Rozcestník >> Náboženství >> CO JE TO EVANGELIUM ?

Informace

Název: CO JE TO EVANGELIUM ?
Kategorie: Náboženství
Založil: Kjara
Správci: Kjara
Založeno: 30.01.2020 12:04
Typ: Dočasné
Stav: Veřejné
Zobrazeno: 144309x
Příspěvků:
1764

Toto téma sledují (4):


Předmět diskuze: CO JE TO EVANGELIUM ? - Prosím o slušnou a solidní komunikaci. Vulgarity budou mazány.
Máte nastaveno: řazení od: nejnovějších v stromovém zobrazení

Zobrazení reakcí na příspěvek #1373

Zobrazit vše


| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Otázka
02.05.20 22:29:04 | #1373
Reakce na příspěvek #1371

Jirko, člověk který věří tak věří i když se setká s Vizitorem. Tedy Vizitor není pro mě natolik rušivý překážkou víry jako třeba Kjara. Jak nevěřící bych před tak určující a agresivní osobou ustupovala a byla nejraději neviditelná. Kdokoliv mi poroučí co smím a co nesmím a jak musím, a jak jsou katolíci blbí, mě děsí. A to často protestanté dělají... a tím třeba hledající odrazují. Katolíci tohle nedělají, tedy nemají to zapotřebí. Oni to berou takhle, když přijdeš... budeš vítán. Ale síru na "ty druhé" nechrlí.


 #1371 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Otázka
02.05.20 22:33:16 | #1374 (1)

Představ si, že bys chtěl s někým žít, miloval bys ho a všecko by klapalo a pak by někdo přišel a začal ti vykládat že nejdřív musíš vyznat lásku, a kolikrát a kdy a jakými slovy a co potom a kdy můžeme mít sex a že musíme jinak a ne takhle. To by mě hrozně vadilo.

Ale nevadilo by mi, uzavřít manželství, vyměnit si prstýnky, zapsat se na matrice. Změnit si jméno... to všecko jsou věci které ke vztahu patří, vyjadřují jej ale nepřekračují intimitu vztahu, respektují.


 #1373 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Otázka
02.05.20 23:16:09 | #1375 (1)

Právě že kvůli takovým lidem, mohou chápat účast na víře spíš jako závazek, břemeno, než něco, kvůli čemu by se měli stát svobodnými. Proč je taháte za papežem, jako v Exodu, kdy byl prostředníkem mezi lidem a Bohem Mojžíš. Co dělá Kjara hůře než katolíci, když toho člověka posílá rovnou za Kristem místo za papežem, kterého by měl nazývat svatým Otcem? Proč??? Není snad jediným prostředníkem mezi Bohem a lidmi pouze a jenom Ježíš Kristus?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 07:33:47 | #1376 (2)

Protože vylučuje lidi ze společenství s ostatnímí (podle ní pitomci) Přece nikdo nemusí za papežem, nikdo nemusí k přijímání a je v kostele a na bohoslužbě vítán. Je svbodný. Přijde a odejde, ostatní ho nechají být.

Když jsem přišla do prostředí jiné denominace, všichni se na mě vrhli a jen jsem ustupovala. Přitom víra je taksubtilní a tak jemná záležitosst. Dá se rychle rozbíjet jen tím že člověk uhýbá a brání se. a cítí se tlačen někam. Tedy mě nikdo za papežem neposílá a myslím že to platí i o ostatních. Za papežem chodí i lidé nevěřící, jsou zvědaví a tak se jdou na něj podívat.


 #1375 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 08:28:10 | #1377 (3)

To není tak jednoduché, v katolickém prostředí může být člověk snadno vystaven morálním dilematům ohledně víry, například v momentech, kdy se nevzdává úcta jenom Bohu. Může pak mít pocit, že se podílel na hříchu, když právě přišel dobrovolně.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:06:13 | #1380 (4)

No to těžko, pokud mu to nebude namlouvat někdo jiný.


 #1377 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 09:04:18 | #1378 (3)

Na druhou stranu každá denominace má nedostatky. O katolické tvrdí, že je to ta původní, od které dal Pán klíče Petrovi, proto taky ten název - obecná. Víme ale, že Pán mluvil velmi často v podobenstvích, kterým ne každý rozuměl (a tak se jinde rozlišuje chápání duchovní a tělesné), jako Nikodém nerozuměl tomu, jak se může narodit znovu (z Ducha), tak zrovna může být, že většina katolíků nemusela pochopit (není to intektuální záležitost), co je jíst Jeho tělo a pít Jeho krev, vzhledem k tomu, že se jedná o tělesné úkony, které mohou i evokovat pocity záslužnosti. A tak je otázka, co je více možné, jestli spásu každého člověka podmiňuje účast v organizaci tělesné nebo je spása každého člověka spíš v kompetenci Boží (milost), který dělá křesťana křtem Duchem, zatímco člověk křtem vodou (záslužnost). Katolický záměr má jistě v některých věcech pravdu, ale taky se může v něčem dost mýlit. Myslím si, že podstatné rozdíly dělají tělesná vs duchovní chápání. Pak se nutně liší výklady a tak zákonitě i skutky.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 09:55:55 | #1379 (4)

Já jsem nikdy nenapsala, že katolíci jsou pitomci. Ani si to nemyslím. Toto vzniklo nešťastnou formulací, kdy jsem vyjadřovala myšlení svědků.
Mám vážné výhrady vůči katolickému učení , uspořádání i praxi, jako je modlářství a spiritismus.

Ale toto tady do nikoho nevtloukám, pokud o tom píšu, tak v reakci na nějaké nedobré vyjádření.

Já mluvím jen o evangeliu, o Kristu. To jediné je důležité. A pak také o tom, co je vážná překážka, která evangeliu brání.
Já nikomu neříkám co smí a nesmí dělat. Naopak, jestliže někdo pouhým přijetím Krista dostane Ducha svatého, on je ten kdo uvede do celé pravdy. Dává porozumění Písmům a vede i přímo.


 #1378 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:09:12 | #1381 (5)

Poněkuď neprobuzení jsou když jim nevadí modloslužebnictví..


 #1379 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:09:57 | #1383 (6)

žádn émodloslužebnisctví v ŘKC není, to jen ty Kroky ryješ.


 #1381 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:11:24 | #1385 (7)

:-)


 #1383 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 12:28:25 | #1391 (7)

Ratka píše:žádn émodloslužebnisctví v ŘKC není, to jen ty Kroky ryješ.

