Název: Ateistická společnost
Kategorie:
Náboženství
Založil: sirStanley
Správci:
sirStanley
,
Ondi
Založeno: 10.01.2020 11:58
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 3749015x
Příspěvků:
98844
Toto téma sledují (24):
Předmět diskuze:Ateistická společnost - “Ateismus je pochopení, že neexistuje žádný věrohodný vědecký ani faktický důkaz existence boha, bohů nebo jiných nadpřirozených jevů a bytostí.”
Ateismus je racionální a pragmatický a humanistický postoj k světu. Racionální v tom, že usiluje o poznání pravdy ( tím odmítá teorie o existenci neprokázaných nadpřirozených bytostí a jevů). Pragmatický, protože za prioritní považuje to, co je užitečné a prospěšné (náboženství to není, už proto, že lidi rozděluje - viz vztahy mezi židovskou vírou, islámem a křesťany). Humanistický proto, že na první místo staví člověka, skutečnou bytost, nedokonalého, ale vyvíjejícího se tvora, jakým jsme my všichni (ne tedy nějakého vymyšleného stvořitele mimo čas a prostor, kterého ani nelze dokázat).
Tady není spolehlivého vůbec nic. Nic z toho, co jsi popsal, nevypovídá
o tom, co dělá za tvými zády. Většina podváděných nemá důvod k
pochybám o svém partnerovi a všechno jim hovoří pro jejich věrnost. Tady
nemáš v ruce žádný objektivní důkaz, pokud jí permanentně
nemonitoruješ.
Samozřejmě - všichni se podvádějí, ale to, že to nevyšlo tobě o
když jiným ano, tak o tom nepřesvědčuj jiné - neznáš nikoho reální
život.
Mimochodem - i při permanentním sledování, tě může podvést - ve tvé
vlastní posteli - rozdíl je v tom, že o tom budeš okamžitě vědět.
Monitorování není lék na věrnost.
To jak píšeš a obhajuješ si objektivitu na dané téma, tak to píše jen
zatvrzelý, podvedený, zklamaný člověk, který už nevěří nejenže
nikomu, ale už ani sobě.
U nás jsme měli bezdomovce spával v sedě na teplovodní trubě co šla
přes řeku, chodíval s novou igelitkou někam na oběd a říkalo se o něm
že se dozvěděl že mu žena byla nevěrná a tak nechtěl jít domů,
nechtěl se tam vrátit, syn mu prý domlouval aby se vrátil ale ne umřel na
té teplovodní trubě co šla přes řeku.
Ja žiji sama neb manželství i partnerství je na h...o, ale milenec za
mnou jezdí, to mám přítele s výhodami :-)
Nákupy tahám v batohu na zádech :-(.
Občas mi někdo něco přiveze to jo :-)
máme to v Desatoru - a to nie je katolícke...to platí aj pre pohanov, hoc
nemajú zákon, ale svedomie (Boh v ňom) ich obviňuje) ...pekne to rozvádza
ap. Pavel v Rim 2, 14, 15...smilstvo je smrteľný hriech, Desatoro hovorí
jasne...
Jo a jsme oba mnoho let rozvedení tak že katolíci by nás ani neoddali
jestli se nemýlím, takové jsou ty vaše zákony, tak že se můžete jít
klouzat to ja dám raději na Slovo boží: Př 5,18 Buď požehnán tvůj
zdroj, raduj se z ženy svého mládí..
katolíci oddají každého, kto nie je rozvedený z katolíckeho manželstva
štátom - katolícke manželstvo je platné aj pred štátom, ja mám také -
štát ho teda môže rozviesť, ale RKC nie.....len štátne manželstvo je
pred RKC neplatné pre ďalšie manželstvo v RKC (hoci ho RKC uznáva pre
štátne zákony, len nie je prlatné pred RKC pre sviatostný život) ...
No vida a rozvedení co s někým mají vztah nesmí ke svátosti tak proč
by k Vám vůbec chodili aby jste je mohli šikanovat v tak normální věci že
se lidi mohou mít rádi?
môžu chodiť do kostola, niekto ich nešikanuje - naopak, Cirkev má o nich
záujem...je rozdiel "mať" rád" (človek má všeličo rád) vs to, čo
nariaďuje Boh - a čo nariaďuje, je v systéme ľudskosti a mravného
poriadku...
