Ohledně tohoto vlastně nevím, jestli jsem v rozporu nebo nejsem, protože
církevní výklad neznám. Ale jinak, co jsem zaznamenal, jsem s jejím
výkladem v rozporu např. ve věci dědičného hříchu nebo hříchu proti
Duchu svatému. Pokud teda mluvíme o ŘKC.
No tak jestliže se stavíš proti zlu, tak bys měl teda požadovat i jeho
odstranění ze světa. Všichni takoví lidé si z podstaty věci přejí, aby
ve světě zavládlo dobro a zlo zmizelo.
Tak ale psal jsi, že starozákonní Bůh má na tresty potopy a chrlení
ohně a síry, tj. živelné katastrofy (aspoň tak jsem to pochopil). Při
obojím je zasažena větší skupina lidí; ta potopa vlastně byla genocida
všeho živého, nebo alespoň suchozemského (a je tohle vlastně vůbec
genocida?), takže jaký je tu rozdíl, jestli tu akci provede příroda nebo
člověk?
No každý úplně ne. Právě věřící, co jsou v nějaké církvi,
zpravidla přebírají představu, jakou jim prezentuje ona církev.
Individuální pocity a přání se církve snaží eliminovat intelektuálním
zpracováním biblické teologie a jeho vysvětlováním. To spadá pod
učitelský úřad církve.
Na základě přání a pocitů není dobré stavět, protože pak to dopadne
jako u Donalda Walsche jehož Bůh nikdy netrestá a
jako by byl permanentně v rauši.
Teď jsem narychlo našel jenom jednu pasáž 1Kr 22, jak Izraelité vytáhli
do boje svévolně a Bůh je nechal zničit nepřítelem. Takových příběhů
je tam ale víc (i když nevím přesně, jestli páchali přímo i genocidu,
ale něco takového tam snad je, že pobili všechny). Zkusím to najít.