*

Ratko součástí desatera je toto: 2.Mojžíšova 20.kapitola:

4Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí.
5Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující . Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,

Je ti to jasné Ratko ?

A toto je zákaz mluvení se zemřelými: 5,Mojžíšova 18.kapitola:
**
11ani zaklínač ani ten, kdo se doptává duchů zemřelých, ani jasnovidec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých.
12Každého, kdo činí tyto věci, má Hospodin v ohavnosti. Právě pro tyto ohavnosti Hospodin, tvůj Bůh, před tebou vyhání ony pronárody .
13Budeš se dokonale držet Hospodina, svého Boha.**

Jaká lidová tvořivost Ratko ! Když Bůh říká něco jiného, musí to zmizet z mé církve , z mého života !!

Je to řečeno jasně Ratko, ale jestli to chceš vysvětlit, vysvětlím ti to.


 #1383 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:10:45 | #1393 (8)

Ano, je mi to jasné a je ti jasné že svatá Panna Marie je naším vzorem a ukazuje nám Ježíše? je živá... nikoliv mrtvá.

A s mrtvými nikdo nemluví, Svatí jsou živí... Bůh je Bohem živých nikoliv mrtvých. Je ti to jasné? chceš něco dovysvětlit?


 #1391 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:27:48 | #1396 (9)

Ratko, co je to za nebiblické argumenty?

31 Neobracejte se k duchům zemřelých a nevyhledávejte vědmy a neposkvrňujte se jimi. Já jsem Hospodin. Levitikus 19

Jedině Ježíš ! (1.Tim.2:5)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:29:31 | #1397 (10)

ŘKC se neobrací k zemřelým, věří že jsou živí v Nebi.


 #1396 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:32:29 | #1399 (11)

Není podstatné, čemu ŘKC věří, ale to, jestli je to biblické.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:36:10 | #1400 (11)

Ratko, biblické to rozhodně není. Ježíš Kristus je jediný prostředník! Nikdo jiný, žádní svatí ani Marie. To je neuvěřitelné, že to považuješ za zcela v pořádku.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:42:44 | #1402 (12)

Ano považuji. Pro mě je jediný prostředník Ježíš Kristus. Ale věřím že v průběhu dějin bylo přijato do Nebe vícero živých... a to včetně Panny Marie, která byla vzata do Nebe jak první.


 #1400 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:46:47 | #1403 (13)

Kdybych nevěřila že Kristus má moc přijímat věrné a tito se stávají součástí jeho těla (rouby)...v co bych tedy věřila? A pokud jsou součástí Kristova těla svatí, věčně živí...víme že jsou přítomni a živí v Kristu.


 #1402 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:53:29 | #1404 (13)

Že tomu věříš je tvoje věc, ale můžeš správnost toho podložit nějakou citací z Bible? Něco, kde se říká, že se může mluvit se svatými? Nebude se náhodou křísit až při paruzii? Nepíše se taky jinde, že mrtví spí a nic nevědí? Kde je psáno, že je to jinak?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:56:24 | #1405 (14)

To co píšeš zní hodně v souladu se svědky. Vy věříte že někde spí (někde a kde? ) a my věříme že je s Kristem v Nebi.


 #1404 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:03:36 | #1409 (15)

Se svědky nemám nic společné. To je druhotné pro spásu, nepřemýšlím o tom jestli spí nebo jsou v nebi. Jde o to biblicky podložit, že s nimi můžeš mluvit. A tou ještě stále neudělala.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:05:22 | #1410 (16)

tos



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:08:46 | #1413 (16)

O mluvení mluví kdo?


 #1409 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:59:06 | #1407 (14)

Ok. Mt 27:52 ale kde je napsáno, že se s nimi může komunikovat?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:07:09 | #1411 (15)

Tady nejde přímo o komunikaci, jde o víru že jsme všichni spojeni v jedno Kristovo tělo skrze Ducha svatého. Tedy i ti co zemřeli v Pánu (byli vzkříšeni a jsou s ním). Je to celé společenství svatých spojeno v Duchu svatém. Pokud tedy i my máme Ducha svatého a jsme roubem Kristova těla, jsme sjednoceni s celým společenstvím. Nejde si odizolovat jakože jen já a ostatní nikoliv.


 #1407 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:14:52 | #1414 (16)

To nemusí být komunikace. Prostě přímluvné prosby a podobně, tím se oslovují zemřelí, a není důležité jestli byli vzkříšení nebo ne. Je dotazování někoho jiného než Boha! Obcházení Boha. Ty to nevidíš?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:18:14 | #1415 (17)

Ne, oslovujeme ty kteří tvoří společenství v Duchu svatém. Duch svatý sjednocuje všechny živé v jednom Bohu. Obracíme se tím přímo na Boha.


 #1414 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:19:38 | #1416 (18)

Nedotazujeme se! Obracíme se na Ducha svatého.


 #1415 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:28:06 | #1417 (16)

Ratko, neumím si představit, že by se znovuzrozený křesťan, kromě Boha, upínal ještě někam jinam. Písmo mluví jasně, Pavel v listech se rozhodl, že mezi vámi nebude znát nic než Krista Ježíše. Protože byl narozený. K žádným svatým se neubíral! Znovuzrozený člověk cítí obrovský vděk jenom k Bohu! Nechce ho zarmucovat obcházení, že bude mluvit s někým jiným, se stvořenými. Modlit se za zemřelé je něco jiného, to mluvíš k Bohu, ale ne žádat zemřelé, to už není k Bohu! Je to ohavnost, jasně v Písmem odsouzena. Ukazuješ aspoň jak na tom katolicismus je.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:38:45 | #1418 (17)

Neukazuji vůbec nic, prostě mi přijdou vaše až výhružky absurdní, irelevantní a nesmyslné. Neupínám se jinam, a jiní katolíci taky ne. To jen vaše představivost pořád řečí něco co neexistuje. Pokud tvrdím, že existuje společenství, tak prostě věřím že lidé svatí a bohu milí jsou sjednoceni v Duchu svatém a jsou součástí těla Kristova. A přeji si aby takových lidí (Mislostí Boží obdařených) bylo co nejvíce i třeba přímluvnou modlitbou. Těch modliteb není moc a jsou zcela nesobecké, spřejné, a věnované trpícím na celém světě. kéž Milost Boží dosáhne všechny. A tohle kritizujete... pokud jsem jedno společenství v Kristu a obdařené Duchem svatým tak se to vztahuje na všechny lidi takto obdařené, tvoříme jedno společenství a jedno Tělo.


