Rozcestník >> Náboženství >> Ateistická společnost

Informace

Název: Ateistická společnost
Kategorie: Náboženství
Založil: sirStanley
Správci: sirStanley , Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 3831069x
Příspěvků:
99313

Předmět diskuze: Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.” Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #95267

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 11:41:18 | #95267
Reakce na příspěvek #95262

Jedná se o Genezaretské jezero, které je i v současnosti nazýváno Galiejské jezero nebo Galilejské moře. Má i další názvy.
Stačí zadat do vyhledávače... *7271*


 #95262 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 12:11:46 | #95273 (1)

Co tam máš dál, "drahý příteli"? *32742*


 #95267 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 12:25:33 | #95276 (2)

ad abuka:
viz. prispevek #95274


 #95273 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 12:22:42 | #95274 (1)

ad abuka:
.."Jedná se o Genezaretské jezero, které je i v současnosti nazýváno Galiejské jezero nebo Galilejské moře"..
spinavej lhari, pred Markem jej prece NIKDO NIKDY morem NENAZVAL .. proc si myslis, ze kuprikladu Porfyrios jiz ve tretim stoleti v souvislosti s Markovym evangeliem poznamenal:
"Ti, kteří tento region dobře znají, nám říkají, že ve skutečnosti v lokalitě není žádné „moře“, ale pouze malé jezírko, které pramení z říčky, která protéká kopci Galileje poblíž Tiberias.. Jako by to nestačilo, nazývá to „moře“ – skutečně rozbouřené moře – velmi rozzlobené moře, které je zmítá ve svých vlnách a vyvolává v nich strach o život. Činí to zřejmě proto, aby mohl příště ukázat Kristu, jak zázračně způsobil, že bouře ustala a moře se uklidnilo, a tak zachránil učedníky před nebezpečím vlnobití. Právě z bajek, jako je tato, soudíme, že evangelium je chytře utkaná opona, jejíž každé vlákno vyžaduje pečlivé zkoumání" *27179*


1  
 #95267 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 13:22:56 | #95294 (2)

Už ve 4. Mojžíšově 34:11 se píše o Kineretském moři.
I v současnosti, kdy je z jezera odebírána voda na zavlažování, netrpí postupným vysýcháním jako Mrtvé moře.
Jedná se o "malé jezírko" o přibližných rozměrech 21 x 12 km a průměrné hloubce hloubce 25 m. Je napájeno "říčkou" Jordán, která sice není žádným veletokem, ale spolu se sezónními přítoky zajišťuje, že jezero nevysychá.
Výškový rozdíl mezi hladinou jezera a okolními vrcholy je 300 - 400 m, což při tamních rozdílech teplot může vyvolat termiku, která dokáže vyvolat silný vítr, který na tak velké vodní ploše dokáže vyvolat vlny schopně způsobit problémy rybářské bárce.
A máme tady i tu bouři.
Porfyrios si sice nechal říkat z Tyru, ale žil v Aténách a v Římě, takže to byl spíše on, kdo měl problémy se zeměpisem Galileje.
Byl to novoplatónský filozof, ale především zarputilý odpůrce křesťanství, takže jeho snaha zpochybnit vše, co byla zapsáno v evangeliích, nepřekvapuje.

Čekám omluvu za toho "špinavého lháře".
Tedy vlastně nečekám, ty něčeho takového nejsi díky svému egu schopen.


1  
 #95274 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 14:24:32 | #95318 (3)

dále ještě v Jozue 13,27 a 12,3 se o něm mluví jako o moři (a podle všeho se jím míní i ono moře v 5. Mojž. 33,23).


 #95294 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 18:28:04 | #95346 (4)

Někde se píše o jezeru, jinde o moři.
Nakonec v moderní době máme něco podobného v případě Aralského jezera.
V případě Kaspického moře se okolní státy dohodly, že se jedná o moře až v roce 2018\, a to kvůli pravidlům v těžbě ropy.
Kdo chce zpochybnit Bibli, chytá se i toho pověstného stébla.


1  
 #95318 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 18:29:37 | #95347 (5)

Sami ji zpochybňujete svými zcela nevhodnými překlady :-).


2  
 #95346 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 19:01:00 | #95354 (5)

ide Tiberiadské jazero, Galilejské more...prečo toľko rečí? však jeho historia a parametre s známe...


 #95346 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.10.24 01:40:26 | #95393 (6)

Prečo?
Proto, že některým stačí Markova zmínka o moři namísto jezera k tvrzení, že Marek neznal geografii Palestiny. *7271*


 #95354 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.10.24 06:53:46 | #95405 (7)

je toho mnohem víc...