Aha může chodit do kostela tak jako každej :-) a s tou svátostí
(podání oplatku co by tělo Kristovo) je to jak ?
To jste nenapsal, s tím se už nechlubíte :-)
pro atteistu blbosti?
je to klíčové, protože ateista musí církvi podepsat, že bude jejich ditě
vychováno ve víře.
A to obnáší poučující schůzku. Ateista se rohodne zcela svobodně zda na
tu schůzku půjde a ten slib dá či nikoliv. Nikdo nikoho do ničeho nenutí.
presne, on - ateista dieťa nemusí vychovávať k viere, môže byť v tomto
indifferent, ale nesmie brániť katolíckej stránke vychovávať dieťa k
viere...o tom je aj to "poučenie" od kňaza...
pokud by se ateisti sezdáni na úřadě rozvedli a ten ateista by si chtěl
vzít katoličku nebude mu to umožňeno, protže je ženatý.
Pokud by se ateista rozvedl s katoličkou a byli sezdáni na úřadě a chtěl
si vzít jinou katoličku RKC ho sezdá bez problémů.
ale, no! - bude mu to umožneno, pretože Cirkev (pre katolícke manželstvo)
neuznáva štátne manželstvo medzi ateistami...ateista, ktorý sa rozvedie
zo štátneho manželstva, si môže zobrať katolíka...
ale no, RKC uznáva len manželstvo medzi dvoma katolíkmi, katolíkom a
protestantom, a katolíkom a ateistom, prípadne katolíka s iným
veriacim...vždy tam musí byť jedna stránka katolík...
Pavel ich neumlčoval, ale povedal, aká má byť disciplína ženy vo
vzťahu k mužovi, a muža k žene...žena počúvaj muža, a muž miluj ženu!
- potom je všetko v Božom poriadku...
Ano je od Ježíše, ale Ježíš nikde neřekl, že žena může navázat
jiný vztah pokud od ní odejde manžel, nebo ona odejde od něho.
Ježíš říká,že muž může opustit manželku a to jen v JEDNOM
případě v případě jejího smilstva.
A Pavel dle Tebe.... Pavel který umocuje ženy....dovolil odejít od muže
či ženy i v jiných případech....ale volná žena či muž pro jiný svazek
je až po smrtí svého manžela či ženy.
Ja se o tom nejdu s Tebou dál přít když si myslíš že jsem hříšná
tak si to mysli, je to Tvoje věc, se mnou stejně nemáš zájem o ničem
jiném diskutovat než o tom, což mluví o Tobě.
Ježíš říká,že muž může opustit manželku a to jen v JEDNOM
případě v případě jejího smilstva....nemůže ani vtedy, je to
podraz na Božom slove...Ježiš jasne hovorí, že to bolo v judaizme len "pre
tvrdosť srdca židov", dnes už to nie je možné a naviac, jeden evanjeliový
text to pripúšťa, v druhom tam nič nie je)..naviac, dnes nikomu nedokážete
smilstvo, vie ho zatajiť mnohými činnými i slovnými fintami, nikto dnes
nikoho zo smilstva neobviní, keď to on nechce, a nikto sa k tomu pri
"rozvádzaní" manželstva neprizná...preto, obviňovanie "zo smilstva" je na
vode, a Ježiš to v dobe evanjelia, v dobe Cirkvi, nepripúšťa - tieto
protestantské a sektárske fintičky o "prepustení zo smilstva" sú úsmevné,
komediálne - také čisto farizejské...- naviac vieme, že Ježiš hovorí a
apeluje na odpúšťanie medzi manželmi (a v Cirkvi) za každú cenu, v každom
hriechu...
nemluvíš pravdu celé je to takto:
Matouš 5:31 Také bylo řečeno: ‚Kdo propustí svou manželku, ať jí dá
rozlukový lístek!‘ ([ Dt.24:1 Mt.19:3- Mt.19:9])
32 Já však vám pravím, že každý, kdo propouští svou manželku, mimo
případ smilstva, uvádí ji do cizoložství; a kdo by se s propuštěnou
oženil, cizoloží.
v Mat. 5/31 se konstatuje jak to bylo dříve.
a nanovo to ustanovil ježíš takto a to platí dodnes:
Já však vám pravím, že každý, kdo propouští svou manželku, mimo
případ smilstva, uvádí ji do cizoložství; a kdo by se s propuštěnou
oženil, cizoloží.