 #1417 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:13:29 | #1419 (18)

Ratko, to nejsou žádné výhrůžky, natož nesmyslné, je to pouze odkaz na Písmo svaté, které tvrdí, že jediný prostředník je Ježíš Kristus. Ty stále argumentuješ že "my věříme", ale žádnou citaci ani konkordanci z Písma, která by tohle podpořila jsi nepředložila.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:36:28 | #1423 (19)

citaci jsi dal sám...Ježíš osvobodil spasené duše a ty šly hned do Nebe a tam jsou.


 #1419 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:37:13 | #1424 (20)

tedy Mt 27:52.


 #1423 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:52:49 | #1426 (21)

Matouš 27:52 , naprosto nemluví o duších a to svaté město byl Jeruzalém. Asi byli vzkříšení lidé v době smrti Krista a došli do Jeruzaléma.

Co to má společného s modlitbami k zemřelým.


 #1424 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:58:10 | #1428 (22)

Přiznám se že vůbec jsem nevěděla o čem mluvíš. Ale dobře. Poinformovala jsem se a našla toto:

Kde má modlitba za zemřelé své kořeny?
Během pronásledování v prvních staletí někteří křesťané ze slabosti zapřeli svou víru v Krista, ale později se chtěli vrátit, a tak prosili o smíření s církví. Těmto lidem bylo uloženo dlouhé pokání a často se stalo, že mnozí, než ho vykonali, zemřeli.

V této situaci začali pastýři hledat různá řešení, která by potvrdila, že kajícníci mohou své pokání dokončit i po fyzické smrti, protože za života chtěli mít účast na životě Kristově. Opírali se tak o horské kázání: „Dohodni se svým protivníkem včas, dokud jsi na cestě k soudu, aby tě neodevzdal soudci a soudce žalářníkovi a byl bys uvržen do vězení. Amen, pravím ti, že odtud nevyjdeš, dokud nezaplatíš do posledního haléře.“ (Mt 5,25n)

Na základě tohoto místa v Písmu začali otcové uvažovat o tom, že možnost pokání neexistuje pouze na tomto světě, ale i po smrti, protože řecké slovo označující žalář (filaké) označovalo také říši zemřelých.

„Církev již od prvních dob uctívala památku zemřelých, přimlouvala se za ně a přinášela zvláště eucharistickou oběť, aby, očištění, mohli dosáhnout blaženého patření na Boha,“ uvádí katechismus (KKC 1032) a cituje sv. Jana Zlatoústého: „Neváhejme a pojďme na pomoc těm, kteří jsou mrtvi, a obětujme za ně své modlitby.“

Píše se o modlitbě za zemřelé v Bibli?
Ve Starém zákoně je známý příběh Judy Makabejského, který u padlých spolubojovníků našel sošky bůžků, které Zákon židům zakazuje. V tom viděli příčinu, proč bojovníci padli. „Ale potom prosili a modlili se, aby jim byl ten přestupek plně odpuštěn... Nato uspořádal ve vojsku sbírku a poslal do Jeruzaléma dva tisíce drachem, aby byly přineseny oběti za padlé. Bylo to krásné a šlechetné jednání, vždyť Juda přitom myslil na vzkříšení. Kdyby nebyl přesvědčen, že padlí vstanou, bylo by zbytečné a marné modlit se za mrtvé. On však byl přesvědčen, že těm, kdo zemřeli ve zbožnosti, je připravena nejkrásnější odměna. To je vznešená a zbožná myšlenka – proto dal přinést smírčí oběti za mrtvé, aby jim byly odpuštěny hříchy.“ (2 Mak 12,42-46).


 #1426 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:36:22 | #1432 (23)

Makabejští jsou ze sbírky knih Deuterokanonickým, nejsou příliš vhodné k biblické argumentaci. Tím však neříkám, že je neuznávám, ovšem vhodnější je citovat přímo z knih kánonu.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:48:36 | #1440 (23)

Radko, tenhle příběh je od a do z......přesně katolicky pofiderní, bez podpory Božího slova.
Jestliže někdo odejde z církve a chce se vrátit,...…...tak církev není Pánbůh....a člověk před smrtí může udělat pokání a poprosit za odpuštění......a je to smazáno Kristem....

To měl výčitky spíš ten pastýř a chtěl si to po katolicku udobřit s Bohem......a tak si vymyslel pokání po smrti....
Stačilo taky jít na kolena a poprosit za odpuštění Krista...…..
Kristus není katolická církev, nedělá fóry...….a nevymýšlí ptákoviny jak to udělat po smrti....!

Horské kázání je úplně o něčem jiném...…..Jo a ještě eucharistická oběť...…..na pomoc.....

No fuj, to už tam asi nikdo nebyl naplněný Duchem svatým...…...už to byla tradice a guláš tehdy.....

Juda Makabejský není inspirovaná Bible, je to pouze historická kniha, ze které nejde dělat duchovní závěry !

No, úpřimně řečeno, divím se, že se nějaký katolík z toho guláše vyhrabe. Když není znovuzrozený, tak ani náhodou.....


 #1428 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:30:01 | #1430 (20)

Tady nešlo o to, jestli jsou svatí v nebi, ale že se má jednat jenom s Bohem a jediným člověkem Ježíšem. V růženci se oslovuje Marie, což nemá žádnou oporu v Písmu. Vysvětlení katechismu zní sice vznešeně, ale může se taky jednat o velmi rafinovaný klam, a víme kdo tohle umí. Nemůžeš se hněvat, prostě se držíme jenom Písma. Je v tom až moc vyvozování, Duch svatý sice propojuje a má nadčasovou působnost, jakožto Bůh, ale tady to vypadá, jako zneužití této skutečnosti k prostému obcházení Boha. Neříkám, že to není chytré, je až moc, a velice věrohodné. Ale my musíme zůstat bdělí a všechno zkoumat abychom se nenechali oklamat.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:34:10 | #1431 (21)

oslovenie Márie máme v:
Lk 1
28 Přistoupil k ní a řekl: „Buď zdráva, milostí plná, Pán s tebou.“
48 že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení,


 #1430 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:40:41 | #1434 (22)

A co z toho má plynout?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:41:40 | #1436 (23)

čítajte po sebe, čo ste napísali *232*


 #1434 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:42:12 | #1437 (23)

Boží příkaz to není..