 #95393 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 19:22:11 | #95366 (5)

Bible je dávno zpochybněna textovou kritikou...


 #95346 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 21:29:50 | #95382 (6)

Přesně tak, a proto je Bible učebnice víry - neomylná v tom, co se týká naší spásy.

Není to učebnice zeměpisu a dalších věd, ty psali svatopisci tak, jaké bylo jejich poznání, jak věci v jejich době “ležely a stály.”
Je vtipné, když jehovisti hlásí, že Bible je vědecky přesná. Haha, amatéři. *4033*


 #95366 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.10.24 13:37:14 | #95512 (7)

Tohle je taky srandovní přesvědčení, že kniha plná nesmyslů o všem možném, má zrovna a jenom v otázce boha naprostou a neomylnou pravdu.


1  
 #95382 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.10.24 13:43:25 | #95514 (8)

Tak nevšiml jsem si, že by Bible pojednávala o všem možném. Ona pojednává o Bohu, to je její téma, její leitmotiv. Všechno ostatní, všechny ty příběhy v ní slouží k tomuto účelu, k vyjevení Boha.


 #95512 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.10.24 01:21:31 | #95390 (6)

Například? *32742*


 #95366 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.10.24 06:58:17 | #95407 (7)
| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
08.10.24 21:08:37 | #95647 (8)

Chtělo by to jeden konkrétní příklad...


 #95407 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 16:14:02 | #95331 (3)

ad abuka:
presne takhle to vypada, kdyz se nevzdelanej niemand sere do neceho, cemu pritom vubec nerozumi, takze asi takhle.. ano, v SZ se skutecne pise o "Kineretském moři", ale jen vypatlanej KOKOT nevi, ze v Pismu pouzity vyraz Yam byl v hebrejstine pouzivan bez ohledu na to, zda-li se jednalo o jezero ci more - byla to proste velka vodni plocha.. v rectine a latine tomu tak vsak nebylo!!!!! co podle tebe napsal "dobovy" Gaius Plinius Secundus v jeho Naturalis historia - nebo co treba Strabón ve svem dile Geographica - more nebo jezero? *27179* jelikoz o tom vis naprosty hovno a pouze predstiras schopnost cist a interpretovat text, tak predpokladas spravne, ze omluvy za onoho "spinaveho lhare" se opravdu nedockas.. kolegou krudoxem zminena geograficka negramotnost je totiz zcela namiste!!!


1  
 #95294 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 18:18:47 | #95343 (4)

Řecký výraz θάλασσα [thalassa] znamená jak moře, tak i jezero.
Nevím tedy, co je špatného na použití výrazu moře, zejména když kromě dvou překladů (Žilka a Petrů) se ve všech českých překladech píše o moři.

Pokufd jde o tvoje vyjadřování, je to ubohost.


 #95331 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
15.10.24 13:25:22 | #97019 (5)

ad abuka:
.."Řecký výraz θάλασσα [thalassa] znamená jak moře, tak i jezero"..
a diky cemu, respektive komu, tomu tak podle tveho nazoru je, drahy priteli? jestli netusis, tak ti muze byt napovedou ta cast me reakce, kterou jsem v predchozim prispevku zvyraznil / protoze jej v rectine "pred Markem NIKDO NIKDY morem NENAZVAL"! kdyz si prectes treba Beekese a jeho pred-recky lexikon, tak θάλασσα se vztahuje pouze k mori - navic to doklada i "praxe" staroveke rectiny, ve ktere je souvislost s onim jezerem k nalezeni jen treba ve spojeni se slanym jezerem - podle hned nekolika lingvistickych teorii byl totiz vyraz thalassa puvodne cizim slovem pro slanou vodu - je prokazatelne, ze nerozlisoval mezi limne a thalassa

.."ve všech českých překladech se píše o moři"..
to ma prece naprosto jasny duvod, nemyslis? *27179*

p.s. i v recke mytologii byla prece Thalassa bohyni mori / realnou personifikaci morske (slane) vody a nikoliv sladke (ricni ci jezerni)..


 #95343 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 21:26:14 | #95381 (4)

Myslím, že trochu přeháníš. Židé větší vodní plochu nazývali mořem, takže tomuto obrovskému jezeru říkali moře. Je tedy přirozené, že o něm tak mluvili i evangelisté; kromě Lukáše, který patrně psal pro Řeky či prostě pohany a mluvil tedy o něm podle řeckého úzu jako o jezeře.


 #95331 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
07.10.24 13:23:15 | #95295 (2)

Myslím, že moře by mělo být hlavně slané.
*5087* *5087* *5087*


 #95274