nie je to tak, bolo to vysvetlené...Ježiš zdôraznil, že u židov to bolo
povolené len "skrze "tvrdosť ich srdca!, v novej dobe kresťanstva to už
neplatí...a cituješ len z Matúša, zacituje aj z inej knihy, nie je tam to
"smilstvo":-)
To smilstvo je tam uvedeno proto, že v případě smilstva se žena do
smilstva uvedla sama. Tedy kdyby se s ní rozešel, tak by ve všech případech
přivedl ženu do cizoložství, kromě případů smilstva jelikož se již co
cizoložství připravila sama.
neměl by. Ale v té době se nepočítalo s tím, že žena by dávala muži
rozlukový list. Bylo to uspořádané tak, že rodinu reprezentoval muž.
Dával ženě své jméno a tím ji také poskytoval respekt a uznání v dané
společnosti.
V historii lidstva, král Jindřich se takto zbavoval manželek a bylo jich
víc takovejch, asi byli i ženy travičky.
A následovat máme Ježíše a ne Pavla :-).
A Ježíš nic špatného ženě při studni Jákobově neřekl, bavil se s ní
o podstatných věcech, to díky ní víme, co by jsme jinak nevěděli.
Vždyť píšu, že MŮŽEŠ ODEJÍT, ale nemůžeš navázat jiný vztah.
Jinak jsi cizoložnice, tvůj manželský slib věrnosti jsi znesvětila tímto
aktem a stává se z Tebe cizoložnice.
Cizoložství se týká manželů. Pokud v manželství podvedes svého
manžela, tak jsi zneuctil manželské lože.
Smilstvo je vše mimosnzelstvi. Takže prostitutky smilni, svazky bez uzavření
sňatku před Bohem a před lidmi žijí ve smilstvu.
A proč se tak moc zaobíráš mnou proč neřešíš mého manžela, ten byl
v tom manželství taky, takto bez soudu mne odsuzuješ a ještě tak ohavně,
že se nestydíš rádoby křesťanko:-)
Dej si studenej obklad na čelo :-)
nie je to tak, Pavel povedal, že je pre neho lepšie byť slobodný
(pochopiteľne pre to, čo robil), ale nie je to pre všetkých, - tí, čo sa
chcú oženiť, nech sa oženia, bude to pre nich lepšie - takže píšme
pravdu...
A co se mám
ptát manžela? To co jsem tady napsala sdílím stejně s manželem.
Proč bych se ptala manžela na něco co rozumím. Ptát se mám pokud neznám
odpověď, pokud nemám v něčem jasno.
potrebujeme k tomu štát a i Cirkev - pretože zákony štátu sa dotýkajú
potvrdených manželstiev, manželského života, rodiny, detí...rovnako pre
Cirkev, pretože v Cirkvi sa plnia aj požiadavky Boha pre jednotlivcov a rodinu
(viera, mravný systém), pretože manželstvo (a v ňom vzniknutá rodina) je
dar Boha na základe stvorenej pohlavnej parity muža a ženy, a možnosti
rozmnožovania človeka, a tak existencie rodín a štátneho
spoločenstva/existencia štátu...
Právoplatné manželství před Bohem uzavírají muž a žena společně
před Bohem. Pokud jsou u toho další lidé, tak jen koukají co se děje,
jinou úlohu nemají. Cirkev samozřejmě papíruje jako každý úředník, ale
na manželství před Bohem to nemá žádný vliv. I kdyby se nepapírovalo
manželství vzniklo a existuje.
iste, to vie každý, že ho uzatvárajú muž a žena - pred Bohom (a mimo
Boha pre štát) - ide o zmluvu, a tam musí byť svedok/svedkovia...zmluva je
listina svedectva, ktorú potrebuje štát (i Cirkev) v rámci zákonov daných
štátom (hlavne rodinné právo), i Bohom (pre veriacich v Cirkvi - cirkevné
právo) pre manželov, ich rodinu...
co se týče svobodných lidi dle Boha akten soulože vzniká
manželství.
Pokud budu souložit s více svobodnýmy ženamy, tak jedna je manželka a ty
druhé to jsou manželky neprávoplatné-nezákonné, ale vždycky jsou to
manželky.
Jojo protože úřady i církev by jen rádi do všeho kecali :-)
A v případě narození dítěte je prý nejlepší neuvádět otce, tím se
prý vše jen komplikuje :-).