 #1434 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:40:58 | #1435 (22)

Ale Pán Ježíš řekl že kdokoliv činí vůli boží je jeho bratr a sestra i matka, je to ve všech evangeliích..


 #1431 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:42:26 | #1438 (23)

a?


 #1435 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:48:11 | #1439 (24)

Matouš 12/50, Marek 3/35, Lukáš 8/21


 #1438 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 17:15:07 | #1444 (25)

Přesně tak, podle toho, jak Ježíš v této situaci jedná, nic nic neodlišuje Marii od dalších lidí. Takové texty by se neměli jen tak přecházet, mnoho je v nich významu mezi řádky. Samozřejmě, že Marie je výjimečná, vždyť si jí také Bůh vybral pro svůj záměr, to nikdo nezpochybňuje. Ale je nepřípustné k ní mluvit do nebe. Bůh nikde v Písmu neříká "proste Marii" !!! Tohle si vymysleli sami !



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 17:38:43 | #1446 (26)

Mohu si Marie jakkoli vážit a vážím si jí, ale ačkoli přivedla na svět v těle našeho Pána, ale pořád to z ní nedělá Boha. Ježíš v Mt 11:11 říká - Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nevystoupil nikdo větší, než Jan Křtitel; avšak i ten nejmenší v království nebeském je větší nežli on. -
Myslím, že i tento Ježíšův výrok může dost napovědět, jak to doopravdy je. Neříká to určitě jenom tak pro zábavu. Na Jana Křtitele se taky obracíte? Je to rovněž světec.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:49:37 | #1441 (24)

Mne by spíž zajímalo proč.


 #1438 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 17:04:27 | #1443 (24)

Vy jste totiž těžce ovlivněni katolickou dogmatikou, kde je fůra věcí okolo až je z toho hokej, jakoby to mělo zakrýt do nejdůležitější - Krista. Podobně jako svědkové u SV jste neochvějně přesvědčeni o věrouce nepostavené na Písmu. Co na tom, že se snažíte většinu pravidel dodržovat, spása je skrze víru a ne skutky. Stačí kapka jedu do sklenice plné vody a nápoj už není jenom ne tak dobrý, ale přináší smrt.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:51:40 | #1442 (22)

Blahoslaveni jsou i chudí duchem, tiší, lkající.... Znamená to snad, že po jejich smrti k nim můžeme mluvit?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 17:21:36 | #1445 (23)

je velký rozdíl mezi spiritistickou seansí s vyvoláváním duchů a přáním umírajícímu kéž dojde jeho duše pokoje v Kristu.


 #1442 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 17:43:13 | #1447 (24)

Ratko, důležité je komu to přání sděluješ!



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 17:53:25 | #1448 (25)

no Kristu přece! Všechny modlitby za umírající či zemřelé jsou směřovány ke Kristu:

Pane Ježíši Kriste, Synu Boha živého a jediný Synu Panny Marie, Bože i člověče, který jsi se za nás na Hoře Olivetské krvavým potem potil. Svoji bázeň před ukrutností nepřátel i krvavý pot jsi obětoval Bohu Otci Nebeskému za umírající hříšníky, kteří za své hříchy věčného zavržení zasloužili. Kéž budou hříchy i tomuto umírajícímu (těmto umírajícím, umírajícím tohoto dne, této noci...) odpuštěny. Dej to Nebeský Otče skrze Pána Ježíše Krista, Syna svého, který s Tebou žije a kraluje v jednotě s Duchem Svatým na věky věků.Amen.


 #1447 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 18:06:09 | #1449 (26)

Aha. Tak jsem to zprvu špatně pochopil :-)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 18:07:23 | #1450 (24)

Radko, proč by se nemohl člověk modlit za umírajícího přímluvnou modlitbu. Ještě je tady s námi.

Jsou různé způsoby komunikace se zemřelými. Je zakázané dotazování se, prosby. Ale není popsán v Bibli jen jeden závadný způsob, na který jsme zvyklí dnes.

To, že to není přesný způsob vyvolávání duchů nerozhoduje.

Znám více žen, kterým zemřel někdo blízký, i svatý,...…..a ony si s ním prostě často povídaly...….
A po čase se jim začaly dít divné věci...…..

Určitě není problém, když se to stane jen občas, že si někdo v duchu jen tak posteskne a řekne pár slov, ale ani tento způsob není bezpečný, když to někdo dělá systematicky a dlouhodobě.

Což teprve i klečet modlářsky před sochou svatého a obcházet tím jediného, který pomáhá, Boha samotného..
Bůh je žárlivě milující....


 #1445 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 18:12:38 | #1451 (25)

o povídání si se zemřelým není řeč. Lidé jsou různé praštění a kolikrát i nešťastni když někdo náhle zemře a vnitřně e s tím vyrovnávají. Zdá se jim o něm a kolikrát jakby ještě tam byl a oni si to neuvědommili že je již mrtvý. Ale to všecko posstupně pomine. to není spiritismus. a o spiritismu tedy vyvolávání mrtvých není řeč. Tak snad jsme si to vyjasnili.


 #1450 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 19:08:01 | #1461 (26)

rADKO. To jsi nepochopila. Nic jsme si nevyjasnili.

JAKÉKOLIV MLUVENÍ S MRTVÝMI JE SPIRITISMUS !!


 #1451 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 18:17:33 | #1453 (25)

Klečením před sochou Panny Marie není Bůh obcházený. Pořád je to o Bohu, stejně tak jako pokleknout třeba na posvátné půdě v Jeruzalémě nebo pokleknout v místě narození Páně v Betlémě i když každý ví, že je to místo symbolické. Prostě člověk je přemožen úctou k Pánu, poklekne a modlí se k Bohu a poděkuje třeba i Panně Marii. Tedy mě je to jasné, nemám ss tím problém. a nepohoršuji se když někdo poklekne před obrazem či sochou Panny Marie. Panna Marie ukazuje svého Syna. Díky ní máme přístup k Synu Ježíši Kristu.


 #1450 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 18:21:57 | #1454 (26)

A celkově nemám důvod kohokoliv přemlouvat.


 #1453 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 18:44:08 | #1455 (26)

Ale Syn učí milovati Boha svého celým svým..,


 #1453 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 18:57:05 | #1457 (27)

Jistě a matka ho zná velice dobře.


