaká článek myslíš

pod heslem "bytost" ti wikina vydá

jedinec jevící známky života a vlastního myšlení
https://cs.wiktionary.org/wiki/bytost

nebo

"(...) užívá se však stále pro bytosti člověku podobné a přitom netělesné, případně i pohádkové."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bytost


 #51841