Je to bizár ale zaslechla jsem to :-).
A něco na tom pravdy bude :-)
..to snad nemyslíš vážne! - pozri si, čo je smilstvo...je to každý
pohl. styk muža a ženy bez uzatvorenia manželstva/mimo manželstva/slobodný
(jednorazový, x-razový, "na hromádce/konkubinát"), ....hmsx styk je medzi
stejným pohlavím, je to horšie ako smilstvo, lebo je to už smilstvo v
neprirodzenosti, sexuálna prevrátenosť...
nene smilstvo je jen nepřirozrný stik.
svobodný muž a žena spolu mají sex tak to je jen nějaká ukojená
žádostivost, ale ne smilstvo,
něco jako že mám rád sladké a neomezuju kalorie a jím sladkosti víc než
bych musel.
Někdy se to nazývá podle bible "sodomie", v19. století byl zaveden název
"zoofilie".
Můžeš si vybrat.
Hunts Studie 1974 poukazuje, že tohohle si vyzkoušelo 4,9% mužů a 1,9%
žen. V roce 1953 to mělo být víc 8,3% mužů a 3,6% žen. Ten trend ukazuje
na pokles příležitosti styku s vhodný objektem z roku 1953 na rok 1974.
na rozdíl od Boha nejsi všvědouci a kdejakou kravinu která poškodí
lidstvo chceš radit Bohu aby udělal. A povýšeně rozhoduješ o tom co je a
není od Boha spravedlivé.
Nakonec by si chtěl od Boha pozabíjet celý svět však by sis důvod
našel.
Putina prostě nezabije protože moc dobře ví, že ten jeho nástupce by
neváhal vypustit atomové bomby do světa. Opakuji nejsi všvědoucí jako
Bůh.
smilstvo a cizoložství je diametrálně rozdílné a nemá spolu co
společné. Proto ho Ježíš používá
na rozudílné chování a situace jako třeba tady:
Matouš 5:32 Já však vám pravím, že každý, kdo propouští svou
manželku,
mimo případ smilstva,
uvádí ji do cizoložství;
a kdo by se s propuštěnou oženil, cizoloží.
Proč tedy Matouš použil k zapsání Ježíšova výroku dvě různá
slova (porneia a moikheia), když je přece v obou případech míněno jedno
a
totéž - cizoložství? Řecké slovo porneia "smilstvo" je velmi široký pojem a
užívá se v souvislosti
se všemi druhy pohlavní nemravnosti, a z tohoto důvodu se v mnoha
překladech Bible převádí jako "nemravnost", "sexuální nemravnost",
"necudnost"atd.. tento pojem se též užíval pro vztahy homosexuální.
Bible sama používá slova porneia v Listu
Judově, verši 7, k označení nechvalně známého homosexuálního
chování
lidí v Sodomě a Gomoře:
Judův 1:7 Podobně jako oni i Sodoma, Gomora a okolní města se oddaly
smilstvu
, propadly zvrhlosti, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného
ohně. Slovu "cizoložství"
v řeckém originálu Matouše 19:9 odpovídá slovo moikheia,
které má - na rozdíl od slova porneia - velmi úzký význam omezující se
na
cizoložství v obvyklém slova smyslu tedy manželská nevěra nic víc.
když se tedy dva mladí svobodní lidé spolu vyspí nejedná se o smilstvo a
nejedná se ani o cizoložství ale o uzavření manželství pakliže se vyspí
s někým dalším už se jedná o cizoložství.
Tak tady bych raději takhle to nenapsala.......to píše jen zatvrzelý,
podvedený, zklamaný člověk, který už nevěří nejenže nikomu, ale už
ani sobě.
Tohle je velmi citlivé téma, hlavně citlivé pro děti, které vyrůstaly
a dnes vyrůstají v rodinách kde se střídají otcové, kde se rozvádějí,
rozcházejí rodiče kvůli nevěře. Je jich teď více,než si
připouštíme.