 #1455 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 19:01:01 | #1459 (28)

To je pohled člověk, člověk usuzuje podle sebe.


 #1457 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 19:11:07 | #1462 (26)

rADKA PÍŠE: Klečením před sochou Panny Marie není Bůh obcházený. Pořád je to o Bohu, stejně tak jako pokleknout třeba na posvátné půdě v
*

dO HÁJE..... tak člověk se tady namáhá celý den a ty ratko nepochopíš ani zbla.....!

JISTĚŽE JE TO MODLÁŘSTVÍ...…!!!!!


 #1453 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 21:00:18 | #1464 (26)

Ne Ratko, není, vůbec ti to jasné není. Divím se jak to vůbec můžeš nevidět!
8 Nezobrazíš si Boha zpodobněním ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. 9 Nebudeš se NIČEMU takovému klanět, ani tomu sloužit. Já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující... Dt 5
Btw: Co to pořád máte s tím, že "Marie nám ukazuje na Ježíše"??? Jak ukazuje? Toho nám přece ukazuje Boží slovo prostřednictvím Bible! ....... Neslyším to poprvé, asi vás to takhle učí, že to všichni říkáte stejně.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 21:28:57 | #1465 (27)

Někteří lidi dělají z Ježíše si že mamičkára:-), mamánka:-)


 #1464 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 21:55:03 | #1466 (28)

A víš, že přesně tak? Nechápu smysl proč to dělají. Jde mi z toho dojem, jakoby Marie byla ta důležitější z těch dvou. Můžeme mít před jistě úctu, ale nepřehánět, přece jenom Spasitelem je Ježíš. Možná kdyby pochopili, že Ježíš jako Bůh figuruje už ve SZ přestali by z Něj dělat mamánka.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 22:16:46 | #1467 (29)

ne, Maria není důležitější ale můžeme ji vidět jako předobraz církve.

Cituji:
Když Marii vyzdvihneme ze všech lidí a budeme ji uctívat, následujeme tím příkladu Bible samé. Bible ctila Marii jako žádného jiného člověka. Při zvěstování (L 1,26 a následující) je nazývána jako „milostí zahrnutá“, eventuálně v latinském textu „milosti plná“. Je „požehnaná nade všechny ženy“, má se stát „matkou Syna Božího“.
Zde vychází najevo něco důležitějšího: těsné spojení Marie s vykoupením Ježíšem Kristem. Bůh neuskuteční svůj plán bez toho, aby Marie vyřkla své „ano“: „Hle, jsem služebnice Páně; staň se mi podle tvého slova.“
Tak se Marie stává předlohou a vzorem každému věřícímu člověku. Neboť také naše víra je odpovědí na zavolání a nabídku Boha. Také Marie věřila i v nejistotě, především při porodu a pod křížem. Proto Marii rádi nazýváme „matkou věřících“.
Ze stejného důvodu je také nazývána „pravzorem církve“. Neboť i církvi může vždy jít jen o to, aby upřímně přijala to, co Bůh člověku nabízí prostřednictvím Ježíše Krista. Proto II. vatikánský koncil o Marii hovoří v souvislosti s církví a společenstvím věřících.
V „Evangelickém katechismu pro dospělé“ (1975) se říká: „Marie patří do evangelia... Je označována jako příkladná posluchačka slova Božího, jako služebnice Páně, která říká „ano“ vůli Boží, jako milostí zahrnutá, která sama o sobě není nic, ale prostřednictvím Boží dobroty je vším. A tak je Marie pravzorem lidí, kteří se otevírají Bohu a nechávají se obdarovávat, pravzorem společenství věřících, církve...“ (str. 392 a následující).
A taky odsud:
Svatí nezatemňují obraz Boha, naopak, odkazují na Boha jako nic jiného. Každý svatý je odrazem a obrazem Krista; v každém stejně se znovu uskutečňuje vtělení Boha, protože v něm bylo dosaženo to, čím by měl být každý člověk, totiž „další Kristus“ (srov. Pavlovy listy). Svátost není jen prostřednictvím Krista, sama Marie se v Magnificat (L 1,46-55) modlí: „Veliké věci se mnou učinil ten, který je mocný.“ Pokračuje ale dále: „Proto mne budou blahoslavit všechna pokolení.“ Chceme při tom chybět?
Proto nechť je připojena také výzva, kterou my katolíci směřujeme k Marii. První část je vyňata z evangelia a neopakuje nic jiného než pozdrav, kterým Marii poctil anděl a Alžběta (L 1,28,42). Druhá část je připojena církví a prosí Marii o její mocnou přímluvu u Boha:

Buď zdráva, Marie, milostí zahrnutá,
Pán s tebou.
Požehnaná jsi nade všechny ženy
a požehnaný plod tvého těla, Ježíš.
Svatá Marie, matko Boží, pros za nás hříšné,
nyní i v hodinu smrti naší.

zdroj: https://www.pastorace.cz/tematicke-texty/marie-a-svati-svati-nepotlacuji-krista-svatoreceni-obrazy-sochy-relikvie-kgi-1


 #1466 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 22:44:54 | #1468 (30)

Ratko, jak už jsem řekl, uznávám Marii jako člověka, jako lidskou matku našeho Spasitele, jako součást Božího plánu, jako Bohem vyvolenou, i požehnanou, všechno toto uznávám! Akorát nevím, proč tolik nebiblického guláše kolem. Myslím, že případným lidem příchozím se tím zakrývá evangelium, které je čisté, jasné a prosté. Je to pokrm, který se podává bez příloh! Je hezké, že Marii dáváte za příklad, ale děláte, jako kdyby byl každý člověk schopen sám svou snahou dosáhnout čistoty. Není - nikdo! Jediným vzorem a příkladem je nám Ježíš Kristus, a tak jedině Bůh nás může uschopnit k čistotě, protože nás mění uvnitř. Žádné vzory jiných lidí, nás nemohou hluboko změnit. Tohle se slyší často od svědků, že "je to sice dřina...ale" bodejť by to dřina nebyla, když je na to sám. To je velký omyl, když si někdo myslí, že se napřed musí sám polepšit a až potom může přijít k Bohu.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 04:24:12 | #1470 (31)

Jo jo zakrývá se tím evangelium.


 #1468 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 08:03:36 | #1473 (32)

Bije to do očí, že. Je to naředěný nápoj.

