Nějaká Hierarchie by být měla, jestli že tedy Bůh tvoří bytosti tak by Bůh měl být něco víc než ony stvořené bytosti, možná si lidi Boha polidštili a začali mu říkat bytost, což by mohlo být i o tom proč v Bibli Bůh bytostí nazván, pojmenován není.
Nějaká Hierarchie by být měla, jestli že tedy Bůh tvoří bytosti tak by Bůh měl být něco víc než ony stvořené bytosti, možná si lidi Boha polidštili a začali mu říkat bytost, což by mohlo být i o tom proč v Bibli Bůh bytostí nazván, pojmenován není.
Proč by tam tak měl být výslovně nazván, když to samovolně vyplývá z toho, jak se Bůh chová?
Protože bytost se nedá vylít ?
Přeci není v každém člověkovi bytost Boha když mi jsme bytostí od Boha,
díky Bohu, jeli Bůh bytost tak potom je to jenom někdo jako mi, ale mi
neumíme stvořit svět, mi jej umíme jenom zničit, v tom je mezi Bohem a
bytostmi rozdíl.
Ne není v každém člověku bytost Boha, ale působnost Boha. Už jsem ti
to vysvětloval.
Když je Bůh bytost, tak je něco jako my ve smyslu, že je živý tvor.
Není-li živý tvor, tak je pak nějaký neživý mechanismus. Jiná možnost
není.
Jan 4: 24Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě.“
Rozhodně není vhodné ani uctivé nazvat moc nejvyššího bytostí, to by Ježíše mohl splodit taky Rarášek :-).
Neptám se na moc nejvyššího, ale na samotného nejvyššího. Je nejvyšší něčím živým, nebo není a je to něco neživého?
Ptát se jestli je Bůh něco neživého je hloupá otázka, mně se až na
tak retardované otázky odpovídat nechce.
Zkus se s mířit s tím že Bůh v Bibli bytostí nazván není, asi to má
svůj pádný důvod, možná tím Boha ponižuješ když ho chceš napasovat do
role nějaké bytosti.
Ta otázka není hloupá, ale je naopak zásadní. Hloupé je tvrdit, že biblický Bůh nemůže být bytost, protože tak není nazván. Bůh může být buď živý, anebo neživý, přičemž ty jsi vyloučila obě tyto možnosti - to je projev opravdové retardace.
Už to, že o něm tvrdíš, že není ani živý ani neživý, ukazuje na to, že nemáš pravdu.
Ale napsala. Napsala jsi, že není ani živá bytost, ani neživá věc. To je známka retardace.
Zpátky v několika příspěvcích. Napsala jsi to o Bohu i o duchu. Vyloučila jsi obě možnosti.
Aha v několika příspěvcích :-)
Tak že jsi si něco vysumíroval ve svoji hlavě a máš to za moje slovo, za
můj napsaný text?
Tak to sem okopíruj, to nemůže být problémem když to tu někde ode mne napsané je.
To právě že vím co píšu :-)
Kdyby to tu bylo to co jsi si vymyslels tak by jsi to sem bez průtahů dal.
Myslíš si že mne tím odpálkuješ ale tvoje výmysly jsem opravdu nenapsala.
Napsala. Tady je jeden příklad:
https://diskuze.chatujme.cz/nabozenstvi/ateisticka-spolecnost-t303?lpid=52123#p52123
To že jsi mne atakoval neživejma věcima ?
Roluj a uvidíš že diskutuješ se svými myšlenkami.
Poslyš, ty nejsi schopná napsat něco smysldávajícího. Vychodila jsi aspoň základní školu?
Ja Bibli respektuji a když v Bibli Bůh bytostí nazván není ale kde kdo ostatní jo tak to beru jako závazek.
Tady je vyjádřen rozdíl mezi bytostmi a Bohem:
Iz 40„Všechno tvorstvo (všeliké tělo, Každé tělo, Vše, co má tělo)
je tráva a všechna jeho spolehlivost jak polní kvítí.
7 Tráva usychá, květ vadne, zavane-li na něj vítr Hospodinův. Věru, lid
je pouhá tráva.
8 Tráva usychá, květ vadne, ale slovo Boha našeho je stálé
navěky.“
Zvířata taky nejsou nazvány bytostmi. Není to žádný závazek, Bible se k ničemu takové nezavazuje.
kroky Uživatel je online | Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
RE:…
před 9 hodinami | #52092
Reakce na příspěvek #52091
Našla jsem pro soucta :
Gn 9,10 i s každou živou bytostí, jež je s vámi – s ptactvem, dobytkem i
se vší zemskou zvěří, která je s vámi..
ekumenický překlad to má jinak
Genesis 9:8 Bůh řekl Noemu a jeho synům:
Genesis 9:9 "Hle, já ustavuji svou smlouvu s vámi a s vaším potomstvem
Genesis 9:10 i s každým živým tvorem, který je s vámi, s ptactvem, s dobytkem i s veškerou zemskou zvěří, která je s vámi, se všemi, kdo vyšli z archy, včetně zemské zvěře.
i Biblenet
Genesis 9:8 Bůh řekl Noemu a jeho synům:
Genesis 9:9 "Hle, já ustavuji svou smlouvu s vámi a s vaším potomstvem
Genesis 9:10 i s každým živým tvorem, který je s vámi, s ptactvem, s dobytkem i s veškerou zemskou zvěří, která je s vámi, se všemi, kdo vyšli z archy, včetně zemské zvěře.
