máš moc odvážné řeči, ale v situaci těch lidí si nebyl
máš moc odvážné řeči, ale v situaci těch lidí si nebyl
OK, viem, že je to niekedy nesmierne ťažké, na hrane zfalstva, sú milióny zúfalých, a strašne zúfalých - ale sebevražda je tak či tak neprípustná - nepripšťa ju nikto a nič, žiadna morálka...zúfalstvo sa dá prekonať jedine v Kristovi, v nikom inom, a v ničom inom - tu nepomôže ani psychochológ, ani psychiater (ktorí sú obyčajne neveriaci)- tu pomôže jedine Kristus...ap. Pavel hovorí: všetko vo všetkom je Kristus, v ňom dokážem všetko! v Kristovi prekonávame aj zúfalstvo...
ad visitor77:
.."sebevražda je tak či tak neprípustná - nepripšťa ju nikto a nič,
žiadna morálka"..
to se samozrejme pletes, tak nelzi!!!
No jo Ježíš šel dobrovolně na smrt, mohl se tomu vyhnout, odejít někam jinam kde by ho nezatkli, poslal Jidáše aby ... se stalo co se mělo stát ?
ad kroky:
krestansti apologeti by Vam na to zrejme odpovedeli nejak takto.. Jezis je sice
bezprostredni pricinou sve vlastni smrti, ale nikoliv pricinou
ucinnou - tou by byla, kdyby touzil zemrit nebo primo jednal tak, aby
si svou vlastni smrt privodil.. ke klarifikaci pouzivaji treba priklad Jezise,
ktery sam sebe na kriz nepribil, a Adama, ktery sam sebe nakrmil jablkem
Ježíšovu smrt bych spíš přirovnal ke smrti vojáka, který upadl do zajetí a vykoná sebevraždu, aby při mučení neprozradil své druhy. To není sebevražda, ale sebeobětování.
ad Selen:
no.. jestlize jste se rozhodla pouzit analogii, tak jakozto prihodnejsi je
zpritomnovana kuprikladu "sebevrazda policistou", tedy jakozto smrt v dusledku
lidskeho zasahu, ale nikoliv vlastni rukou / sebevrah intencionalne planujici
smrt prostrednictvim reakce agenta na jeho vedome provokativni jednani
Ježíš nechtěl zachraňovat svůj život bojem nebo jinak. Aktivně se nebránil.
Já souhlasím s Kroky.
Ježíš šel naproti smrti - jako někdo, kdo jde po kolejích proti vlaku.
Hm tak asistovaná sebevražda to nebyla neb je psáno : "ale ne, co já chci, nýbrž co ty chceš.“
ad kroky:
presne tak, tedy podle krestanske interpretace, viz "Otče, chceš-li,
odejmi ode mne tento kalich, ale ne má, nýbrž tvá vůle se staň" - dle
ni to nebyla pricina ucinna, protoze netouzil zemrit ani si sam nesahl na
zivot.. nejlepe se to zrejme pochopi tak, ze byl sice primo odpovedny za sva
slova a ciny, ale nebyl primo odpovedny za jejich ciny..
i jidáš ve svém evangeliu tvrdí, že ho ježíš ukecal, aby ho
napráskal římanům a nechal zatknout, vše to bylo zinscenované kvůli
ježíškovo seběoběti a blahořečenosti
možná to byl psychopat
ad DalkoT:
to beru.. dle me "sekularni" interpretace udalosti to byla "mucednicka
sebevrazda", kdy se navzdory mnoha prilezitostem odvolat rozhodl pokracovat v
rouhacskych prohlasenich, o kterych pritom moc dobre vedel, ze povedou k jeho
pripadne smrti/poprave - v me reakci na kroky jsem vsak uvedl odpoved, kterou by
ji vymyl mozek krestansky apologeta a skutecne ji mam za naprosty nesmysl
Sprostost a píčovina.
Pomůžou ti, co daného neopustí, Kristus nemá jak pomoct - je po smrti.
Vymýšlíš si a lžeš blbe.
Sebevražda je hřích, ale většina sebevrahů nebo možná všichni jedná v takovém psychickém stavu, že to není hřích vykonaný při plném vědomí, což je polehčující okolnost. Církev dnes sebevrahy přenechává Boží milosti a už je nezahrabává za zdí hřbitova.
Vizitore buď rád, že jsi prožil takový pokojný život, že jsi nemusel o sebevraždě přemýšlet, jiní to štěstí nemají, tak je nesuď.
ad Selen:
.."Sebevražda je hřích"..
tak je tomu kuprikladu podle katechismu katolicke cirkve, ale rozhodne to neni
uvedeno v Pismu
Za to "dýchánky" ve stanu Bůh nařizoval :-)
A do dnes se kadí kadidelnicemi :-).
ad Selen:
.."V Písmu není hodně věcí, třeba kouření (cigaret)"..
nevidim v tom zadny problem, protoze koureni neni hrichem.. respektive podle
katechismu neni zakazano jeho uzivani, ale zneuzivani, a to z duvodu stridmosti
a neposkozeni zdravi - jestlize tedy neni hrichem, proc sebevrazda je?
Protože je to pohrdání darem života. Člověk má žít a být užitečný. U sebevraha je ale polehčující okolnost psychický stav, proto nelze soudit sebevraha jako běžného hříšníka, to posoudí Bůh.
ad Selen:
zrejme si nerozumime.. argumentuji, ze pro povazovani Vami zmineneho
"pohrdání darem života" za hrich neexistuje v Pismu zadny "dukaz",
ktery by podporoval jakekoli moralni odsouzeni sebevrazdy.. jedna se o pozdni
"cirkevni" konstrukt, intepretaci - dnes jsem o vnimani sebevrazdy autory Pisma
psal visitorovi.. prikladu pozitivni interpretace sebevrazdy si navic lze
vsimnout i bez znalosti starovekych jazyku
A řekl: "Ať zhynu zároveň s Pelištejci!" Napnul sílu, a dům se zřítil na knížata i na všechen lid, který byl v něm, takže mrtvých, které usmrtil umíraje, bylo víc než těch, které usmrtil zaživa
ad Shadow_of_Krak:
mysleno tak, ze pri stridmosti by nemelo k poskozeni zdravi dojit, jinak by to
bylo ono zneuzivani..