Rozhodl jsem se totiž, že mezi vámi nebudu znát nic než Ježíše Krista a to Krista ukřižovaného. (1 Kor 2:2)

Pavel to říká jasně "nic než Ježíše Krista" (neříká nic o Marii) a to Krista ukřižovaného (tedy ne jako miminko) a v Galatským 1:6-12 je konkrétnější a mluví velmi vážně. Příměs Marie do evangelia je zcela nebiblická a dokazuje to Pavel svými slovy. Je neuvěřitelné, jak se nechávají oklamat. Evangelium je jim zastřeno a uchylují se tak k modlářství.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 09:13:02 | #1474 (33)

No jo máš pravdu:-) Pavel o P.Marii : Ani ťuk:-).


 #1473 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 04:21:59 | #1469 (30)

"Požehnaná jsi nade všechny ženy
a požehnaný plod tvého těla, Ježíš."

Ježíš je požehnaný plod jejího těla, ach jo, mně to přijde být zvrácený.


 #1467 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 05:40:30 | #1471 (31)

Lukáš 2
41 Když Alžběta uslyšela Mariin pozdrav, pohnulo se dítě v jejím těle; byla naplněna Duchem svatým
42 a zvolala velikým hlasem: „Požehnaná jsi nade všechny ženy a požehnaný plod tvého těla.
43 Jak to, že ke mně přichází matka mého Pána?
44 Hle, jakmile se zvuk tvého pozdravu dotkl mých uší, pohnulo se radostí dítě v mém těle.


 #1469 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 07:51:15 | #1472 (30)

Tak že vytrhli dva verše z Bible a přidali k němu svůj verš.


 #1467 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:05:05 | #1478 (31)

To kdyby jsem si dovolila v diskuzích, to by mne tu za to ukamenovali:-) a nebo by mi napsali že mi haraší:-).


 #1472 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:19:00 | #1480 (32)

To víš, hájí si co jim navykládali a do Písma se nejspíš přestali dívat. Protože jinak by nevěřili jinému učení než biblickému.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:24:27 | #1482 (33)

Jistě se tím zasypává Kristus, jiný účel to nemá, ty hromady a hromady keců o Marii.

Pavel taky říká, nejen že nechce znát nic a nikoho jiného, než Krista a to toho ukřižovaného !

Ale taky napsal, že to nesmí být moudrostí slov, natož pseudomoudrostí slov,....

ABY KRISTŮV KŘÍŽ NEPOZBYL SMYSLU !

Natož klečením před modlou a tázání se zemřelých světců. Spiritismem.


 #1480 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:26:23 | #1483 (34)

Ja by jsem raději toho vzkříšeného Krista:-), neb On žije a mi skrze něho též:-).


 #1482 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:31:07 | #1485 (34)

Ano, mám velkou úctu k Marii, pro jejich věrnost a odvahu mít nemanželské dítě. Mohla být ukamenována.
Můžu ji blahoslavit, ale nikdy ji nemůžu uctívat, je to zase modlářství.

Ten Zlý se opravdu vydatně snaží , hlavně u svědků a taky u katolíků totálně Krista zakrýt, zničit ! I když jinými způsoby !

Promiňte ten výraz kecy,...…...ale naprosto Biblí nepodložené výmysly o Marii, které mají odstavit Krista ze zorného úhlu.....mně opravdu dopalují.....a není to nic jiného...….


 #1482 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 10:11:13 | #1476 (30)

Ratko, pokud je tolik důležité zdůrazňovat Mariino panenství, tak kde má biblický podklad, že zůstala do smrti pannou? Byli snad Ježíšovo (nevlastní) bratři (Jakub, Josef, Šimon, Juda) a sestry početi rovněž z Ducha svatého jako Ježíš? Anebo měla po narození Ježíše s Josefem již normální sexuální vztahy jako mají všichni lidé? Rozhodně (Mt 1:25) ! Proč tedy neustále poukazujete na její panenství a milosti, když pannou nezůstala a všechno to jsou dary od Boha, nikoliv její zásluhy!? Marie byla pořád jen člověk a tedy nedokázala žít bez hříchu. Potřebovala Spasitele stejně jako my všichni lidé!

Ježíš měl příležitost říct to samé, co nepravdivě učíte. Přesto řekl něco jiného -
27 Když toto mluvil, zvolala jedna žena ze zástupu: "Blaze té, která tě zrodila a odkojila!" 28 Ale on řekl: "Blaze těm, kteří slyší slovo Boží a zachovávají je."

Jak můžeš Ratko vidět, vaše učení je zcela prokazatelně nebiblické, vymyšlené, protože příměs Marie do evangelia nemá žádné podklady v Písmu.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 10:14:15 | #1477 (31)

Lukáš 11



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:15:57 | #1479 (30)

Vy jste vůbec nepochopili význam některých vět, v jakém kontextu byly použity. Požehnání Marie není kvůli tomu, že by byla nadčlověk, není odvislé od její osoby, požehnána je pouze kvůli porodu Mesiáše. Je to Boží dar, ne její zásluha! Alžběta tady (Lk 1:42) přece vůbec nechválí Marii kvůli její vlastní osobě, ale kvůli jejímu požehnání od Boha, je to sdílená radost, nic jiného! "Požehnaná mezi ženami" znamená nejvíc obdarovaná. Proč za tím hledáte další věci, které vás odvádějí od svatého Evangelia? Marie nechválila sebe, ale pouze Boha (Lk 1:46-55), nesouhlasila by s vámi rovněž!

Proto všechny prosby a modlitby k Marii a skrze Marii jsou přímo proti Písmu, protože nemáme jiného obhájce a prostředníka než Ježíše Krista! (1Tim 2:5)



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:23:47 | #1481 (31)

Jsem o tom přemýšlela tak že lidem chybí ženský rod v Bohu, že to je takové intuitivní od nich že si vytvořili modlu Panenky Marie, to se dalo čekat, vždy byli bohové a bohyně a tak mají alespoň tu Panenku Marii, no.

Ja to vidím tak že milovati mám Hospodinku Boha svou a bližní své tak jako sebe, což modloslužebnictví není..


 #1479 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:28:12 | #1484 (32)

Rozhodně na tom něco může být. Tedy kromě té "hospodinky"



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:46:28 | #1486 (33)

Hospodinka má tu výhodu že to může být i stará bába:-), není limitována panenskou blánou:-).