tam jsou i vysvětlivky, výklad (to je samozřejmě špatně, ale :)
Gn 9,8-17: Bůh pak ustanovil smlouvu - nejen s Noem, ale s každým živým tvorem. Proto se jí někdy říká "smlouva se stvořením" (se vším živým, co bylo stvořeno). Pod smlouvou rozumím viditelné potvrzení trvalého vztahu dvou stran. V této souvislosti je zde slovo "smlouva" poněkud bizarní, protože od Noeho a jeho rodiny už nevyžadovala nic - Bůh slíbil, že už nikdy nevyhladí vše živé, navzdory tomu, že srdce člověka je zlé (Gn 8,21).
Slovo "Bůh" je v první kapitole překladem hebrejského elohim. Toto slovo působí někomu gramatické potíže, protože se jedná o množné číslo (tzv. plurál) a jsou takoví, co si pokládají otázku, zda se tedy nejednalo o více "bohů" nebo bytostí. Odpověď leží opět v gramatické oblasti: i když kromě překladu "Bůh" je možný také překlad "bohové", "soudcové" nebo "andělé", tak asi ze 2570 výskytů slova elohim v Bibli se jich méně než deset pojí s množným číslem, zatímco většina je doprovázena přídavným jménem nebo slovesem v jednotném čísle. Z toho je jasné, že tento termín ve většině případů označuje jedinou bytost, a sice tu, o které se píše v Genesis 1: Boha mocného, nejmocnějšího z mocných - on jediný byl schopen vytvořit vesmír, on jako velký soudce určil celému vesmíru hranice. Tato jedinečnost a moc se někdy označuje slovem "svrchovaný" (= On jediný je nekonečný, vyvýšený nade všechny, jemu není rovného). Proto je zde gramatický "majestátní plurál" na místě.
Ale tam není napsáno ani že bytostí není, takže je to jen na logice a úsudku, nelze odmítat, že bytostí je, když bible neříká, že není.
Má to pádný důvod : Bibli psal Bůh a ne o sobě, tudíž uvedené napsat nemohl. Nebyl důvod. Pokud by označkoval sám sebe, nebylo by to sepsáno v první osobě jednotného čísla, tedy z pozice Boha.
My musíme vycházet z toho, že tam nide není napsáno ani to, že Bůh
bytostí rozhodně není a být nemůže (takže může) a z toho, že
člověka-bytost stvořil
"Genesis 1:26 I řekl Bůh: "Učiňme člověka, aby byl naším obrazem
podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad
nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem
plazícím se po zemi."
27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem
Božím, jako muže a ženu je stvořil."
Tedy jednoznačně se v Bibli přiznává, že člověka tvořil podle sebe.
Že je Bůh v člověku je sice možné, i bych chápal tvoje odmítání, že v bytosti-člověku může být jiná bytost-Bůh, ale přesto to nelze uznat, protože možné to jednoznačně je : je naprosto jisté, že Bůh byl nejméně 5 dní zcela mimo člověka, protože ho stvořil až 6. den. Tudíž je zcela liché tvrzení, že tím, že je Bůh v každém z nás je vyloučena jeho samostatná existence třeba jako bytosti.
A ty člověk-bytost kroky umíš udělat hodiny jako člověk-bytost hodinář?
A víš že mi na preventivní prohlídce dali namalovat hodiny a povedlo se mi to ?
Na který pokus?
Neměla si jen označit čas na "pomyselných "hodinkách na čistém
papíru??
To byl test na Alzheimera, kroky. Buď ráda, že se ti to povedlo. Já ale nepsal o namalovaných hodinách, ale vyrobených a funkčních
To Bůh má soudit jak se chováme a ne mi lidi soudit Boha jak se chová :-)
Ano, to píšu, ale tím ho nesoudím. Pouze si dávám 1 a 1 dohromady na základě logiky a všeobecné empirie.
Jo odsoudil jsi Boha na bytost, dal jsi mu takovou škatulku :-), což ja na rozdíl o Tebe nedělám :-)
Ne? A co to teda duch je, když to není ani živý tvor ani neživá
věc?
Že tě něco v minulosti piclo, je dobře patrné.
Bible nelže, a jestli Bůh v Bibli bytostí nazván není tak se s tím zkus
nějako smířit, nevím proč se musíš vzpěčovat proti Slovu božímu, k
čemu Ti to je dobré ?
Přísloví 30, 6 K jeho slovům nic nepřidávej, jinak tě potrestá a budeš
shledán lhářem.
Já nemám problém, že tak není nazván, tudíž se Bibli nijak nezpěčuju. Jsem zcela v souladu s Biblí, jestliže Boha považuji za bytost, když se Bůh v celé Bibli jako bytost projevuje.
Neodpověděla jsi na otázku, co to teda duch je, jestliže není ani živý tvor, ani neživá věc, jak jsi psala. Odpovíš na ní?
Bůh bytostí v Bibli nazván není a tak že je to pro Boha nevhodný ale i lživý přívlastek.
A podle hesla na wikipedii jsou i Důchové označováni za Bytost.
Necítim se jako duch - jsem k vidění a když na mě skočí kotě ze střechy
auta, tak nepropadne na zem.