Děti, které byly podvedené svými rodiči, které teď nevědí komu mají
říkat mámo, táto. Dědečku, babiček mají tolik, že si je ani nepamatuji
a v konečné fázi nevěří už nikomu, tak jak píšeš, proto neuzavírají
sňatky, své vztahy mají jen na jednu noc ...
ad soucet:
netvrdim, ze vyjma one bezpecnostni proverky, ktera se zameruje i na projevy
promiskuity ci "nebezpecne" zavislosti proverovaneho v jeho minulosti, mam
"objektivni" dukaz.. ma duvera je zalozena na vzajemnem poznani, tedy onech
dukazech a zkusenosti - oba ji vnimame jakozto zasadni pro rust vztahu a prave
proto jsme na jeho pocatku nepodstupovali prilis velke riziko, protoze si jsme i
diky predchozim partnerskym zkusenostem byli vedomi moznosti zneuziti duvery /
jak jsem jiz uvedl, ohledne duveryhodnosti ostatnich nemam prilis optimisticka
ocekavani.. interpersonalni duvera ale nemusi "presahovat" dukazy o
duveryhodnosti a jejich vyhodnoceni / sledovani zaroven nemusi byt
"neslucitelne" s duverou - muze byt kuprikladu omezena dukazy, tedy byt umerna
dukazum, ktere ma duvera pro duveryhodnost duveryhodneho.. koneckoncu duvera je
narozdil duveryhodnosti (vlastnosti) druh mentalniho postoje, ktery je ci neni
opodstatneny.. je vsak nade vsi pochybnost zrejme, ze duvera mnohdy musi
prijmout urcitou uroven zranitelnosti, kdy kuprikladu predchazi momentu
pozorovani / sledovani cinu druhych.. pro mne osobne vsak duvera neni pouze o
tom, ze se "spoleham" na to, ze ten, komu duveruji, udela to, v co "verim", ze
udela, ale i o tom, ze vyjma "ochoty" to udelat je i vhodne "motivovan" to
udelat - jestlize jsi v predchozim prispevku zminil "ctnost", tak je to spolecne
s moralni integritou prave ona, kterou jakozto druh motivu s duveryhodnosti
spojuji - z me zkusenosti jsou navic duveryhodni jedinci casto motivovani svym
vlastnim zajmem udrzet vztah s duverujicim a jeho zajmy tak "zacleni" do svych
vlastnich zajmu.. skutecne se proto nedomnivam, ze jestlize ma nekdo pro duveru
ke konkretnim lidem dobre duvody zalozene na dukazech, nemel by co se
budoucnosti tyce pristoupit k induktivnimu zobecneni, ktere ucinil na zaklade
sve minule zkusenosti.. narozdil od "ciste" viry v cokoliv, kuprikladu v tvyho
neviditelnyho kamose, v procesu budovani duvery uprednostnuji, a to zcela v
souladu se rcenim "důvěřuj, ale prověřuj", opodstatnenost..
ad soucet:
v tom je ale ten problem.. duvera totiz neni o disponovani "objektivnimi" dukazy
- navzdory teto skutecnosti je to vsak prave opodstatnena duvera, ktera vztahu
dodava stabilitu kuprikladu tim, ze lidem umoznuje citit se v nem bezpecne - v
ramci procesu budovani duvery se s postupnym dozvidanim se vice o partnerovi
stava tento partner "predvidatelnym" / pozorovanim toho, jak partner kona a
mysli v konkretni situaci tak rozvijime nas smysl pro to, jak bude pravdepodobne
jednat v situacich budoucich.. sice samozrejme nemuzeme s jistotou, a to stejne
jako u vcera probiraneho vychodu Slunce, doopravdy vedet, co nas partner rekne
ci udela jeste pred tim, nez se to realne stane, ale je to prave ona vzajemna
duvera / ve vztahu projevujici se pozitivni "myslenka", ktera mu dava
dlouhodobejsi potencial - v atmosfere neduvery lze naopak vysledovat tihnuti ke
zvelicovani negativniho chovani partnera a jelikoz lze demonstrovat, ze pozitiva
maji ve vztahu podstatne mensi "vahu" nez negativa, dochazi casto ke
zpochybnovani hodnoty vztahu samotneho / nikoliv nahodou jsou to dle odborniku
totiz prave lide s nizkou duverou ve sve partnery, kteri jsou nachylnejsi ke
lhani a podvadeni nez duverujici lide - duvera je proto dle meho nazoru narozdil
od iracionalni viry velmi vzacna "komodita"
Jo to máš pravdu, ale já reagoval na neexistenci objektivního důkazu,
resp. důkazu jako takového. Každé přesvědčení je založené na nějaké
důvěře; ale je hloupost vyčítat druhému absenci důkazů, když je to
normální ty důkazy nemít.