 #1484 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 11:49:45 | #1487 (34)

On Ježíš to i tak řekl že "kdokoliv koná vůli boží je jeho bratr a sestra i matka".


 #1486 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 12:20:36 | #1488 (34)

Není vhodné takto mluvit a vyjadřovat se, Bůh je svatý!

Vést sprosté, hloupé a dvojsmyslné řeči se nepatří; vy máte vzdávat Bohu díky! -Ef 5:4

A ne dělat z Něj nějakou hospodiňku! Hospodin znamená Pán. Zatímco hospodinka je služebnice! Bůh je Pán, to my jsme Jeho služebníci! Nepoužívej už to prosím, kroky.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 12:25:03 | #1489 (35)

No jo ale Hospodin je Bůh otců a synů a co když je i Bůh matek a dcer?
Tady se o tom tak píše:
Genezis 1
26 Řekl opět Bůh: Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé podobenství našeho, a ať panují nad rybami mořskými, a nad ptactvem nebeským, i nad hovady, a nade vší zemí, i nad všelikým zeměplazem hýbajícím se na zemi. 27 I stvořil Bůh člověka k obrazu svému, k obrazu Božímu stvořil jej, muže a ženu stvořil je.


 #1488 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 12:34:32 | #1491 (36)

My se řídíme Písmem svatým a ne naším "co když možná" apod. Boží Slovo není založeno na lidské moudrosti.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 12:38:26 | #1493 (37)

No vždyť, jo, ale tak ale koho Bůh oslovuje k učinění člověka?


 #1491 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 13:02:38 | #1496 (38)

Kroky v tomto verši Bůh mluví v množném čísle, protože tvoří se svým Synem......


 #1493 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 13:15:02 | #1497 (39)

To by člověk vypadal jako muž a muž a ne jako muž a žena.


 #1496 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 15:53:00 | #1498 (40)

Kroky, to je pouhé domýšlení si lidskou moudrostí a zkušeností. Je to jenom tvá fantazie mimo Písma.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 16:08:48 | #1504 (41)

O ne to je jenom překlad Bible i do ženského rodu, což se může, ono tam je všude jenom synové a teď tam dali místo synů děti ale to taky není to takto dobře.
Příklad:
Galatským 5
14 Vždyť celý zákon je shrnut v jednom slově: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého!

A nebo v desateru se také dá dát vše i do ženského rodu, příklad: nepožádáš manžela bližní své..

Mluví se i píše se v rodě mužském aniž by jsme si to uvědomovali že je na tom něco špatně.


 #1498 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 12:27:01 | #1490 (35)

Ponejprv hledati máme království a jeho spravedlnost a to dělám, tak že co a jak jinak?


 #1488 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 12:37:13 | #1492 (35)

I služebnice může být Svatá, Ježíš říká: co jste učinili jednomu z mých nejmenších "bratří", mně jste učinili. Kristovo tělo už je takové, má mnoho údů.


 #1488 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 12:51:24 | #1494 (36)

Pointa je taková, že Bůh ve své slávě a svrchovanosti není žádná hospodinka. A nepatří se jakkoliv žertovat na toto téma. Tečka.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
04.05.20 12:55:40 | #1495 (37)

Ale to není žert,milovati máme Boha svého celým svým ..a bližní své tak jako sebe, to když dělám tak má Bůh je Hospodinka.
Je o tom v proroctví Izaiáše 66/11-14 že se tak stane i stalo se, Bůh když je v nás tak se v ženách projevuje mateřsky..jak taky jinak že.


 #1494 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:13:52 | #1420 (18)

To není vůbec podstatné. Když Židé, Boží lid byl nevěrný, Bůh říká, že jejich modlitby nenávidí, že si zakrývá uši !

Nebýt modlář a nemodlit se k zemřelým jsou zákazy Boha pod trestem smrti !

To neísou rady, že se nemáš šťourat v nose !

Jestliže někdo není živý tady na zemi, je mezi námi přehrada. Není možné z toho udělat guláš, podle svých představ !

Je zapotřebí respektovat Boha ! Ne se nechat unášet KC církví ! I když je monstrózní a obrovská, rozhodující slovo má Bůh a Boží slovo, tak se do něj laskavě někdy podívej !


 #1418 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:49:17 | #1425 (19)

přijde mi absurdní takhle brojit proti společenství svatých, není žádná přehrada v Duchu svatém.
Katechismus píše:
Protože všichni věřící tvoří jediné tělo, je dobro jedněch sdíleno druhými … Stejně tak je třeba věřit, že existuje sdílení dober v církvi. Nejdůležitějším údem je však Kristus, protože je hlava …Tím se Kristovo dobro sdílí všem údům; dochází k tomu prostřednictvím svátostí církve.“ „Jednota Ducha, jímž je církev oživována a řízena, působí, že všechno, co církev vlastní, je společné všem, kteří do ní patří.“

Nikdo se nemodlí k mrtvým, to jsou všecko absurdní obvinění a nepochopení působení Ducha svatého, který je nadčasový a působí ve všech kteří patřili Kristu, patří Kristu a budou patřit Kristu. To je jedno jediné tělo. Duch svatý sjednocuje všechny kteří patří Kristu.

Opět z Katechismu: „Dokud Pán nepřijde ve své slávě a všichni andělé s ním, kdy také zničí smrt a všechno mu bude podřízeno, někteří jeho učedníci putují na zemi, jiní se po smrti očišťují, další jsou oslaveni a hledí ‘jasně na samého trojjediného Boha, jak je’“: „Všichni však — i když v různém stupni a různým způsobem — jsme navzájem spojeni v téže lásce k Bohu a k bližnímu a zpíváme týž hymnus slávy našemu Bohu. Neboť všichni, kdo jsou Kristovi a mají jeho Ducha, srůstají v jednu církev a v něm jsou navzájem propojeni.“


 #1420 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 16:36:52 | #1433 (18)

Radko, není možné zamáznout modlářství nebo spiritismus a myslet si, že se to dá překrýt....nějakou vymyšlenou jednotou v Duchu.....mimocho­dem jednota v Duchu je možná, když jsou všichni chrámy Ducha a u katolíků je jich tak asi pět procent, takže i v tomto smyslu to selhává, plané fráze Boha neokouzlí a mně tedy taky ne, …..a vykoupit se modlitbami za svaté...……, když způsobuju utrpení Bohu samotnému tím, že se modlím ke kdekomu a Boha obcházím taky i spiritismem,.­....hledám pomoc u každého a ne u něho.....

Už jsem napsala a skočilo mi to jinam, že Bůh neslyší a zakrývá si oči i uši nad takovou nehorázností.....!


 #1418 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:57:42 | #1406 (13)

Radko, v Písmu není vůbec přesná zpráva, jak je to se zemřelými. Ano, oni jsou pro Boha živí, ale v Nové smlouvě nevidím žádnou změnu, že by bylo povoleno se modlit k zemřelým !
Ani nevidím, že zemřelí svatí mají výjimku !

TO V BIBLI PROSTĚ NENÍ !!!

A KDYŽ TO TAM NENÍ, NEMŮŽU TO DĚLAT ! PLATÍ STÁLE STEJNÝ ZÁKAZ !

A NENÍ TAM NIC NAPSÁNO, ŽE BY MARIE MĚLA VYJÍMKU !!!


 #1402 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:10:45 | #1384 (5)

V ŘKC není učeno modlářství a spiritismus.


 #1379 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:30:30 | #1386 (6)

Učeno jistě není, ale v praxi je to u některých katolíků na hranici. Mohu jmenovat třeba symbolismus, mnozí věřili, že je chrání růženec. Co tedy, když ne učení, způsobuje tyto odchýlenosti?



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 11:33:53 | #1387 (7)

ratko, když to dělá papež, je to snad dostatečný příklad.

Jestliže klečí před černou madonou, je to modlářství. Jestliže se modlí k zemřelým svatým, tak je to spiritismus.
Jestliže se někdo modlí růženec, pořád dokola jednu věc, vzniká tím mantra a ta má co dělat s okultismem.

Lidé vycházejí z katolické církve, protože to nechtějí dělat. Skrze hřích přichází Boží kárání a soudy.


 #1386 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 11:45:25 | #1389 (8)

Tak já jako věřící a vzdělávající se v teologických otázkách jsem si jista žee to modlářství není a ani spiritismus to není.


 #1387 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:00:29 | #1408 (9)

Ale co je v Písmu napsáno, že takového spiritistu ja zapotřebí z církve vyloučit, když to dělá trvale !

Ne že kněz to někomu vysvětlí !


 #1389 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 14:08:17 | #1412 (10)

Vylučuj si svoje lidi Kjaro.


 #1408 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 11:44:12 | #1388 (7)

praxe je lidská a nese v sobě spoustu lidských tradicí a zvyků, často i různých krajových a taky lidovou zbožnost. To vše přispívá ke koloritu kraje a pestrosti lidské kultury. Nelze všecko míchat, proto máme kněze a jejích vzdělání aby když se zeptá babička, dostala správnou odpověď. to ale neznamená že se všecko co není v Bibli zlikviduje a rozbije.


 #1386 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 12:05:22 | #1390 (8)

Nejde to přece svádět na jiný kraj, jiný mrav, katolická věrouka se snad odvíjí od geografické polohy? Neměla by, jestli stojí na Bibli. Nejde rovněž o to, zlikvidovat a rozbít všechno, co není v Bibli, ale všechno, co je proti Bibli. A to věci, o kterých mluvíme, bezesporu jsou. Symbolika, pověrečnost, tradiční obřady a svátky, kde se ani neví, co se slaví. Většina lidových tradic pocházejí z pohanských zvyků a nemělo by se to vůbec spojovat s křesťanstvím. Je to jaksi nadbytečnost, a v mnohém protibiblická.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:12:11 | #1394 (9)

JIrko proč hned pronásledovat lidovou tvořivost. Kroje a zvyky, kolikrát i zvláštní mluvu. to přece je součástí určité konkrétní kultury. Tím, že něco budeš pronásledovat a chtít za každou cenu zlikvidovat, ochudíš všechny kolem.


 #1390 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:30:18 | #1398 (10)

Mám na mysli jen tu tradici, která jde proti Písmu. Nic jiného.



| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:40:38 | #1401 (11)

Jo tak, tedy lidovou tvořivost. Tu nikdy žádný farář neschválí a pokaždé trpěllivě vysvětluje, že se jedná o lidový zvyk. Skutečná biblická tradice se předává skrze svátosti a během mše svaté, vše je sepsáno v Katechismu. O nějakých krasllicích či stavění májky tam řeč není. Koho to zajímá, dočte se.


 #1398 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 13:16:14 | #1395 (9)

A tohle je přesně to mravokárné, co mě odrazuje. Nebo určvání jeslti jsmím tančit nebo zpívat, nezapomínejme že tanec a písně jsou taky pohanské, nebo malovat... pohanské kresby a celkově se člověk pak děsí udělat cokoliv. tohle přece totální pakárna.


 #1390 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 10:09:26 | #1382 (4)

V tom co íšeš není problém pokud si ho někdo nezačně vyrábět uměle. Katolíci si prostě jednou po své linii a nevrtají do druhých pokud oni nezačnou. Katolci dokázali chránit a přenest v sobě jako ve schráně víru pes všechna těžká období, pod těžká myslím i kontroverzní, ale dokázali to a světlo svítí. Až je hotové jídlo, tak někdo přijde začne se v něm rýpat a toto ne a toto taky ne. tak ať si vezme a jde ven a upraví si ho po svém.


 #1378 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 12:37:45 | #1392 (5)

Boží příkazy a desatero nejsou vyrobeny uměle. Viz nahoře.


 #1382 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:28:11 | #1421 (6)

Marie nebyla v nebi první, první byl lotr na kříži, vedle Ježíše !

A vylučování je taky v Božím slově, jestliže je někdo modlář...….1.Kor­.5.kapitola:

**11Měl jsem však na mysli, abyste se nestýkali s tím, kdo si sice říká bratr, ale přitom je smilník nebo lakomec nebo MODLÁŘ nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte.
**


 #1392 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:34:49 | #1422 (7)

tak vylučuj a nejez, ale netahej mě do toho prosím.


 #1421 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:55:25 | #1427 (8)

Nemám tě tahat do Bible ?!

A ty mně můžeš tahat do něčeho, co je hodně zlé a nemá to žádnou oporu v Písmu ?!


 #1422 

| Předmět: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:…
03.05.20 15:58:56 | #1429 (9)

Kjaro, do ničeho tě netahám, to ty šiješ do mne.


 #1427